Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba automobilky zvládne impozantní zrychlení na 400 km/h a následné zastavení za méně než minutu.

Informaci na Twitteru publikoval Dan Prosser, žurnalista magazínu Evo. Na večeři s Wolfgangem Durheimerem, šéfem Bugatti, prý padla zmínka o tom, že nový Chiron stihne za méně než 60 sekund nejen zrychlit na 400 km/h, ale následně i zastavit.

Podle čísel dosažených ostatními modely by Durheimerovo tvrzení mohlo být pravdivé. Už v roce 2009 zkoušel podobnou disciplínu Ford se svým GT. Akceleraci z klidu na 300 km/h a následné zastavení zvládl za 30,3 sekundy. O dva roky později se něco podobného povedlo modelu Koenigsegg Agera R, který dokonce zrychlil na 322 km/h a zastavil do 25 sekund!

Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Výkon Chironu rozhodně nechybí. V útrobách se schovává osmilitrová jednotka se šestnácti válci uspořádanými do písmene W, která disponuje výkonem 1 103 kW a točivým momentem 1 600 Nm. Z klidu na stovku zrychlí za méně než 2,5 sekundy, na 200 km/h se pak vyšplhá za 6,5 sekundy. Omezovač hyperautu nedovolí jet více než 420 km/h a to hlavně kvůli tomu, že v takové rychlosti by pneumatiky zkrátka nevydržely příliš dlouho.

Bugatti se příští rok pokusí o světový rychlostní rekord na zkušební dráze Ehra-Lessien. Ve stejný den by společnost měla v praxi předvést i to, že Chiron skutečně zvládne ono zrychlení a zastavení pod jednu minutu...

Projděte si následující fotogalerii nového Bugatti Chiron...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků