https://1url.cz/1MplD... .Tady je vše vysvětleno.
Jiz nekolik let zpet jsem sledoval klani jezdcu na trati F1, bohuzel omezeni, ktere FIA nastavila pro letosni rok je zdrcujici.Jsem rad, ze clanek tohoto typu vysel a plne snim souhlasim. Jeste vse je to jen o financich a zde obzvlaste.
z vetsi casti s vasim clankem souhlasim, ale presto si myslim, ze podminky MAJI stale vsichni stejne a to ze Ferarri nestiha, neni vec administrativy ale techniky. zasahy jako s temi motory, zakazana vymena pneumatik apod. jsou ovsem uplne silene, je to temer uz hazardovani se zivoty a zdravim (nejen) jezdcu. mozna se to casem zglajchsaltuje uplne a dockame se uplneho zakazu zastavek v boxech a to bude teprve zuzo, na startu vsichni plne nadrze (samozrejme patricneho objemu), gumy se nesmi menit uz ted, takze by se treba potom mohly boxy zrusit uplne co se tyka kvalifikace a podobnych nesmyslu, dle meho nazoru je to uplne zbytecne a poradi na startu by melo urcovat umisteni v predchozim zavode.bodovaci system asi dava vice prostoru prumernosti ale stale zajistuje motivaci dojet co nejvice vepredu (pokud mozno uplne), takze bych ho nezatracoval.
Nerozumim Vam. Jak muzete uvadet argument (a nejenom Vy) ze nova pravidla jsou hazardovani se zivotem. V cem se nova pravidla tak lisi od tech starych, ze se v nich hazarduje se zivotem? Tyto nazory vidim vsude kde se diskutuje o novych pravidlech. Pneumatiky praskaly jiz pred timto pravidlem. A nebyla to zadna vyjimka. To ze staje neodvolaji svoje jezdce je problem tech staji (u McLarenu) bych to resil pokutou protoze o problemu vedeli asi 15 kol pred cilem. Nyni jsou penumatiky konstruovany daleko lepe nez v minulych rocnicich protoze museji vydrzet daleko vetsi namahani. V minulosti na takoveto pneu by neujel ani kolo. Sory ,ale nova pravidla nemaji z bezpecnosti co delat. Vzdy je bezpecnost o jezdcich a teamech. Divate se nekdy na Cart na Nascar na FiaGT nebo Motorky? Jestli ano tak zjistite ze F1 je dnes nejbezpecnejsi automobilova show. Ve vsech ostatnich zavodnich sportech dochazi k mnohonasobne vestimu poctu havarii a zraneni. Nemam rad kdyz to nekdo odnese nejakym zranenim apod. Ale argument typu bezpecnost je nepodlozeny vymysl.
a v tech zavodech ktere uvadite je take zakaz menit pneumatiky ?je to podle me naprosta stupidita, chapu jine zasahy, ktere mely ovlivnit rychlost vozidel a potazmo bezpecnost - zakaz preplnovani motoru turbodmychydly, zakaz pritlacnych list na podvozku, omezovani objemu motoru (i kdyz se vzdy ve sve dobe proti nim zvedla vlna kritiky), pochopil bych zakaz doplnovani paliva behem zavodu, ale toto je podle me opravdu nebezpecne a nejde jen o skutecnost ze se musi jezdit na sjetych gumach s vetsi pravdepodobnosti poskozeni, ale i pri vymene jedne pneumatiky nemuze mit jezdec takovou kontrolu nad autem. a co chcete resit pokutovanim staji ? jak budete dokazovat, ze ta guma nemohla jeste to jedno kolo vydrzet ? a kdyby vydrzela, resil by to potom nekdo ??? vzdyt by to bylo jako v tom nasem a nejen nasem hospodarstvi, misto nastaveni jasnych pravidel by nejaka komise resila jestli byla guma sjeta ci poskozena hodne nebo ne .... pokud ano, staje by se odvolavaly, dalsi organy by to musely prezkoumavat... proste pneumatiky podle me nejsou natolik jednoznacna oblast pro omezovani ci zakazovani.vy snad jezdite na pneumatikach, ktere jsou pro vas a vase okoli nebezpecne ? a ze to tlaci vyrobce pneumatik ke zdokonalovani jejich vyrobku ? toho by se dalo dosahnout i obracene, zakazat tankovani, takze kazda zastavka v boxech na vymenu pneumatik by znamenala ztratu proti tem, kteri by gumy menit nemuseli.
V MotoGP samozrejme Ano, ale to by byla demagogie . V pravidlech ale neni zakaz vymeny pneumatik. Jezdec si muze jit vymenit pneumatiky za jine kdyz uzna za vhodne ze jsou ve spatnem stavu. Ale mimo tanklovani a vdy za pouzitou gumu. Nevim co je na tom tak spatneho. Ta moznost vymeny tu je. To ze jedou vsichni az nadoraz dokud to nepraskne je ale jejich problem. Kdyz budu mit problem jako Raikonen ze se mi bude trepat 15 kol vuz, budu mit rozostrene vydeni , tak zamirim do boxu a gumu vymenim (ztratil by jednu pozici, ale lepe dojet druhy nez vubec). Udelal to Sumak tusim v Malajsii, ak proc to neudelal Raikonen? Na riziko utrzeni pneumatiky pristoupil team sam od sebe. Vy si myslite, ze kdyby bylo mozno menit pneu a team by vymenil gumu pri poslednim tankovani (20 kol pred cilem) a pak doslo k probrzdeni plosky, tak by jeli znovu gumy menit? To jste najivni. I kdyby mohl menit gumy a k problemu by doslo v posledni casti zavodu po vsech zastavkach, znovu by skusili riskovat a dopadlo by to stejne. Jak uz sem rekl nyni jsou pneu staveny tak ze vydrzi cely zavod. Pred tim vydrzely 10 az 30 kol maximalne. Podivejte se na dojezdy z minulych sezon. Gumy meli vsichni sjete uplne az na kost jako letos. Team se proste vytresta sam a pri podobne dalsi takove udalosti zajede radeji jezdec do depa, kde gumu vymeni a bude se snazit dojet ztratu.
proc by to mela byt demagogie ?spatny je princip, kdy nedovolim (nebo alibisticky povolim pouze v pripade nutnosti, a je jasne, ze to radsi bude kazdy riskovat) menit casti vozu, ktere primo a vyrazne ovlivnuji jeho ovladatelnost. Pokud nevydrzi motor ci prevodovka, da se auto porad jeste ridit a bezpecne odstavit mimo trat, ale co udela praskla pneumatika jsme myslim videli uz vicekrat. samozrejme si nemyslim, ze budou vsichni menit gumy, kdyz uciti ze neco neni v poradku, ale prave tomuto se da castecne zabranit (preventivni) vymenou pneumatik v prubehu tankovani (povoleneho . proc to zakazovat, kdyz je to bezpecnejsi ? protoze nekdo nema na tri sady pneu na zavod ? opravdu musim rict, ze jsem zamer federace v tomto pripade absolutne nepochopil.a myslim ze nejen ja jsem si mohl vsimnout neklidneho chovani vozu na sjetych gumach... ale asi je pravda ze nekteri divaci maji radi, kdyz to klouze, kdyz se zvysuje (moznost) riziko ruznych vyletu mimo trat, havarii a podobnych "atraktivnich" zalezitosti. skoda ze Prima nedava pravidelne take treba zavody, ktere jste jmenoval.
Pneumatiky a ještě jednou pneumatiky, McLaren nechtěl bít první kdo bude vysvětlovat jestli pneumatiku vyměnil když už byla špatná nebo jestli nebyla ještě špatná. Je to relativní a záleží to na traťovém komisaři jestli je za to nebude penalizovat, protože on rozhoduje jestli je to na výměnu nebo ne.
Cetl jsem clanek i velkou cast diskuse (kde byly asi jenom dve nebo tri normalni reakce). F1 je a bude vzdy o penezich. Nova pravidla maji pritahnout dalsi divaky k obrazovkam a po dlouhe dobe je to sezona na kterou se da divat. O nekterych pravidlech se da diskutovat, ale vedely o nich vsechny staje dopredu a podminky meli stejne se na ne pripravit. Technika je dnes na takove urovni, ze by vozy F1 dokazaly jezdit stabilne rychlosti kolem 300 az 400Km (bez nejakych technickych predpisu). Toto jsou jiz velmi zavratne rychlosti a proto se snazi FIA vozy nejak spomalit. Muzete zavest stejne sasi a motory jako v USA, kdo ale pak bude sponzorovat vyvoj? Proto se tedy skrti vykon, zakazuje se elektronicka trakce, delaji se drazkove pneu, rusi se aerodynamicke vylepseni apod. Tech moznosti jak vozy spomalit je dost. Jednou z nich je i kvalita motoru (musi vydrzet dva zavody). Kdyz si vzpomenete na minule rocniky, kolikrat jsme vydeli vybuchovat a horet motory. Nebylo to nebezpecne? Nyni to nastava opravdu sporadicky. Pneumatiky to je kapitola sama o sobe. Pneu se dokazi vyrobit jak tu nekdo rikal na takove urovni ze bezproblemu cely zavod vydrzi (MOTOGP taky neprezouva). To ze bridgestone to neumi jeste neznamena ze to nejde . F1 je o umeni jezdit a to stabilne cely zavod. Vcera si to Kimi prohral sam tim, ze se v jednu chvili nekoncentroval a udelal botu a to ho stalo gumu. Alonso v Monaku nejel spatne kvuli motorum (zajimave ze to tu nikdo nezminil) ale kvuli spatne vybrane sade gum na zadni napravu. Renaulty maji problem se zadni napravou a neumerne jim to zere gumy. Ve spanelsku nevyhrali protoze setrili a meli tvrdsi smes, v Monaku prokaucovali zadni gumy a poslednich dvacet kol museli zvolnit. Ale jeli alespon na body. Kimi mohl jet taky opatrneji, ale nejel a prisel o kolo. Je to vabank. Osobne sem cekal ze asi zajede do boxu a vymeni. Je to v pravidlech ze vymenit muze, ne jako Masa az mu to utrhne nos, ale kdykolivkdyz si mysli ze je pneumatika ve spatnem stavu. Coz byla uz asi 15 kol pred cilem. McLaren sam rika ze to risknul (coz je v prikrem rozporu s clankem). Chteli vyhrat a ne byt druzi. v F1 chce kazdy vyhrat, to ze uz to tak Ferrari nejde nejde opravdu svadet na pravidla. Kouknete na FIA GT, tam byla Ferrari taky v dominanci a uz neni. Jak tu nekdo rekl FIAT skrti kohoutky a s pravidly to nema co delat. Radeji zavody kdy se v poslednim GP o neco jeden, nez ty kdy uz je v pulce sezony jasny mistr. Souhlasim s tim ze MotoGP je napynavejsi, ale kouknete traba na GP2 ve formulich (stare F3000). Tak se to reze hlava nehlava.
páč to bylo většinou na jedno brdo, do prvního střídání gum všichni jeli pohromadě, a závod pak většinou rozhodlo umění mechaniků při přezouvání a strategie zastávek a umění jezdů bylo až na druhý koleji. a pokud nezapršelo, tak člověk u televize usnul. změnu to chtělo, ale udělat trochu jinak, aby opravdu rozhodlo závodnický umění.
Ze by autor fandil Ferrari a ted ho to se*e?
No vida, nakonec se tu sesla spousta Novaku, co na novou formuli budou s radosti cucet, jak se to bude srazet a budou vyhravat totalni looseri. Verim, ze se vsichni tesite na pristi rocnik, kdy se bude pres SMS hlasovat, komu na drahu pod kola nalejeme olej, komu na dalku pichneme pneumatiku at se pekne rozmlati presne k tomu totiz soucasna pravidla smeruji. Verim ze pak budete Novaci spokojeni, show za kazdou cenu, akorat myslim ze bude uz zbytecne mluvit o formuli, protoze se to klidne muze jet v neckach na koleckach. Sledovanost, prachy, docela jsem zvedav ktery tym se na pristi rocnik vykasle a bude delat neco smyslupneho nez plnit penezenky majitelum licence a jejich podplacenym bratrickum. Ale nakonec me je to fuck, letos jsem videl jeden zavod a stacilo dekuji, formule letos neni pro me, kdyby se neco vyrazne zmenilo, rad si bednu zase zapnu, takhle vsem dekuji za volne nedelni odpoledne I kdyz SMSku na vypusteni zmateneho divaka na drahu pod kole vsem to bych poslal to je jasny HNUS. Z formule uz neni ani tak show, jako totalni srajda.. bohuzel dokonec bez chuti, barvy a zapachu.
Cely clanek je zda se jen nazor zatrpkleho fanouska jedne staje. At uz jsou pravidla jakakoliv - tak vyhrat muze jen ten nejlepsi. A je jedno zda dojel vzdy jen na druhem miste. To kdo ma jake pneumatiky nebo motor je jen soucasti poharu konstrukteru. Je jasne ze at uz je zavodnik prumerny vzdy se veze s uspechem nebo neuspechem sve staje. Cim vic si budou monoposty rovne tim vic se bude ukazovat kdo jak umi jezdit a zda je to opravdu jeho um nebo jen silna masina. Pro me za mne by bylo nejlepsi kdyby zavodnici putovali mezi stajemi zavod od zavodu aby meli stejne podminky. Neomezoval bych vyvoj stroju, brzd a ridicich systemu ale vse musi zustat plne pod kontrolou zavodnika. Zadne automaty vzdyt to uz muzou ridit klidne za par let i roboti. A divacky to bude jiste atraktivni ;)
Prdlajs ;) Je vidět, žes to vůbec nepochopil
Je to přesně tak,mluvíte mi z duše,dřív jsem se na závody F1 těšil.
nechcem byt daky zakerny, ale je skoda ze rajkonen nemal vaznejsie zranenie pri dnesne velkej cene europy. Konecne by ti curaci pochopili, ze zavod na jedni gumy sa prejst neda, a je to extremne nebezpecne. Minuly rok bolo strasne vela defektov, napriek tomu ze mohli gumy menit, tento rok ich bude este viac. S motormi suhlasim, nech trosku uberu tempo a nerobia ich presne na jeden zavod, ved kolko krat sme videli ze sa tipkovi odpalil motor ked siel za safety carom?? Treba trosku zvysit spolahlivost. Zda sa mi akoby autorovi clanku vadilo, ze sumec je furt vzadu.. heh ale ved ma take iste podmienky ako ostatni!!! to je ich chyba ze si vybrali bridzstony, tak im treba! dnes nevedel dobehnut !!dobehnut!! massu na 7x slabsom aute, tak nech sa nad sebou zamysli! Ani ostatne stajne niesu na tom dako slavne, rajkonenovi ide, montoyovi ne? maju take iste auto... teraz aspom vidno, kto je dobry a kto nie. Suma sumarum, preteky su zaujimavejsie ako minuly rok, ale nemoznost menit gumy niekoho (dufam ze nie) privedie do vecnych lovist... dnes si to skusil rajkonen, ale tentokrat mal stastie! bude ho mat aj v USA abo monze kde sa ide 320-350???
Pravidla sice nejsou idealni, ale plati pro vsechny stejne. At letos vyhraje sampionat kdokoli, bude mit stejnou cenu, jako v predchozich sezonach. Kouka nekdo dnes s despektem na rok 1994, kdy Schumacher vyhral svuj prvni titul a vedelo se, ze Benetton podvadi?
Neztrácím čas sledováním diskusních fór, ale titulek mě zaujal, tak jsem si článek přečetl.Sleduji F1 od r. 1970 a mohu říct, že bylo líp i hůř. Ale nikdy - ani teď - nebyl důvod F1 úplně zatracovat tak, jak to činí autor článku. Pokud člověk uvažuje realisticky, ví, že bez byznysu by to dnes nešlo. Nostalgické vzpomínky na časy Stewarta, Fittipaldiho či Rindta F1 nezachrání.Nesouhlasím s autorem. Uváděné argumenty jsou tendenční. Pravidla FIA sice nejsou "košér", ale litovat Schumiho, že díky chybě v kvalifikaci nemůže být první ("On" je přece nejlepší), mi připadne absurdní. Byl vzadu právě proto, že udělal v kvalifikaci fatální chybu. Tvrdit o jezdcích na předních místech roštu, že jsou podprůměrní, je také nefér. Za daných okolností byli nejrychlejší (neudělali tak fatální chybu). Je dobře, že dostávají šanci ukázat, že umí být rychlí. (Schumi tuto šanci kdysi taky dostal - mimochodem jen náhodou).Víc mi vadí nepřehlednost situace (člověk opravdu neví, jak mohou být rozdány karty, je to částečně loterie). Ale myslím, že se to usadí - FIA určitě ty největší přehmaty časem zkoriguje aživot půjde dál. Myslím, že když někdo píše takový článek a uvádí fakta, měl by být a) přesný b) objektivní. Pokud by autor článku znal F1 déle, věděl by, že Ferrari po 21 létech půstu tak toužilo po titulu, že Schumachrovu éru předcházeli mohutné investice, kdy Ferrari vkládalo několik let do F1 ročně 10-15x více peněz než ostatní týmy ze silné skupiny. To se logicky projevilo technologickou nadvládou. Tehdy to došlo až tak daleko, že FIA upravovala pravidla ve prospěch Ferrari ze podobných důvodů, které autor nyní uvádí (upadající zájem, protože Ferrari dlouho nevyhrávalo, nyní zase že dlouho vyhrává) - abych byl konkrétní, viz případ zákazu kontroly trakce & 100ms povolený interval během řazení v době, kdy se vědělo, že Ferrari vyvinulo rychlou převodovku, která z toho vytěžila jasnou výhodu. Nyní jde Ferrari dolů, protože na vývoj F2005 neměli tolik peněz (FIAT postupně přivírá kohouty), a ne proto, že FIA mění pravidla.Víc než pravidla mi vadí, že např. Schumi nedostane penalizaci, pokud přejede plnou čáru (opakovaně tolerovaný přestupek, za který jiní jezdci tvrdě pykají). Nebo trapné vítězství v Silverstone, kdy sice byl potrestán, ale trest si "odseděl" až po vítězném projetí cílem. Pamatuji situaci, kdy při výjezdu z depa nedal přednost Frentzenovi (sestřelil jej mimo trať do škaredé havárie, ve které mohlo jít HFF o život). Nebo předjetí Alonza všemi čtyřmi koly mimo trať, což pravidla výslovně zakazují. Vytlačení na trať komisaři (také zakázáno - od letoška zpřísněné pravidlo). Jízda na plný plyn pod žlutou vlajkou atd. Je snad toto sportovní? Schumi je zkrátka modla a komisaři mají na něj zjevně jiný metr než na piloty typu Sata apod. Když najednou není na špici, dává se to za vinu všemu kolem, jen ne jemu samému. To poškozuje F1 víc než současná pravidla.Schumi si jistě své úspěchy tvrdě vypracoval a zasloužil, ale nejezdí fér, a to je závažné poškozování sportovní pověsti F1. Ale to je jiná kapitola (viz třeba rok 1997, případ J. Villeneuva)Na závěr nelze opravdu než doporučit autorovi poohlédnout se po nějakém jiném sportu (např. box - ten zase já nepovažuji za sport - tam si lidé dávají "férově" po papuli bez koulí na nohou)Uf... Omlouvám se, že je to tak dlouhé, ale nedalo mi to - ten článek sám je jistě delší. Uvítám "feedback" - už se vidím, jak mi skalní "Schumachrovci" myjou hlavu. Irjo ZagataPS: Tak mě napadá, že ti atleti z autorova příkladu snad koule přece jen mají (i když ne na nohou), takže i tento příklad byl v článku zavádějící - omlouvám se pro případ, že autorovi článku chybí smysl pro humor.
Vase argumenty jdou zcela mimo tema. O to, oc v clanku jde, zavazujete jen velmi nepatrne. Je mi lito, ale Vas text je reakce nekoho, kdo nyni plesa nad tim, ze Schumacher konecne nevitezi a nasel by za takove situace argument i pro jizdu na trech kolech (ono by se to take nejak usadilo). Jenze to jste si spletl bitevni pole, nebot clanek neni textem nekoho, kdo je dnes smutny z toho, ze Schumacher nevitezi. O to v clanku vubec nejde a pokud byste si disukusi precetl, mohl jste si toto faux-pas odpustit. Pro jistotu Vam mou nekdejsi reakci vlozim nize, nebot i v tomto threadu je klicovouV clanku resim pravidla stanovena FIA, pojdme se bavit o nich, na diskusi o tom, jak se chova Schumacher apod., nepristoupim, to si nechme pod clanek, ve kterem budu psat o tom, jak je Schumacher dobry (coz se tezko kdy stane). Stejne tak nebudu resit, jestli je dnes situace nejhorsi, jaka kdy byla. Mozna, ze ne, ale dnes je spatna a s tim ja se nesmirim, agrument, ze nikdy nebylo tak spatne, aby nemohlo byt jeste hur, proste neberu.Opet se jen podivim, jak jedina zminka o Schumacherovi zastre Vasi mysl natolik, ze clanek zacenete misto kritiky pravidel chapat uplne jinak a zbyly obsah, jako byste necetl. Napsal bych, ze Vase reakce je tendencni (coz je), ale ona je vice nez to predevsim zcela mimo smysl teto diskuse. A nyni ma nekdejsi reakce: "Je zajimave, ze se tato diskuse casto strhla k tomu, kdo je fanouskem Schumachera a kdo ne. Cekal jsem, ze se to tu objevi, je to osobnost, ktera rozdeluje pole fanousku na dva tabory, ale cetnost vyskytu takovych threadu me presto prekvapila. Ujistuji Vas i ostatni, ze o tom to neni, clanek se konec koncu o nicem v souvislosti se Schumacherem (krom Imoly, kde bych to ovsem vytahl, i kdyby byl tim druhym treba Raikkonen; vsimnete si, ze pozdeji horekuji i nad zmarem Alonsa a nikdo me z toho, ze bych byl fanouskem Renaultu, nenarkl, pritom je to uplne to same: neuspech jen kvuli - pro me - hloupym pravidlum) nezminuje a paralela je pouze ta, ze loni Schumacher vitezil a letos nevitezi. To me ale opravdu netrapi, bodovy system mi vadil jiz loni, kritizoval jsem jiz predchozi zmeny, a to stejne tvrde. A to byla doba, kdy Schumacher byl mistrem sveta, pouze ja jsem nepusobil na Autorevue.Jak zde jiz kdosi spravne podotkl, toto je clanek namireny jen a jen proti pravidlum FIA, ktere podle me ublizuji stejne Schumacherovi, Alonsovi, Raikkonenovi i vsem ostatnim. Neresim, kdo vyhrava a jestli je to ten, kdo je blizky memu srdci, rikam na tomto miste jasne: Kdyby to byl Schumacher, clanek bude uplne stejny, zavody F1 budou letos stejnou fraskou, at uz bude na cele kdokoli. Zminene upravy v pravidlech degraduji cely sport, ublizuji vitezum i porazenym."
Děkuji za odpověď. Chtěl jsem Vám napsat pár vět osobně, abych neobtěžoval na fóru, ale odkaz pjanda není klikací a nevím narychlo Vaši adresu.Když napíšete článek, tak nesete kůži na trh a jestliže vyprovokujete i jiná témata, než jste původně zamýšlel, tak nemůžete respondenty alibisticky obviňovat z toho, že jejich reakce je mimo mísu. Vaši repliku "o třech kolech" považuji za nedůstojnou a nefér a nehodnou novináře-profesionála. To je taky zcela mimo mísu. Já jsem Váš názor kritizoval, ale odpustil jsem si podobná nedůstojná srovnání. Jen jste poodhalil, za co nás čtenáře považujete. Rozhodně ne za rovnocenné partnery. Tedy - jsouc poučen, byla to nadlouho moje poslední účast na nějaké diskusi. F1 budu i nadále sledovat stejně jako jsem ji sledoval, když MSC vyhrával.Mimochodem, argumentovat proti pravidlům FIA tím, že když "nejlepší" jezdec udělá chybu, tak musí chudák startovat z poslední řady, protože mu místo vpředu obsadí průměrní jezdci, je podle mne taky mimo téma - ba co víc, je to přímo směšné. Tento argument je věcně nesprávný, protože nyní dostal takový jezdec ještě šanci aspoň něco napravit v Q2. Teprve nyní po zrušení Q2 by mohla platit vaše argumentace, ale za chyby se vždy platilo (jen ten Schumi v minulosti tolik nechyboval, jako letos, že?). Není důvod jakkoli to dávat do souvislosti s pravidly. Dovolte mi argument k těm pneu (tedy k věci): Kdysi se pneu nevyměňovali a vše bylo ok. Během závodu se netankovalo palivo. Výrobci umí zkonstruovat pneu, které vydrží celý závod a nebude to nebezpečné. Problém je práve v překotných změnách - není čas na vývoj, a tak se zatím používají modifikované stávající pneu, což je opravdu nebezpečné. Dnes se na trati předjíždí jen ojediněle. Většina jezdců spoléhá na předjíždění v boxech. Ross Brawn dovedl předjíždění v boxech k dokonalosti. Myslím, že sportovnější je předjíždění na trati. Podle mne by se vůbec nemuselo na zastávky v boxech, tak jako kdysi. Palivo i pneu na celý závod. Když chceš předjíždět, tak netaktizuj, ale ukaž, jak umíš řídit. Závodům by to na zajímavosti neubralo (ověřeno léty). Naopak, odpadl by chaos s rozdílnými strategiemi, kdy závody vyhrávají inženýři místo jezdců.
Raikkonen se prave malem zabil kvuli ulitlymu zaveseni!!! Jasne ho znicily vibrace od kola s odchazejici pneumatikou!!! Nebyt techhle dementnich pravidel, nestalo by se to. To musi nekdo umrit, aby si ty blbci uvedomili, ze delat omezeni jako nemenit pneumatiky jde taky silne proti bezpecnosti???Fuck Mosley, Janda do cela!
Naprostý souhlas.
musím říct že máte tak trochu pravdu stím že se F1 jedna stává jedna velká šou, a je tak trochu nefér nicméně musím říct že nevím proč tolik napadáde systém hodnocení a řekl bych že i všechny ty změny které napadáte jako špatné nejsou tak špatné. Jen si prosím vpomeňte na myslím pŕedloňský rok kdy Barrichello jezdí ma prvním místě a v posledním kole ho Schumi přejdjíždí aby vyhrál? tímto napádám váš výrok o sprinteru s koulí. Je to ´podle vás férové vítězství? Vždyť si vemte že ty stroje se daly víceméně ovládat z depa (všechna nastavení) a jezdec tam vlastně jen seděl a kroutil volantem. Nedivím se že pravidla musela změnit a více v táhnout do hry samotné jezdce - jejich um.
Ignorujete sjezdove lyzovani jen proto, ze vyhraval jen Herminator, klasicke lyzovani protoze vyhravaji porad norove, kolovou kdyz vyhravali jenom Pospisilove, Tour de France kdyz vyhrava porad Armstrong ... ? Budete ty nejlepsi, nejschopnejsi a nejstastnejsi ignorovat a 'postihovat' ve jmenu zabavy, sledovanosti a prumernosti?
Tyto sporty jsou predevsim o fyzicke pripravenosti jednotlivych sportovcu. F1 je vice nez mene o technice a financich do ni investovanych. A Armstrong vyhrava proto, ze pro neho dela cely tym a on prave dojizdi stabilne na prednich pozicich, nevyhrava kazdou etapu jak si tady mylne myslis. Tedy i ta prumernost prave v cyklistice slavi obrovsky uspech.
JA fandím Schumacherovy mišovi,ale ked stále vyhrával, tak ma to nebavilo tak som to nekukal a ani teraz ma to nebaví ani nekukám, proste stále vyhráva ten istý, žiadne obiahačky, dva a viac rokov do zadu to bola ešte F1, teraz to podľa nadpisu SHOW!!!
Ak si niekto mysli , ze minuly rok bolo zavodenie aspon trosku viac fer ako tento rok tak je na omyle. Ked Ferari ma rozpocet tymu 400-500 mil. a najhorsie tymy 20-30 mil.nie je to moc rovnocenny sport. Ak niekto zozenie (20x400) 8 miliard bude za dva roky urcite majstrom sveta.Takze ak by mala byt F1 ozaj sport, takby sa malo hlavne zaviest obmedzenie rozpoctu na urcitu sumu.Ad: K bodovemu ohodnoteniu. Myslim , ze terajsie ohodnotenie je spravne akurat by malo byt este pravidlo ktore platilo asi pred 15-20 rokmi.V sezone ked bolo 15 pretekov do majstrovstiev za zapocitavalo iba 12 bodovanych miest,alebo tak podobne to bolo.Takze kazdy mal pravo na nejake zle preteky.Ak by bol niekto 15x druky zaratalo by sa mu len 12 druhych miest.
Se škrtáním nejhorších výsledků souhlasím. Jezdci i diváci si pochvalují pardubickou Zlatou Přilbu právě kvůli systému ve kterém ze v kvalifikaci škrtá nejhorší jízda. Až do finále které se jede jen jedno. Jinak by snad ani nepřijeli. A i špičkový jezdci a výtězové MS si stěžovali právě na systém MS, kde jediná chyba znamená konec.Tom
suhlas, malo by sa dat vsetkym na zaciatku rovnaka suma, a potom nech robia auta a ukazuju ako sa da vyhrat
...nová pravidla jsou OK - nesouhlasím pouze s omezením výměny pneu, stejně jako jsem před pár roky nesouhlasil s těmi stupidními drážkami. Změna bodového systému je to nejlepší co mohlo F1 potkat - jestli si autor myslí, že být spolehlivým jezdcem jak v závodu tak při kvalifikaci je něco špatného, měl by se nad sebou zamyslet. btw. autor je fanoušek Šumáka, že ano ))))))))
Je zajimave, ze se tato diskuse casto strhla k tomu, kdo je fanouskem Schumachera a kdo ne. Cekal jsem, ze se to tu objevi, je to osobnost, ktera rozdeluje pole fanousku na dva tabory, ale cetnost vyskytu takovych threadu me presto prekvapila. Ujistuji Vas i ostatni, ze o tom to neni, clanek se konec koncu o nicem v souvislosti se Schumacherem (krom Imoly, kde bych to ovsem vytahl, i kdyby byl tim druhym treba Raikkonen; vsimnete si, ze pozdeji horekuji i nad zmarem Alonsa a nikdo me z toho, ze bych byl fanouskem Renaultu, nenarkl, pritom je to uplne to same: neuspech jen kvuli - pro me - hloupym pravidlum) nezminuje a paralela je pouze ta, ze loni Schumacher vitezil a letos nevitezi. To me ale opravdu netrapi, bodovy system mi vadil jiz loni, kritizoval jsem jiz predchozi zmeny, a to stejne tvrde. A to byla doba, kdy Schumacher byl mistrem sveta, pouze ja jsem nepusobil na Autorevue.Jak zde jiz kdosi spravne podotkl, toto je clanek namireny jen a jen proti pravidlum FIA, ktere podle me ublizuji stejne Schumacherovi, Alonsovi, Raikkonenovi i vsem ostatnim. Neresim, kdo vyhrava a jestli je to ten, kdo je blizky memu srdci, rikam na tomto miste jasne: Kdyby to byl Schumacher, clanek bude uplne stejny, zavody F1 budou letos stejnou fraskou, at uz bude na cele kdokoli. Zminene upravy v pravidlech degraduji cely sport, ublizuji vitezum i porazenym.
podle mne organizatori udelali dobre, vsichni maji stejne podminky, vubec nelituji, ze letos ferrari nevyhrava, papirove nejsilnejsi motor, ale ten motor malo kdy vydrzi dva zavody, stejne jako pneumatiky, s tim musi tymi pocitat, jediny s cim nesouhlasim, je bodovy system, ten stary byl spravedlivejsi, existuje jen vitezstvi, dalsi mista jsou jin jez odvar a konecne s chuti na f1 koukam, protoze nevyhrava jen financne nejlepsi tym a je drama a f1 bez drama, to nejsou zavody, ale nudna podivana. amerika by stim jiz davno neco udelala(nejsem zrovna proamerican), lae zavody se jezdi proto, aby se lide bavili, a to je alfou a omegou byznysu, at se v soucasne dobe globalizace nekomu libi nebo ne!!!jarda
Zábavná show to byla už dlouho, autor a mnoho dalših diskutujících jsou evidentně psychicky na dně z toho, že několik let platíci nudné pravidlo co zavod to Shumi první je najednou pryč (zničeho nic přestalo ráno vychazet slunce.... najednou nefunguje elektrika a nemužu si se stejným stereotypem uvařit ranní kávu....). Že bodování najednou vyzdvihuje průměrnost a ten nejlepší (shumi přece) najednou nemůže být mistrem světa, protože ho body předběhne ten věčně druhý.... Nejlepší by pak asi bylo kdyby zavod vyhrál ten kdo v něm zajede nejrychlejší kolo a uplně nejlépe kdyby body dostal jen ten první, protože tej je nej a za ním dlouho nic...Neuznávám a nikdy uznávat nebudu ty absolutní bohy, protože realita je uplně jiná, zapomíná na ostatní, kteří kteří v božské záři prvního nejdou vidět. Fakt si myslíte, že kdyby jezdili za minulých pravidel všichni v identických monopostech že by vysledná listina vypadala stejně?? Tenhle sport je v první řadě o penězích (za které nakoupím/vyvinu techniku která se vejde do škatulky pravidel) a pak až o schopnostech jezdců a proto se to neda nazývat sportem ale spíše je to show.
.... F1 jsou hlavně o technice a pokud někdo začne dlouhodobě dominovat díky technické vyspělosti, je třeba změnit pravidla aby F1 zůstlala sportem a ne exhibici jedné stáje. V e fotbalu nehrozí, že si někdo zaplatí a vyvine speciální dres, nebo kopačky které hráče markantně zvýhodní před soupeřem, proto není třeba pravidla měnit.
právě,že je to o technice!A to že je někdo schopnější by nemělo být trestáno!Rozpočty stájí jsou až na pár chudších vyjímek obdobné.A věřím že při zachování starších pravidel by byl Schumacher během tak 2 let poctivě poražen - myslím že BAR měl solidně našlápnuto k vítězství.Úprava pravidel na míru tomu aby někdo nevyhrál neni sport!Lepším řešením by bylo i například přidávání zátěže podle umístění v minulém závodě(jak tomu v některých závodech je)... Ne ideálním ale lepším.A pokud vyhraje mistrovství Alonso nebo Raikkonen,myslím že sami budou trpkost svého vítězství cítit,protože Schumacher zůstane neporažen!A už nikdy nebudou moci dokázat,že jsou lepší.Bude to vítězství Mosleyho a byznysmanů a né závodníků.A to je pro sport špatně!
Vzpomínám,že kdysi něco znamenalo, když byl někdo na startu v první řadě.Teď to neznamená vůbec nic.Ferrari jsem sice nikdy nefandil,ale poté co začaly závody být Mosley+všechny týmy proti ferrari jim držim palce.A věřím,že příští sezonu,kdy už snad pro Bridgestone bude testovat i RedBull bude Mosley opět poražen!
Nezvladol som ten clanok vobec ani docitat do konca, je mi zle z neho, autor je SILNE proSumacherovsky a velmi mu vadi ze tento rok nevyhrava. Tato sezona bola doteraz ovela zaujimavejsia ako posledne 2-3dokopy. A tiez odstavec o kvalifi:"Novinkou letošní sezóny je i systém kvalifikace, který dovoluje jezdcům odjet pouze dvě měřená kola během celého víkendu, jejichž časy se navíc sčítají. Neblahé důsledky jsou nasnadě. Stačí jedna chyba a jinak nejrychlejší pilot startuje z poslední řady. Nerozhoduje nejrychlejší čas, ale nejlepší součet dvou časů, což opět preferuje průměrnost před rychlostí. Navíc stačí, aby jezdci měli při kvalifikaci na trati jiné podmínky (což se díky tomu, že startují výlučně jeden po druhém, snadno může stát) a v prvních řadách se místo nejrychlejších objevují nejšťastnější."Autor sa bud nevyzna do f1 alebo je slepy a nevidi ze pri JEDNOM rychlom kole pravidlo o chybe plati dvojnasobne lebo uz NIE JE sanca na napravu. V dvojkolovom systeme aspon o nieco slo a nik si nebol isty poradia hned na zaciatku a mohol si poziciu vylepsit.Ani jeden kvalifi format nie je dokonaly, ale minulu sezonu som videl iba 1 kvalifi a tuto sezonu vsetky. Aspon jednu vyhodu staro-novy format ma, nemusim sediet pri TV a mozem sa ucit do skoly, usetrim zbytocne zabitych 60-90min pri tej nude co je na trati.
Je vidět, že autor článku je sakra rozumnej a být po jeho, tak světu vládne spravedlnost, ale ti, co nastavili taková pravidla jsou přinejmenším také tak rozumní, ale na druhou stranu oproštění od emocí (narozdíl od autora) - prostě chtěj vydělávat. To je celý nepochopení systému. Vždy se lidi budou koukat na něco, co je vzrušující: "bum, bim, prásk, fííí," než na: "6. kolo - 1. je Shumacher, 7. kolo 1. je Shumacher, ..., 14 kolo - pozoooor, Shumacher byl málem předjet, úžasný závod, to musí plesat automobilové srdce, 21. kolo - vítěz je Shumacher."Přesto s autorem naprosto souhlasím, jenže Machiavelliho prostředky (nová pravidla), které jsou svěceny účelem, existují jen proto, že ne všichni jsou spravedlivý - diváci chtějí emoce, ne rozum.
Z vasou f1 to vypada ze sa uz definitivne za par rokov prepadne do nejakej frasky reality-mojsej..tele-tele.{ved tam su skoro vsetci z juznej ameriky ako v telenovele,}a skoncite blbsi ako americania..zanovity..darmo vam to opakovat, serialy gp roky a roky robia LEGENDY-nezabudnutelny jazdci,ich umenie[v spolupraci s tymom]ako senna ,sumi.... dalsi asi nebudu..{za tychto pravidiel urcite..] Polovica prispevkov:zaujati na jednu ci druhu stranu,{napr.minuly rok mi vadi sumi,tento pravidla...niektory ludia by naozaj mali radsej prepnut na iny kanal ked zacne f1] Takze ako sa hovori v aute sa vozi telo,ale na motorke DUSA. motoGP ruleez,DOTORE vam to ukaze..sledujte to.este ps:ked tak horlivo diskutujete o f1,sedel niekto z vas aspon raz na sportovom vozidle {moto,auto..nie gauc ,stolicka ,sedacka] na okruhu a riadne to vytocil... z jazdenia po okruhu ma vas stat tiez peniaze.vid.dan z uhlovod.paliv
si myslíš, že se Slováci přiblížení americe vyhnou? :) To je kapitalismu, máš smůlu, je to nevyhnutelný. Navíc "horlivě diskutujeme"? Mně je F1 šuma fuk
zmena bodovani me nevadivymena motoru po dvou zavodech me taky nevadi, kazdej team je na tom stejne a neni nic spatnyho na tom aby se zlepsovala spolehlivost motoru, v tom problem nevidimkvalifikace se meni uz na velkou cenu evropy, takze tvoje zminka v clanku o dvoudeni kvalifikaci uz byla trochu out jediny s cim nesouhlasim jsou ty gumy, to je podle me dost nebezpecny. vzdyt loni ralf prodelal tezkou nehodu diky defektu a vyradilo ho to na dlouhou dobu ze sampionatu. gumy bych vratil tak jak to bylo driv. zbytek je ok
Na ty gumy jsem taky zvědavej na nějakým okruhu s velkejma maximálkama, doufám že se tam nepozabíjej.
Ten článek je totální kravina. Pravidla FIA jsou podle mého názoru špatná. Jenže příklady uvedené v článku jsou totálně nesmyslné. Pokud autor sleduje dění ve formuli 1 (v televizi a neposlouchá Nikodýma), tak ví, že v případě kdy Alonso nevyhrál (ve Španělsku díky nemohoucímu Schumacherovi vyhrál) pokaždé měl technické problémy a pokud by ty problémy neměl, tak je s F1 znovu nuda. Když si uvědomíte s jakymi problémy jel, tak jeho umístění jsou téměř neuvěřitelné. To ale žádnýma pravidlama nikdy nezměníme. Auta se kazí a kazit se budou a tím spíše závodní. Ještě zpět k Schumacherovi- když dělá chyby nemůže vyhrávat a tím mám na mysli i kvalifikaci, která je důležitá při jakych koliv pravidlech. (evropské okruhy na předjížděni totálně nevyhovujíci)V případě prvního závodu chci autora poopravit, že Alonso startoval v kvalifikaci za mokra Tak to trochu sledujte když něco kritizujete a pokud fandíte Schumacherovi a Raikkonenovi, tak to nedávejte tak najevo. Čau.
Jsi k smichu, clanek precizne a hlavne nezaujate popisuje soucasny problemy f1. Z tebe je videt akorat to, ze mas <> (znak renaultu ) vytetovany i na pr... Absolutne se neorientujes, beres tuhle analyzu UTOCICI NA FIA jako utok na svyho milacka. Treba by to za normalnich okolnosti dopadlo stejne, ale treba ne, je to proste znicena sezona, nikdo uz se nedozvi, jak to melo byt spravne. Jinak v prvnim zavode startovali na morku snad vsichni, akorat ze nektery meli mokro min a jiny vic, renaultaci byli z tech stastnejsich. S clankem jednoznacne souhlasim, letos to s pravidlama prehnali
"precizne a hlavne nezaujate" asi som cital iny clanok ako ty
No nejak mi to tady vsechno unika, bodovani je na <>, ale jinak o nic prece nejde? Ne? Dle meho vyhraje ten, kdo na to ma. A na to musi mit i cely tym vcetne konstrukteru. Srvonani s atletama je zcestne, smesne a nicnerikajici. F1 neni o vykonech jednoho muze (pilota), ale o sehranosti celeho tymu, komu se to povede- vyhraje.
systém kvalifikace se změní už od příští velké ceny.Kdo chce vědět víc,tak ať se porozhlédne po netu
No ,nakecal jsi toho dost.Doufám,že už nic podobného nebudu číst.
...co je na druhém místě ve F1 průměrného. To si snad děláte legraci! Dále v článku vidím spoustu kdyby to a kdyby ono, tak by Schumacher v Imole vyhrál, ale přesto píšete, že udělal chybu v kvalifikaci. Dělá ten nejlepší chyby v kvalifikaci? Nedělá. Alonso spolu s Renaultem prostě zvolil v rámci mantinelů KTERÉ PLATÍ PRO VŠECHNY nejlepší strategii a po právu vyhrál, na kdyby se tu nehraje. O tom jak by to dopadlo za jiných pravidel tu můžeme vést sáhodlouhé "pivní řeči", ale to je asi tak celé. Další věcí jsou pověstné koule na noze - kdyby je neměli, myslíte že by vyhrál nejrychlejší sprinter? Nebo ten, který by nedostal v půlce závodu infarkt? Dnešní technologie jsou daleko za schopnostmi člověka a nějáká ta omezení tam být musí, "nejnadupanější" auto F1 je už taky nějáký ten pátek staré, nemýlím-li se. Taky nevím kde kdo přišel k tomu, že by měl vyhrát nejlepší jezdec. Nebo si snad myslíte že třeba taková Toyota bude do F1 sypat velké peníze, aby si Jarno nebo Ralf mohli dát další drek do vitrínky? Pokud se najde smrtelná kombinace auto/jezdec typu Ferrari/Schumacher (nebo SchumaShell?), tak je to trochu jiná situace a nějáký ten šesták se dá vyrazit i z toho slavného jména. Ale k věci, pravidla má hokej i fotbal a má je i F1, jenže auta se narozdíl od kulatého nesmyslu tak trochu vyvíjejí, tak je třeba vyvíjet i ta pravidla. To že některá pravidla nedávají (někomu) až tak smysl a některé týmy nachytaly se staženýma kalhotama je věc jiná. Asi tak...
"Mám nyní na mysli např. změnu systému bodování, kdy se z ověřeného systému 10-6-4-3-2-1 jasně preferujícím honbu za vítězstvím, přešlo na 10-8-6-5-4-3-2-1 dávající přednost průměrnosti" To néchápu, jak múže bodovací systém svádět k průměrnosti, to je absolutně scestně napsaný, průměr je uprostřed startovního pole, takže je to spolehlivost né průměrnost. A jak tady někdo tvrdí, že ten kdo je věčně druhý a vyhraje celý šampionát kvůli technickým problémům (třeba ve dvou závodech) toho kdo vyhrál většinu závodů, není ten nejlepší, to je taky blbost. Formule jedna není o tom kdo je nejlepší jezdec, ale o tom který tým má nejlepší kombinaci auto+jezdec. Takže proto, že by měl tech. problémy, by vyhrát neměl. Kdyby šlo ve formuli o nejlepšího jezdce museli by mít všichni naprosto identická auta. Zvlášť v dnešní formuli, kdy rozhodují setiny je vliv jezdeckých kvalit na vitězství výrazně menší než vliv techniky a rychlosti v boxech. Aby to bylo víc o jezdcích, museli bysme se vrátit o pár desítek let zpět, kdy auta byli jenom mechanika a kvalita jezdce měla na dosažené časy mnohem větší vliv.
Naprosty souhlas, na vedeni si tady sedi ostatni. Tento system neni o tom, ze vyhrava prumerny, ale musi vyhrat ten nejlepsi (dlouhodobe) a to je dobre.
Přečti si článek minimálně pětkrát, pak si poposedni, protože ti na vedení stojí asi knihovna !
Myslím, že by podmínky měli být co nejjednodušší, a dosažitelné pro všechny týmy. Měla by se vyrovnat kvalita vozů - měly by být tech. co nejjednodušší a zároveň složitější na ovládání (Lauda kdysi řekl něco jako "Nechte jezdce driftovat s 1000 koňmi bez protiprokluzu - to bude atraktivní"). Asi vždycky budou "sedět" různé okruhy různým vozům, ale když dá 1. v cíli kolo 3.mu, to je nuda!
Líbí se mi , že jakmile není Michael Schumacher a Ferrari ve F1 číslo jedna, tak je všechno špatně. Systém bodování, kvalifikace, zastávky v boxech ... Prostě všechno. Dominance týmu Ferrari v minulých 2 letech byla až nechutná. Trošku mi to připomínalo dominanci SSSR v 70-tých letech v hokeji.Prostě Ferrari investovalo miliony USD do vývoje motoru na jeden závod. A Bridgeston udělal gumy na půl závodu ( měkká směs s vyšší přilnavostí ). Ale to mělo za následek, že jiný tým s nižším rozpočtem si to dovolit prostě nemohl. Nemohl si dovolit 2 motory na závod , 50 sad pneumatik na závod. Takže prostě FIA umělě přiškrtila kohoutek. K čemu je jedna HIGH-END stáj , 2 - 3 HIGH-TECH a 5 normálních stájí ? K čemu je závod F1, kde na špici s 30-ti sekundovým náskokem krouží 2 Ferrari, za ní se o třetí místo "perou" BAR, McLaren a Renault a zbytek pole jezdí s další minutovou ztrátou ?Proč prostě neumožnit týmům s nižším rozpočtem používat stejnou techniku ? Ano sport je o tom být nejlepší. Ale za každou cenu ?Ještě k systému bodování. Pokud chci vyhrát titul, musím nutně dojet mezi prvními ve všech závodech. To není o průměrnosti ale o spolehlivosti a vyrovnanosti. Ve fotbale přece taky nemusím vyhrát všechny zápasy, když chci vyhrát ligu.
Nestačím se divit, jaký ty jseš odborník na Formuli 1. Ferrari nemá největší rozpočet - ten má Toyota a že by ostatní týmy neinvestovali do vývoje ? Ferrari nemá ani nevýkonější motor, ten má nejspíš BMW. Bridgestone i Michelin mají pneu dle pravidel, takže když je povolena výměna pneu, přizpůsobí tomu složení pneu a ta nebude mít schopnost vydržet celý závod.Prostě Ferrari dokonale sladilo motor s autem - a to je hoooodně těžký úkol - a ostatní je nedokázali několik let dohonit. Když příští sezonu bude vyhrávat třeba McLaren, budou se vymýšlet pravidla proti němu ?
Jediný, kdo tady machruje jseš ty. Začít reakci na příspěvek sarkastickou urážkou je ubohost.Toyota začínala z nuly vývojem kompletně nového monopostu. Nemá tradici, neměla ani stáj od které by koupila know-how. Proto má nejvyšší rozpočet. Ale pokud vezmu stáje, které historicky v F1 jsou déle jak 5 let , tak Ferrari má suveréně největší rozpočet. Najezdí nejvíc testovacích kilometrů ( logicky - protože je to jediná špičková stáj Bridgestonu ).A znova opakuji, jakmile Schumacher naposkakuje na stupni vítězů, tak jsou špatně pravidla ?Mimochodem , na německé televizi DSF nebo RTL ( kde sleduju F1 ) prostě tvrdí, že letos nemá Ferrari monopost na vítězství. Jenom u nás je spousta fanoušků, kteří budou tvrdit, že za to můžou pravidla. Prostě se s tím smiřte ! Letos na to Ferrari nemá.
Když Šumi vyhrával, byl jednoznačně nejlepší ze všech, byl zcela nekriticky vynášen do nebes. Že je Ferrari o třídu jinde se až tolik nezdůrazňovalo. Tak proč teď říkat že na to Ferrari nemá. Proč neříct že na to nemá Šchumacher.A nebo prostě jen připustit že je sice dobrej řidič, ale takovejch je tam dalších tucet.
"Prostě Ferrari dokonale sladilo motor s autem - a to je hoooodně těžký úkol - a ostatní je nedokázali několik let dohonit."a ked teraz sa im to nedari, tak je vsetko naho.no, ze? nech oni teraz nahanaju a vy cerveni s nimi. ale niektori su z toho dost nervozni.vacsina clanku smrdi subjektivnymi pocitmi z krivdy. vykrik o nicom by som to nazval. nech si autor patkrat precita, co vyplodil a potom nech sa nad tym pripadne aj zamysli...
na zacatku musim rict: naprosty SOUHLAS s clankem, take jsem z teto sezony velmi velmi rozpacity.ale k jine veci: proc nekteri kritizujete (dnes jiz byvalou) soutezni nadvladu M. Schumachera? Je to proste skvely jezdec (myslim ted jeho techniku ovladani vozu, ne jeho chovani pri nekterych spornych manevrech) a Ferrari dokazalo v poslednich letech postavit nejlepsi vuz (taky tomu tak vzdy nebylo). A nejlepsi jezdec by prece mel jezdit s nejlepsi technikou. Co je na tom spatneho byt dobry? Nebo kdyz je nekdo prilis dobry tak nema pravo vyhrat?A ze vyhraval prilis snadno? Nerekl bych - ono udrzet svoji vykonnost, soustredeni atd, kdyz se jizda na prvni pozici stava rutinou jiste neni snadne (viz hokej: kolik tymu uz prohralo zapas, kdyz se na jeho zacatku dostalo snadno do vedeni?) Navic vse se v case vyviji: jezdec se meni psychicky i fyzicky, i technika se meni a co jednou bylo konkurencni vyhodou, priste muze byt v porovnani s konkurenci zastarale. Proc nedoprat Ferari a Sch. par let na vysluni, kdyz na to ted proste maji?Mimochodem jsem fanousek Williamsu
Presne tak. Jsem McLarenista, ale chci, aby Kimi letos porazil Schumachera na draze, ne v kancelari. Takhle treba vyhraje a vsichni budou rikat akorat to, ze FIA konecne porazila Schumachera, nic vic Vzdycky v minulosti byly doby, kdy nekdo byl nejlepsi. Co na tom je, proc tomu nenechat volny prubeh? Vecne by to Ferrari nevydrzelo stejne jako nikdo jiny driv. Letos jsme se treba mohlo zase koukat na to, jak je Kimi lepsi nez Schumacher a porazi ho normalne jako kdysi Mika. Takhle se trapi s jednema gumama a vime prd, jak by to bylo, kdyby do toho FIA nehrabala Chci hlavne ferovy souboje, to je drama, to co se ted deje je trapna komedie...
Ja myslim, ze problem je v tom, ze F1 je proste prilis draha. Mezi rozpocty tymu jsou fatalni rozdily a ty se odrazeji na kvalite zavodnich vozu. Nesledujeme tak boje ridicu, ale techniky. Na jine motosporty neni potreba tolik penez a rozdily mezi vozy (motorkami, buginami, apod.) jsou minimalni. Jakekoliv umele administrativni upravy tento problem vyresit nemohou.V USA se s tim vyporadali dle meho nazoru lepe. V NASCAR (Indy, apod.) vsichni vyfasnou (koupi) stejny motor (pripadne sasi) a pak je na tymu, jak si ho upravi. Pocatecni technicke podminky jsou tak mnohem vyrovnanejsi a sledujeme tak opravdove souboje jezdcu. Pokud vsichni pouzivaji vicemene stejne vozy, vyhraje opravdu ten nejlepsi.
V NASCAR to mozna vyresili dobre s ohledem na NASCAR, nikoliv s ohledem na vyvoj techniky. A technologicka prevaha evropskych a japonskych motoru je vysledkem prave moznosti jejich testovani v F1. Vzpominam na VTi od Hondy. VTi bylo vysledkem cca 8-leteho pusobeni a testovani teto technologie v F1 a sveho casu bylo generacne napred nad ostatnimi motory. Kdo jiny v 91 seriove vyrabel motor s 10k/100ccm? No a dnes je VTEC vsude. A je to dobre. Nechci jezdit jako americani v silnem voze s 5-litrovym motorem a spotrebou tanku.
S clankem souhlas, ja uz teda letos na formuli necucim, videl jsem ted o delsi dobe Monako a to jen proto, abych kouknul jak je tam hezky az se tam budu treba jednou stavet na ceste za dovolenou Z F1 je stala srajda a opravdu je idealni cas na jeden motor na celou sezonu, vyrazne zpomaleni, namontoval bych vsem omezovace na 200 aby meli stejne podminky, pneumatiky nemenit vubec, to je jasny, lide ujednou na jednech 20tisic kilometru tak proc by se mely ve formuli kazdych 100 menit ze Ty zavody jsou opravdu o nicem, a myslim ze stejny efekt by se dal udelat kdyz vypustim na startu dve auta, jedno priskrtim na vykonu a budu natacet a divakum servirovat jak ten druhy s poradnym motorem a novyma gumama predjel prvniho ktery ma motor stary, gumy projete a kouli v aute to bude super show. Nevim proc se do toho taha 20tymu, stovky a tisice lidi okolo, spousta penez a vysledek? Uplna srac.. A pritom letos uz mozna ostatni tymy od ferrari dal zapracovali na autech a mohl to byt letos velmi vyrovnany Zavod anebo Sampionat, s velkym Z a S. ono se to nejspis vrati do starych koleji, uz se ted meni kvalifikace za chvili se budou menit gumy a zitra bude povolen motor jaky kdo do formule vmackne a tak to ma byt, F1 jako technologicky vrchol, vse nejlepsi, nejvykonejsi, nejrychlejsi, nej... to co je z toho ted nesplnuje ani jedno. Za chvili ten mercedes co dela safety car bude rychlejsi a jezdci mu nebudou stacit, mozna z toho chteji udelat skrytou reklamu na Mercedes kouknet divaci, formule nestaci mercedesu, kupte si ho presne k otmu uz formule dospela show pro novackeho divaka ve stylu reality show, mozna Nova formuli brzy prevezme. Neznam "kolace" ale neverim ze by zmena pravidel a vseho okolo nekoho k televizi prilakala, spise naopak
Suhlasim s tym, ze F1 bola nuda.Ze FIA sa snazila, ako to zatraktivnit je dobre. Ako to spravila je tragicke :(.Ked uz sa ma ukazat kto je najlepsi, tak nech maju vsetci take iste auto a tam sa ukaze kto je aky jazdec.Alebo nech sa zavedie, ze body berie iba vitaz. To potom sa timy budu viacej snazit o to aby zvitazili. A ked na to nema, tak nech tam proste nie je. To nie je show o burackach a pomalosti. Ale o tom, ako byt co najrychlejsi.
Absolutní souhlas pane Jando - nedokázal bych to napsat lépe.
To, že není dovoleno měnin gumy je totální blbost. To ostatní chápu. chápu i článek, ale F1 je v první řadě šou a Monako ji nabídlo a tímto směrem se musí F1 ubírat (přejíždění, souboje...). Schumi byl dobrý, ale když kroužil sám daleko vepředu usínal jsem. Monako bylo probuzení. I Sport musí být o dramatičnosti a ta ve F1 chyběla. Problém není jenom v jezdcích, ale i technice (př.: motory vyrábí více dodavatelů na různé úrovni...) tím se závody prodražují a tím i celý kolotoč F1.. Osobně bych bral tento systém: kvalifikace - měřit jedno nejryhlejší kolo ze dvou, na závod nové pneu a jedno povinné přezutí, motory - to by šlo nechat (přeci jenom to platí pro všechny)
F1 je šou ? Tak si příště pusť manéž Bolka Polívky, to je taky dobrá šou.
ANo F1 je sou. Kdo to proboha jeste nepochopil? Jak dlouho ty zavody sledujes? O co si myslis, ze vlastne jde? Tusis vubec, kolik technickych inovaci bylo zakazano, aby se na ty zavody dalo divat? Protoze, kdyz se na ne nebude nikdo divat, nebudou ani ty inovace, ktere jsou povoleny. Proc si myslis, ze se jezdi v Cine, Bahrajnu? Je nejaky jiny duvod, nez udelat z toho celosvetovou sou, do ktere se pohrnou ti nejlepsi? Proste, musis ucinit kompromis, abys dosahl cile. Toomu se rika diplomacie, rezie, politika, je to hnusny, ale bez toho to proste N E J D E !
Ten závod musí být dobře prodejný a ačkoliv jsem fanda Ferrari tak monotóní závody by diváky moc nelákaly. Samozřejmě, že si přeji aby vyhrávali ti nejlepší, ale tak jako se mění věci v životě, přináší změny i sport (hokej, hotbal i F1) S tím co platí dnes nesouhlasím ale aby se kroužilo ve F1 za sebou bez předjíždění taky ne.
Pro me je jednoznacne, ze se snazili nejakym zpusobem omezit vse,na cem Shcumacher sbiral desetiny. Jen si vzpomente jak minulou sezonu jezdil i 3ti a po prezuti se dostal na prvni misto...... Ze to nekoho driv nebavilo...ted to zas nebavi jine. Pro me jsou vsechna omezeni jen na skodu. V teto situaci vyhrava ten, komu se podari najit nejakou skulinku v omezenich - ale beda mu jakmile zacne vyhravat - to se pak proste musi zmenit pravidla aby se zase vsichni pekne srovnali. Je to jako by sprinterovi co je "prilis" rychly urizli kus nohy.
Ještě další svinskou práci v tom dělá i Prima, která se již na dostatečně na reklamě postavené F1 přiživuje v přímém přenosu (!) svými dalšími, téměř exkluzivními reklamami na firmy Charouzovy skupiny, a tak přenosy degraduje k totálnímu Kocourkovu, kdy zákonem schválnosti, se to jediné "co se děje" stalo právě během jejich reklamy. I přes toto nechutné "rejžování" před časem přestali komentovat závody přímo z Velkých cen, a vše se komentuje ze studia, což ani nestojí za poznámku.Manageři na Primě také asi dosud neslyšeli o existenci digitálního záznamu, který umožní přenos během reklamy pozastavit, a po reklamě pokračovat přesně tam, kde byl přenos přerušen, a divák tak o nic nepřijde. Takto to s naprostou samozřejmostí dělají ty stanice, které si dovolí svým divákům přímé přenosy přerušovat "dalšími" reklamami. Ale PRIMA aby tuto absurdnost dotáhla až do téměř kocourkovské dokonalosti, přerušuje reklamami i záznamy, kdy během reklamy nechají záznam jet dál (!!!). To už opravdu hraničí s vylízaností a hloupostí odpovědných funkcionářů této televize. Jak je možné, že i jiné komerční TV, které F1 vysílají, si nedovolí další reklamu do F1 vůbec dál strkat ? Příkladem budiž i Markíza, samozřejmě i německé komerční TV, které F1 vysílají. Docela se divím tomu, že F1, která z reklamy mj. existuje, si ve svých licenčních podmínkách nevymíní zákaz dalšího parazitování reklamou při přímých přenosech, nebo s tím, že divák ale nesmí přijít o přenos (tak jak to mnozí dělají). Anebo to Prima porušuje, tak jak to předvádí svými naprosto otevřenými zlodějnami TV formátů, jako zrovna např. onou soutěží (opět v režii Charouze) po přenosu F1, která evidentně a beuzdně "krade" svou "technologii" Milionáři.
Placená televize typu Premiere Direkt reklamu nedává, volně dostupná ji samozřejmě zařazuje. A není pravda, že by takové RTL pokračovalo vysíláním záznamu starého pět minut. Pokračují samozřejmě vysíláním přímého přenosu, jenom mají tolik slušnosti, že přinesou v prostřihu zajímavé situace, teré se přihodily během reklamní přestávky (a těch je na RTL až až). Jiná věc je u záznamu, to je opravdu vrchol demence, když i tam chybějí úseky závody shodné s původním vysíláním. To je skoro jako by Prima zaznamenávala to, co jde ven ze studia a ne dovnitř. Ale tak to vskutku není.
Hochu, ty toho o televizi, potazmo byznysu moc nevis, co? Tusis vubec, kolik ta Prima musela za televizni prava zaplatit? A to si myslis, ze to koupila jen pro krasne oci kapitanu bobru a podobnych pivnich vohnoutu? Nekdo to zaplatit musi, takze je potreba tu reklamu tam dat, vime? "Nechutne rejzovani" je vyraz jak od zaslouzileho bolsevika, fakt ziram. Je mi z tebe zle, hlasky jako "ty stanice, ktere SI DOVOLI svym divakum" - tak se na to necum, kdyz te to tak stve! A jestli je to parazitovani, tak to je fakt narez... To si jako myslis, ze to ma Prima od Eklestona zadara, ze na tom parazituje?!?
