Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Nejnovější průzkum ukázal, jak se v průměru liší ceny nejžádanějších ojetin v závislosti na různých zemích. Kam se vyplatí vyrazit pro ojetý automobil?

Pokud je u vás při koupi ojetiny nejdůležitějším kritériem cena, pak byste měli zvážit její nákup v zahraničí. Možná vás okamžitě napadne Německo, kam se pro zánovní vozy už roky vydává řada Čechů, ale podle studie můžete nejvíce ušetřit v zemích jako je Polsko nebo Maďarsko.

Rozsáhlou studii vypracovala společnost Audatex Systems, která porovnala osm oblíbených modelů, a to ve dvou různých stářích a s různými pohonnými jednotkami. Pro srovnání tak byla použita vozidla stáří 3 a 12 let, u modelu Hyundai i30 to pak bylo 3 a 8 let.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

U našich slovenských kolegů například o moc výhodněji nepořídíme tříletý Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, kde je rozdíl ceny do 5 %. V Německu je dokonce Golf dražší o 13 %, naopak takový Focus zde může být až o 6 % levnější než u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kde ušetříte na nákupu ojetiny nejvíce? A kam naopak raději nejezdit?

O poznání radostnější je situace na polském a maďarském trhu, kde u dvanáctileté Škody Octavia 1.9 TDI můžete ušetřit až 20 % oproti její ceně u nás. Podobné rozdíly se týkají i vozů jako je Ford Focus nebo Volkswagen Golf. Kde se však nákup z hlediska ceny vyloženě nevyplatí, je sousední Rakousko. Zde vás může tříletá ojetina přijít až o pětinu dráž než u nás.

Víc už vám v každém případě napoví přiložená tabulka, kde jsou všechny modely a jejich cenové rozdíly podrobně rozebrané. Je ale důležité mít na paměti, že nízká pořizovací cena nemusí být vždy výhrou. Klíčový je samozřejmě stav vozidla a jeho pravidelný servis. Zároveň je k ceně nutné připočíst i náklady na dopravu vozidla a častokrát i místní poplatky a daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky