Za první pololetí bylo registrování přes 80 tisíc ojetin

Za první pololetí bylo registrování přes 80 tisíc ojetin

Z porovnání srovnatelných údajů*1/ o souhrnných registracích ojetých motorových vozidel (osobní + malé užitkové + nákladní + autobusy + motocykly a mopedy) za 1. pololetí roku 2005 a 2004 vyplynulo, že v ČR bylo za 1. pololetí 2005 zaregistrováno 80 905 ojetých motorových vozidel z dovozu. Je to o téměř o 30 % (o více než 18 000 vozidel) více než za stejné období roku 2004.

Osobní vozy + N1

Ojetých osobních automobilů z dovozu bylo přitom zaregistrováno 70 001 ks, což je o 28,3 % (o 15 442 ks) více než v 1. pololetí 2004. Průměrný věk těchto ojetých osobních automobilů činil téměř 7 let (6,63 roku).

Od počátku roku 1993 do konce června 2005 bylo v ČR uvedeno do provozu (tedy zaregistrováno) téměř 1 236 000 ojetých osobních automobilů z dovozu. Lze tedy odhadnout, že pokud bude zachován trend uplynulých let (zhruba 52 % dovozů je realizováno v 1. pololetí) bude toto číslo v závěru roku 2005 na hodnotě 1 300 000 ks, tedy že letošní dovoz ojetých osobních automobilů bude v historii ČR zřejmě nejvyšší.

K tomu nutno doplnit, že mimo ojetých osobních automobilů uvedených do provozu v ČR (zaregistrovaných) bylo od roku 1993 konce roku 2004 do ČR dovezeno odhadem dalších cca 325 000 ojetých osobních automobilů, které neprošly schvalovacím procesem. To vyplývá z dříve možného porovnání mezi skutečným dovozem a počtem registrací, kdy se jednalo o cca 15 až 20 % z celkových dovozů ojetin. Za platnosti tohoto předpokladu i v tomto roce bylo v 1. pololetí 2005 do ČR dovezeno dalších zhruba 12 000 ojetých osobních automobilů, které neprošly procesem schválení do provozu v ČR.

K nárůstu registrací došlo i u ojetých malých užitkových vozidel (kat. N1) z dovozu a to o 17 % (za 1. pololetí 2005 zaregistrováno 3 603 ks v průměrném věku téměř 5 let).

Nákladní vozy

U ojetých nákladních automobilů (kat. N2 a N3) z dovozu byl rovněž zaznamenán nárůst  registrací a to o 25 % (za 1. pololetí 2005 zaregistrováno celkem 1 802 ks v průměrném věku necelé 4 roky). Registrace ojetých autobusů (kat. M2 a M3) z dovozu se zvýšily o více než 35 %, v ČR bylo v 1. pololetí 2005 zaregistrováno 65 ks ojetých autobusů z dovozu a jejich průměrný věk byl na hranici 5 let (4,84 roku).

Největší nárůst registrací ojetých vozidel z dovozu byl zaznamenán v kategorii „ojeté motocykly a mopedy“. V ČR bylo za 1. pololetí 2005 zaregistrováno 5 434 ks ojetých motocyklů (včetně mopedů), což představuje zvýšení registrací o více než 45 %.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků