Z Mnichova do Říma přes Alpy ve vozech BMW i3 a BMW i8 na pneumatikách Bridgestone

Z Mnichova do Říma přes Alpy ve vozech BMW i3 a BMW i8 na pneumatikách Bridgestone

„Tato jízda byla nezapomenutelným zážitkem“ – takový byl závěr účastníků akce Hannibal Tour 2014. Tři šťastní výherci soutěže, zorganizované značkou Bridgestone a předním německým motoristickým časopisem Auto Bild, byli koncem října pozváni, aby se zúčastnili jízdy z Mnichova do Říma v novém elektromobilu BMW i3 a hybridním sportovním automobilu BMW i8. Vozy byly vybaveny speciálně vyvinutými pneumatikami a důkladně podrobeny zkouškám v nejrůznějších provozních podmínkách. Bridgestone je exkluzivním dodavatelem pneumatik pro kompaktní elektromobil BMW i3 a sportovní BMW i8 s revolučním hybridním pohonem, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Čtyřdenní dobrodružství začalo v mnichovském centru BMW Welt. Pro německé alpské dobrodruhy Claudii Wohlovou ze Stemwede, Olivera Widmanna z Freudenstadtu a Christiana Lorenze z Laudenbachu to byla premiéra, protože nikdo z nich do té doby elektricky poháněný vůz neřídil.

Cílem pro první den bylo dojet do lázní Zell am See, vzdálených přibližně 170 kilometrů od Mnichova. „Na začátku má člověk sklon dívat se často na displej, aby zkontroloval dojezd vozidla. Ale po chvilce si na to zvyknete a přestanete to vnímat jako problém,“ řekl náš testovací řidič Christian Lorenz na konci prvního dne.

V druhé etapě se řidiči vydali na 325 km dlouhou cestu z Zell am See do města Mira nedaleko Benátek. Zatáčky a serpentiny grossglocknerské vysokohorské silnice byly skvělou příležitostí pro vyzkoušení ovladatelnosti elektricky poháněných vozů v zimních podmínkách. Aby byla zaručena dostatečná přilnavost na zasněžených a mokrých silnicích, byly vozy BMW i3 vybaveny zimními pneumatikami Blizzak LM-500 a vozy BMW i8 zimními pneumatikami Blizzak LM-32.

Třetí den výpravy Hannibal Tour 2014 byl ze všech nejdelší, neboť na řidiče čekalo přibližně 600 kilometrů. Nejprve s plně nabitými akumulátory dojeli z Miry do Florencie vzdálené 260 km, kde si udělali účastníci přestávku k odpočinku před závěrečnými 340 km do malebného města Rocca di Papa jihovýchodně od Říma. 
Poslední den byl velkou výzvou, protože naši neohrožení řidiči se museli proplétat chaotickou dopravou v Římě. Ale právě v takovém prostředí se elektromobil dostává do svého živlu, takže všechny vozy úspěšně dojely ke Koloseu, do konečného cíle Hannibal Tour.

Na závěr navštívili účastníci této vzrušující cesty testovací dráhu evropského zkušebního polygonu Bridgestone v Aprilii. Naši řidiči měli na rozličných testovacích dráhách příležitost vyzkoušet si na vlastní kůži rozdíly mezi letními a zimními pneumatikami. Bridgestone vyvinul pro BMW i3 speciální pneumatiku s technologií Ologic. Tato pneumatika kombinuje výhody velkého průměru a úzké šířky. Výsledkem tohoto vývoje je letní pneumatika Ecopia EP500, která významně snižuje aerodynamický a valivý odpor a zároveň poskytuje vynikající přilnavost na mokru. Pro sportovní vůz BMW i8 s hybridním pohonem vyvinul Bridgestone letní pneumatiku Potenza S001, která nabízí nejvyšší úroveň hospodárnosti a jízdní dynamiky. Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, zajišťuje 100 % dodávek pneumatik pro originální výbavu obou vozů.

Všichni tři testovací řidiči mají za sebou také zážitek svého života, když absolvovali jízdu po čtyřkilometrové vysokorychlostní oválné dráze v sedadle spolujezdce vozu BMW i8, který řídil Stefano Modena, bývalý jezdec F1 a současný testovací jezdec společnosti Bridgestone. „Projíždění zatáček smykem v rychlosti 180 km/h bylo skutečně působivé. V takové rychlosti je ‚jízda bokem‘ hotové bláznovství. Měl jsem z toho husí kůži,“ řekl Oliver Widmann o svém zážitku.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků