Z Itálie se vracejí tři čeští mistři Evropy historických vozů

Na posledním podniku seriálu závodů Mistrovství Evropy historických automobilů do vrchu, který se konal o víkendu 30. září - 1. října 2006 v severoitalském městečku Chianti, se ukázali čeští reprezentanti v tom nejlepším světle: kromě Josefa Michla, který měl se Škodou 130 RS svůj třetí titul mistra mezi historiky v řadě jistý již tři závody před koncem sezóny, domů odjíždějí ozdobeni nejvýznamnějšími vavříny i František Čečil, který se svým Hakarem získal již druhý titul evropského šampióna, a Lubomír Foral, pro něhož je zisk titulu mistra Evropy (s historickou formulí MTX 1-02) premiérovou událostí.

Všechny tři vozy, s nimiž čeští jezdci získali tituly ve všech pro letošek obsazených kategoriích, jsou české výroby: nejstarší mezi nimi je Hakar, jednosedadlový otevřený sportovní vůz z padesátých let. Formule MTX 1-02 pochází z dílny českého výrobce sportovních vozů MTX a všechny její modifikace patřily vždy mezi nejrychlejší formulové vozy na závodních okruzích i kopcích. Proslulou Škodu 130 RS jistě není třeba nijak představovat, je to dlouhodobě nejúspěšnější závodní nástroj z českých dílen, jaký se kdy po evropských okruhových i vrchařských tratích proháněl.

Rok 2006 tak byl pro české vrchaře možná nejúspěšnějším rokem v celé historii závodů Mistrovství Evropy: tři tituly mistrů pro historiky Josefa Michla, Františka Čečila a Lubomíra Forala, druhé místo a Trofej FIA pro Dana Michla v kategorii 1 cestovních vozů, za ním na čtvrtém místě byl klasifikován Vladimír Doubek, na pátém Jaromír Malý, šestý byl Petr Vojáček a do první desítky se ještě na osmé místo dostal David Losman, v kategorii 2 (mezi sportovními vozy) získal čtvrté místo Otakar Krámský a páté nováček sezóny Milan Svoboda. Uvidíme, jak si všichni povedou v příští sezóně..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků