Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba automobilky zvládne impozantní zrychlení na 400 km/h a následné zastavení za méně než minutu.

Informaci na Twitteru publikoval Dan Prosser, žurnalista magazínu Evo. Na večeři s Wolfgangem Durheimerem, šéfem Bugatti, prý padla zmínka o tom, že nový Chiron stihne za méně než 60 sekund nejen zrychlit na 400 km/h, ale následně i zastavit.

Podle čísel dosažených ostatními modely by Durheimerovo tvrzení mohlo být pravdivé. Už v roce 2009 zkoušel podobnou disciplínu Ford se svým GT. Akceleraci z klidu na 300 km/h a následné zastavení zvládl za 30,3 sekundy. O dva roky později se něco podobného povedlo modelu Koenigsegg Agera R, který dokonce zrychlil na 322 km/h a zastavil do 25 sekund!

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys

Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Výkon Chironu rozhodně nechybí. V útrobách se schovává osmilitrová jednotka se šestnácti válci uspořádanými do písmene W, která disponuje výkonem 1 103 kW a točivým momentem 1 600 Nm. Z klidu na stovku zrychlí za méně než 2,5 sekundy, na 200 km/h se pak vyšplhá za 6,5 sekundy. Omezovač hyperautu nedovolí jet více než 420 km/h a to hlavně kvůli tomu, že v takové rychlosti by pneumatiky zkrátka nevydržely příliš dlouho.

Bugatti se příští rok pokusí o světový rychlostní rekord na zkušební dráze Ehra-Lessien. Ve stejný den by společnost měla v praxi předvést i to, že Chiron skutečně zvládne ono zrychlení a zastavení pod jednu minutu...

Projděte si následující fotogalerii nového Bugatti Chiron...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků