Za Bitcoiny si teď můžete koupit i nový Rolls-Royce. Za Cullinan jich dáte 50

Populární kryptoměnou Bitcoin si už dnes můžete koupit kde co. Není tak vlastně divu, že platbu tímto způsobem nyní nabízí i jistý dealer značky Rolls-Royce.

Nejde sice o prvního prodejce automobilů, který svým zákazníkům nabízí možnost platit v Bitcoinech, každopádně se ale jedná o vůbec prvního oficiálního dealera značky Rolls-Royce, který na platby ve stále populárnější, ale často nevyzpytatelné kryptoměně přistoupil. Zákazníci dealerství Post Oak Motors v americkém Houston si tak nyní mohou za digitální měnu zakoupit i nejnovější „Rolls“.

Jeden Bitcoin má aktuálně hodnotu kolem 6500 amerických dolarů, v přepočtu tedy asi 143.000 korun. K zaplacení například nejnovějšího SUV Cullinan za cenu 325.000 dolarů (7,1 milionu korun) byste tedy potřebovali přibližně kolem 50 Bitcoinů. Jak je ale známo, Bitcoin je vskutku nestabilní měnou a její hodnota se může znenadání rapidně měnit.

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Prodloužený Rolls-Royce Phantom nabídne pro zadní pasažéry totální soukromí

Minulý prosinec byla hodnota Bitcoinu na takřka vrcholných 20.000 dolarech, od té doby však síla této digitální měny zase postupně klesla. Pro dealera luxusních vozů je ale prý stále netradičním způsobem, jak zaujmout současné milionáře a nabídnout jim ten nejmodernější styl nakupování. „Kdokoliv z celého světa si teď u nás může zakoupit vůz o mnoho snadněji a rychleji,“ uvedl Tilman Fertitta, majitel dealerství Post Oak Motors.

Zakoupení luxusních vozů je prováděno skrze globální platební službu BitPay. Sonny Singh, vedoucí obchodní ředitel BitPay uvedl zpravodajství The Street, že pro nákup drahého, luxusního zboží je BitCoin stále populárnější měnou. Další automobilový dealer z Kalifornie tak nedávno začal nabízet platby v BitCoinech za vozy Bugatti a Pagani.

Nejde přitom jen o oficiální prodejce. Minulý rok se dokonce na americkém inzertním serveru Craigslist objevil k mání McLaren 720S, který majitel nabízel výhradně za BitCoiny. O platbu v klasických dolarech prý neměl vůbec zájem.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků