Za školení půjde odmazat tři trestné body

Sněmovna ve středu schválila mininovelu silničního zákona, která se týká bodového systému. Pokud projde ještě druhou komorou parlamentu a podepíše ji i prezident, od září příštího roku vstoupí v platnost. A o co přesně jde?

Pokud máte tu čest a disponujete několika body, stejně jako 526 000 řidičů, kteří doposud nějaký bod získali a nechcete se spoléhat na to, že vám za každý rok bez přestupku odmažou dva body, budete moci absolvovat jednodenní školení ve středisku bezpečné jízdy.

Za toto školení vám dostanete potvrzení a příslušný úřad, který vás eviduje, vám odmaže další tři body. Ročně tak půjde odmazat celkem až pět bodů.

Vše má ale pár specifik. Do ukončení školení nesmí vaše bodové konto přesáhnout 10 bodů a navíc se budou odmazávat body jen za přestupky, za které není více než 5 bodů.

Pokud budete mít tedy v registru nějaký přestupek za 7 bodů a jeden za 2 body, po absolvování příslušného školení vám umažou jen zmíněné 2 body.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků