Za elektrickou Toyotu si zapřáhnul přívěs s baterií. Dojezd prý zdvojnásobil

Američan za svou elektrickou Toyotou RAV4 táhne podivný přívěs. Přivařená na něm je podlaha ze stejného vozu se články z Tesly Model S.

Lidská vynalézavost a kutilství se občas objeví i u tak uzavřené techniky, jakou je pohonné ústrojí elektromobilu. Američan James Klafehn jezdí s elektrickou verzí Toyoty RAV4 druhé generace. Dojezd si zvyšuje druhou baterií, kterou si ovšem neinstaloval přímo do vozu.

Kapacitu si totiž vozí na přívěsu. Pikantní je, jakou soustavu baterií k tomu pro přívěs použil. Jedná se o podlahovou plošinu téhož vozu, doplněnou soustavou článků od Tesly, s patentovaným uspořádáním. Má kapacitu 41 kWh a s baterií v autě je spojena paralelně, díky čemuž může čerpat energii z obou balíků zároveň, stejně jako nabíjet naráz. Podle majitele je nyní díky tomu dojezd, který je normálně 210 kilometrů, nyní dvojnásobný.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Na druhém videu pak majitel ukazuje vnitřní konstrukci bez krytu. Podobný nápad už tu nedávno byl. Tehdy se jednalo rovnou o podlahu Tesly Model S zapřaženou za stejný vůz. Jenže ta neobsahovala baterie a sloužila jen jako funkční přívěs, vozík, chcete-li. To mnozí fanoušci na Youtube shledávali jako promarněnou příležitost. Klafehn nepopírá, že se tímto nechal inspirovat. Vždyť o jeho vynálezu se mluví jako o "Toyota-Tesla" traileru...

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.19yrhe2l
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků