Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Ministerstvo dopravy platí firmě ATS - Telcom Praha, která provozuje problémový registr aut, za IT služby pro resort měsíčně přes 13 milionů korun. Peníze jí vyplácí bez ohledu na to, zda její služby využívá. Za tři roky platnosti smlouvy tak úřad firmě zaplatí 474 milionů korun. Informovalo o tom ministerstvo dopravy.
Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Zakázku na provoz registru aut firma ATS - Telcom Praha získala bez výběrového řízení. Částka 37 milionů korun, kterou má firma obdržet za software, je podle ministerstva zahrnuta v celkovém obnosu tříleté smlouvy z roku 2010.

„V tomto směru tedy aplikace jako taková nic nestála,“ uvedlo ministerstvo. Dalších 32,4 milionu korun má MD zaplatit za provoz registru, částka ale může být snížena o případné sankce za jeho nefunkčnost.

K uzavření smlouvy na vývoj a provoz nového registru aut s firmou ATS - Telcom Praha se ministerstvo dopravy rozhodlo proto, aby ušetřilo, uvedlo MD ve zprávě. „Finanční prostředky na vývoj a zřízení aplikace byly použity z nevyužívaných finančních prostředků, které by musely být stejně proplaceny,“ sdělil v prohlášení ministr dopravy Pavel Dobeš.

Podle něj byl na začátku tohoto roku také podepsán dodatek k dřívější smlouvě, díky kterému byly zpřísněny sankce v případě neplnění.

Současné problémy s registrem ministerstvo dopravy svaluje na předchozí vedení úřadu. MD zatím novou aplikaci od firmy oficiálně nepřevzalo.

Registr se od svého spuštění v minulém týdnu potýká s velkými problémy, systém je pomalý a nespolehlivý. Část aplikace nadále nefunguje, a některé žadatele tak pracovníci nemohou obsloužit. Kvůli vyššímu zájmu lidí dnes na pobočkách po celé zemi narůstaly fronty.

Pokud se v nejbližší době nezlepší funkčnost registru vozidel, bude Svaz měst a obcí chtít po ministerstvu dopravy, aby přešlo na starý systém.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků