Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Asi vám neunikla děsivá nehoda Koenigseggu One:1 na Nürburgringu. Tedy spíše její následky, protože samotný průběh se nikomu pravděpodobně zaznamenat nepodařilo. Informací bylo v té době velmi málo, což se nedá říct o fotkách auta doslova rozloženého na součástky. Teď už ale můžeme s jistotou říct, že víme, co za bouračkou stálo.

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg už totiž stihl auto dopravit do svého sídla, kde ho podrobně prozkoumal. Za celou nehodou prý stojí vadný senzor ABS v levém předním kole, jehož závadu signalizovaly palubní přístroje. Řidič si jich v té rychlosti buď nevšiml, nebo jim nevěnoval pozornost, protože auto nějakou dobu bez problémů pokračovalo v jízdě. To ovšem jen do chvíle, kdy brzdil tak intenzivně, že bylo nutné aktivovat ABS. To se stalo až v pasáži Fuchsröhre.

Ve chvíli, kdy řidič sešlápl brzdový pedál, ukazoval ukazoval tachometr přibližně 170 km/h. Přední kola se zablokovala, což můžete podle dvou dlouhých čar z místa nehody vidět i v přiloženém videu. Auto během těch několika metrů sice zpomalilo přibližně na 110 km/h, ale i tak to byla velká rána. To, co se dělo dál, už dobře znáte. Koenigsegg One:1 narazil do levé části svodidel, přeletěl je a skončil otočený o 180°.

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Všechny bezpečnostní systémy (na rozdíl od čidla ABS) fungovaly bez problémů, takže došlo k vystřelení airbagů, odpojení přívodu paliva a tak dále. Řidič byl odvezen do nemocnice na kontrolu a následně byl propuštěn.

Automobilka už pracuje na tom, aby závada ABS byla lépe signalizována a zároveň se zařadila do systému Active System Warning, který společně s případnou závadou aktivní aerodynamiky či odpružení omezí rychlost vozu na 100 km/h. Souběžně s tím má v plánu nabouraný vůz opravit a do Zeleného pekla se vrátit znovu.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků