Za dva roky se má začít s vymáháním pokut za přestupky v cizině

Za dva roky se má začít s vymáháním pokut za přestupky v cizině

Blíží se doba, kdy bude Evropa propojená přes národní registry. Když vás pak v zahraničí zachytí radar třeba při nedovolené rychlosti, tak tamní policie bude umět zjistit vaši poznávací značku a následně na vás vymáhat pokutu. Řidičům již tak nebude beztrestně procházet páchání dopravních přestupků v cizině.

Je to kvůli tomu, že Evropský parlament minulý týden schválil směrnici, která umožní příhraniční vymáhání pokut za nejzávažnější přestupky. V podstatě chybí již jen formální souhlas jednotlivých členských států. Jenže jak bude všechno vypadat v praxi, není ještě jasné. „Jakákoliv vyjádření jsou v současné době ještě předčasná. Národní vlády budou mít dva roky na převedení pravidel do své legislativy,“ řekla AutoRevue.cz vrchní komisařka Policejního prezidia ČR Dagmar Bednarčíková.

Podle vydané směrnice prý budou moci státy vymáhat pokuty u osmi nejzávažnějších dopravních přestupků, které mají na svědomí pětasedmdesát procent smrtelných nehod v Evropské unii. Jsou to nedovolená rychlost, jízda na červenou, jízda bez bezpečnostních pásů, jízda pod vlivem alkoholu nebo drog, jízda na motocyklu bez ochranné přilby, neoprávněné použití odstavného pruhu a telefonování za jízdy.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Pro policii bylo dosud složité vyhledat řidiče, jehož vůz byl registrován v zahraničí. Právě to má usnadnit propojení jednotlivých národních registrů. Výzvu k uhrazení pokuty má automaticky dostat majitel vozu. Pokud auto v době přestupku neřídil, musí úřadům poskytnout totožnost řidiče, který měl přestupek spáchat. Kvůli tomu bude vyrozumění o přestupku obsahovat i formulář o identifikaci řidiče.

Přesto existuje určitá možnost, jak se pokutě za přestupek v cizině vyhnout. Nebude to ale díky nějaké vychytralé fintě nebo výmluvě ze strany majitele automobilu, nýbrž po úvaze úředníků země, kde řidič přestupek spáchal. Pokud se ukáže, že vymáhání pokuty vyjde dráž než její výše, mohou od něj upustit. Celou anabázi bude totiž ovlivňovat cena překladů. Majitel vozidla musí dostat výzvu k uhrazení pokuty v jazyce, v němž jsou vydány doklady k autu. Dokonce už nyní existuje propočet, že se pokuty vyplatí vymáhat až od sedmdesáti eur.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků