Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Asi vám neunikla děsivá nehoda Koenigseggu One:1 na Nürburgringu. Tedy spíše její následky, protože samotný průběh se nikomu pravděpodobně zaznamenat nepodařilo. Informací bylo v té době velmi málo, což se nedá říct o fotkách auta doslova rozloženého na součástky. Teď už ale můžeme s jistotou říct, že víme, co za bouračkou stálo.

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg už totiž stihl auto dopravit do svého sídla, kde ho podrobně prozkoumal. Za celou nehodou prý stojí vadný senzor ABS v levém předním kole, jehož závadu signalizovaly palubní přístroje. Řidič si jich v té rychlosti buď nevšiml, nebo jim nevěnoval pozornost, protože auto nějakou dobu bez problémů pokračovalo v jízdě. To ovšem jen do chvíle, kdy brzdil tak intenzivně, že bylo nutné aktivovat ABS. To se stalo až v pasáži Fuchsröhre.

Ve chvíli, kdy řidič sešlápl brzdový pedál, ukazoval ukazoval tachometr přibližně 170 km/h. Přední kola se zablokovala, což můžete podle dvou dlouhých čar z místa nehody vidět i v přiloženém videu. Auto během těch několika metrů sice zpomalilo přibližně na 110 km/h, ale i tak to byla velká rána. To, co se dělo dál, už dobře znáte. Koenigsegg One:1 narazil do levé části svodidel, přeletěl je a skončil otočený o 180°.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Všechny bezpečnostní systémy (na rozdíl od čidla ABS) fungovaly bez problémů, takže došlo k vystřelení airbagů, odpojení přívodu paliva a tak dále. Řidič byl odvezen do nemocnice na kontrolu a následně byl propuštěn.

Automobilka už pracuje na tom, aby závada ABS byla lépe signalizována a zároveň se zařadila do systému Active System Warning, který společně s případnou závadou aktivní aerodynamiky či odpružení omezí rychlost vozu na 100 km/h. Souběžně s tím má v plánu nabouraný vůz opravit a do Zeleného pekla se vrátit znovu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků