Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?
Testy akcelerace z klidu na stovku probíhají v drtivé většině případů na suchém asfaltu, aby naměřená hodnota vypadala co možná nejlépe. Netradiční zkoušky se nebál Land Rover, který otestoval zrychlení svého Range Roveru Sport SVR v několika různých podmínkách. Výsledkem je povedené video.
V útrobách automobilu je uschován osmiválec o výkonu 550 koňských sil, díky kterému jsou naměřené hodnoty úctyhodné napříč všemi povrchy. Na asfaltu zvládne sportovní SUV zrychlit na 100 km/h za 4,7 sekundy. Na štěrku to trvá 5,3 sekundy a na trávě a písku o 0,2 sekundy více.
Součástí testu byla také jízda na sněhu. Zkouška proběhla v zimním testovacím středisku v Arjeplogu na severu Švédska. Jízdu na kombinovaném povrchu ze sněhu a ledu zvládl Range Rover za 11,3 sekundy.
Nejedná se o první netradiční test tohoto modelu. V roce 2015, krátce po uvedení na trh, vzal Land Rover své sportovní SUV na repliku trati Silverstone, která byla "postavena" na ledové ploše poblíž Arktidy. Range Rover Sport SVR je také nejrychlejším SUV na legendárním Nordschleife.