Z výrobní linky sjel poslední Jeep Wrangler JK. Takto probíhala jeho výroba

Výroba Jeepu Wrangler JK byla ukončena po dvanácti letech. Podívejte se na poslední kus, který sjel z výrobní linky v Toledu.

Dvanáct let a 2.165.678 vyrobených kusů – takto lze ve zkratce shrnout počínání Jeepu Wrangler řady JK. Produkce třetí generace legendárního off-roadu byla spuštěna v srpnu 2006 a skončila 27. dubna letošního roku, americká automobilka však měla pro tento krok velmi dobrý důvod. Jak jistě dobře víte, na světě je už čtvrtá generace s označením JL, která vedle dvou- a čtyřdveřového provedení (Unlimited) vyjede také jako pick-up (Scrambler).

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Jak bývá u řady automobilek zvykem, první, poslední, případně jubilejní vyrobené kousky nenechávají bez odezvy, díky čemuž máme perfektní příležitost podívat se na oponu produkce Wrangleru generace JK. 2.165.678. a vůbec posledním vyrobeným exemplářem se stal bílý Rubicon Unlimited, jehož finální fázi sestavení a můžete vidět v galerii. Kam vůz poputuje, to nevíme, pro Wrangler jako takový to ale samozřejmě není konečná.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Novinka si zachová klasický žebřinový rám, na kterém bude posazena hliníková karoserie. Výrobce slibuje snížení hmotnosti o devadesát kilogramů, avšak za současného zlepšení torzní tuhosti. Paleta motorů pak bude mixem stávajících tradic a downsizingu.

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Pro řadu zákazníků bude hrát prim šestiválec 3.6 Pentastar o výkonu 213 kW a točivém momentu 352 N.m, nebude chybět přeplňované dvoulitrové turbo s 200 kilowatty, 400 newtonmetry a spotřebou do 10 l/100 km, a úplnou novinkou je mild-hybrid pracující se 48voltovou elektrickou soustavou. Třílitrový turbodiesel údajně dorazí později.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků