Z Itálie se vracejí tři čeští mistři Evropy historických vozů

Z Itálie se vracejí tři čeští mistři Evropy historických vozů

Na posledním podniku seriálu závodů Mistrovství Evropy historických automobilů do vrchu, který se konal o víkendu 30. září - 1. října 2006 v severoitalském městečku Chianti, se ukázali čeští reprezentanti v tom nejlepším světle: kromě Josefa Michla, který měl se Škodou 130 RS svůj třetí titul mistra mezi historiky v řadě jistý již tři závody před koncem sezóny, domů odjíždějí ozdobeni nejvýznamnějšími vavříny i František Čečil, který se svým Hakarem získal již druhý titul evropského šampióna, a Lubomír Foral, pro něhož je zisk titulu mistra Evropy (s historickou formulí MTX 1-02) premiérovou událostí.

Všechny tři vozy, s nimiž čeští jezdci získali tituly ve všech pro letošek obsazených kategoriích, jsou české výroby: nejstarší mezi nimi je Hakar, jednosedadlový otevřený sportovní vůz z padesátých let. Formule MTX 1-02 pochází z dílny českého výrobce sportovních vozů MTX a všechny její modifikace patřily vždy mezi nejrychlejší formulové vozy na závodních okruzích i kopcích. Proslulou Škodu 130 RS jistě není třeba nijak představovat, je to dlouhodobě nejúspěšnější závodní nástroj z českých dílen, jaký se kdy po evropských okruhových i vrchařských tratích proháněl.

Rok 2006 tak byl pro české vrchaře možná nejúspěšnějším rokem v celé historii závodů Mistrovství Evropy: tři tituly mistrů pro historiky Josefa Michla, Františka Čečila a Lubomíra Forala, druhé místo a Trofej FIA pro Dana Michla v kategorii 1 cestovních vozů, za ním na čtvrtém místě byl klasifikován Vladimír Doubek, na pátém Jaromír Malý, šestý byl Petr Vojáček a do první desítky se ještě na osmé místo dostal David Losman, v kategorii 2 (mezi sportovními vozy) získal čtvrté místo Otakar Krámský a páté nováček sezóny Milan Svoboda. Uvidíme, jak si všichni povedou v příští sezóně..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků