Za elektrickou Toyotu si zapřáhnul přívěs s baterií. Dojezd prý zdvojnásobil

Američan za svou elektrickou Toyotou RAV4 táhne podivný přívěs. Přivařená na něm je podlaha ze stejného vozu se články z Tesly Model S.

Lidská vynalézavost a kutilství se občas objeví i u tak uzavřené techniky, jakou je pohonné ústrojí elektromobilu. Američan James Klafehn jezdí s elektrickou verzí Toyoty RAV4 druhé generace. Dojezd si zvyšuje druhou baterií, kterou si ovšem neinstaloval přímo do vozu.

Kapacitu si totiž vozí na přívěsu. Pikantní je, jakou soustavu baterií k tomu pro přívěs použil. Jedná se o podlahovou plošinu téhož vozu, doplněnou soustavou článků od Tesly, s patentovaným uspořádáním. Má kapacitu 41 kWh a s baterií v autě je spojena paralelně, díky čemuž může čerpat energii z obou balíků zároveň, stejně jako nabíjet naráz. Podle majitele je nyní díky tomu dojezd, který je normálně 210 kilometrů, nyní dvojnásobný.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Na druhém videu pak majitel ukazuje vnitřní konstrukci bez krytu. Podobný nápad už tu nedávno byl. Tehdy se jednalo rovnou o podlahu Tesly Model S zapřaženou za stejný vůz. Jenže ta neobsahovala baterie a sloužila jen jako funkční přívěs, vozík, chcete-li. To mnozí fanoušci na Youtube shledávali jako promarněnou příležitost. Klafehn nepopírá, že se tímto nechal inspirovat. Vždyť o jeho vynálezu se mluví jako o "Toyota-Tesla" traileru...

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků