Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Po dvou letech od oficiálního debutu opustil první Ford GT ontarijskou továrnu. Zájemci se musí mít na pozoru, ročně totiž vznikne jen omezený počet kusů.

Za pár týdnů to budou přesně dva roky od chvíle, kdy byl nový Ford GT představen na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Až nyní ale výrobce vyrobil vůbec první automobil tohoto typu, který je připraven zamířit k novému majiteli. Modrý ovál připraví v následujících čtyřech letech jen tisíc těchto modelů, každý rok vznikne omezený počet 250 kusů.

„Na začátku roku 2016 jsme měli s vozem Ford GT dva hlavní cíle - vyniknout v Le Mans a začít vozy dodávat do konce roku. Povedlo se nám oboje,“ uvedl Raj Nair, výkonný viceprezident Fordu pro globální vývoj.

Fordu GT nabídne také karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Fordu GT nabídne také karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Unikátní vozy GT vznikají na speciálních montážních linkách v ontarijském Markhamu v Kanadě. Ford klade přísné podmínky i na obchodníky. Ti musí mít ve svých řadách speciálně vyškolené servisní techniky, kteří budou znát toto sportovní auto do nejmenšího detailu.

Automobilka však stále mlčí o technických podrobnostech. Víme tak jen to, že v útrobách se nachází 3,5litrový šestiválec EcoBoost s výkonem více než 600 koňských sil. Společnost neprozradila nic ani o ceně. Ta by se podle prvních odhadů měla pohybovat okolo 400 000 dolarů (více než 10 milionů korun). Ford už pro svou novinku vybral prvních 500 zákazníků.

Lego má novou edici. Sestavte si z kostek superauta včetně Fordu GT

Lego má novou edici. Sestavte si z kostek superauta včetně Fordu GT

Poptávka po novém GT je vysoká. Americký výrobce přijal v první vlně už 6 506 vyplněných žádostí o nový model. Pokud je tento krásný supersport mimo vaše finanční možnosti, můžete si jej aktuálně stáhnout do hry Forza Motorsport 6, případně zakoupit speciální edici stavebnice Lego, kde tento vůz bude k mání společně s Fordem GT40 z roku 1966.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků