Z výrobní linky sjel poslední Jeep Wrangler JK. Takto probíhala jeho výroba

Výroba Jeepu Wrangler JK byla ukončena po dvanácti letech. Podívejte se na poslední kus, který sjel z výrobní linky v Toledu.

Dvanáct let a 2.165.678 vyrobených kusů – takto lze ve zkratce shrnout počínání Jeepu Wrangler řady JK. Produkce třetí generace legendárního off-roadu byla spuštěna v srpnu 2006 a skončila 27. dubna letošního roku, americká automobilka však měla pro tento krok velmi dobrý důvod. Jak jistě dobře víte, na světě je už čtvrtá generace s označením JL, která vedle dvou- a čtyřdveřového provedení (Unlimited) vyjede také jako pick-up (Scrambler).

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Jak bývá u řady automobilek zvykem, první, poslední, případně jubilejní vyrobené kousky nenechávají bez odezvy, díky čemuž máme perfektní příležitost podívat se na oponu produkce Wrangleru generace JK. 2.165.678. a vůbec posledním vyrobeným exemplářem se stal bílý Rubicon Unlimited, jehož finální fázi sestavení a můžete vidět v galerii. Kam vůz poputuje, to nevíme, pro Wrangler jako takový to ale samozřejmě není konečná.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Novinka si zachová klasický žebřinový rám, na kterém bude posazena hliníková karoserie. Výrobce slibuje snížení hmotnosti o devadesát kilogramů, avšak za současného zlepšení torzní tuhosti. Paleta motorů pak bude mixem stávajících tradic a downsizingu.

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Pro řadu zákazníků bude hrát prim šestiválec 3.6 Pentastar o výkonu 213 kW a točivém momentu 352 N.m, nebude chybět přeplňované dvoulitrové turbo s 200 kilowatty, 400 newtonmetry a spotřebou do 10 l/100 km, a úplnou novinkou je mild-hybrid pracující se 48voltovou elektrickou soustavou. Třílitrový turbodiesel údajně dorazí později.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků