Z Norska do šesti let zmizí spalovací motory. Zájem o elektroauta je enormní

Hloupej Honza  |  08. 07. 2019 11:11

A nemají takhle v Norsku průměrné stáří osobních automobilů vyšší než 12let? A starých aut nejde na šroťák rozhodně tolik kolik se koupí nových? Mno uvídíme jak se to soudruhům povede..

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 07. 2019 12:02

A z čeho soudruzi v té severské, dosti chladné zemi, budou vyrábět tu elektřinu? Že by z fosilního paliva?

Odpovědět  |   | 
k22  |  08. 07. 2019 12:13

Norsko má snad nejvyšší podíl energie z vodních elektráren na světě. Ale jogurty dobrý nemá..

Odpovědět  |   | 
ijon  |  08. 07. 2019 12:16

Víc než 95% elektřiny je z vodních elektráren. Těm zima nevadí ;) Elektroauta tam tedy mají jistý smysl, i když tamní systém extrémního zdanění normálních aut je trochu sporný. Nicméně pokud si ve finmále můžeš za tytéž velké prachy koupit řekněme normálního Golfa nebo e-Golfa s dalšími výhodami, stojí to už za uváženou...

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  08. 07. 2019 12:23

Jenze on je tam ten e-Golf levnejsi nez normalni Golf. Normalni Golf je totiz tak silene zatizen danemi, ze z toho beznemu Norovi prechazi zrak. A tak porizeni e-Golfu dava jisty smysl jako alespon maly unik pred hrabivou prackou norskeho statu a monarchy. Rekl bych, ze o nejakou ekologii jde az ve druhe a mozna dokonce az treti rade.

Rozhodne bych nevolal po stejnem zpusobu podpory e-mobility i v CR. Dane presahujici 150% jsou totiz splneny sen ministerstva financi a to jiste nebude vahat, aby sa takove prilezitosti chytilo vsemi 10.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  08. 07. 2019 13:12

Pravda, dřív stal přibližně stejně, ale teď mají na eGolfa nějakou prázdninovou akci, takže vychází o kus levněji. Divný svět...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 07. 2019 12:00

No slevňovat by ho měli i nadále, vzhledem k tomu, co na tom severu reálně ujede na jedno nabytí...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 07. 2019 20:33

Daně na auta byly šílené i před elektromobily. V Norsku bys nové auto kupovat nechtěl. Když jsem tam před třinácti lety byl na dovolené, částka v korunách by na letácích vypadala stejně. Akorát norská koruna byla 3,5 českých.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  08. 07. 2019 12:28

Já nic o tom kde seženou palivo nepíšu. Jen se mi zdá že tu hyn šermují jen prodejem nových a přitom oni tam maní ohromné množství ojetých vozů o kterých tak oslavně nepišou.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  08. 07. 2019 14:40

V Norsku bych cekal nejen vysoke prumerne stari vozoveho parku ale tez "ridicskeho parku". Nasetrit takovy ranec penez na auto pri jejich danich a cenach, bude jiste trvat nejaky ten patek.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  08. 07. 2019 16:02

ale oni mají na ty elektromobily zvýhodnění a dotace.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 07. 2019 11:23

A z ceho budou platit dotace az klesne zajem o ropu?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 07. 2019 11:45

Globální elita, která tvoří méně než 1% obyvatel zeměkoule vlastní více než 90% veškerého světového bohatství. Tito lidé určili to, že plebs bude jezdit na baterky, protože oni potřebují ropné zdroje země k opuštění země. Tady to totiž končí.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  08. 07. 2019 13:46

Www.bohnice.cz

Odpovědět  |   | 
Globalni elita  |  08. 07. 2019 13:48

Houstone, mame problem. Oni to vedi!

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 07. 2019 14:04

Zelí: O téhle teorii jsem už četl a musím se tomu jenom smát. Ne z toho důvodu, že by to bylo sci-fi, ale z toho důvodu, že jestli někdo považuje za "výhru" to, že 2/3 života stráví cestováním někde v raketě a zbylou 1/3 prožije ve skafandru v nafouknutým stanu někde v měsíční krajině, tak v tom případě jim tenhle "život" mile rád přenechám a budu si o nich myslet, jací jsou to dementi.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 07. 2019 11:46

Tak tomu se v tom článku raději obloukem vyhnuli. Napsali jen, že těží ropu, ale že jejím prodejem dotují svůj elekto nesmysl, to tam není. A z čeho budou takto dotovat toto šílenství jiné země v Evropě to tam také chybí.

Odpovědět  |   | 
komik  |  08. 07. 2019 18:48

Otázkou je, kdyby se sečetly náklady, které bezínová auta generují, zejm. poškozování zdraví splodinami, navazující průmysl atd, třeba bychom došli na to, že to zdanění je spravedlivé. Zejména u Norska, kde elektroauta jezdí na elektřinu z "přírody". Měli by si akorát pohlídat své lodě, protože města jsou čistá, ale když přijede něco do přístavu, je to jak pálení pneumatik...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 07. 2019 20:34

Proč by měl klesnout zájem o surovinu pro výrobu plastů, léčiv, hnojiv a další spousty zboží?

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  08. 07. 2019 12:51

Keď budem mať príjem ako Nór ,tiež si kúpim 😜............zatiaľ prújem z tejto elekro - šou .

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  08. 07. 2019 13:12

Pokud neco umis, mas tam dvere otevrene a pak klidne prijem jako Nor, mit budes.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  08. 07. 2019 17:59

Čo také ohromné nevídané vedia Nóri ?!? Sú Slovaci a česi horší ?!? NIE !!! Len hlúpejší že sa nechavajú okrádať politikmi .

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  08. 07. 2019 18:33

Hlavne majú Nóri ropu.

Odpovědět  |   | 
alternativa  |  11. 07. 2019 10:58

Slováci mají taky ropu: https://sk.wikipedia.org/wiki/Ropa...
https://refresher.cz/42956-Aj-Slovensko-ma-rop... ...
Ale určitě ji neprodávají do zahraničí v takovém množství jako Norové, takže z hlediska ekologických dopadů těžby ropy na planetu je vlastně Slovensko mnohem lepší, než Norsko?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 07. 2019 13:39

Já jim to přeju. Norsko je jedna z mála zemí kde má elektro i smysl. Energii si vyrobí zelenou a ropu prodají jinam.

Nicméně ono se tomu zájmu o elektro není co divit, uvážíme li jeho zvýhodnění a zároveň znevýhodnění spalovacích motorů.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  08. 07. 2019 13:51

Já tomu fandit nemohu. Chybí údaje o ekologické stopě vzniklé výrobou baterie. Dále není ani v dohlednu recyklace baterií. Zdroje na baterie vlastní převážně Čína, čímž nás bude moci již v blízké budoucnosti vydírat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 07. 2019 14:11

"Chybí údaje o ekologické stopě vzniklé výrobou baterie."

Mne v kazdom clanku o aute klasickym pohonom chybaju udaje o ekologickej stope procesu rafinovania, uskladneni a distribucie uhlovodikovych paliv na miesto urcenia.

Benzin a naftu nevyrabaju lesne vily z mesacneho svitu.

Odpovědět  |   | 
Kalous ušatý  |  08. 07. 2019 14:19

Nepodsouvej mi blbosti, které ani ani nenaznačil. Tímto demagogickým podsouváním ukazuješ na svou fanatičnost, která nemá oporu v argumentech. Elektromobilita je totální kravina z mnoha více důvodů. Pro tebe ovšem škoda slov.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  08. 07. 2019 14:31

A to je zajimave, ze Te nezajima uhlikova stopa vyroby ropy. Procpak?

Odpovědět  |   | 
alternativa  |  08. 07. 2019 14:34

Pohonné hmoty do spalovacích motorů si dokážeme v nejhorším případě vypěstovat/vyrobit sami i lokálně (rostlinné oleje, destiláty, příp. i dřevoplyn) a ani ty víly k tomu nepotřebujeme. Do určitých plodin lze sice zapíchnout elektrody, takže se pak chovají jako baterie, ale to by pro dobíjení/pohon elektromobilů určitě nestačilo. Jakým způsobem vyrábí elektřinu lesní víly z měsíčního svitu a stačí to pro provoz elektromobilu?

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  08. 07. 2019 14:42

Uplne jednoduse: Za jasnych noci pri mesicnim svitu intenzivne trou lisci ohony o ebonitove tyce.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  08. 07. 2019 18:00

A kam s elektro odpadom ?!?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 07. 2019 20:07

Jakým?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 07. 2019 12:05

třebas vyšlehané bateriové články po letech provozu.
Jo vlastně, pojede to zpět do Asie a tam to acetonem mongolové rozleptají zpět do funkční hromádky...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 07. 2019 20:14

Po letech provozu jsou vyšlehaný tak maximálně tvoje koule, staré baterky z EV budou mít kapacitu kolem 70 % a můžou pak ještě dlouhá léta sloužit jako domácí a průmyslový bateriová úložiště a taky že tak slouží. Teprve potom půjdou do recyklace. Baterie do elektroaut vydržej daleko dýl než tvoje vyšhlehaný kyselinový autobaterky ze spalováku, který zdechnou po 4 letech na totál. Nejdřív si něco nastuduj než tu začneš plácat kraviny.

Baterie pro elektromobily BMW i3 slouží jako velké stacionární úložiště
http://www.hybrid.cz/baterie-pro-elektromobily... ...
Nissan: baterie elektromobilu Leaf prežijí auto o 10-12 let
http://www.hybrid.cz/nissan-baterie-elektromob... ...
Baterie z elektroaut Mitsubishi poslouží jako velká domácí baterka
http://www.hybrid.cz/baterie-z-elektroaut-mits... ...
Nissan vybudoval největší evropskou baterku pro stadion Johan Cruijff ArenA
http://www.hybrid.cz/nissan-vybudoval-nejvetsi... ...

Odpovědět  |   | 
R2  |  08. 07. 2019 21:54

Vzit si priklad z Norska znamena zejmena nutnost zavedeni priblizne 100% dane na normalni automobily.

Kdyz tuto dan posleze elektromobilum odpustite, tak se stanou cenove konkurenceschopnymi. Pak uz staci "drobnosti" jako zainvestovani dobijeci infrastruktury. Kdyz k tomu navic prihodite pomerne drahe palivo, tak se z elektromobilu stane hit. V Norsku jsou zatim elektromobily podporovany i jinymi zpusoby, napriklad odpoustenim myta nebo levnejsimi trajekty, ale tyto formy podpory myslim uz pomalu konci stejne jako pravo jizdy v BUSpruzich.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 07. 2019 11:56

To je gól, Norsko země oplývající přebytkem ropy a zemního plynu pohřbí spalovací popelnice jako první. Ha ha ha.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A