Z Fukušimy se stalo pohřebiště krásných aut. Fotky z města duchů jsou důkazem

Obyvatelé okolí jaderné elektrárny Fukušima museli na začátku března roku 2011 vše opustit a okamžitě se evakuovat. Zůstala po nich spousta krásných aut.

V roce 2011 se v Japonsku odehrála nejhorší jaderná katastrofa od nehody v ukrajinském Černobylu. 11. března zasáhlo Japonsko zemětřesení o síle 9 stupňů Richterovy škály. Epicentrum bylo mimo japonské ostrovy, na východ od ostrova Honšú. Bylo ale dost silné na to, aby se dotklo téměř celého horního cípu Japonska.

Zasažena tak byla i prefektura Miyagi, kde sídlí například společnost Aisin. Na jih od prefektury se pak na pobřeží nachází jaderná elektrárna Fukušima. Jen pár minut po otřesech zasáhne pobřeží Japonska vlna vysoká přes deset metrů. Ničí vše, co jí přijde do cesty. Jaderná elektrárna je tak pro ni jen další domeček z karet.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

V zatopené elektrárně vypadne proud, není jak ochlazovat reaktory a nastoupí záchranné řešení. Japonská vláda vyhlašuje poprvé v dějinách výjimečný stav. Hodiny tikají, napětí stoupá. Po několika marných pokusech se elektrárna rozhoduje k radikálnímu kroku - kontrolovaný únik radioaktivního plynu. 

Zbytek si ještě určitě pamatujete z televizních zpráv a novin. Přilehlé okolí elektrárny se muselo okamžitě evakuovat a z Fukušimy je teď město duchů. Občané, kteří nebyli zcela zasaženi vlnou, se museli okamžitě evakuovat a nechat všechno na místě včetně aut. Do oblasti tak nyní občas vyráží fotografové a někteří z nich se zaměřují výhradně na automobily.

Našlo se místo, kde umírají legendární sportovní auta. A nejen ta evropská

Našlo se místo, kde umírají legendární sportovní auta. A nejen ta evropská

Vozy, které po Fukušimě jezdily, byly totiž dost často zajímavé. Našli byste tam americké koráby i japonské limitky sportovních automobilů, které jsou dnes velmi ceněné. Na jedné z fotografií můžete vidět například Nissan Skyline GT-R R32 V-Spec II, kterého vzniklo jen 1306 kusů. Bohužel, nikdo, vyjma jejich majitelů, je zachránit nemůže. Kvůli radiaci je však není možné odvézt.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků