Za elektrickou Toyotu si zapřáhnul přívěs s baterií. Dojezd prý zdvojnásobil

Američan za svou elektrickou Toyotou RAV4 táhne podivný přívěs. Přivařená na něm je podlaha ze stejného vozu se články z Tesly Model S.

Lidská vynalézavost a kutilství se občas objeví i u tak uzavřené techniky, jakou je pohonné ústrojí elektromobilu. Američan James Klafehn jezdí s elektrickou verzí Toyoty RAV4 druhé generace. Dojezd si zvyšuje druhou baterií, kterou si ovšem neinstaloval přímo do vozu.

Kapacitu si totiž vozí na přívěsu. Pikantní je, jakou soustavu baterií k tomu pro přívěs použil. Jedná se o podlahovou plošinu téhož vozu, doplněnou soustavou článků od Tesly, s patentovaným uspořádáním. Má kapacitu 41 kWh a s baterií v autě je spojena paralelně, díky čemuž může čerpat energii z obou balíků zároveň, stejně jako nabíjet naráz. Podle majitele je nyní díky tomu dojezd, který je normálně 210 kilometrů, nyní dvojnásobný.

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Paříž 2018: Nová Toyota RAV4 sází nejen na hrany. Umí se i sama vyhrabat!

Na druhém videu pak majitel ukazuje vnitřní konstrukci bez krytu. Podobný nápad už tu nedávno byl. Tehdy se jednalo rovnou o podlahu Tesly Model S zapřaženou za stejný vůz. Jenže ta neobsahovala baterie a sloužila jen jako funkční přívěs, vozík, chcete-li. To mnozí fanoušci na Youtube shledávali jako promarněnou příležitost. Klafehn nepopírá, že se tímto nechal inspirovat. Vždyť o jeho vynálezu se mluví jako o "Toyota-Tesla" traileru...

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků