Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Asi vám neunikla děsivá nehoda Koenigseggu One:1 na Nürburgringu. Tedy spíše její následky, protože samotný průběh se nikomu pravděpodobně zaznamenat nepodařilo. Informací bylo v té době velmi málo, což se nedá říct o fotkách auta doslova rozloženého na součástky. Teď už ale můžeme s jistotou říct, že víme, co za bouračkou stálo.

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg už totiž stihl auto dopravit do svého sídla, kde ho podrobně prozkoumal. Za celou nehodou prý stojí vadný senzor ABS v levém předním kole, jehož závadu signalizovaly palubní přístroje. Řidič si jich v té rychlosti buď nevšiml, nebo jim nevěnoval pozornost, protože auto nějakou dobu bez problémů pokračovalo v jízdě. To ovšem jen do chvíle, kdy brzdil tak intenzivně, že bylo nutné aktivovat ABS. To se stalo až v pasáži Fuchsröhre.

Ve chvíli, kdy řidič sešlápl brzdový pedál, ukazoval ukazoval tachometr přibližně 170 km/h. Přední kola se zablokovala, což můžete podle dvou dlouhých čar z místa nehody vidět i v přiloženém videu. Auto během těch několika metrů sice zpomalilo přibližně na 110 km/h, ale i tak to byla velká rána. To, co se dělo dál, už dobře znáte. Koenigsegg One:1 narazil do levé části svodidel, přeletěl je a skončil otočený o 180°.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Všechny bezpečnostní systémy (na rozdíl od čidla ABS) fungovaly bez problémů, takže došlo k vystřelení airbagů, odpojení přívodu paliva a tak dále. Řidič byl odvezen do nemocnice na kontrolu a následně byl propuštěn.

Automobilka už pracuje na tom, aby závada ABS byla lépe signalizována a zároveň se zařadila do systému Active System Warning, který společně s případnou závadou aktivní aerodynamiky či odpružení omezí rychlost vozu na 100 km/h. Souběžně s tím má v plánu nabouraný vůz opravit a do Zeleného pekla se vrátit znovu.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků