Z nového Golfu GTI už je i závoďák. Tento kousek nasadí VW v Africe

Ostré verze nového Golfu jsme už viděli, to nejostřejší náčiní však samozřejmě poputuje na závodní okruhy.

Nová generace Volkswagenu Golf GTI nám byla představena teprve na konci letošního února a novinku jsme ještě ani neměli šanci projet, přesto už ale německá automobilka představuje další vývojovou úroveň ostrého hatchbacku. Přesněji jednu z těch nejostřejších, která se na silnice vůbec nepodívá.

Minitest Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG (110 kW) 1st Edition: Vyplatí se připlatit?

Minitest Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG (110 kW) 1st Edition: Vyplatí se připlatit?

Nový závodní Golf GTI GTC vznikl pro jihoafrický šampionát cestovních vozů GTC a podle toho taky vypadá jako pravověrná okruhová zbraň. V podniku měl Volkswagen donedávna nasazenou závodní Jettu. Po ukončení její výroby v pravostranné specifikaci však musel základ dostupného sedanu nahradit právě nový Golf.

Pořádně rozšířený rozchod kol, agresivní odklon, slicky na lehkých kolech se středovou maticí, agresivní bodykit s pořádným křídlem vzadu a kompletně „vykuchaný“ interiér s ochranným rámem, jedinou skořepinou a novou jednoduchou palubní deskou z karbonu – prostě ten klasický základ, který byste u závodního cesťáku očekávali.        

VW Golf GTI 16S Oettinger předběhl svou dobu. Vzácný hot-hatch dnes stojí balík

VW Golf GTI 16S Oettinger předběhl svou dobu. Vzácný hot-hatch dnes stojí balík

Bohužel, zrovna specifikaci pohonného ústrojí okruhového Golfu zatím Volkswagen neodhaluje. Úsměvný je nakonec fakt, že uvedení závodního GTC předbíhá spuštění prodeje sériového GTI na trhu Jihoafrické republiky. Místní zájemci si budou moci nové GTI pořídit až od roku 2021. Koukání na jeho okruhovou variantu jim však může zkrátit čekání.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků