Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

69 komentářů

abc
16. prosince • 12:48

Na Slovensku majú kamiony zákaz jazdy v ľavom pruhu už niekoľko roky a krásne to funguje. Ale mudrlantskí debilkovia budú stále špekulovať a vymýšľať nereálne riešenia. Ked sneží, bude sa šmýkať. Tak je reálny svet mimo počítača.

Michal
16. prosince • 21:12

Zákaz předjíždění a k tomu přidat zákaz vjezdu euro 0-2(u Linze to maji)aby aspoň neblokovali starý tatrovky a avie provoz.Pak ale nastane že bude potřeba víc kamiónu na převoz stejného množství nákladu a blbci co jezdí od km/fakturace si míň vydělají.

Anti-automat
17. prosince • 7:21

Akonahle tovar ide komplet cez celu krajinu, nema v kamione co hladat. Na to je zeleznica a po tomto treba ist, lenze to by musela byt 'politicka vola' s tym nieco urobit. Co samozrejme nebude, kedze aj ti nasi ubohi politici musia z niecoho zit, ze. Ale myslim si ze aj v tomto pride na zlepsenie. Individualnu dopravu si bude moct dovolit coraz menej ludi. Cize to dospeje paradoxne k tomu, ze dialnice budu plne kamionov a na zeleznici sa bude plebs tlacit v plnych vlakoch ako v Indii. Ostatne na to nemusime chodit daleko. Viete co robi polovica Bratislavy v piatok vecer? Sedi vo vlaku do Kosic.

Michal
18. prosince • 7:14

Ale naložit nakl na vlak ujet 300km naložit zas na kamión a rozvést to může být s vlakem v cz i sk taky na týden kdežto kamión to sfoukne za 6h.Co si budem říkat bejt ta dálnice posolena a udržovaná tak tu žádný článek není.

Miloš Bumbál
15. prosince • 21:40

co se na věc podívat z jiného úhlu .třeba to že kamiony používají celoroční pneu .tudíž na sníh zcela nevhodnéB-]

Jarda
17. prosince • 21:45

P.Bumbál.A když kamion dojede na Francouzké hranice cca.15c tak přezuje zimní na letní že jo.HM

eliška
16. prosince • 10:30

Jistě, trasa ČR -Španělsko je pro zimáky ideální. Nazpátek se koupí nová sada gum a je to. Hele, já nejsem expertka na gumy, ale někde mi bliká oranžová kontrolka, že gumy pro náklaďáky se nedělí na zimní a letní, ale na gumy pro hnací a hnané nápravy. A pak, co si maně vzpomnínám, jsou nějaké speciální gumy jen pro jízdu na sněhu v severské oblasti. Jde asi o to, že měrný tlak pneumatik náklaďáků na vozovku je větší než u osobních aut a měká zimní guma takové zatížení snese jen krátkodobě.

fhmates
16. prosince • 10:20

V centrální evropě je používání výhradně zimní směsi na záběrovou pneumatiku vysoce neekonomické.Zvlášt´ to platí pro takové teplé zimy jako poslední roky. A když se podíváme na věc z jiného úhlu,už tak dneska dýcháme tolik gumy ujeté z veškeré dopravy co je ve vzduchu že měkká směs na každém trucku by té ekologii asi fakt dala na prdel. Řeší se to poměrně rozumě ,tj.výškou vzorku a pokud to jde rozložením nákladu.Pak Vás upozornuju že pro takový kamion není problém přejet šumavu.Pokud ho nezastaví ve stoupání osobák na letních.

Anti-automat
15. prosince • 19:06

Tovar ma byt:a/ na ceste na vlecku
b/ vo vlaku
c/ na ceste z vlecky

Miloš Bumbál
15. prosince • 19:48

jo a na naších většinou jednokolejných tratích už takhle dost vytížených to chcete udělat jak?to mám nejradši tyhle hospodský šplechty typu všechno bych to narval na vlakyB-]

Anti-automat
16. prosince • 12:32

Ked vidim dialnicu plnu polskych, bieloruskych, rumunskych apod.kamionov, potom mi ukazte ktory hlavny zeleznicny tak krizom cez republiku nema dvojkolajku a elektrinu. A problem je samozrejme taky, ze ta prastara D1 sa zmenila na nieco, na co vobec nebola urcena. Rozumej nijak neriadeny a nekontrovany medzinarodny tranzit.

Michal
15. prosince • 9:20

Ideální zakázat kamióny na dálnici úplně když tam nesmí jet ani silničáři když sněží..Rakousko-německo teplota kolem nuly a už solí.U nás v cz ne ale všude vyjíždí soliči až když jsou zácpy a pak si stěžují že nemůžou projed.Je skoro jedno jestli v levém pruhu stojí kamión nebo osobák.Spoluúčast na nehodě by měl mít i silničáři ne jenom řidič.Jako na západě

Torsus Praetorian
15. prosince • 1:18

Viníkem je z největší části vulgární hrobař dopravy ze soukromé StBákovy strany pan Ťokot !!! Dálnice mají mít 3 pruhy. Kamiony mohou používat 1+2. Dálnice se staví stejně jako na Hradec, tedy bez kudrlinek které jsou na Ostravu. Jaktože nikdo nenese zodpovědnost, že dálnice na Ostravvu se za pár měsíců po otevření rozpadla? Kde jsou odpočívadla s čistými wc? Jak je možné že klasická D1 je samá uzavírka, na které se ale nepracuje? Jak je možné že máme dálnice nejdražší v Evropě? Pane Ťokote z StBákovy strany, je fajn, že jste se rozlobil. Ovšem na sebe Ťokote, na sebe!

Jig
15. prosince • 8:29

Však on dokonce jednou sám protestoval proti sobě. Resp. začal bojovat za problém dokud nezjistil, že je v dikci ministerstva dopravy :)

Michal
14. prosince • 20:25

Kdyby nejezdili kamiony tak nic nemame vsechno Co mame Nam doveze kamion. A porad si na ne budeme stezovat a stezovat Jim praci

fhmates
14. prosince • 18:55

Jezdím na nákladní dopravě třicet let.Jednoznačný problém je nárůst objemu dopravy všude v evropě.A u nás si opět dovolíme ten luxus,že na tranzitní dálnici renovujeme stávající stav tj.dva pruhy.Do jisté míry by asi pomohl zákaz předjíždění,ale to jistě plynulosti dopravy nepomůže.V itálii je v těchto úsecích za sněžení zákaz přejíždění.V poslední době je ale trend kamionovou dopravu za sněžení úplně zastavit.Prostě silničáři nejsou schopni v plném provozu odklidit sníh z cest a ten se pak mění v souvislé plotny ledu. Vtipy na cestáře jsou notoricky známé a možná by bylo na místě pohnat k zodpovědnosti právě ty, kteří se koncem dubna chvástaj v televizi kolik prostředků ušetřili.

mpolan
14. prosince • 21:36

Tohle je asi nejrozumnější názor v celé diskusi.

Řidič
14. prosince • 18:17

Já mám taky návrh zkuste se všichni omezit co se týče luxusu nekupujte jídlo, zeleninu ,ovoce ,elektroniku, oblečení, nábytek, auta a všechno možný z dovozu a my pak nebudem muset lítat jak kreténi a stíhat časová okna do vašich obchodů, firem a podniků víte on řidič nerozhoduje o tom kdy vyjede protože začalo sněžit on prostě vyjet musí protože si zboží zákazník objednal a musí to dodat jinak se platí sankce ale chápu že to neznáte vždyť vy jen odnesete balík na poštu a pohoda ale z ní to opět poveze kamion který to musí za den dostat na druhou stranu Čech protože do 24 hodin očekáváte že se to doručí vždyť se to garantuje že?

Liptovská parenica
14. prosince • 18:20

tesat do kamene . v podstatě moje myšlenka jenom jsi ji trochu víc rozvinul:-D

Řidič
14. prosince • 18:28

Vždyť tam jezdím schválně protože zrovna nemám nic lepšího na práci než stát v koloně a strašně mě to baví já jet ale musím proč jezdí osobáky proč oni nesedí doma v čem jsou výjimečný že si myslí že mají větší právo někam dojet dřív než my?

Liptovská parenica
14. prosince • 19:07

mám taky řešení
pojďme se na vše vysrat. buďto se vraťme na stromy nebo spáchejme hromadnou sebevraždu:-D:-D

mpolan
14. prosince • 21:35

Fajn, tak jdi příkladem.

Liptovská parenica
14. prosince • 18:10

já bych věděl co s tím .nežerte ,nekupujte elektro a hadry.nekupujte stavební materiál. pak se to nebude muset tahat přes celou Europu a ubyde kamionů

Fic
14. prosince • 17:44

Většina národa si nepřítele našla. Je to Pražák a kamioňák. Pak ve svém malomozku vůbec nepochopí, že za tu kalamitu můžou neschopní silničáři, co neudržujou preventivně, a politici, co jim ten lenivej řád schválili.
Nejdojdete na to však nikdy, abyste se vydali konečně do ulic a s tou sebrankou zatočili. Jen na diskusích pičujete na řidiče naklaďáků, který ten bordel zavinili nejmíň.
Hňupové jste.

Zvědavec
14. prosince • 16:03

Jak asi probíhaly stavební práce za takových povětrnostních podmínek v té opravované střední části dálnice? Kolik pracovníků a stavební techniky v tom opravovaném úseku během této kalamity pracovalo a co všechno tam stihli za tu dobu vybudovat či opravit? Podařilo se jim dohnat nějaké to zpoždění oproti plánu anebo naopak to zpoždění prací ještě narostlo?

Liptovská parenica
14. prosince • 16:07

každý zedník ví že v teplotách kolem nuly materiály nepracují tak jak mají .i kdyby se něco ted začlo v zimě dělat tak to zase na jaře bude křiku od ovcí ,že to všechno popraskalo

Vlastimil Kozatý, Hustope
14. prosince • 16:44

Mokré procesy jdou kolem 0st provádět bez problému, nemáme 80. léta. Akorát se to prodraží.

Liptovská parenica
14. prosince • 16:50

a co dilatace? v zimě je vše smrštěné .až se to ohřeje bude se to vlnit a praskat

J.A.
14. prosince • 16:01

Z problému zablokované dálnice se sklouzlo k "předjíždění se" kamionu navzájem.Co vymyslíme a co zakážeme? Hm, velmi zajímavé. Já se tedy divím, a ptám se na to policie a pana ministra....Jak je možné, že zcela regulérně 100% kamionů na našich dálnicích porušuje rychlostní limity a to zcela beztrestně !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Můžou jet max. 80km/hod !!!!!! a všichni jezdí těsně přez 90km/hod !!!! Jeden pak jede rychlostí 92...druhý 93, další pak 95km/hod a máme tady na dálnici non-stop rallye truck. V praxi se pak kamiony na úseku 2,5 - 3 km vzájemně předjížději, následuje 1 - 2 km "volný" levý jízdní pruh dálnice, hurá!!! rozjíždíme svůj osobák na....100....110....120....a na 130km/ho už nedojde, protože je tu další kamion, který se rozhodne předjíždět další 2 km. Ne zřídka, když pak jedu ty dva kilometry za kamionem co předjíždí, mi tachometer ukazuje rychlost 100km/hod!!!! i lehce přez tu stovku.
Znovu stejná otázka..jak je možné, že dopravní policie toto trvalé a nepřetržité a bez výjímek tyto dopravní přestupky řidičům kamionu toleruje? !!!!!! Kdyby jeli předepsanou 80km/hod, jejich výkony motorů na to stačí (naložený/nenaložený) a nemuseli by se předjíždět a blokovat tak provoz v levém (rychlém) jízdním pruhu. Takový "divoký západ", jako je v součastné době na silnich v ČR nikde jinde v Europě nenajdeš. Přestupky jako je rychlost, jízda na červenou, nedání přednosti v jízdě (hlavně z prava),a pod. to je naprostý masakr. A to pan ministr by rád zavedl na některých dálnicích 140km/hod a za příklad dává Rakouzko. Pane ministře!!! jel jste někdy v životě po dálnici v Rakousku? Asi ne. Drtivá většina km dálnic v Rakousku má omezenou rychlost na 100-110km/hod. V nočních hodinách prakticky všude. Povolená 130 km / hod je minoritní výjimka. A víte co pane ministře?...řidiči v Rakousku DODRŽUJÍ rychlostní limity !!!!!!!!!!!!!!!! Proč asi? pane ministře, proč? Co myslíte? Já to vím, proč. Zkuste se nad tím zamyslet.
PS: jsem řidič, najeto se vším možným, velkým/malým 2,5 milionu km bez nehody. Aktuálně denně jezdím po dálnicích ČR. Vím o čem píšu.

Jarda
16. prosince • 23:21

Vážený pane. Nejsem žádný pisálek jelikož na to nemám čas, abych reagoval na kecy vůči řidičům kamionu, ale za 38let za volantem už něco o tom vím. Jsou různí řidiči a ono to je jedno, zda to je za osobním, či nákladním autem,nebo autobusem. V každé skupině najdeme lidi, co se chovají jako profíci. Pak taková střední třída a hňupi . Pamatuji dobu, kdy řidiči byli k sobě ohleduplní. Například :vždy,kdy jsem chtěl předjíždět a dal směrovku, tak mě předjetí umožnili, dnes- když chci být slušný a dám směrovku, tak je to signál aby každý přidal a nepustil mě. Přitom jsem momentálně rozjetý a předjel bych relativně brzy, nemusím zpomalit na rychlost přede mnou jedoucího vozidla. Pak ,když se uvolní a já můžu předjet, samozřejmě zpomalený, tak přiletí zezadu osobák a láteří, že jsem ho zbrzdil. A takhle bych mohl psát romány. Všechny tyto problémy přenášíme jako řidiči na sebe a pro každého politika je jednoduchá odpověď - kamiony!! Poj´dme se podívat na podstatu problému. Na jaký provoz byla budována slavná D1 a jaký provoz je na ní dnes- místo toho, aby se rekonstruovala na tři jízdní pruhy, tak se s velkou slávou rekonstrujuje na dva pruhy a ještě pomalu. Uvědomme si že, to je tranzitní dálnice z východu na západ a opačně. Veškerý provoz a dálnice jsou stažené na Prahu, diví se někdo proč je? Praha věčně zasekaná, když nemá dokončen Pražský okruh, ale tam je velký voličský potencionál a proto z Prahy vedou bud částečně, nebo celkově dálnice. Chraň Pánbůh, Praha to potřebuje, ale pokud se něco takového dělá, má být dokončen okruh Prahy. Ať budu vzpomínat jak chci, podívám se do Maďarska- Budapešť, okruh hotový, -Varšava okruh hotový, plus pokud jste jel po Polsku- kdysi a dnes, dálniční síť kterou můžeme jen závidět. -Bratislava. Jmenuji jen schválně východní blok, kde jsou tam a kde jsme my s dálnicemi. Takže jsme zbytečně na sebe zlí, víte, já když spěchám, vyjedu dříve a jsem v pohodě. Ono, kdyby každý dal do toho rozum, tak zjistí, že doprava narůstá, pokud šlape ekonomika a teď je jedno, zda jde o osobní vozidla, nebo kamiony. My se neobejdeme bez vaší práce- a vy bez naší. Od nepaměti platí, že obchod byl závislý na dopravě, protože ve fabrice- co vyprodukujete se samo neodnese. Připadá mi, že v této republice platí- pár blbů udělá přestupek a hned je tady nový zákon. Někdo narazí do stromu a pojďme kácet všechny stromy kolem vozovek. Přitom to udělá pár jedinců. Padá sníh, auta neumí vyjet- áááááá pojďme uzákonit, že nepojedou ta a ta vozidla, co by se stalo pokud by padal sníh 10 dní?? Co bude v obchodech- ááááááá je tu problém, bude to chtít nový zákon ,že vozidla v takových případech budou muset vyjet. Dotaz: kde je dostatečný počet odpočívadel, aby kamiony mohli zastavit? Většina z nás pokud je náledí, chce zmizet z vozovky a ne riskovat, že zabije sebe , anebo ostatní, ale musí pokračovat, až někde odstaví!!!Že naši páni politici chtějí vymáhat zákon je jedna věc, ale umožnit, abych ty zákony dodržoval- to je jiná!!!Pak to chce rychle kameru a jít na přecpané parkoviště budit řidiče po patnácti hodinovém výkonu, že parkují špatně,- gratuluji!!!Na to je třeba mít vysoké školy a bůhví co ještě. Vážení, které řemeslo má tolik sudích, Vás taky zaměstnavatel budí po noční a nebo sousedé, policie, vrátní, SBS????Jak ten řidič má vyjet odpočatý a v pohodě, pokud denně zažíváme agresivitu vůči nám,a masáže v televizi.Přál bych si ,aby přišla kalamita tak na čtrnáct dní a zastavila by se kamionová doprava, aby si každý člověk uvědomil, proč na těch cestách jsme a nebral nás každý jako nějaké zlo!!!Lidi, začněte přemýšlet, nic odnikud, nikam, nepříjde samo. Pitomci jsou všude, ale důležité je všímat si těch normálních, pokud budeme chtít veškeré zlo vracet, co nám někdo provedl na cestě- jiným chraň Pánbůh lidstvo. Takže pane, zamyslete se, zda jste někdy neudělal za volantem chybu. Za 38 let za volantem jsem o sobě neprohlásil ,že jsem dobrý řidič, protože vždy k tomu přistupuji s pokorou!!!Hledejme společného viníka budování dálnic, většinu cest pamatuji, když jsem začínal- jaký byl provoz tehdy a dnes. Nehledejte v nás nepřítele, -ale v našich vládách ,že se tu nějak zapomnělo budovat!!!Mohl bych Vám toho psát mnoho, ale to je zbytečné!! Kdo nebude chtít pochopit ,nebude mu stačit ani kniha. S pozdravem Jarda

Michal
15. prosince • 12:07

Kamióny většinou nejezdí přes 90 mimo klesání.To jen vám ukazuje tachometr špatně-lepší porovnat rychlost tacho vs gps(navigace).

fhmates
14. prosince • 19:16

Pane moulo z milionem jistě nejezdíte předpisově na km přesně.Na rozdíl od fabrikou proměřujícího tachometru Vašeho osobáku jsou dnešní trucky vybavené (na km přesně,každé dva roky cejchované) tachografy .To znamená pane moulo že jedou-li rychleji pak musí jet z kopce nebo jim musí do zad foukat hurikán!!! A v rakousku se jezdí pomalu ne proto že by byli tak ohleduplní ke svému ovzduší,ale protože jsou tam radary a kamery co pár metrů.Páč naši sousedi zjistili, že se dá na tom proklatém tranzitu i něco (hodně) vydělat.Je to tam stejnej dobytek jako u nás.A pro doklepnutí toho třetího milionu bych doporučil traktor jako maj ohleduplní traktoristé v bavorsku.

mpolan
14. prosince • 21:34

Devadesátkou po rovině dnes uhání prakticky každý kamión, tak tu neplácej blbosti. Silnější kousky to udrží i do kopce.

fhmates
16. prosince • 10:03

Ano,devádesátkou jedou proto,protože na tolik je podle výrobcem omezovač rychlosti nastaven.Pro každou zemi dodání je nastavení jiné,ale z pravidla maximálně 90km za hodinu.A protože každý kamion má jinak ujetý vzorek ze záběrových pneumatik tak reálně je skutečná rychlost na ROVINĚ vždy menší než 90.Toliko pro úplné pochopení.....

mpolan
16. prosince • 17:38

A proto na trase Kolín-Jihlava nemusím kamióny ani předjíždět, protože až na výjimky opravdu historických vozů tam každý sviští klidně pětadevadesát.

Jaky
14. prosince • 15:45

Vy vsichni co mate plnou hubu kamionaku jak jsou hrozni a za vse muzou , by jste si meli zkusit co ta prace obnasi a pak by jste mluvili jinak. Jsou mezi nama ridici spatni i dobri , ale to je i mezi ridici "osobaku" do 3,5 tuny.

LOL
15. prosince • 7:22

Mám takovou zdánlivě hloupou radu. Běžte dělat něco jiného. Navíc nechápu, co ta kvanta kamionů stále převáží sem a tam, jsou jich plné okresky o dálnicích ani nemluvě. No tyto obětavé řidiče bych tak nejméně v 10% okamžitě poslal k psychiatrovi. Např. když vám na okresce brání v předjetí a podobně. A takových to blbečků se najde opravdu hodně.
Jenom pro dokreslení, při jedné z mojich cest z Plzně do Brna někdy na podzim tohoto roku, kdy jsem to počítal jsem byl nucen v celkem 26. případech výrazně zpomalit na cca 80 km/h
i výrazně méně díky tomu, že se předjížděly kamiony. Pokud se týká doby, kdy se pánům řidičům kamionů podaří předjet jeden druhého, tak rekord v tomto směru opět z tohoto roku, při cestě z Brna do Plzně, brzy ráno někdy po 4. hodině se kamiony s českou a maďarskou značkou předjížděly téměř 17 minut a bylo nejen mně znemožněno je předjet a pokračovat v plynulé jízdě rychlostí, na kterou je tato rychlostní komunikace určena. Já osobně tedy doufám, že se zákaz jízdy kamionů v levém jízdním pruhu podaří prosadit. Velmi to usnadní "život" většině ostatních řidičů, zkrátí dobu potřebnou na cestu a v neposlední řadě sníži spotřebu.

Niemand
16. prosince • 9:48

Ty si všetko vypestuješ u seba na záhrade. A auto máš dúfam len služobne, lebo automotive je presne ten priemysel, kde všetci tlačia na expresne dodanie a to vlakom proste nejde.
Ja som sa nedávno vliekol 10 minút za osobákom prebiehajúcim kolónu nákladiakov. Mali by sme aj osobákom zakázať vjazd do ľavého pruhu nechať ho vyhradení, len papalášom a záchranným zložkám.
Mimochodom čo máš za auto, že pri rýchlejšej jazde žere menej, lebo ak si 17 minút išiel 90 oproti 130, tak každom reálnom aute ušetríš dosť paliva na 26 zrýchlení z 90 na 130.

LOL
16. prosince • 16:26

--> Niemand: Hezký nick, tedy opravdu.... Ale postupně. Auto mám vlastní, více než dostatečně výkonné (na zdejší poměry až moc). O nějaké deci pohonných hmot mi tedy opravdu nejde a že někdo někde tlačí na jakési expresní dodání jakéhosi haraburdí z místa A do místa B je mi tedy opravdu naprosto jedno. Pro mne je důležitý čas, který strávím na cestě. A jestli si nějací dva blbečci za volantem kamionu dokazují, kdo má většího camprdlíka a po několik minut se rychlostí vyšší o 2 km/h snaží předjet toho druhého, což se jim mnohdy ani nepodaří a po několika minutách to vzdají, zatím co všichni ostatní musí čekat, než si nějaký trouba udělá dobře a předjede toho druhého..... Tak to tedy promiň, ale to mi skutečně vadí, když přijedu do cíle svojí cesty nebo domů o hodinu později.
Jenže ono je to ve skutečnosti o tom, kdo sedí v tom kamionu za volantem. Zaplaťpánbůh, že většina těchto řidičů má v hlavě mozek a chová se ohleduplně nebo alespoň přiměřeně. Bohužel, jsou tací, kteří tam mají nejspíše nas...., no dobře, budu slušný. Prostě, všude jsou lidé dobří, průměrní a pitomci.
Ještě příklad - v Plzni se naloží pivo, veze se do centrálního skladu do Prahy, odkud se rozváží dále, ale také zpět do Plzně. Nepochybně expresně.... Tak asi tak. Kamionům, co musí tak expresně spěchat bych vyhradil noční dobu, třeba od 21.00 05.00 do rána. Potom žádný levý pruh. Něco jiného je, když ráno rozvážíš třeba rohlíky. Ale to zase nebudeš dělat kamionem. Psát tady něco o tom, že za to může Ťok, že v jednom směru na dálnici nejsou tři jízdní pruhy mi přijde legrační. Prostě zatím nejsou, takže je potřeba najít jiná řešení. Problém této zaprděné zemičky je v tom, že se politické reprezentace nedokáží domluvit ani na tom, co se budu projednávat, natož najít v nějaké záležitosti kompromis. Hezký večer.

Liptovská parenica
14. prosince • 15:56

však náš spasitel Elon Musk aka Muskuspán už na tom pracuje :-D to bude teprve chaos na sněhu až kamiony budou jezdit samy

Mlátil
14. prosince • 15:27

Nejvíc k zblití byl v televizi zástupce ČESMADu, který obhajoval své řidiče kamionů, že je jako fajn zůstat stát v levém pruhu a dát si půlhodinovou přestávku. A že ho má jít policista vzbudit a vypsat mu potvrzení o přerušení přestávky. Každému zvlášť. A přitom my z vyššího pojistného platíme ČESMADu 1,5 milionu na kampaň pro zvýšení kooperace účastníků silničního provozu.

skodafil
16. prosince • 21:41

To je ovsem stanoveno zakonem. Co navrhujete? Aby ridici nedodrzovali zakon a dostavali flastry kvuli neschopnemu ministrovi a zcela rozlozenym organizacim, ktere paty rok ridi???

Liptovská parenica
14. prosince • 14:47

Ťok má pravdu .můžou za to kamiony a plně s ním souhlasím

Liptovská parenica
14. prosince • 14:41

za všechno může Ťok. že v prosinci napadlo trošku sněhu jako každý rok a že kamionová doprava se zdesetinásobila než na co byla D1 stavěná :-O hoďte to všechno na Ťoka

Ludek_II
14. prosince • 15:44

Kalousek !!! Njn...Karma je zdarma.

Jig
14. prosince • 14:55

Jasně, Ťok za nic nemůže. ... přeci on se zasadil o to, že když se rozšiřuje D1 tak je tam hned o pruh navíc. Zasadil se o dálniční alternativu směrem na Ostravu přes Hradec. Zasadil se o vybudování stovky kilometrů nových dálnic. (sarkasmus)

Liptovská parenica
14. prosince • 15:23

no tak on sám s tím nic neudělá. není se čemu divit ,když se všechno v tom vašem debilním českým parlamentu projednává roky a házej si akorád klacky pod nohy .z český politický scény mě je nablití

Jig
14. prosince • 23:50

Souhlas, to co předvádí současná vláda z toho je opravdu na blití.

Phalanx
14. prosince • 14:35

Myslím, že celá věc má jednoduché příčiny a musí být řešena systémově.Zcela zásadní problém je ten, že v úseku, kde je největší pravděpodobnost sněhové kalamity, je dopravní omezení. Za toto může Ťok, ŘSD a firma, která má tento úsek na starosti. K odpovědnosti by měly být hnány všechny tyto 3 strany.Řidiči kamionů musejí dodržovat bezpečnostní přestávky, pokuty jsou za nedodržování prý pěkně mastné. Pokud by existovala výjimka z pravidel, dobrovolně by si nikdo na dálnici šlofíka nedal. Jenže pokud by řidiči jeli dál, těžko by o pár desítek/stovek km vysvětlovali snaživému policistovi/celníkovi při kontrole proč tu přestávku neudělali..
Za určitých podmínek je úplný zákaz kamionů jízdy v levém pruhu nebo uzavření úseků dálnice pro vozidla nad x tun logickým krokem. Jaký smysl mělo nechávat na D1 vjíždět další kamiony, aby situaci zhoršovaly? Signalizační tabule s aktuálními informacemi o provozu by měly být běžnou součástí každého nájezdu na dálnici. Silničáři určitě disponují nějakou předpovědí počasí (minimálně takovou jako zbytek populace). V inkriminovaných úsecích uzavírek mohli preventivně vozovku posolit. Tento krok by sice vše nevyřešil, nicméně částečně by pomohl alespoň na začátku, kdy se vidělo, že situace začíná být vážná. Netřeba geniální mozek aby pochopil, že pokud je dálnice ucpaná, silničáři už se mezi auta jaksi nevlezou..

pet
14. prosince • 14:25

1. Viníkem je stát že na dálnici neudělal při rekonstrukci 3 pruhy to je nehorázné!!! A kamionům povolit jezdit jen vpravo a výjimečně do druhého zprava povolit předjet.
2. Jednoznačně řidiči kamionů. Chápu že zákaz jízdy kamionů v levém pruhu všude je radikální, ale na D1 na celém úseku přes Vysočinu by to smysl mělo.
3) Kamiony by měly mít povoleno předjetí a okamžité zařazení zpět do pravého pruhu. Musí mít ale striktní zákaz v levém pruhu zůstat nebo do něj vjet když je vpravo kolona a blokovat ho!

pet
14. prosince • 14:24

1. Viníkem je stát že na dálnici neudělal při rekonstrukci 3 pruhy to je nehorázné!!! A kamionům povolit jezdit jen vpravo a výjimečně do druhého zprava povolit předjet.
2) jednoznačně řidiči kamion. Chápu že zázak kamionům do levého pruhu všude je radikální, ale na D1 na celém úseku přes Vysočinu by to smysl mělo.
3) Kamiony by měly mít povoleno předjetí a okamžité zařazení zpět do pravého pruhu, ale striktní zákaz v levém pruhu zůstat nebo do nej vjet když je vpravo kolona a blokovat ho!

mpolan
14. prosince • 21:37

Kdyby měli udělat tři pruhy v celé délce, tak se dodnes nekoplo, protože by nedokázali ani vykoupit pozemky.

jogurt
14. prosince • 16:12

Absolutní celoroční zákaz mají na Slovensku a funguje to dokonale. Jen je nutno říci, že tam, na rozdíl od ČR, také funguje dopravní policie. Zákaz sám v našem specifickém prostředí nic nevyřeší.

Niemand
16. prosince • 9:25

Vieš o tom guľové. U nás nič nefunguje, akurát je tu minimum tranzitnej dopravy. Videl som ako fungujú zákazy predbiehania v Rakusku, kde je plno. Spravy sa niekoľko km dlhý vlak kamiónov, ktorý potom začne učeň v osobáku predbiehať rýchlostnou o 5 km vyššou rýchlosťou. Zaradiť medzi nákladiaky, aby pustil rýchlejších sa bojí a potom ideš 10-15 minút stovkou, kým dopredbieha.
Nehovoriac o tom, že ak ma niekto naponáhlo, tak na celý zákaz hodí bobek a to ako u nás tak aj v Rakúsku, lebo pokuty za krúžky sú o dva rády vyššie.
Celoplošný nonstop zákaz predbiehania je dobrý akurát na zlepšenie politických preferencii, lebo väčšina ľudí tlieska bez premýšľania.

MUDr. Chocholoušek
14. prosince • 17:04

Na Slovensku to opravdu funguje, ale jezdí tam méně kamionů. Až to u nás zavedou, tak se vytvoří k kamionů vlak a nepůjde z dálnice sjet.

Gašpo
14. prosince • 17:54

Menej kamiónov možno o trochu, ale hlavne sa dodržuje zákaz jazdy cez víkend. A kamioňáci tam majú povinnosť dodržovať tuším 70 metrové rozostupy, takže exity nezablokujú.
Ale je to fakt hlavne o polícii. Slovenská diaľničná je ostrá a má rešpekt. V Čechách je pre srandu králikom. Keby česká diaľničná polícia za niečo stála, mohla by to riešiť aj v rámci súčasných pravidiel, pretože vyhláška zakazuje predbiehanie ak je rozdieľ rýchlosti malý, že sposobuje zdržovanie dopravy.
Žijem už dlhé roky v Prahe, na Slovensko jazdím občas, ale ten rozdieľ je fakt veľký. V Česku si stačí dávať pozor na pevné radary v obmedzených úsekoch, policajtov na diaľnici prakticky nevidím. A všetci podľa toho aj jazdia. Rýchlosť dodržuje málokto, priznám sa že ja tiež nie a pretože pomalšie pruhy sú obsadené kamiónmi, musia sa rýchlejšej jazde v ľavom pruhu prisposobiť aj tí, čo by jazdili podľa pravidiel. Teda ak nechcú trčať medzi kamiónmi. A často som zažil aj prípady troch kamiónov vedľa seba, kde sú tri pruhy. To hlava neberie. V úsekoch s tromi pruhmi by zdravý rozum automaticky očakával striktný zákaz pre kamióny v ľavom pruhu. Tam absolútne nemajú čo robiť. Proste Kocourkov. By som chcel vidieť, či by si to dovolili v Nemecku. Osobne som to tam nikdy nezažil.

Futurista
14. prosince • 21:14

Placas nesmysly. Nejenže nemáme vyhlasku, ale zákon (to jsi zamrznul 30 let zpatky), tak o předjíždění minimální rychlosti tam není ani slovo. Max tam najdeš, že mimo obec se jezdí vpravo, vlevo jen, pokud je to nutný k předjíždění.Jednou blafes o pomalým předjíždění, podruhé, že tady litaj všichni jak prasata. Až bude SK tranzitní zemi pro Balkán, Turecko, atd, tak pak dej vědět, jak to u vás vypada. Já jezdím na Slovensko dost často, a větší divocinu jsem nikde nezažil. Hlavně u vás na vidieku. 😉

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
14. prosince • 22:04

§36 odstavec 4 zákona 361/2000Sb.
Hezká sazba: 10000Kč + 6-12 mesíců zákaz řízení +7 bodů. Za jedno jediné omezení rychlejšího vozidla při předjíždění. Ale to by chlapci v uniformách museli pracovat a nebát se, že dostanou na budku.
P.S. Slovensko JE tranzitní země pro Balkán, prakticky všechny kamiony na D2 a D1 přijely ze SR.

Niemand
16. prosince • 9:35

Skús písať o niečom čomu rozumieš, možno móda.
Tranzit zo západu toho cez Slovensko moc neprejde a sever-juh zas niesu diaľnice.
A k tvojim paragrafom. Väčšina vodičov osobákov skôr alebo neskôr obmedzi rýchlejšieho, to by sa cesty rýchlo vyprázdnili. Ale možno práve ty si ten správny vyblikávač čo ide pod 250 len keď sa rozbieha. A všetci by sa mu mali pratať z cesty.

Mirek
14. prosince • 22:01

Také tam jezdím celkem často. Jakou divočinu máš na mysli krom toho, že například od Jablunkova do Popradu, přes Žilinu je celá trasa totálně ucpána a musíš se obrnit trpělivostí a jet stále v koloně, tedy pod Strečnem rupnou nervy skoro všem a předjíždějí co to dá. Ještě je zajímavý dojezd do Bratislavy po dálnici, všechny pruhy plné a jízda krokem.

Gašpo
15. prosince • 7:31

@Mirek: Tú trasu jazdím občas tiež. Áno, máš pravdu, hlavne za Žilinou je to tragédia. Lenže to sú úseky kde diaľnica ešte nie je hotová a tie staré okresky to nemajú šancu zvládať. Ale v častiach kde hotová je, napríklad od hraníc k Žiline je to naprosto v pohode. Pred Bratislavou je to o trochu horšie, je to starý úsek a často rekonštruovaný, takže áno obmedzenia to tam brzdia.
Tu sa bavíme o už hotových diaľniciach. Čo sa týka ich výstavby je situácia na Slovensku rovnako tragikomická ako v Čechách.;-)

Zdeny
14. prosince • 14:06

Tak tohle mě pobavilo jako málo co v poslední době. idioti ve vládě a v celé slavné EU by měli jednou vytáízhnout prde*e a jít se podívat, jak to vypadá kousek dál za prahou, potažmo Bruselem. Tak jak řídí naše idiotská vláda tuto zemi ve všech resoretch, nemá obdobu - zdravotnictvím počínaje, přes rozdělení rozpočtu po řešení dopravní situace. jen debil může dělat taklová rozhodnutí, jako naši vládní činitelé a "odborníci" z jednotlivých resrotních ministetsve, spolu ruku v ruce s hovady z Bruselu! Rozjebat dálnici, to dovede každej trouba. Ale uřídit její rekonstrukci, to už svede málo kod. U nás, jak vidno, nemáme nikoho, kdo by tohle dovedl. Do toho se prolíná lobbysmus zájmových skupin, protože jedna společnost potřebuje vydělat prachy na nových (stejně stupidních, jako ta stará) svodidlech, druhá na přestavbě mýtných bran, třetí na nutné a bezodkladné rekosntrukci mostů, další na budování toho či onoho. Zejména nemyslitelné je, aby se tyto skupiny již někdy dorpdelepráce domluvily a svoje "nutné" jebání do věci udělaly v jeden stejný čas. Nechápu, jak trvale získává zakáky například Strabag, Skanska nebo Swietelsky. Jeden větší průserář, než druhý. Jak je možné, že nově vybudovaná dálnice na OStravu se po dvou třech letech musí kompletně zrekonstruovat? Jasné, skončí záruka na dílo, tak je třeba si chysta další kšeft. A nyní k D1: je zcela správné, že kamioňáci ji zablokovali. Sˇkoda jen, že tam nevydrželi stát třeba týden nebo 14 dní. Možná bys epak někomiu rozsvítilo v makovici a uznal by, že na zemičku, která má v ZV směru pár set kilomterů, ale kamionů po ní projíždí (přesné číslo lze dohledta - denně lze přejet na tranzitním nákladním vlaku a začal by pro to něco dělat. Když to jde jinde na světě, nechápu, přes které zaduběné hlavy to u nás nejde??? Dále, co nikdy nepochopím, je to, že všude ve vyspělém světě (kam dnes bohužel už musím počítat-ač to někdo nerad slyší i Rusko), se na veřejných stavbách typu dálnice pracuje NON-STOP 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Tohle nechápu a nikod není schopne to veřejně objasnit. proč to jinde jde a u nás ne??? Pak to všechnot trvá násobně déle, než jide anásobně víc to stojí - stroj pracuje nejlevěji, pokud se zastaví jen na tankování. Jinka jede furt. Nechápu. Dále - každej má máslo na hlavě a pořád slyším, že se bude vážit aměřit emise abůhví co. U nás? Jen blábolit. Letos na cestě na zimní dovolenou jsme kousek za německou hranicí dojeli do kolony. Jak se záhy ukázalo - dálnice na MMnichov odkloněná přes odstavné parkoviště a hle - zde vážení kamionů. Stačil jsem si všimnout, že to tvá asi jednu minutu. Hrk hrk hrk, přejede se přes sensor, tiskátny vypíše dekret a bu´d jedeš a nebo taky jedeš- lae na odstavnou plochu tam čekáš, až tě přiojede někdo pěkně vyložit a navíc zacáluješ pořádnej balík EUR. U nás - nic. Tím chci říct, že přes naši zemi jezdi hovada s přetíženými auty, kteří vědí, že beztrstně vždy projedou, případně pár tisíc pokuty se jim bohatě vyplatí. Aby ne! Je tisíc způsobů a možností, jak zregulovat kamionovou přepravu. Ale chápu, že některým subjektům by se snížily zisky z mýtných poplatků, tak čím víc, tím lépe! Lidi ať třeba u dálnic chcípnou, hlavně, že kape do kapsy. A pan ministr Ťok? Měl by si zaťukat ťuk ´tuk ťuk - jen blábolí, občas bych s ním i souhlasil, ale hlavně nekoná - NEKONÁ!!! Jako misnist má jstě takové pravomoci, které lze uplatnit při řešení problému za jstě kratší dobu, než třeba dva roky. No nic, článek mě pobavil. Jinka s jedním souhlasím - silničáři jako obvykle "nezklamali". tzn. opět je zima - jako každý rok každou zimu - překvapila. I když kletos jim dala dost času, aby se nani nachystali. BNa druhou stranu jim nemůžu upřít, že třebas u nás ŠUmperk) se zasloužili o to, že dti ve školách se budou časem učit, že Šumpersko je jedním z nejvydatnějších malezišť soli kamenné NyCl. Toluk tu soli, co stačil za dva týdny vykydat na SUCHÉ cesty, když bylo 6 nad nulou, jsem snad ještě nezažil. Idiotismus vládne světu. Věřím, že v USA by řidiči dokázaili přes schoné právníky vytřískat na ŘSD těžké prachy za shnilá auta. Hlavně, aby tu sůl měli, až ji bude v dubnu potřeba (viz letos - napdanul sníh v dubnu a byl problém:-)

Ludek_II
14. prosince • 15:44

Ty vole...druhej Jirásek.

vana
14. prosince • 14:41

Tak 24 hodin denně 7 dní v týdnu by u nás asi mohli dělat taky.
Ovšem pak by ty práce museli zdražit a už by opravy silnic nevycházely tak levně jako dnes !
:-)

Fana
15. prosince • 8:38

Ty jsi asi spadl z víšně rovnou na hlavu! U nás se staví nejpomaleji, nejdráž a nejhůř.

Jarmil
14. prosince • 14:05

Jde o souhru všech nedokonalostí. Ideální stav by byl takový:
1) D1 tři pruhy v celém úseku
2) dostavěna druhá varianta přes Hradec.
3) silničáři mají více techniky i lidí
4) silničáři, stejně jako v Rakousku, vyjíždějí na posyp preventivně, ještě než začne chumelit a mrznout
5) řidiči dokáží vyhodnotit situaci na vozovce a upraví rychlost vč. bezpečných rozestupů
6) v zimním období nejsou uzavírky a omezeníVšech 6 bodů je a bude utopie. :-)

Semrad Tywol
15. prosince • 15:48

Mily pane, je hezke ze v tom mate tak jasno. Lec ono samo o sobe nestaci vedet, co je spatne a navrhnout reseni. Problem - mimo jine aspekty - totiz je v tom, ze v CR se povetsinou nedari realizovat to, co se dohodlo. Ze zakonu pravidel, narizeni, dohod a zvyku si Cesi udelali trhaci kalendar a dodrzuji jen to, co maji chut dodrzovat. Kdokoliv se snazici o reseni cehokoliv, je v tom povetsinou sam a nema podporu ostatnich obcanu. Ti uz totiz vetsinou koukaji na jakekoliv snahy s apriornim despektem a neztotoznuji se s nicim oficialnim. Nemyslim si ovsem, ze je to jen chyba obycejnych obcanu. Lvi podil na tom ma i politicka reprezentace, ktera obcany jit tolikrat zklamala, ze pozbyla veskere duvery.Tohle je jen dalsi priklad mentalni impotence soucanych politiku: Problemy na D1 vyresime zakazem jizdy kamionu v levem pruhu. Genialni reseni! Nic to nestoji. Je to hned. Media o tom okamzite mohou informovat tak, ze tomu kazdy porozumi. Dalsi stupen teto geniality je zakaz kolon na D1, coz je de facto jiz minena snaha zakazat vjezd kamionum na useky ohrozene kolonami.Aby se jeden bal okamziku, az si na ministersvu uvedomi, ze kolony na dalnicich tvori auta a tudyz by bez aut kolon nebylo vubec.Podobnym zpusobem se dnes "resi" vetsina problemu. Jsem zvedavy kdy se nam ten domecek z karet cely sesype na hlavu. Skutecnych reseni, ktera ovsem casto znamenaji nejake ty kompromisy, ustupky a obcas i obeti, se dnesni politika boji jako cert krize.

Tohares
15. prosince • 19:03

Jediným řešením je více svobody. Žádná nařízení nebo omezení z per poslanců či úředníků. Nikdo z nich totiž nemá ani motivaci ani schopnosti to vymyslet správně a nikdy nebude vyhozen na základě jejich nedostatku. Je naivní myslet si, že soutěž popularity vyhraje někdy odborník na cokoli jiného než popularitu a úřednické místo bez odpovědnosti a zpětné vazby obsadí v převážné většině případů někdo jiný než notorický všeználek, nemakačenko celkově budižkničemu...

Jan
14. prosince • 14:03

jsou to čučkaři

Doporučujeme

Články odjinud