Z nevinného výletu vznikl jeden z nejbytelnějších obytných přívěsů. Zvládne i extrémní terén, ale stojí ranec

Nový expediční obytný přívěs sice vyjde na slušný balík, ale v extrémním terénu i počasí vám poskytne bezpečné útočiště.

Když se parta tří kluků rozhodla vyjet v kovidovém období kempovat do Rocky Mountains, netušila, že položí základy nové značky extrémních obytných přívěsů. Výrobce Sasquatch Expedition Campers (založený v roce 2021) má sídlo v Silvertonu na jihozápadu Colorada a nabízí celou řadu dobrodružných přívěsů.

Nejnovější přírůstek nese tematické jméno Highland a jde o plnohodnotné zázemí s ložnicí, kuchyní a nepřeberným množstvím doplňkového vybavení. Vlastně tu chybí jen koupelna, ale externí sprchu lze dokoupit. K dispozici je ve dvou velikostech s vnitřní šířkou spací kabiny 122 a 152 cm. Vetší verze vyjde v přepočtu na 1.042.500 Kč, za menší zaplatíte „jen“ 955.500 Kč.

Pokud je to stále příliš, můžete sáhnout po ekonomické verzi Smuggler za 806.500 Kč, kde je prostor uvnitř pouze pro transport věcí a spaní je řešené prostřednictvím dodatečného stanu na střeše. Ten si nakonec můžete dát i na Highland, pokud vás jede více. Náročnější vyznavači expedic mají ještě možnost dodatečných paketů Pro + a Pro-x v hodnotách 87.000 a 173.950 Kč. Přívěs lze objednat v deseti odstínech.

Než článek zavřete s tím, že je to předražená blbost, dejte tomu ještě šanci. Dominantou přívěsu je extrémní průchodnost terénem daná speciálními tlumiči Fox a sadou terénních pneumatik BF Goodrich KO2 v rozměru 285/70R17. Průměr celých kol činí 32,5 palce. Výsledkem je světlá výška 56 cm a nájezdový úhel 38°. Přívěs postavený na hliníkovém rámu je včetně oje dlouhý 4878 mm a váží 816 kg.

Karoserie přívěsu je na míru upravená pro převoz dodatečného příslušenství. Na bocích vidíme skříňky, které zároveň slouží jako opora vyprošťovacích nájezdů. Schránky jsou utěsněné proti vlhku a mají nastavitelné police i LED osvětlení. Mezi střechou a nosičem je prostor pro přepravu skládacího stolu a dvou 100W solárních panelů. Elektrocentrála s nabíječkou a bateriemi se nachází úplně vpředu a horní část skříně vytváří další přepravní místo pro náklad.

Na druhém konci najdeme výklopný držák rezervního kola a poté otevřeme křídlo dveří, na které je zevnitř připevněna 12V lednice. Vzhledem k její prázdné hmotnosti 27 kg je křídlo náležitě bytelné. Kuchyň nabídne úložný systém, nerezový dřez s teplou i studenou vodou. Té se do nádrže vejde 136 litrů. Jídlo se připravuje na pultu s tříplotýnkovým vařičem. Večer potěší osvětlení i zásuvky pro zapojení drobných spotřebičů.

Podlahu spacího prostoru zabírá matrace z paměťové pěny. Interiér je obložen alternativním dřevem z materiálu ACRE, který nepodléhá zkáze ani nevrže. I zde najdeme úložné prostory, světla, zásuvku, síťované kapsy a otevírací okna. Tepelná izolace je samozřejmostí.

Váš názor Další článek: Nový Lexus RX poprvé testujeme v Kalifornii. Má jen čtyřválce, ale síla mu nechybí. Ptejte se, co vás zajímá!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,