To je gól, Norsko země oplývající přebytkem ropy a zemního plynu pohřbí spalovací popelnice jako první. Ha ha ha. :-DB-]
Vzit si priklad z Norska znamena zejmena nutnost zavedeni priblizne 100% dane na normalni automobily.Kdyz tuto dan posleze elektromobilum odpustite, tak se stanou cenove konkurenceschopnymi. Pak uz staci "drobnosti" jako zainvestovani dobijeci infrastruktury. Kdyz k tomu navic prihodite pomerne drahe palivo, tak se z elektromobilu stane hit. V Norsku jsou zatim elektromobily podporovany i jinymi zpusoby, napriklad odpoustenim myta nebo levnejsimi trajekty, ale tyto formy podpory myslim uz pomalu konci stejne jako pravo jizdy v BUSpruzich.
Já jim to přeju. Norsko je jedna z mála zemí kde má elektro i smysl. Energii si vyrobí zelenou a ropu prodají jinam. Nicméně ono se tomu zájmu o elektro není co divit, uvážíme li jeho zvýhodnění a zároveň znevýhodnění spalovacích motorů.
Já tomu fandit nemohu. Chybí údaje o ekologické stopě vzniklé výrobou baterie. Dále není ani v dohlednu recyklace baterií. Zdroje na baterie vlastní převážně Čína, čímž nás bude moci již v blízké budoucnosti vydírat.
A kam s elektro odpadom ?!?
Jakým? B-]
třebas vyšlehané bateriové články po letech provozu.Jo vlastně, pojede to zpět do Asie a tam to acetonem mongolové rozleptají zpět do funkční hromádky...
Po letech provozu jsou vyšlehaný tak maximálně tvoje koule, staré baterky z EV budou mít kapacitu kolem 70 % a můžou pak ještě dlouhá léta sloužit jako domácí a průmyslový bateriová úložiště a taky že tak slouží. Teprve potom půjdou do recyklace. Baterie do elektroaut vydržej daleko dýl než tvoje vyšhlehaný kyselinový autobaterky ze spalováku, který zdechnou po 4 letech na totál. Nejdřív si něco nastuduj než tu začneš plácat kraviny. B-]Baterie pro elektromobily BMW i3 slouží jako velké stacionární úložištěhttp://www.hybrid.cz/baterie-pro-elektromobily... ... Nissan: baterie elektromobilu Leaf prežijí auto o 10-12 lethttp://www.hybrid.cz/nissan-baterie-elektromob... ... Baterie z elektroaut Mitsubishi poslouží jako velká domácí baterkahttp://www.hybrid.cz/baterie-z-elektroaut-mits... ... Nissan vybudoval největší evropskou baterku pro stadion Johan Cruijff ArenAhttp://www.hybrid.cz/nissan-vybudoval-nejvetsi... ...
"Chybí údaje o ekologické stopě vzniklé výrobou baterie."Mne v kazdom clanku o aute klasickym pohonom chybaju udaje o ekologickej stope procesu rafinovania, uskladneni a distribucie uhlovodikovych paliv na miesto urcenia.Benzin a naftu nevyrabaju lesne vily z mesacneho svitu.
Pohonné hmoty do spalovacích motorů si dokážeme v nejhorším případě vypěstovat/vyrobit sami i lokálně (rostlinné oleje, destiláty, příp. i dřevoplyn) a ani ty víly k tomu nepotřebujeme. Do určitých plodin lze sice zapíchnout elektrody, takže se pak chovají jako baterie, ale to by pro dobíjení/pohon elektromobilů určitě nestačilo. Jakým způsobem vyrábí elektřinu lesní víly z měsíčního svitu a stačí to pro provoz elektromobilu? ;-)
Uplne jednoduse: Za jasnych noci pri mesicnim svitu intenzivne trou lisci ohony o ebonitove tyce. :-D
A to je zajimave, ze Te nezajima uhlikova stopa vyroby ropy. Procpak? B-]
Nepodsouvej mi blbosti, které ani ani nenaznačil. Tímto demagogickým podsouváním ukazuješ na svou fanatičnost, která nemá oporu v argumentech. Elektromobilita je totální kravina z mnoha více důvodů. Pro tebe ovšem škoda slov.
Keď budem mať príjem ako Nór ,tiež si kúpim 😜............zatiaľ prújem z tejto elekro - šou .
Pokud neco umis, mas tam dvere otevrene a pak klidne prijem jako Nor, mit budes.
Čo také ohromné nevídané vedia Nóri ?!? Sú Slovaci a česi horší ?!? NIE !!! Len hlúpejší že sa nechavajú okrádať politikmi .
Hlavne majú Nóri ropu.
Slováci mají taky ropu: https://sk.wikipedia.org/wiki/Ropa... https://refresher.cz/42956-Aj-Slovensko-ma-rop... ... Ale určitě ji neprodávají do zahraničí v takovém množství jako Norové, takže z hlediska ekologických dopadů těžby ropy na planetu je vlastně Slovensko mnohem lepší, než Norsko? ;-)
A z ceho budou platit dotace az klesne zajem o ropu?
Proč by měl klesnout zájem o surovinu pro výrobu plastů, léčiv, hnojiv a další spousty zboží?
Tak tomu se v tom článku raději obloukem vyhnuli. Napsali jen, že těží ropu, ale že jejím prodejem dotují svůj elekto nesmysl, to tam není. A z čeho budou takto dotovat toto šílenství jiné země v Evropě to tam také chybí.
Otázkou je, kdyby se sečetly náklady, které bezínová auta generují, zejm. poškozování zdraví splodinami, navazující průmysl atd, třeba bychom došli na to, že to zdanění je spravedlivé. Zejména u Norska, kde elektroauta jezdí na elektřinu z "přírody". Měli by si akorát pohlídat své lodě, protože města jsou čistá, ale když přijede něco do přístavu, je to jak pálení pneumatik...
Globální elita, která tvoří méně než 1% obyvatel zeměkoule vlastní více než 90% veškerého světového bohatství. Tito lidé určili to, že plebs bude jezdit na baterky, protože oni potřebují ropné zdroje země k opuštění země. Tady to totiž končí.
Zelí: O téhle teorii jsem už četl a musím se tomu jenom smát. Ne z toho důvodu, že by to bylo sci-fi, ale z toho důvodu, že jestli někdo považuje za "výhru" to, že 2/3 života stráví cestováním někde v raketě a zbylou 1/3 prožije ve skafandru v nafouknutým stanu někde v měsíční krajině, tak v tom případě jim tenhle "život" mile rád přenechám a budu si o nich myslet, jací jsou to dementi.
Houstone, mame problem. Oni to vedi! :-D:-D:-D
Www.bohnice.cz
A nemají takhle v Norsku průměrné stáří osobních automobilů vyšší než 12let? A starých aut nejde na šroťák rozhodně tolik kolik se koupí nových? Mno uvídíme jak se to soudruhům povede..
V Norsku bych cekal nejen vysoke prumerne stari vozoveho parku ale tez "ridicskeho parku". Nasetrit takovy ranec penez na auto pri jejich danich a cenach, bude jiste trvat nejaky ten patek. :-D
ale oni mají na ty elektromobily zvýhodnění a dotace.
A z čeho soudruzi v té severské, dosti chladné zemi, budou vyrábět tu elektřinu? Že by z fosilního paliva?
Já nic o tom kde seženou palivo nepíšu. Jen se mi zdá že tu hyn šermují jen prodejem nových a přitom oni tam maní ohromné množství ojetých vozů o kterých tak oslavně nepišou.
Víc než 95% elektřiny je z vodních elektráren. Těm zima nevadí ;) Elektroauta tam tedy mají jistý smysl, i když tamní systém extrémního zdanění normálních aut je trochu sporný. Nicméně pokud si ve finmále můžeš za tytéž velké prachy koupit řekněme normálního Golfa nebo e-Golfa s dalšími výhodami, stojí to už za uváženou...
Jenze on je tam ten e-Golf levnejsi nez normalni Golf. Normalni Golf je totiz tak silene zatizen danemi, ze z toho beznemu Norovi prechazi zrak. A tak porizeni e-Golfu dava jisty smysl jako alespon maly unik pred hrabivou prackou norskeho statu a monarchy. Rekl bych, ze o nejakou ekologii jde az ve druhe a mozna dokonce az treti rade.Rozhodne bych nevolal po stejnem zpusobu podpory e-mobility i v CR. Dane presahujici 150% jsou totiz splneny sen ministerstva financi a to jiste nebude vahat, aby sa takove prilezitosti chytilo vsemi 10.
Daně na auta byly šílené i před elektromobily. V Norsku bys nové auto kupovat nechtěl. Když jsem tam před třinácti lety byl na dovolené, částka v korunách by na letácích vypadala stejně. Akorát norská koruna byla 3,5 českých.
Pravda, dřív stal přibližně stejně, ale teď mají na eGolfa nějakou prázdninovou akci, takže vychází o kus levněji. Divný svět...
No slevňovat by ho měli i nadále, vzhledem k tomu, co na tom severu reálně ujede na jedno nabytí...
Norsko má snad nejvyšší podíl energie z vodních elektráren na světě. Ale jogurty dobrý nemá..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.