Nissan  odstartoval masovou elektromobilitu už v roce 2010 s nadčasovým modelem  Leaf . Zdroj: Nissan

Nissan odstartoval masovou elektromobilitu už v roce 2010 s nadčasovým modelem Leaf. | Zdroj: Nissan

Dnes jeho hybridní vozy vynikají konceptem, kdy spalovací motor vůbec nepohání kola, ale slouží pouze jako generátor energie pro baterii.  Zdroj: Nissan

Dnes jeho hybridní vozy vynikají konceptem, kdy spalovací motor vůbec nepohání kola, ale slouží pouze jako generátor energie pro baterii.  | Zdroj: Nissan

Tento princip využívá Nissan od roku 2016, přičemž současná generace  hybridního (e-POWER)  a  elektrického (EV)  pohonu byla představena před 4 lety Zdroj: Nissan

Tento princip využívá Nissan od roku 2016, přičemž současná generace hybridního (e-POWER) a elektrického (EV) pohonu byla představena před 4 lety | Zdroj: Nissan

Nyní nastal čas pro modernizaci s cílem snížit výrobní náklady. Zdroj: Nissan

Nyní nastal čas pro modernizaci s cílem snížit výrobní náklady. | Zdroj: Nissan

Výhled počítá s úsporou 30 procent do roku 2026. Zdroj: Nissan

Výhled počítá s úsporou 30 procent do roku 2026. | Zdroj: Nissan

Cílem je dosažení větší modularity a míry sdílení mezi elektrickými a hybridními modely. Zdroj: Nissan

Cílem je dosažení větší modularity a míry sdílení mezi elektrickými a hybridními modely. | Zdroj: Nissan

Nový pohon nese název „X-in-1“ a vychází z konceptu „3v1“.  Zdroj: Nissan

Nový pohon nese název „X-in-1“ a vychází z konceptu „3v1“.  | Zdroj: Nissan

 V jedné skříni je uložen elektromotor, měnič i reduktor. Zdroj: Nissan

 V jedné skříni je uložen elektromotor, měnič i reduktor. | Zdroj: Nissan

Vzhledem ke společnému základu budou komponenty pro oba druhy pohonů vyráběny na stejné lince.   Zdroj: Nissan

Vzhledem ke společnému základu budou komponenty pro oba druhy pohonů vyráběny na stejné lince.   | Zdroj: Nissan

Tato sestava bude pohánět elektromobily, zatímco u hybridů soustavu doplní ještě generátor a zesilovač. Zdroj: Nissan

Tato sestava bude pohánět elektromobily, zatímco u hybridů soustavu doplní ještě generátor a zesilovač. | Zdroj: Nissan

Dá se tak hovořit o sestavě „5v1“. Zdroj: Nissan

Dá se tak hovořit o sestavě „5v1“. | Zdroj: Nissan

Postupné zmenšování komponentů elektrického pohonu přináší lepší jízdní vlastnosti a méně vibrací. Zdroj: Nissan

Postupné zmenšování komponentů elektrického pohonu přináší lepší jízdní vlastnosti a méně vibrací. | Zdroj: Nissan

S ohledem na ekologii výroby Nissan poznamenává, že pouhé jedno procento hmotnosti nové pohonné jednotky tvoří těžké vzácné kovy. Zdroj: Nissan

S ohledem na ekologii výroby Nissan poznamenává, že pouhé jedno procento hmotnosti nové pohonné jednotky tvoří těžké vzácné kovy. | Zdroj: Nissan

Do roku 2030 se máme těšit na 27 elektrifikovaných modelů zahrnujících 19 elektromobilů. Zdroj: Nissan

Do roku 2030 se máme těšit na 27 elektrifikovaných modelů zahrnujících 19 elektromobilů. | Zdroj: Nissan

X-in-1- 3v1   Zdroj: Nissan

X-in-1- 3v1   | Zdroj: Nissan

X-in-1- 3v1   Zdroj: Nissan

X-in-1- 3v1   | Zdroj: Nissan

X-in-1- 3v1   Zdroj: Nissan

X-in-1- 3v1   | Zdroj: Nissan

X-in-1- 5v1   Zdroj: Nissan

X-in-1- 5v1   | Zdroj: Nissan

X-in-1- 5v1   Zdroj: Nissan

X-in-1- 5v1   | Zdroj: Nissan

X-in-1- 5v1   Zdroj: Nissan

X-in-1- 5v1   | Zdroj: Nissan

Dnes jeho hybridní vozy vynikají konceptem, kdy spalovací motor vůbec nepohání kola, ale slouží pouze jako generátor energie pro baterii.  Zdroj: Nissan
Tento princip využívá Nissan od roku 2016, přičemž současná generace  hybridního (e-POWER)  a  elektrického (EV)  pohonu byla představena před 4 lety Zdroj: Nissan
Nyní nastal čas pro modernizaci s cílem snížit výrobní náklady. Zdroj: Nissan
Výhled počítá s úsporou 30 procent do roku 2026. Zdroj: Nissan
20
Fotogalerie

Z jedné linky pro elektromobily i hybridy: Nissan představuje mimořádně modulární elektrický pohon.

Co spojuje elektrické a hybridní modely Nissan? Ani v jednom případě spalovací motor nepohání kola. Teď budou mít i elektrické srdce z jedné linky.

Nissan odstartoval masovou elektromobilitu už v roce 2010 s nadčasovým modelem Leaf. Dnes jeho hybridní vozy vynikají konceptem, kdy spalovací motor vůbec nepohání kola, ale slouží pouze jako generátor energie pro baterii. Tento princip využívá Nissan od roku 2016, přičemž současná generace hybridního (e-POWER) a elektrického (EV) pohonu byla představena před 4 lety. Nyní nastal čas pro modernizaci s cílem snížit výrobní náklady.

Výhled počítá s úsporou 30 procent do roku 2026. Cílem je dosažení větší modularity a míry sdílení mezi elektrickými a hybridními modely. Nový pohon nese název „X-in-1“ a vychází z konceptu „3v1“, kdy je v jedné skříni uložen elektromotor, měnič i reduktor. Tato sestava bude pohánět elektromobily, zatímco u hybridů soustavu doplní ještě generátor a zesilovač. Dá se tak hovořit o sestavě „5v1“. Vzhledem ke společnému základu budou komponenty pro oba druhy pohonů vyráběny na stejné lince.

Postupné zmenšování komponentů elektrického pohonu přináší lepší jízdní vlastnosti a méně vibrací. S ohledem na ekologii výroby Nissan poznamenává, že pouhé jedno procento hmotnosti nové pohonné jednotky tvoří těžké vzácné kovy. Do roku 2030 se máme těšit na 27 elektrifikovaných modelů zahrnujících 19 elektromobilů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud