Za 10 minut dojezd 480 kilometrů. Vědci z Kanady pracují na nové generaci baterií

Dude  |  01. 11. 2019 17:54

1 kWh je kolik těch jejich kilometrů? Jednotky mi dělají problém. Zlaté fotbalové hřiště a fábie...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 11. 2019 06:52

cca 3-4 km se započtením rekuperace

Odpovědět  |   | 
jean  |  02. 11. 2019 08:39

Pri veľkom aute ako je tesla. Malý E-up prejde cca 6 km na 1 kWh, max. spotreba sa dá spraviť niečo cez 20kWh, ale to je furt plyn na podlahe. Bežná spotreba je cca 16.

Odpovědět  |   | 
Dude  |  02. 11. 2019 16:29

Proto jsem narážel na to, že udávat rychlost nabíjení v kilometrech je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 11. 2019 08:08

Jenže to je jediné, co lidi reálně zajímá. Kolik kilometrů ujedou na jedno nabití a jak dlouho to bude trvat. Nějaké kilowatty jsou naprosto podružné.

Odpovědět  |   | 
thegrid  |  04. 11. 2019 18:27

Že by? O spotřebu pohonných hmot se snad také zabývají ne?

Odpovědět  |   | 
Milan Šmid  |  01. 11. 2019 18:14

Z čeho budou vyrábět elektřinu s uhlí

Odpovědět  |   | 

elektřina se vyrábi generátorem-alternátorem nebo dynamem. Uhlím budou tak vyrábět páru.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  01. 11. 2019 21:14

A auto je poháněné motorem ne benzínem, že.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 11. 2019 06:53

ne, koly, ta jsou poháněna hřídelí

Odpovědět  |   | 

no já znám plno aut, co nemají pohon na benzín, třeba diesel je na naftu, trolejbus je na elektriku a musíš si uvědomit, že ta uhelná elektrárna nevyrábí jenom elektřinu do aut, zásobuje teplem xx budov atd.

Odpovědět  |   | 
thegrid  |  04. 11. 2019 18:29

rázem mi čichání špatného vzduchu zamořeného z uhelných elektráren přijde zase více eko když tím uhlím zároveň ohřeju někomu zadek

Odpovědět  |   | 
Heavoc  |  02. 11. 2019 09:38

Měl na mysli výrobu el.energie v elektrárně,které jsou z velké části na uhlí.

Odpovědět  |   | 

ty elektrárny se mohou předělat na plyn. Ale jak jsem to psal, elektrárna nevyrábí elektřinu jen pro nabíjení aut.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 11. 2019 19:03

A spálíme plyn pro potřebu domácností. Jste takový trotl nebo to jen děláte? Výte kolik spálí za jeden den elektrárna plynu? Čím budeme topit? Vašema sračkama ?

Odpovědět  |   | 
pirate  |  02. 11. 2019 21:04

Nevýme.

Odpovědět  |   | 

budeme topit elektrikou,kterou vyrobí plynový turbíny na plyn. Ty nemáš tepelný čerpadlo?

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 11. 2019 07:10

Dobry retez energeticke ucinnosti.

Odpovědět  |   | 
nikdo  |  02. 11. 2019 22:48

No to je neco tady je to samej absolvent mateřský školky, sakra běžte si hrát na hřiště a nevotravujete s těma mobilama

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  01. 11. 2019 20:14

Tak máme tady další zázračnou baterii sice jsme ještě neviděli fungovat ani tu první, ale to nevadí

Odpovědět  |   | 
tonda  |  02. 11. 2019 02:44

To je jako s tou jitrnicí kterou také svět neviděl...

Odpovědět  |   | 
tonda  |  02. 11. 2019 02:43

Hurá, zázrak na počkání. A jako to má životnost ta baterie, jaké jsou náklady na její výrobu a hlavně recyklaci. Kolik to obsahuje drahých kovů, chemických sloučenin atd....

Odpovědět  |   | 
Honza  |  04. 11. 2019 11:29

Životnost je zmíněna v článku chce to číst nejen nadpis.

Odpovědět  |   | 
renda4  |  02. 11. 2019 05:29

Já si nedovedu představit deset aut na nabíječce s takovým odběrem , až to jednou dotáhnou a poměr aut el. benzín se otočí . Ta infrastruktura rozvodu elektřiny a to nechtějí atomové elektrárny no jedno s druhým , nevím nevím...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  02. 11. 2019 06:56

sluneční energie, která mimo jiné způsobuje i vítr, příboj, je na Kouli dost. ..No to sice jo, ale neumíme ji efektivně použít. Takže zatím fosil a jádro.
Rozvody jsou cajk.

Odpovědět  |   | 
jean  |  02. 11. 2019 08:41

Rozvody rozhodne cajk nie sú, ani v ČR ani v SR. A jak sa ukazuje, tak ani na západe, v mestách s vyšším podielom elektro už majú problémy s nabíjaním. Napr. v Holandsku.

Odpovědět  |   | 
thegrid  |  04. 11. 2019 18:34

Nj, rozvody jsou fajn, dyd mi doma ta žárovka svítí a iphone nabíjí. Lidi jsou zaslepení. Vůbec nemají technické ponětí co je třeba překopat, aby jsme stejně nejezdili na uhlí a aby ty elektrony do toho auta tekly.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  02. 11. 2019 10:46

"které dnes v průměru vydrží nějakých 8 let či najetí asi 160 tisíc kilometrů"

kam na ty pocty chodite, ja nasi Teslu S prodaval kdys mela najeto prez 230 tisic km a baterie na vymenu opravdu jeste nebyla, dle diagnostiky par mesicu pred prodejem byl pokles o cca 5% kapacity, tedy cca jsem byl na urovni nevyuzitelne rezervy baterie, pritom o vymene by se dalo uvazovat nekde na urovni 15-20% poklesu, navic zaruka 8 let, a to bude zajimat az tak 3-4 majitele vzhledem k tomu ze i ja byl majitel druhy a zaruka na baterie pri prodeji byla stale 4 roky bez omezeni najezdu km

Odpovědět  |   | 
Milan  |  02. 11. 2019 12:37

Rozumím tomu správně, že Vaše auto najelo 230 tisíc za méně než 4 roky? Tzn. více než 60 tisíc ročně? Více než 5 tisíc měsíčně? Více než 160 km denně? Jste si jistý?

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 11. 2019 13:59

A to je jako problém? Vždyť je to jako dojíždět každý den ze Znojma do Brna do práce a o víkendu krátký výlet. A že takových je.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  02. 11. 2019 14:51

a to ti jako prijde nejak hodne takovej najezd? bylo to cca 200km za den, kazdy den jsem rano jel Hradec-Praha a vecer zase zpet

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 11. 2019 07:12

A presne kvuli takovejm nesmyslnejm presunum je planeta v riti.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 11. 2019 08:10

Gratuluji, měl jsi štěstí, že jsi nemusel za celý život vytáhnout prdel z vesnice. Tak tam i zůstaň a nezkoušej diktovat civlizovanému světu, co má dělat.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  04. 11. 2019 09:02

Že zrovna Brňák tady bude někomu nadávat do vidláků. Dej si facku a jdi do WC, poláne.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  02. 11. 2019 13:44

Elektromobil je všeobecně nesmysl. Nejsou pro to postaveny ani elektrárny, ani sítě. Auta zatím mají společný výfuk někde v Dukovanech, takže kouří taky. A Temelín tu spotřebu nezvládne ani náhodou. Navíc uranové tyče se kupují v Rusku, doma nemáme ani otevřený důl ani výrobu. Vodík má jedině budoucnost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 11. 2019 14:41

Achjo, zase ten vodík... Ne a ne a ne, vodík skutečně NENÍ budoucnost. Něco si o jeho výrobě a získávání, o problémech se skladováním a přepravou, a celkově náročné logistice přečti. Vodík jako hlavní palivo nebo zdroj energie je naprostý nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  03. 11. 2019 12:57

Pozor! Promluvil zaostalý odborník. To si piš, že vodík je palivo budoucnosti. A vůbec nezáleží na jeho energetické bilanci. Prostě se s tím můžeš akorát tak smířit, nic jiného ti nezbude.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 11. 2019 02:24

Přesně tak, vodík je budoucnost už 50 let a ještě dalších 50 let bude.
Ty ses zase vožral destilovanou vodou.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  02. 11. 2019 14:58

aha zajimave, takze rafinace paliv se tedy odehrava kde? a odkud ty rafinerie berou elektrinu?

vodik je energeticky take narocny, bud se vytvari parni reformaci ze zemniho plynu, takze misto ropu z Ruska by jsme byli zavysli zase na plynu z Ruska, a nebo elektrolizou z vody, ktera je tak nenarocna, ze 1kg vodiku znamena v celem retezci cca 60kWh elektriny, takze ti doporucuju si na toimto servru najit test vodikoveho Nexa, asi budes prekvapenej kdys si tam prectes ze meli spotrebu nad 1,5kg vodiku na 100km, tedy nad 90KWh na 100km na 90kWh ujede i nenazranej e-tron prez 300km

Radek, aneb dalsi siric hoaxu a blbosti na automobilovych forech, koliktej nick mas takto registrovanej abys tyhle blbosti psal ?

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 11. 2019 07:16

Ale ty rafinerie nejsou kazdych par km. Odber maji pbrovsky, ale k tomu je vse prizpusobeno. Rozdil je mzi tim, jestli je to centralizovano nebo ne. A u necentralizovanych rozvodu to problem dneska je.

Odpovědět  |   | 
Derick  |  02. 11. 2019 14:35

Baterie vědci řeší 60 let. Chápu, že technologie jsou někde jinde, ale dávám si otázku abychom pro jedno, nezničili druhé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 11. 2019 14:41

Baterie pro auta se řeší deset let. Dřív nebyla poptávka a potřeba.

Odpovědět  |   | 
tom  |  03. 11. 2019 07:14

Baterie obecne. Nebo myslis, ze jedine automobilovy prumyal potrebu vykonnou baterii, co jde rychle nabit a ma dlouhou vydrz?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 11. 2019 07:44

Automobilový průmysl byl jediným odběratelem, který tohle potřebuje ve velkém objemu, odolně a hlavně levně. Do té doby vývoj baterií táhly mobily a notebooky.

Odpovědět  |   | 
historie  |  03. 11. 2019 08:14

Baterie pro auta se řeší už od 19. století, viz. např.: https://fdrive.cz/clanky/1-era-elektromobil... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 11. 2019 08:20

Je velký rozdíl o něčem mluvit a něco reálně vyvíjet. To druhé se děje velmi krátkou dobu.

Odpovědět  |   | 
František  |  04. 11. 2019 14:54

V USA bylo kolem roku 1900 celých 38 procent všech vyrobených automobilů elektrických... To jen pro pořádek mpolane.

Odpovědět  |   | 
František  |  05. 11. 2019 15:17

Upřesňuji výrok: chci tím říci, že elektroauta zdaleka nejsou hitem posledních let, tak, jak se nám to snaží někteří podsouvat. Byly tu dříve, než ty se spalovacím motorem. A na dojezd taky "dojely". Stejné to bude i v této moderní vlně.

Žijeme ve virtuální době. Natiskneme desítky optimistických článků, vytvoříme krásné animace.. Podstata průšvihu ale leží na vědcích. Čekáme že už, už budou ty nové akumulátory a ono pořád nic.

Co se týká konkrétního článku: nabít energii na 480 km za 10 minut znamená - buď velice úsporný a slabý elektromotor a lehoučkou kastli, nebo architekturu asi více než 800V a nabíjecí proudy ve stovkách ampér. Obojí je fyzikální a bezpečnostní "mňamka"

Odpovědět  |   | 
historie  |  04. 11. 2019 14:56

Velmi krátká doba je hodně relativní pojem, protože už uplynulo 160 let od vynálezu olověné baterie. Tenkrát o ní asi jen nemluvili, ale opravdu ji tenkrát reálně vyvíjeli, jak je uvedeno v tom odkazu na fdrive.cz:
"...To změnil v roce 1859 francouzský fyzik Gaston Planté vynálezem olověné baterie, kterou bylo konečně možno nabíjet. Olověná baterie byla tak nadčasová, že jí v podstatě beze změn používáme dodnes. Olověný akumulátor přidal násobně větší kapacitu, což byl perfektní základ pro dosažení rychlosti a dojezdu, které byly v elektromobilech do té doby nepředstavitelné. Vynálezu olověné baterie si všiml i proslulý český elektrotechnik František Křižík. Psal se rok 1895, kdy i on dokončil svůj první elektromobil. Všech pět koní tohoto „monstra” bylo posíláno na zadní nápravu přes planetové soukolí. Původně se vůz řídil pákou, kterou následně vystřídal volant, pohyb vpřed pak řidič kontroloval klasicky pedály. Baterie přitom Křižík uchovával nad zadní nápravou. Jeho nástupce pak obdařil dvěma elektromotory, každý o výkonu tří koní. Auto navíc bylo vybaveno systémem, který bychom dnes nazvali REx (Range Extender). Druhý z vozů tohoto českého vynálezce totiž disponoval benzinovým agregátem zajištujícím zvětšený dojezd – stejným způsobem to dnes řeší BMW se svým modelem i3 nebo Opel s modelem Ampera. Vlastně jsme se moc neposunuli, že? "

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 11. 2019 18:59

To je super. Okamžitý proud bude velký asi jako odběr malé vesnice. To je tedy pozitivum jako prase.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 11. 2019 08:16

Někdy se podívej, jaký odběr má třeba taková školní kuchyně, když se vaří. Jsi na 100-150 kW ani nemrkneš. Kuchyně pro firmu se 400 zaměstnanci a trošku větším výběrem jídel hodí přes 200 kW. Menší průmyslový provoz nebo zemědělský provoz - 100-200 kW. A tyhle provozy bývají i v těch vesnicích. Bývaly i dříve, pak se rušily. Takže dráty zavedené jsou. Najednou ta nabíječka není zase takový problém.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  03. 11. 2019 01:52

Až to začnou montovat do aut a prodávat tak mě vzbuďte.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdoucí  |  03. 11. 2019 18:06

Miluju tuhle neverending story o nových a úžasných bateriích.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  04. 11. 2019 22:18

Z ceho ta baterie je? Pujde to nasadit seriove? Prumerna zivotnost soucasnych baterii je 8 let? Tesla pouziva stejne clanky jako se davaji do notebooku.. Vydrzi vam baterie v notebooku 8 let?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 46 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A