Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Ministerstvo dopravy platí firmě ATS - Telcom Praha, která provozuje problémový registr aut, za IT služby pro resort měsíčně přes 13 milionů korun. Peníze jí vyplácí bez ohledu na to, zda její služby využívá. Za tři roky platnosti smlouvy tak úřad firmě zaplatí 474 milionů korun. Informovalo o tom ministerstvo dopravy.
Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Zakázku na provoz registru aut firma ATS - Telcom Praha získala bez výběrového řízení. Částka 37 milionů korun, kterou má firma obdržet za software, je podle ministerstva zahrnuta v celkovém obnosu tříleté smlouvy z roku 2010.

„V tomto směru tedy aplikace jako taková nic nestála,“ uvedlo ministerstvo. Dalších 32,4 milionu korun má MD zaplatit za provoz registru, částka ale může být snížena o případné sankce za jeho nefunkčnost.

K uzavření smlouvy na vývoj a provoz nového registru aut s firmou ATS - Telcom Praha se ministerstvo dopravy rozhodlo proto, aby ušetřilo, uvedlo MD ve zprávě. „Finanční prostředky na vývoj a zřízení aplikace byly použity z nevyužívaných finančních prostředků, které by musely být stejně proplaceny,“ sdělil v prohlášení ministr dopravy Pavel Dobeš.

Podle něj byl na začátku tohoto roku také podepsán dodatek k dřívější smlouvě, díky kterému byly zpřísněny sankce v případě neplnění.

Současné problémy s registrem ministerstvo dopravy svaluje na předchozí vedení úřadu. MD zatím novou aplikaci od firmy oficiálně nepřevzalo.

Registr se od svého spuštění v minulém týdnu potýká s velkými problémy, systém je pomalý a nespolehlivý. Část aplikace nadále nefunguje, a některé žadatele tak pracovníci nemohou obsloužit. Kvůli vyššímu zájmu lidí dnes na pobočkách po celé zemi narůstaly fronty.

Pokud se v nejbližší době nezlepší funkčnost registru vozidel, bude Svaz měst a obcí chtít po ministerstvu dopravy, aby přešlo na starý systém.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků