Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Nejnovější průzkum ukázal, jak se v průměru liší ceny nejžádanějších ojetin v závislosti na různých zemích. Kam se vyplatí vyrazit pro ojetý automobil?

Pokud je u vás při koupi ojetiny nejdůležitějším kritériem cena, pak byste měli zvážit její nákup v zahraničí. Možná vás okamžitě napadne Německo, kam se pro zánovní vozy už roky vydává řada Čechů, ale podle studie můžete nejvíce ušetřit v zemích jako je Polsko nebo Maďarsko.

Rozsáhlou studii vypracovala společnost Audatex Systems, která porovnala osm oblíbených modelů, a to ve dvou různých stářích a s různými pohonnými jednotkami. Pro srovnání tak byla použita vozidla stáří 3 a 12 let, u modelu Hyundai i30 to pak bylo 3 a 8 let.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

U našich slovenských kolegů například o moc výhodněji nepořídíme tříletý Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, kde je rozdíl ceny do 5 %. V Německu je dokonce Golf dražší o 13 %, naopak takový Focus zde může být až o 6 % levnější než u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kde ušetříte na nákupu ojetiny nejvíce? A kam naopak raději nejezdit?

O poznání radostnější je situace na polském a maďarském trhu, kde u dvanáctileté Škody Octavia 1.9 TDI můžete ušetřit až 20 % oproti její ceně u nás. Podobné rozdíly se týkají i vozů jako je Ford Focus nebo Volkswagen Golf. Kde se však nákup z hlediska ceny vyloženě nevyplatí, je sousední Rakousko. Zde vás může tříletá ojetina přijít až o pětinu dráž než u nás.

Víc už vám v každém případě napoví přiložená tabulka, kde jsou všechny modely a jejich cenové rozdíly podrobně rozebrané. Je ale důležité mít na paměti, že nízká pořizovací cena nemusí být vždy výhrou. Klíčový je samozřejmě stav vozidla a jeho pravidelný servis. Zároveň je k ceně nutné připočíst i náklady na dopravu vozidla a častokrát i místní poplatky a daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků