Za registrační značku budou muset motoristé platit 600 korun

Za registrační značku budou muset motoristé platit 600 korun

Motoristé budou od ledna platit za novou registrační značku 600 korun. Dosud je to nestojí nic. Osmisetkorunový správní poplatek souvisící s výměnou či vydáním značky a změnami v registru vozidel zůstane, uvedl to deník Dnes. 

Zvyšuje se také poplatek za vydání nové značky místo ztracené či poškozené. „Dosud činí 200 Kč za každou tabulku, nově to bude 300,“ řekl listu Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Značka na přání bude stát pět tisíc korun.

Ministerstvo obhajuje nový poplatek snahou ušetřit. „Na příští rok máme z ministerstva financí snížený provozní rozpočet o více než 15 procent a toto je jedna z cest, kde ušetřit,“ řekl náměstek ministra Lukáš Hampl. Ročně se vyrobí 1,4 milionu značek.

Ministerstvo zvažuje i zvýšení poplatku za vydání řidičského průkazu. Se zdražením počítá novela zákona o pozemních komunikacích, kterou už schválila vláda. Předloha teď míří do sněmovny.

Ministerstvo potvrdilo, že plánuje také výběrové řízení na dodavatele značek. Jejich výroba je jedním z nejdelších monopolů v historii státních zakázek. Jihomoravská firma Hicon vyrábí značky nepřetržitě od roku 1994.

Zdroj: E15.cz 
Foto: Profimedia.cz 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků