Z výrobní linky sjelo už 23 milionů vozů Volkswagen Golf

Praha 9. září 2004 - Na samém konci prázdnin, přesně v pátek 27. srpna, se v mateřském závodě automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu slavilo: Jasně červený Golf Comfortline, poháněný motorem 1.6 FSI/85 kW, totiž právě toho dne završil počet dosud vyrobených modelů Golf na rovných 23 milionů a Golf tedy upevnil svoji pozici prodejně nejúspěšnějšího automobilu světa! Volkswagen Golf je zároveň nejpopulárnějším vozem Evropy - během prvního pololetí tohoto roku se tento model v západní Evropě opět vyšplhal na první příčku v počtu registrací nových vozů.

Modely Golf se v současné době vyrábějí v několika závodech automobilky Volkswagen: Vedle mateřského Wolfsburgu jsou to provozy v německém Moselu, belgickém Bruselu, v Bratislavě na Slovensku, v Sarajevu (Bosna a Hercegovina), v jihoafrickém Uitenhage, v Changchunu v Číně a v brazilské Curitibě.

První kapitolu své veleúspěšné historie Golf napsal v roce 1974. V roce 2002 počet vyrobených Golfů překonal dosud platný rekord modelu Volkswagen Brouk. Výroba Golfů páté generace se rozjela v říjnu roku 2003.

Volkswagen, největší evropský producent automobilů, vloni dodal na trhy celého světa celkem 672 tisíc Golfů, během prvních šesti měsíců tohoto roku to bylo 355 tisíc vozů Volkswagen Golf. Nejdůležitějšími evropskými trhy modelu Golf jsou Německo, Velká Británie, Francie a Itálie, z mimoevropských odbytišť patří k těm nejdůležitějším USA, Japonsko a Jižní Afrika. Také v České republice se Golf vyšplhal na nejvyšší příčky prodejních statistik ve svém segmentu, když se letos do konce srpna prodalo už
2428 vozů, z toho 148 Golfů Variant.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků