Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Nejnovější průzkum ukázal, jak se v průměru liší ceny nejžádanějších ojetin v závislosti na různých zemích. Kam se vyplatí vyrazit pro ojetý automobil?

Pokud je u vás při koupi ojetiny nejdůležitějším kritériem cena, pak byste měli zvážit její nákup v zahraničí. Možná vás okamžitě napadne Německo, kam se pro zánovní vozy už roky vydává řada Čechů, ale podle studie můžete nejvíce ušetřit v zemích jako je Polsko nebo Maďarsko.

Rozsáhlou studii vypracovala společnost Audatex Systems, která porovnala osm oblíbených modelů, a to ve dvou různých stářích a s různými pohonnými jednotkami. Pro srovnání tak byla použita vozidla stáří 3 a 12 let, u modelu Hyundai i30 to pak bylo 3 a 8 let.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

U našich slovenských kolegů například o moc výhodněji nepořídíme tříletý Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, kde je rozdíl ceny do 5 %. V Německu je dokonce Golf dražší o 13 %, naopak takový Focus zde může být až o 6 % levnější než u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kde ušetříte na nákupu ojetiny nejvíce? A kam naopak raději nejezdit?

O poznání radostnější je situace na polském a maďarském trhu, kde u dvanáctileté Škody Octavia 1.9 TDI můžete ušetřit až 20 % oproti její ceně u nás. Podobné rozdíly se týkají i vozů jako je Ford Focus nebo Volkswagen Golf. Kde se však nákup z hlediska ceny vyloženě nevyplatí, je sousední Rakousko. Zde vás může tříletá ojetina přijít až o pětinu dráž než u nás.

Víc už vám v každém případě napoví přiložená tabulka, kde jsou všechny modely a jejich cenové rozdíly podrobně rozebrané. Je ale důležité mít na paměti, že nízká pořizovací cena nemusí být vždy výhrou. Klíčový je samozřejmě stav vozidla a jeho pravidelný servis. Zároveň je k ceně nutné připočíst i náklady na dopravu vozidla a častokrát i místní poplatky a daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků