Z Plzně do Švýcarska za 5 hodin? - AutoRoute 2002, část druhá

Před časem jsem navštívil Moskvu, a proto jsem byl zvědav, jak se AutoRoute 2002 vyrovná s cestou z letiště Šeremetěvo na Leninské hory. Protože si vedu poznámky z cest, mohl jsem porovnat realitu roku 1999 s návrhem AutoRoute 2002.
Z Plzně do Švýcarska za 5 hodin? - AutoRoute 2002, část druhá
Po doplnění informací o rychlostech na jednotlivých typech silnic jsem obdržel výsledek 51 minut, přičemž skutečná doba strávená na cestě byla opravdu odpovídající.

Klepněte pro větší obrázekPro úplnost testu jsem se rozhodl ověřit si výsledek cesty z Plzně do St. Gallen ve Švýcarsku. Za nejrychlejší trasu byla označena trasa Plzeň – Mnichov – St. Gallen s celkovou vzdáleností 528 km a délkou cesty 5 hodin 42 minut. Pokud však použijeme “horní cestu" přes dálnice A6 ve směru Norimberk a A9 ve směru Ulm, pak sice dostaneme trasu, která je delší (543 km a 5 hodin 59 minut), avšak ve skutečnosti je výhodnější, protože AutoRoute 2002 nepočítá s časovým zdržením při průjezdu Mnichova, ani s časovými pásmy velké a malé intenzity silniční dopravy. V praxi je tak “horní" trasa asi o půl hodiny rychlejší. Navíc je nutné počítat s časovou ztrátou na hraničních přechodech. Za velmi výhodnou považuji možnost zadání zastávek k odpočinku – systém je flexibilně umístí do itineráře. Příjemná je též možnost celkové navigace i v rámci města až “před hotel", přičemž si uživatel může vytisknout lokální mapku.

Zajisté má každý motorista, resp. cestovní kancelář, jisté priority, jako je nalezení nejlevnější, nejrychlejší či nejkratší cesty. Je škoda, že AutoRoute 2002 neposkytuje souhrnné informace o těchto možnostech najednou. Někdy jde o malé rozdíly, které však mají zásadní vliv na výběr trasy, a tak uživatel musí ověřit jednotlivé varianty samostatně. Je také nepříjemné, že není možné uložit “options" při hledání variant, zejména pak cenu pohonných hmot, rychlosti apod. Nelze zadat ani cenu za dálniční poplatky, resp. “zablokovat" použití dálnic, pokud je třeba zaplatit mýtné, i když program upozorní, že je nutné počítat s poplatkem. Také není možné zadávat ceny paliv pro jednotlivé země (i když cena v ČR se už blíží cenám v jednotlivých zemích Evropské unie). Lze však rozdělit cestu na jednotlivé úseky a vyhodnotit je jednotlivě. Příjemné by též bylo, kdyby program umožňoval zadání předpokládané intenzity silničního provozu a časových pásem.
Klepněte pro větší obrázek
Za velmi pozitivní považuji možnost zadání více míst (resp. zastávek), přes něž cesta vede a relativně velmi podrobné mapy ve srovnání s Route 66. Lze také získávat dodatečné informace, například lokalizace nádraží, zajímavá místa z turistického hlediska apod. Užitečná je možnost “uploadu" novějších informací z internetu. Po určité zkušenosti s AutoRoute 2002 získá uživatel schopnost řešit i komplikované plánování cest. I když nelze zadat cenu amortizace vozidla, je možné zadat “paušál" na 1 km, což problém uspokojivě řeší. Produkt obsahuje poměrně velmi podrobnou mapu Evropy, přičemž lze získat informace až po lokální ulice. Pro plánování cesty lze využít popisu více než 4,3 milionu km silnic, přes 2200 hotelů s informacemi, lze také získat informace o vybraných místech (včetně zadané velikosti okolí), například o železničních stanicích, stanicích policie či pamětihodnostech apod. Tisk itineráře je velmi přehledný, s celkovou mapkou a časovým průběhem trasy i stránek s podrobnými informacemi o cestě včetně upozornění na zastávky k odpočinku. Produkt podporuje i Global Positioning System (GPS). O tomto systému budeme pokračovat v dalších částech našeho povídání.

Přes uvedené výtky lze AutoRoute 2002 doporučit jak cestovním kancelářím a firmám, tak i pro osobní použití, pokud více cestujete. Mnohdy vám AutoRoute 2002 nalezne podle zadaných podmínek velmi neobvyklé a výhodné trasy. Poskytuje nejen možnost plánování cesty, ale navíc umožní získat i základní informace o jednotlivých místech.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků