Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

Testy akcelerace z klidu na stovku probíhají v drtivé většině případů na suchém asfaltu, aby naměřená hodnota vypadala co možná nejlépe. Netradiční zkoušky se nebál Land Rover, který otestoval zrychlení svého Range Roveru Sport SVR v několika různých podmínkách. Výsledkem je povedené video.

S autem po sjezdovce smrti. Range Rover Sport se řítil až 155 km/hod

S autem po sjezdovce smrti. Range Rover Sport se řítil až 155 km/hod

V útrobách automobilu je uschován osmiválec o výkonu 550 koňských sil, díky kterému jsou naměřené hodnoty úctyhodné napříč všemi povrchy. Na asfaltu zvládne sportovní SUV zrychlit na 100 km/h za 4,7 sekundy. Na štěrku to trvá 5,3 sekundy a na trávě a písku o 0,2 sekundy více.

Součástí testu byla také jízda na sněhu. Zkouška proběhla v zimním testovacím středisku v Arjeplogu na severu Švédska. Jízdu na kombinovaném povrchu ze sněhu a ledu zvládl Range Rover za 11,3 sekundy.

Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol

Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol

Nejedná se o první netradiční test tohoto modelu. V roce 2015, krátce po uvedení na trh, vzal Land Rover své sportovní SUV na repliku trati Silverstone, která byla "postavena" na ledové ploše poblíž Arktidy. Range Rover Sport SVR je také nejrychlejším SUV na legendárním Nordschleife. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků