Za pohon všech kol si u Fordu S-Max připlatíte rovných padesát tisíc

Za pohon všech kol si u Fordu S-Max připlatíte rovných padesát tisíc

MPV Ford S-Max je poprvé k dispozici i s pohonem všech kol, který obstarává elektronicky ovládaná mezinápravová spojka. Je to systém prakticky převzatý z SUV Ford Kuga, i když samozřejmě upravený pro funkci v MPV S-Max.

Ford nabízí pohon všech kol prozatím jen v nejvyšší výbavě Titanium k motorizaci 2.0 TDCI o výkonu 110 kW (150 k) s šestistupňovou manuální převodovkou nebo k motoru 2.0 TDCI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift.

Nový Ford S-Max: „Mondeizace“ atletického MPV první jízdní dojmy

Nový Ford S-Max: „Mondeizace“ atletického MPV první jízdní dojmy

Prvně jmenovaný slabší model má cenu stanovenou na 904 990 korun včetně daně a příplatek za čtyřkolku tak vychází na rovných 50 000 korun. Stejnou částku připlácíte i za převodovku PowerShift.

Silnější motorizace 2.0 TDCI má pohon všech kol právě jen v kombinaci s automatem, takže výsledná cena vzrostla o rovných sto tisíc na 996 990 korun. Nezbývá než počkat, jestli se nabídka pohonu všech kol časem rozšíří i na další a levnější verze nového MPV Ford S-Max.

Čtyřkolka také o několik desítek kilogramů zvedne pohotovostní hmotnost vozu. Mírně se zhorší i dynamické parametry a hodnoty normované spotřeby paliva. Rozdíly uvádíme v tabulce:

Motorizace Spotřeba
(l/100 km)
Max. rychlost (km/h) 0-100 km/h (s) Provozní hmotnost (kg) Cena (Kč)
2.0 TDCI 110 5,0 19  10,8 1823 854 990
2.0 TDCI 110 AWD 5,4 196 12,1 1898 904 990
2.0 TDCI 132 AT 5,4 211 9,5 1845 946 990
2.0 TDCI 132 AT AWD 5,8 208 10,5 1924 996 990
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků