Z Itálie se vracejí tři čeští mistři Evropy historických vozů

Na posledním podniku seriálu závodů Mistrovství Evropy historických automobilů do vrchu, který se konal o víkendu 30. září - 1. října 2006 v severoitalském městečku Chianti, se ukázali čeští reprezentanti v tom nejlepším světle: kromě Josefa Michla, který měl se Škodou 130 RS svůj třetí titul mistra mezi historiky v řadě jistý již tři závody před koncem sezóny, domů odjíždějí ozdobeni nejvýznamnějšími vavříny i František Čečil, který se svým Hakarem získal již druhý titul evropského šampióna, a Lubomír Foral, pro něhož je zisk titulu mistra Evropy (s historickou formulí MTX 1-02) premiérovou událostí.

Všechny tři vozy, s nimiž čeští jezdci získali tituly ve všech pro letošek obsazených kategoriích, jsou české výroby: nejstarší mezi nimi je Hakar, jednosedadlový otevřený sportovní vůz z padesátých let. Formule MTX 1-02 pochází z dílny českého výrobce sportovních vozů MTX a všechny její modifikace patřily vždy mezi nejrychlejší formulové vozy na závodních okruzích i kopcích. Proslulou Škodu 130 RS jistě není třeba nijak představovat, je to dlouhodobě nejúspěšnější závodní nástroj z českých dílen, jaký se kdy po evropských okruhových i vrchařských tratích proháněl.

Rok 2006 tak byl pro české vrchaře možná nejúspěšnějším rokem v celé historii závodů Mistrovství Evropy: tři tituly mistrů pro historiky Josefa Michla, Františka Čečila a Lubomíra Forala, druhé místo a Trofej FIA pro Dana Michla v kategorii 1 cestovních vozů, za ním na čtvrtém místě byl klasifikován Vladimír Doubek, na pátém Jaromír Malý, šestý byl Petr Vojáček a do první desítky se ještě na osmé místo dostal David Losman, v kategorii 2 (mezi sportovními vozy) získal čtvrté místo Otakar Krámský a páté nováček sezóny Milan Svoboda. Uvidíme, jak si všichni povedou v příští sezóně..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků