Z Mazdy MX-5 udělal drsný off-road. Podívejte se na průběh celé přestavby

Roztomilý roadster od Mazdy byste asi nepovažovali za ideální základ k přestavbě na schopný off-road, jistý nadšenec z USA však tuto mentalitu ničí způsobem „když se chce, tak to jde“.

Většina majitelů Mazdy MX-5 by se nejraději proháněla na točivých okreskách, tomuto nadšenci do japonského roadsteru z Chicaga se ovšem tento způsob využívání svého auta zřejmě přejedl. Koupil si proto další exemplář první generace MX-5, který rozsáhle upravil na schopný teréňák.

YouTuber pod přezdívkou Gingium si již řádně upravil svou dosavadní „Miatu“ pro jízdu na silnici, přestavba dalšího kusu na off-road tak byla úplným opakem dřívějších vylepšení. Hlavně pokud tedy mluvíme o podvozku, který najednou neputoval k zemi, ale byl pořádně zvýšen. A nová kola samozřejmě nedostala nízkoprofilové „šlupky“, ale velké „kamenodrtiče“ značky Maxxis.

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Pokračovalo se na karoserii, kde byly vyříznuty a rozšířeny blatníky vozu, na příď se umístil robustní trubkový nárazník, víko kufru dostalo držák plnohodnotné rezervy a na pevnou střechu byla umístěna zahrádka pro kanystry benzínu a světelnou rampu. V průběhu přestavby MX-5 změnila svou černou barvu na armádní šedozelenou.

Jelikož musí mít každý správný off-road šnorchl, podomácku vyrobený kus dostala i Mazda, přičemž pod kapotou se majitel rozhodl čtyřválec vybavit kompresorovým kitem od Jackson Racing. Pár koní a Nm navíc se během řádění v terénu určitě hodí. Nakonec byl částečně upraven i interiér, kam se nastěhovaly skořepiny a palubní deska je proti odleskům flockována jako u závodních aut.

Celou přestavbu a testy v terénu pak Gingium shrnul do jednoho šestiminutového videa…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků