Z výrobní linky sjel poslední Jeep Wrangler JK. Takto probíhala jeho výroba

Výroba Jeepu Wrangler JK byla ukončena po dvanácti letech. Podívejte se na poslední kus, který sjel z výrobní linky v Toledu.

Dvanáct let a 2.165.678 vyrobených kusů – takto lze ve zkratce shrnout počínání Jeepu Wrangler řady JK. Produkce třetí generace legendárního off-roadu byla spuštěna v srpnu 2006 a skončila 27. dubna letošního roku, americká automobilka však měla pro tento krok velmi dobrý důvod. Jak jistě dobře víte, na světě je už čtvrtá generace s označením JL, která vedle dvou- a čtyřdveřového provedení (Unlimited) vyjede také jako pick-up (Scrambler).

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Jak bývá u řady automobilek zvykem, první, poslední, případně jubilejní vyrobené kousky nenechávají bez odezvy, díky čemuž máme perfektní příležitost podívat se na oponu produkce Wrangleru generace JK. 2.165.678. a vůbec posledním vyrobeným exemplářem se stal bílý Rubicon Unlimited, jehož finální fázi sestavení a můžete vidět v galerii. Kam vůz poputuje, to nevíme, pro Wrangler jako takový to ale samozřejmě není konečná.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Novinka si zachová klasický žebřinový rám, na kterém bude posazena hliníková karoserie. Výrobce slibuje snížení hmotnosti o devadesát kilogramů, avšak za současného zlepšení torzní tuhosti. Paleta motorů pak bude mixem stávajících tradic a downsizingu.

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Pro řadu zákazníků bude hrát prim šestiválec 3.6 Pentastar o výkonu 213 kW a točivém momentu 352 N.m, nebude chybět přeplňované dvoulitrové turbo s 200 kilowatty, 400 newtonmetry a spotřebou do 10 l/100 km, a úplnou novinkou je mild-hybrid pracující se 48voltovou elektrickou soustavou. Třílitrový turbodiesel údajně dorazí později.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků