Z výrobní linky sjel poslední Jeep Wrangler JK. Takto probíhala jeho výroba

Výroba Jeepu Wrangler JK byla ukončena po dvanácti letech. Podívejte se na poslední kus, který sjel z výrobní linky v Toledu.

Dvanáct let a 2.165.678 vyrobených kusů – takto lze ve zkratce shrnout počínání Jeepu Wrangler řady JK. Produkce třetí generace legendárního off-roadu byla spuštěna v srpnu 2006 a skončila 27. dubna letošního roku, americká automobilka však měla pro tento krok velmi dobrý důvod. Jak jistě dobře víte, na světě je už čtvrtá generace s označením JL, která vedle dvou- a čtyřdveřového provedení (Unlimited) vyjede také jako pick-up (Scrambler).

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Tento Jeep Wrangler vzdává hold vozu ze seriálu M*A*S*H. Vznikne 10 kusů

Jak bývá u řady automobilek zvykem, první, poslední, případně jubilejní vyrobené kousky nenechávají bez odezvy, díky čemuž máme perfektní příležitost podívat se na oponu produkce Wrangleru generace JK. 2.165.678. a vůbec posledním vyrobeným exemplářem se stal bílý Rubicon Unlimited, jehož finální fázi sestavení a můžete vidět v galerii. Kam vůz poputuje, to nevíme, pro Wrangler jako takový to ale samozřejmě není konečná.

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Novinka si zachová klasický žebřinový rám, na kterém bude posazena hliníková karoserie. Výrobce slibuje snížení hmotnosti o devadesát kilogramů, avšak za současného zlepšení torzní tuhosti. Paleta motorů pak bude mixem stávajících tradic a downsizingu.

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Nový Jeep Wrangler na prvních snímcích. Dorazí i jako hybrid

Pro řadu zákazníků bude hrát prim šestiválec 3.6 Pentastar o výkonu 213 kW a točivém momentu 352 N.m, nebude chybět přeplňované dvoulitrové turbo s 200 kilowatty, 400 newtonmetry a spotřebou do 10 l/100 km, a úplnou novinkou je mild-hybrid pracující se 48voltovou elektrickou soustavou. Třílitrový turbodiesel údajně dorazí později.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků