Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

37 komentářů

Kuk Vykuk
13. července • 11:56

To je gól, Norsko země oplývající přebytkem ropy a zemního plynu pohřbí spalovací popelnice jako první. Ha ha ha. :-DB-]

R2
8. července • 21:54

Vzit si priklad z Norska znamena zejmena nutnost zavedeni priblizne 100% dane na normalni automobily.Kdyz tuto dan posleze elektromobilum odpustite, tak se stanou cenove konkurenceschopnymi. Pak uz staci "drobnosti" jako zainvestovani dobijeci infrastruktury. Kdyz k tomu navic prihodite pomerne drahe palivo, tak se z elektromobilu stane hit. V Norsku jsou zatim elektromobily podporovany i jinymi zpusoby, napriklad odpoustenim myta nebo levnejsimi trajekty, ale tyto formy podpory myslim uz pomalu konci stejne jako pravo jizdy v BUSpruzich.

Martin
8. července • 13:39

Já jim to přeju. Norsko je jedna z mála zemí kde má elektro i smysl. Energii si vyrobí zelenou a ropu prodají jinam. Nicméně ono se tomu zájmu o elektro není co divit, uvážíme li jeho zvýhodnění a zároveň znevýhodnění spalovacích motorů.

Kalous ušatý
8. července • 13:51

Já tomu fandit nemohu. Chybí údaje o ekologické stopě vzniklé výrobou baterie. Dále není ani v dohlednu recyklace baterií. Zdroje na baterie vlastní převážně Čína, čímž nás bude moci již v blízké budoucnosti vydírat.

Jozef
8. července • 18:00

A kam s elektro odpadom ?!?

Kuk Vykuk
10. července • 20:07

Jakým? B-]

Lord Owl
11. července • 12:05

třebas vyšlehané bateriové články po letech provozu.
Jo vlastně, pojede to zpět do Asie a tam to acetonem mongolové rozleptají zpět do funkční hromádky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. července • 20:14

Po letech provozu jsou vyšlehaný tak maximálně tvoje koule, staré baterky z EV budou mít kapacitu kolem 70 % a můžou pak ještě dlouhá léta sloužit jako domácí a průmyslový bateriová úložiště a taky že tak slouží. Teprve potom půjdou do recyklace. Baterie do elektroaut vydržej daleko dýl než tvoje vyšhlehaný kyselinový autobaterky ze spalováku, který zdechnou po 4 letech na totál. Nejdřív si něco nastuduj než tu začneš plácat kraviny. B-]Baterie pro elektromobily BMW i3 slouží jako velké stacionární úložiště
http://www.hybrid.cz/baterie-pro-elektromobily... ...
Nissan: baterie elektromobilu Leaf prežijí auto o 10-12 let
http://www.hybrid.cz/nissan-baterie-elektromob... ...
Baterie z elektroaut Mitsubishi poslouží jako velká domácí baterka
http://www.hybrid.cz/baterie-z-elektroaut-mits... ...
Nissan vybudoval největší evropskou baterku pro stadion Johan Cruijff ArenA
http://www.hybrid.cz/nissan-vybudoval-nejvetsi... ...

Joe Doe
8. července • 14:11

"Chybí údaje o ekologické stopě vzniklé výrobou baterie."Mne v kazdom clanku o aute klasickym pohonom chybaju udaje o ekologickej stope procesu rafinovania, uskladneni a distribucie uhlovodikovych paliv na miesto urcenia.Benzin a naftu nevyrabaju lesne vily z mesacneho svitu.

alternativa
8. července • 14:34

Pohonné hmoty do spalovacích motorů si dokážeme v nejhorším případě vypěstovat/vyrobit sami i lokálně (rostlinné oleje, destiláty, příp. i dřevoplyn) a ani ty víly k tomu nepotřebujeme. Do určitých plodin lze sice zapíchnout elektrody, takže se pak chovají jako baterie, ale to by pro dobíjení/pohon elektromobilů určitě nestačilo. Jakým způsobem vyrábí elektřinu lesní víly z měsíčního svitu a stačí to pro provoz elektromobilu? ;-)

serpentina wostra
8. července • 14:42

Uplne jednoduse: Za jasnych noci pri mesicnim svitu intenzivne trou lisci ohony o ebonitove tyce. :-D

serpentina wostra
8. července • 14:31

A to je zajimave, ze Te nezajima uhlikova stopa vyroby ropy. Procpak? B-]

Kalous ušatý
8. července • 14:19

Nepodsouvej mi blbosti, které ani ani nenaznačil. Tímto demagogickým podsouváním ukazuješ na svou fanatičnost, která nemá oporu v argumentech. Elektromobilita je totální kravina z mnoha více důvodů. Pro tebe ovšem škoda slov.

Jozef
8. července • 12:51

Keď budem mať príjem ako Nór ,tiež si kúpim 😜............zatiaľ prújem z tejto elekro - šou .

serpentina wostra
8. července • 13:12

Pokud neco umis, mas tam dvere otevrene a pak klidne prijem jako Nor, mit budes.

Jozef
8. července • 17:59

Čo také ohromné nevídané vedia Nóri ?!? Sú Slovaci a česi horší ?!? NIE !!! Len hlúpejší že sa nechavajú okrádať politikmi .

Rembaz
8. července • 18:33

Hlavne majú Nóri ropu.

alternativa
11. července • 10:58

Slováci mají taky ropu: https://sk.wikipedia.org/wiki/Ropa...
https://refresher.cz/42956-Aj-Slovensko-ma-rop... ...
Ale určitě ji neprodávají do zahraničí v takovém množství jako Norové, takže z hlediska ekologických dopadů těžby ropy na planetu je vlastně Slovensko mnohem lepší, než Norsko? ;-)

Tom
8. července • 11:23

A z ceho budou platit dotace az klesne zajem o ropu?

mpolan
8. července • 20:34

Proč by měl klesnout zájem o surovinu pro výrobu plastů, léčiv, hnojiv a další spousty zboží?

Mirek
8. července • 11:46

Tak tomu se v tom článku raději obloukem vyhnuli. Napsali jen, že těží ropu, ale že jejím prodejem dotují svůj elekto nesmysl, to tam není. A z čeho budou takto dotovat toto šílenství jiné země v Evropě to tam také chybí.

komik
8. července • 18:48

Otázkou je, kdyby se sečetly náklady, které bezínová auta generují, zejm. poškozování zdraví splodinami, navazující průmysl atd, třeba bychom došli na to, že to zdanění je spravedlivé. Zejména u Norska, kde elektroauta jezdí na elektřinu z "přírody". Měli by si akorát pohlídat své lodě, protože města jsou čistá, ale když přijede něco do přístavu, je to jak pálení pneumatik...

Zelí
8. července • 11:45

Globální elita, která tvoří méně než 1% obyvatel zeměkoule vlastní více než 90% veškerého světového bohatství. Tito lidé určili to, že plebs bude jezdit na baterky, protože oni potřebují ropné zdroje země k opuštění země. Tady to totiž končí.

Shimi
8. července • 14:04

Zelí: O téhle teorii jsem už četl a musím se tomu jenom smát. Ne z toho důvodu, že by to bylo sci-fi, ale z toho důvodu, že jestli někdo považuje za "výhru" to, že 2/3 života stráví cestováním někde v raketě a zbylou 1/3 prožije ve skafandru v nafouknutým stanu někde v měsíční krajině, tak v tom případě jim tenhle "život" mile rád přenechám a budu si o nich myslet, jací jsou to dementi.

Globalni elita
8. července • 13:48

Houstone, mame problem. Oni to vedi! :-D:-D:-D

Kalous ušatý
8. července • 13:46

Www.bohnice.cz

Hloupej Honza
8. července • 11:11

A nemají takhle v Norsku průměrné stáří osobních automobilů vyšší než 12let? A starých aut nejde na šroťák rozhodně tolik kolik se koupí nových? Mno uvídíme jak se to soudruhům povede..

serpentina wostra
8. července • 14:40

V Norsku bych cekal nejen vysoke prumerne stari vozoveho parku ale tez "ridicskeho parku". Nasetrit takovy ranec penez na auto pri jejich danich a cenach, bude jiste trvat nejaky ten patek. :-D

petr r. (petrumr)
8. července • 16:02

ale oni mají na ty elektromobily zvýhodnění a dotace.

jogurt
8. července • 12:02

A z čeho soudruzi v té severské, dosti chladné zemi, budou vyrábět tu elektřinu? Že by z fosilního paliva?

Hloupej Honza
8. července • 12:28

Já nic o tom kde seženou palivo nepíšu. Jen se mi zdá že tu hyn šermují jen prodejem nových a přitom oni tam maní ohromné množství ojetých vozů o kterých tak oslavně nepišou.

ijon
8. července • 12:16

Víc než 95% elektřiny je z vodních elektráren. Těm zima nevadí ;) Elektroauta tam tedy mají jistý smysl, i když tamní systém extrémního zdanění normálních aut je trochu sporný. Nicméně pokud si ve finmále můžeš za tytéž velké prachy koupit řekněme normálního Golfa nebo e-Golfa s dalšími výhodami, stojí to už za uváženou...

serpentina wostra
8. července • 12:23

Jenze on je tam ten e-Golf levnejsi nez normalni Golf. Normalni Golf je totiz tak silene zatizen danemi, ze z toho beznemu Norovi prechazi zrak. A tak porizeni e-Golfu dava jisty smysl jako alespon maly unik pred hrabivou prackou norskeho statu a monarchy. Rekl bych, ze o nejakou ekologii jde az ve druhe a mozna dokonce az treti rade.Rozhodne bych nevolal po stejnem zpusobu podpory e-mobility i v CR. Dane presahujici 150% jsou totiz splneny sen ministerstva financi a to jiste nebude vahat, aby sa takove prilezitosti chytilo vsemi 10.

mpolan
8. července • 20:33

Daně na auta byly šílené i před elektromobily. V Norsku bys nové auto kupovat nechtěl. Když jsem tam před třinácti lety byl na dovolené, částka v korunách by na letácích vypadala stejně. Akorát norská koruna byla 3,5 českých.

ijon
8. července • 13:12

Pravda, dřív stal přibližně stejně, ale teď mají na eGolfa nějakou prázdninovou akci, takže vychází o kus levněji. Divný svět...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lord Owl
11. července • 12:00

No slevňovat by ho měli i nadále, vzhledem k tomu, co na tom severu reálně ujede na jedno nabytí...

k22
8. července • 12:13

Norsko má snad nejvyšší podíl energie z vodních elektráren na světě. Ale jogurty dobrý nemá..

Doporučujeme

Články odjinud