Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba automobilky zvládne impozantní zrychlení na 400 km/h a následné zastavení za méně než minutu.

Informaci na Twitteru publikoval Dan Prosser, žurnalista magazínu Evo. Na večeři s Wolfgangem Durheimerem, šéfem Bugatti, prý padla zmínka o tom, že nový Chiron stihne za méně než 60 sekund nejen zrychlit na 400 km/h, ale následně i zastavit.

Podle čísel dosažených ostatními modely by Durheimerovo tvrzení mohlo být pravdivé. Už v roce 2009 zkoušel podobnou disciplínu Ford se svým GT. Akceleraci z klidu na 300 km/h a následné zastavení zvládl za 30,3 sekundy. O dva roky později se něco podobného povedlo modelu Koenigsegg Agera R, který dokonce zrychlil na 322 km/h a zastavil do 25 sekund!

Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Jak se sestavuje luxusní Chiron? Nahlédněte do továrny Bugatti

Výkon Chironu rozhodně nechybí. V útrobách se schovává osmilitrová jednotka se šestnácti válci uspořádanými do písmene W, která disponuje výkonem 1 103 kW a točivým momentem 1 600 Nm. Z klidu na stovku zrychlí za méně než 2,5 sekundy, na 200 km/h se pak vyšplhá za 6,5 sekundy. Omezovač hyperautu nedovolí jet více než 420 km/h a to hlavně kvůli tomu, že v takové rychlosti by pneumatiky zkrátka nevydržely příliš dlouho.

Bugatti se příští rok pokusí o světový rychlostní rekord na zkušební dráze Ehra-Lessien. Ve stejný den by společnost měla v praxi předvést i to, že Chiron skutečně zvládne ono zrychlení a zastavení pod jednu minutu...

Projděte si následující fotogalerii nového Bugatti Chiron...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků