Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Po dvou letech od oficiálního debutu opustil první Ford GT ontarijskou továrnu. Zájemci se musí mít na pozoru, ročně totiž vznikne jen omezený počet kusů.
Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Za pár týdnů to budou přesně dva roky od chvíle, kdy byl nový Ford GT představen na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Až nyní ale výrobce vyrobil vůbec první automobil tohoto typu, který je připraven zamířit k novému majiteli. Modrý ovál připraví v následujících čtyřech letech jen tisíc těchto modelů, každý rok vznikne omezený počet 250 kusů.

„Na začátku roku 2016 jsme měli s vozem Ford GT dva hlavní cíle - vyniknout v Le Mans a začít vozy dodávat do konce roku. Povedlo se nám oboje,“ uvedl Raj Nair, výkonný viceprezident Fordu pro globální vývoj.

Zajímavosti | Sportovní auta | Technika | Kupé | Ford

Fordu GT nabídne také karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Unikátní vozy GT vznikají na speciálních montážních linkách v ontarijském Markhamu v Kanadě. Ford klade přísné podmínky i na obchodníky. Ti musí mít ve svých řadách speciálně vyškolené servisní techniky, kteří budou znát toto sportovní auto do nejmenšího detailu.

Automobilka však stále mlčí o technických podrobnostech. Víme tak jen to, že v útrobách se nachází 3,5litrový šestiválec EcoBoost s výkonem více než 600 koňských sil. Společnost neprozradila nic ani o ceně. Ta by se podle prvních odhadů měla pohybovat okolo 400 000 dolarů (více než 10 milionů korun). Ford už pro svou novinku vybral prvních 500 zákazníků.

Zajímavosti | Ferrari

Lego má novou edici. Sestavte si z kostek superauta včetně Fordu GT

Poptávka po novém GT je vysoká. Americký výrobce přijal v první vlně už 6 506 vyplněných žádostí o nový model. Pokud je tento krásný supersport mimo vaše finanční možnosti, můžete si jej aktuálně stáhnout do hry Forza Motorsport 6, případně zakoupit speciální edici stavebnice Lego, kde tento vůz bude k mání společně s Fordem GT40 z roku 1966.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků