Zákaz prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035 možná narazí na realitu nedostatku energie a paliv. Evropa by dle německého ministra dopravy měla zůstat po stránce dopravy technologicky neutrální.
Dle informací ČTK je názorů některých expertů s takzvaným Zeleným údělem pro Evropu v jeho současné podobě zřejmě konec. Plán, který měl do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o 55 % ve srovnání s rokem 1990 a udělat z Evropy do roku 2050 „první klimaticky neutrální kontinent,“ měl již před aktuálním děním ohledně Ukrajiny a Ruska velké ambice a nemalé trhliny. Nyní se ale zdá, že dekarbonizace bude probíhat pomalejším tempem a s racionálnějším přístupem. Plán počítal s využitím levného ruského plynu jakožto přechodného řešení před širokým využitím energie z obnovitelných a ekologických zdrojů.
Německé ministerstvo dopravy se nyní ústy svého šéfa Volkera Wissinga na neformálním setkání ministrů evropských zemí vyjádřilo proti úplnému konci prodeje vozů se spalovacími motory po roce 2035, podmínkou by však mělo být využití stoprocentně syntetických paliv místo fosilních.
Dle Wissinga se nedá spoléhat pouze na elektrický nebo vodíkový pohon a Evropa by měla zůstat technologicky neutrální. Připomeňme, že koncern Volkswagen v nedávné době schválil provoz některých svých naftových motorů na hydrogenované rostlinné oleje (HVO), které mají oproti fosilní naftě výrazně lepší vlastnosti po stránce výhřevnosti, emisí i stability. Z odpadních olejů lze vyrábět i palivo pro zážehové motory.