Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Nejnovější průzkum ukázal, jak se v průměru liší ceny nejžádanějších ojetin v závislosti na různých zemích. Kam se vyplatí vyrazit pro ojetý automobil?

Pokud je u vás při koupi ojetiny nejdůležitějším kritériem cena, pak byste měli zvážit její nákup v zahraničí. Možná vás okamžitě napadne Německo, kam se pro zánovní vozy už roky vydává řada Čechů, ale podle studie můžete nejvíce ušetřit v zemích jako je Polsko nebo Maďarsko.

Rozsáhlou studii vypracovala společnost Audatex Systems, která porovnala osm oblíbených modelů, a to ve dvou různých stářích a s různými pohonnými jednotkami. Pro srovnání tak byla použita vozidla stáří 3 a 12 let, u modelu Hyundai i30 to pak bylo 3 a 8 let.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

U našich slovenských kolegů například o moc výhodněji nepořídíme tříletý Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, kde je rozdíl ceny do 5 %. V Německu je dokonce Golf dražší o 13 %, naopak takový Focus zde může být až o 6 % levnější než u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kde ušetříte na nákupu ojetiny nejvíce? A kam naopak raději nejezdit?

O poznání radostnější je situace na polském a maďarském trhu, kde u dvanáctileté Škody Octavia 1.9 TDI můžete ušetřit až 20 % oproti její ceně u nás. Podobné rozdíly se týkají i vozů jako je Ford Focus nebo Volkswagen Golf. Kde se však nákup z hlediska ceny vyloženě nevyplatí, je sousední Rakousko. Zde vás může tříletá ojetina přijít až o pětinu dráž než u nás.

Víc už vám v každém případě napoví přiložená tabulka, kde jsou všechny modely a jejich cenové rozdíly podrobně rozebrané. Je ale důležité mít na paměti, že nízká pořizovací cena nemusí být vždy výhrou. Klíčový je samozřejmě stav vozidla a jeho pravidelný servis. Zároveň je k ceně nutné připočíst i náklady na dopravu vozidla a častokrát i místní poplatky a daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků