Za dva roky se má začít s vymáháním pokut za přestupky v cizině

Za dva roky se má začít s vymáháním pokut za přestupky v cizině

Blíží se doba, kdy bude Evropa propojená přes národní registry. Když vás pak v zahraničí zachytí radar třeba při nedovolené rychlosti, tak tamní policie bude umět zjistit vaši poznávací značku a následně na vás vymáhat pokutu. Řidičům již tak nebude beztrestně procházet páchání dopravních přestupků v cizině.

Je to kvůli tomu, že Evropský parlament minulý týden schválil směrnici, která umožní příhraniční vymáhání pokut za nejzávažnější přestupky. V podstatě chybí již jen formální souhlas jednotlivých členských států. Jenže jak bude všechno vypadat v praxi, není ještě jasné. „Jakákoliv vyjádření jsou v současné době ještě předčasná. Národní vlády budou mít dva roky na převedení pravidel do své legislativy,“ řekla AutoRevue.cz vrchní komisařka Policejního prezidia ČR Dagmar Bednarčíková.

Podle vydané směrnice prý budou moci státy vymáhat pokuty u osmi nejzávažnějších dopravních přestupků, které mají na svědomí pětasedmdesát procent smrtelných nehod v Evropské unii. Jsou to nedovolená rychlost, jízda na červenou, jízda bez bezpečnostních pásů, jízda pod vlivem alkoholu nebo drog, jízda na motocyklu bez ochranné přilby, neoprávněné použití odstavného pruhu a telefonování za jízdy.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Pro policii bylo dosud složité vyhledat řidiče, jehož vůz byl registrován v zahraničí. Právě to má usnadnit propojení jednotlivých národních registrů. Výzvu k uhrazení pokuty má automaticky dostat majitel vozu. Pokud auto v době přestupku neřídil, musí úřadům poskytnout totožnost řidiče, který měl přestupek spáchat. Kvůli tomu bude vyrozumění o přestupku obsahovat i formulář o identifikaci řidiče.

Přesto existuje určitá možnost, jak se pokutě za přestupek v cizině vyhnout. Nebude to ale díky nějaké vychytralé fintě nebo výmluvě ze strany majitele automobilu, nýbrž po úvaze úředníků země, kde řidič přestupek spáchal. Pokud se ukáže, že vymáhání pokuty vyjde dráž než její výše, mohou od něj upustit. Celou anabázi bude totiž ovlivňovat cena překladů. Majitel vozidla musí dostat výzvu k uhrazení pokuty v jazyce, v němž jsou vydány doklady k autu. Dokonce už nyní existuje propočet, že se pokuty vyplatí vymáhat až od sedmdesáti eur.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků