Za přetočený tachometr pokuta až pět miliónů

Přetáčení tachometru je u nás téměř národním sportem. Podvodníci tak navyšují cenu ojetého vozidla. „Každý měsíc odhalíme na základě dotazů našich zákazníků v databázích asi 3 900 nově stočených vozů. Je to přibližně 42 % z celkového objemu prověřovaných vozů,“ uvedl před časem ředitel Cebie Martin Pajer.
Za přetočený tachometr pokuta až pět miliónů

Vláda chce vůči podvodníkům přitvrdit novelou zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, kterou teď ve Sněmovně čeká druhé čtení.

Podle deníku Právo zatímco pět let staré auto nabízejí prodejci v průměru se 124 tisíci najetými kilometry, u deset let starého vozu je průměr 159 tisíc km. Takto staré vozy by ale měly mít na tachometru nejméně o sto tisíc kilometrů více. 

„Pokud novela projde, bude tomu, kdo si přetočení tachometru objedná, hrozit pokuta až 50 000 korun a osobě, která přetočení uskuteční, až pět miliónů korun,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Jiné datum výroby

„Ujeté kilometry by měly být pravidelně evidovány na stanicích technické kontroly a on-line zaváděny do Centrálního registru vozidel, z něhož by si kupující ojetých aut mohli nechat udělat výpis,“ doporučuje Roman Rak, jednatel společnosti Iris Ident, která se zabývá problematikou spojenou s podvody a krádežemi motorových vozidel.

Někteří individuální dovozci také před zápisem do českého technického průkazu pozměňují data výroby či první registrace dovezených vozů.

„Zákazníci tak kupují vůz starší, než skutečně chtějí, a přicházejí o peníze. Umožňuje to platná legislativa, kvůli níž se již od roku 2001 v technických průkazech neuvádí skutečný rok výroby, ale datum prvního uvedení vozidla do provozu. Ve skutečnosti se obě data od sebe mohou lišit o jeden až dva roky, ale výjimkou nejsou ani rozdíly o pět nebo šest let. Podle našeho průzkumu dosahuje v ČR podíl takto omlazených vozidel kolem devatenácti procent,“ uvedla v pondělí ve svém bulletinu společnost Cebia, která prověřuje původ vozidel.

Zdroj: FinExpert.cz
 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků