Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Ministerstvo dopravy platí firmě ATS - Telcom Praha, která provozuje problémový registr aut, za IT služby pro resort měsíčně přes 13 milionů korun. Peníze jí vyplácí bez ohledu na to, zda její služby využívá. Za tři roky platnosti smlouvy tak úřad firmě zaplatí 474 milionů korun. Informovalo o tom ministerstvo dopravy.
Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Zakázku na provoz registru aut firma ATS - Telcom Praha získala bez výběrového řízení. Částka 37 milionů korun, kterou má firma obdržet za software, je podle ministerstva zahrnuta v celkovém obnosu tříleté smlouvy z roku 2010.

„V tomto směru tedy aplikace jako taková nic nestála,“ uvedlo ministerstvo. Dalších 32,4 milionu korun má MD zaplatit za provoz registru, částka ale může být snížena o případné sankce za jeho nefunkčnost.

K uzavření smlouvy na vývoj a provoz nového registru aut s firmou ATS - Telcom Praha se ministerstvo dopravy rozhodlo proto, aby ušetřilo, uvedlo MD ve zprávě. „Finanční prostředky na vývoj a zřízení aplikace byly použity z nevyužívaných finančních prostředků, které by musely být stejně proplaceny,“ sdělil v prohlášení ministr dopravy Pavel Dobeš.

Podle něj byl na začátku tohoto roku také podepsán dodatek k dřívější smlouvě, díky kterému byly zpřísněny sankce v případě neplnění.

Současné problémy s registrem ministerstvo dopravy svaluje na předchozí vedení úřadu. MD zatím novou aplikaci od firmy oficiálně nepřevzalo.

Registr se od svého spuštění v minulém týdnu potýká s velkými problémy, systém je pomalý a nespolehlivý. Část aplikace nadále nefunguje, a některé žadatele tak pracovníci nemohou obsloužit. Kvůli vyššímu zájmu lidí dnes na pobočkách po celé zemi narůstaly fronty.

Pokud se v nejbližší době nezlepší funkčnost registru vozidel, bude Svaz měst a obcí chtít po ministerstvu dopravy, aby přešlo na starý systém.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků