Za registrační značku budou muset motoristé platit 600 korun

Za registrační značku budou muset motoristé platit 600 korun

Motoristé budou od ledna platit za novou registrační značku 600 korun. Dosud je to nestojí nic. Osmisetkorunový správní poplatek souvisící s výměnou či vydáním značky a změnami v registru vozidel zůstane, uvedl to deník Dnes. 

Zvyšuje se také poplatek za vydání nové značky místo ztracené či poškozené. „Dosud činí 200 Kč za každou tabulku, nově to bude 300,“ řekl listu Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Značka na přání bude stát pět tisíc korun.

Ministerstvo obhajuje nový poplatek snahou ušetřit. „Na příští rok máme z ministerstva financí snížený provozní rozpočet o více než 15 procent a toto je jedna z cest, kde ušetřit,“ řekl náměstek ministra Lukáš Hampl. Ročně se vyrobí 1,4 milionu značek.

Ministerstvo zvažuje i zvýšení poplatku za vydání řidičského průkazu. Se zdražením počítá novela zákona o pozemních komunikacích, kterou už schválila vláda. Předloha teď míří do sněmovny.

Ministerstvo potvrdilo, že plánuje také výběrové řízení na dodavatele značek. Jejich výroba je jedním z nejdelších monopolů v historii státních zakázek. Jihomoravská firma Hicon vyrábí značky nepřetržitě od roku 1994.

Zdroj: E15.cz 
Foto: Profimedia.cz 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků