Co spojuje elektrické a hybridní modely Nissan? Ani v jednom případě spalovací motor nepohání kola. Teď budou mít i elektrické srdce z jedné linky.
Nissan odstartoval masovou elektromobilitu už v roce 2010 s nadčasovým modelem Leaf. Dnes jeho hybridní vozy vynikají konceptem, kdy spalovací motor vůbec nepohání kola, ale slouží pouze jako generátor energie pro baterii. Tento princip využívá Nissan od roku 2016, přičemž současná generace hybridního (e-POWER) a elektrického (EV) pohonu byla představena před 4 lety. Nyní nastal čas pro modernizaci s cílem snížit výrobní náklady.
Výhled počítá s úsporou 30 procent do roku 2026. Cílem je dosažení větší modularity a míry sdílení mezi elektrickými a hybridními modely. Nový pohon nese název „X-in-1“ a vychází z konceptu „3v1“, kdy je v jedné skříni uložen elektromotor, měnič i reduktor. Tato sestava bude pohánět elektromobily, zatímco u hybridů soustavu doplní ještě generátor a zesilovač. Dá se tak hovořit o sestavě „5v1“. Vzhledem ke společnému základu budou komponenty pro oba druhy pohonů vyráběny na stejné lince.
Postupné zmenšování komponentů elektrického pohonu přináší lepší jízdní vlastnosti a méně vibrací. S ohledem na ekologii výroby Nissan poznamenává, že pouhé jedno procento hmotnosti nové pohonné jednotky tvoří těžké vzácné kovy. Do roku 2030 se máme těšit na 27 elektrifikovaných modelů zahrnujících 19 elektromobilů.