Za elektrickou Toyotu si zapřáhnul přívěs s baterií. Dojezd prý zdvojnásobil

Američan za svou elektrickou Toyotou RAV4 táhne podivný přívěs. Přivařená na něm je podlaha ze stejného vozu se články z Tesly Model S.

Lidská vynalézavost a kutilství se občas objeví i u tak uzavřené techniky, jakou je pohonné ústrojí elektromobilu. Američan James Klafehn jezdí s elektrickou verzí Toyoty RAV4 druhé generace. Dojezd si zvyšuje druhou baterií, kterou si ovšem neinstaloval přímo do vozu.

Kapacitu si totiž vozí na přívěsu. Pikantní je, jakou soustavu baterií k tomu pro přívěs použil. Jedná se o podlahovou plošinu téhož vozu, doplněnou soustavou článků od Tesly, s patentovaným uspořádáním. Má kapacitu 41 kWh a s baterií v autě je spojena paralelně, díky čemuž může čerpat energii z obou balíků zároveň, stejně jako nabíjet naráz. Podle majitele je nyní díky tomu dojezd, který je normálně 210 kilometrů, nyní dvojnásobný.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Na druhém videu pak majitel ukazuje vnitřní konstrukci bez krytu. Podobný nápad už tu nedávno byl. Tehdy se jednalo rovnou o podlahu Tesly Model S zapřaženou za stejný vůz. Jenže ta neobsahovala baterie a sloužila jen jako funkční přívěs, vozík, chcete-li. To mnozí fanoušci na Youtube shledávali jako promarněnou příležitost. Klafehn nepopírá, že se tímto nechal inspirovat. Vždyť o jeho vynálezu se mluví jako o "Toyota-Tesla" traileru...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků