MPV Ford S-Max je poprvé k dispozici i s pohonem všech kol, který obstarává elektronicky ovládaná mezinápravová spojka. Je to systém prakticky převzatý z SUV Ford Kuga, i když samozřejmě upravený pro funkci v MPV S-Max.
Ford nabízí pohon všech kol prozatím jen v nejvyšší výbavě Titanium k motorizaci 2.0 TDCI o výkonu 110 kW (150 k) s šestistupňovou manuální převodovkou nebo k motoru 2.0 TDCI o výkonu 132 kW (180 k) se šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift.
Prvně jmenovaný slabší model má cenu stanovenou na 904 990 korun včetně daně a příplatek za čtyřkolku tak vychází na rovných 50 000 korun. Stejnou částku připlácíte i za převodovku PowerShift.
Silnější motorizace 2.0 TDCI má pohon všech kol právě jen v kombinaci s automatem, takže výsledná cena vzrostla o rovných sto tisíc na 996 990 korun. Nezbývá než počkat, jestli se nabídka pohonu všech kol časem rozšíří i na další a levnější verze nového MPV Ford S-Max.
Čtyřkolka také o několik desítek kilogramů zvedne pohotovostní hmotnost vozu. Mírně se zhorší i dynamické parametry a hodnoty normované spotřeby paliva. Rozdíly uvádíme v tabulce:
Motorizace |
Spotřeba
(l/100 km) |
Max. rychlost (km/h) |
0-100 km/h (s) |
Provozní hmotnost (kg) |
Cena (Kč) |
2.0 TDCI 110 |
5,0 |
19 |
10,8 |
1823 |
854 990 |
2.0 TDCI 110 AWD |
5,4 |
196 |
12,1 |
1898 |
904 990 |
2.0 TDCI 132 AT |
5,4 |
211 |
9,5 |
1845 |
946 990 |
2.0 TDCI 132 AT AWD |
5,8 |
208 |
10,5 |
1924 |
996 990 |