Ale o to mu nejde, samozřejmě, že reklamu ano, ale proč nepozastavit vysílání a nepokračovat v přenosu zpožděným o pár minut? U záznamu to je fakt vrchol, proč ho nepozastaví? Možná si nevšimli, že mají na videu takový tlačítko s dvěma tlustýma čárkama, jinak se to nedá vysvětlit.Dovedeš si představit, co by způsobila televize, kdyby při hokeji pustila reklamy uprostřed třetiny a mimo přestávek na reklamu?
Primy prenos je primy od toho, ze bezi "live", ne se zpozdenim. Jak uz napsal nekdo niz, ostatni stanice davaji z doby, kdy bezela reklama, sestrih. To Prima nezvlada, ale to by znamenalo dalsi techniku (mozna) a dalsi lidi (urcite) a bez nich je to levnejsi. Sledovanost je nejspis i tak vysoka, tak proc to resit? Zni to drsne, ale je to tak, bohuzel. K zaznamum neci co dodat, proste jsou to kaspari.Dovedu si to predstavit, protoze v dobe, kdy zadne reklamni prestavky nebyly to komercni televize delaly bezne. To nakonec vedlo k tomu, ze se zavedly prestavky oficialne. Je potreba si uvedomit, ze CT je verejnopravni a tedy si muze za nase penize (koncesionarske poplatky) dovolit reklamu behem sportovnich prenosu omezit.
Ale i tak CT cpala reklamy primo do zapasu v MS v lednim hokeji
Ale v komerčních přestávkách, i když je pravda že občas jim to nevyšlo a už se hrálo když přepli zpátky.
To Skyline: tak mi teda rekni, proc ostatni stanice muzou davat prenosy bez reklam. si myslim,ze vsichni za prava zaplatili stejnou cenu a bez reklam to de. jen jednina Prima tam porad neco cpe. Taky mi to leze totalne na nervy!!! to uplne odporuje myslence primeho prenosu, kdyz tam naspou pul hodiny reklam. je to trapne! Tuto seznonu sleduju zavody uz jen na Merkize. a i ten komentator na prime stoji za starou backoru, ta jeho cestina je primo otresna. mnohdy mi uplne prehbehne mraz po zadech, kdyz slysim, jak sklonuje nektere slova...kdyz tam mel v minulych sezonach nejakeho spolukomentatora, tak to jeste slo, ale ted kdyz tam je sam, tak mu ty zvasty nikdo nemuze prerusit a opravdu se to neda poslouchat!
Jake jsou ty "ostatni stanice"? Jak to delaji Slovaci nevim, ale o zadne jine stanici, ktera by reklamy v prubehu vysilani nedavala, nevim. I Eurosport, ktery driv F1 prenasel, prerusoval vysilani zcela bezne. Kdyz chytas Markizu, proc te tak vytaci Prima? Ze Nikotyn stoji za h..o je prece vseobecne znama vec, bohuzel je svym vlastnim sefem a tak k tomu nikoho jineho nepusti.
Práva stojí šílený prachy a to je důvod, proč letos nejede MotoGP. Reklama by to asi neutáhla.
Důvodem, proč TV vysílají sportovní přenosy, je reklama. O nic jiného tu nejde. Nejúčinnější reklama je u zábavných pořadů.
Ale on netvrdí, že by reklama neměla bejt vůbec! Přečti si to ještě jednou.
Je mi celkem fuk, kdo vyhraje, hlavně když je na co se dívat. Závod, kde se ani jednou nepředjede a kde se nikdo nevyktotlí, mě nezajímá. Posledních 20 kol v Monaku bylo super - z mého pohledu, chci se u F1 především bavit. Ať se jezdí třeba v motokárách
"Mám nyní na mysli např. změnu systému bodování, kdy se z ověřeného systému 10-6-4-3-2-1 jasně preferujícím honbu za vítězstvím, přešlo na 10-8-6-5-4-3-2-1 dávající přednost průměrnosti. Již v minulých ročnících mnohé napadlo: Jak je sakra možné, že vítěz deseti závodů bojuje v předposlední velké ceně s jezdcem, který vyhrál jediný?" ak viem dobre pocitat tak ten kto vyhral 10 zavodov ma 100 bodov, jazdec ktory vyhral jediny zavod a bol stale druhy ma 82 bodov, takze jazdcovi ktory vyhral 10 zavodov staci ak sa umiestni raz na 7. mieste a raz na 8. mieste a je vytaz, takze neviem o akom boji hovorite.
Nehovorim o situaci, kdy nekdo vyhral 10 zavodu z deseti, prectete si citovanou vetu jeste jednou. Pokud F1 sledujete, jiste si vzpomenete na sezonu 2003, kde spolu do posledniho zavodu o titul bojovali Schumacher s Raikkonenem a nakonec vyhral Nemec o pouhopouhe dva body. Pritom Schumacher vyhral sest zavodu a Raikkonen jediny. Ma veta byla samozrejme recena v nadsazce, ale kdyz se napr. ten rok jelo 16 GP, snadno se muze stat, ze vitez 10 zavodu, ktery se v ostatnich trapil treba s technikou (100 bodu) prohraje s vecne druhym (128 bodu) a to dokonce tak, ze na rozuzleni ani nebudeme muset cekat do posledni velke ceny. Pardon, ale toto je pro me neprijatelne. Stary bodovy system takovyto extrem nedovoloval.
jenom pro úplnost, ještě předtím byl sytém 9-6-4-3-2-1 - který by byl zřejmě i dnes optimální. Proč mají sbírat body paběrkáři na 7,8. místě?
Myslim, ze se na to divate moc jednostranne a mozna to prislo jen me, ale taky se mi zda, ze jste fanousek Schumachera a to dost ovlivnuje vas postoj. Takze:1) vadi vam nove bodovani, uprednostnujici prumernost. To me vadi taky. Ale upinate se na to puvodni, kde vitez bral vsechno a z 22 aut melo na body sanci jen 6!! A to od 3. mista bylo jen paberkovani. Stacil tak paradox - vyhrat 2 zavody bylo lepsi, nez vyhrat jeden a dojet 2x treti a jednou sesty. Tedy nahodne vitezstvi bylo vic, nez spolehlivost, coz je pritazene za vlasy prinejmensim stejne, jako soucasny system. Podle me je v soucasnosti nejlepsim bodovacim systemem Moto GP (uz dlouha leta), kdy sanci na body ma 15 souperu a rozdily jsou idealni - tj. motivujici k vitezstvi, ale ne demotivujici, kdyz se vyhrat nepovede. Pokud to Ekleston nechce pochopit, mel by se inspirovat v USA, bodovaci system CART je take velmi dobry. 2) prevaha ferrari byla duvodem, proc jsem loni po asi 3 zavodech koukani vzdal. Nuda, nuda, nuda. Je mi uplne jedno, ze to bylo "ferove" a nesouhlasim s tim, ze to je to, co chce fanousek videt. Tedy fanousek Schumachera mozna, bezny divak jiste ne. 3) letos se nedivam, protoze je to fraska - souhlasim s tim, ze vetsina novych pravidel vytvari umelou konkurenci, nicmene jak vidite, vysledek pro me - jakozto ne uplneho televizne-pivniho dementa, je stejny, tj. nulovy zajem. Takze si nejsem jisty, jestli je lepsi nuda v podani ferrari, nebo zmatek v podani vsech. 4) bylo by dobre si uvedomit, ze i v Moto GP, konkretne ve tride 125 ccm, pred lety vyhral chlapik, ktery ani jednou nevyhral. Prislo mi to celkem ujete, ale soudit, jestli vyhral "ten nejlepsi" bych si nedovolil. Kdyz jste takovy zastance fair play, kdo je tedy lepsi - clovek, ktery dojede 15x druhy, nebo clovek, ktery 10x vyhraje a 5x spadne?
Souhlas...ad 1) Presne tak, tak mi prijde uhozeny v clanku glorifikovany system, kdy ten, kdo 2x nahodne a se stestim vyhral a jinak skoncil vzdy ve svodidlech, aby byl vyhlasen za celkoveho viteze. To prece neni o zadnem umeni, ale pouze o stesti. Jen stabilni vykon neco rika o zdatnosti a umeni dotycneho, nikoliv 2 nahodna vitezstvi...
Dokonca si myslim, ze by bolo dobre, keby body zbiela iba prvy. Lebo stale v zivote plati - najlepsi je len jeden. A ze potom by sa strhla "bitka" o prve miesta.To by bolo zaujimave. Mozno by sa pocet timov zredukoval na polovicu, ale zaujimave by to bolo :).Ved aj v inych sportoch to je - vyhras - mas body - nevyhras - nemas nic.A ani druhe, ci tretie miesto - to nic nie je - stale je to neschopnost byt prvym. Alebo opacne - ten druhy na stupienku je prvym z neschopnych.
Muj postoj neni jednostranny. V clanku neresim, kdo vyhrava, ale za jakych okolnosti vyhrava. Letos by me nebavilo vitezstvi Ferrari, McLarenu, Williamsu ani nikoho jineho. Nemelo by totiz zadnou vahu a to je to, co v clanku resim. Na konci sezony budeme mit mistra sveta, na ktereho bude kazdy druhy pohlizet s despektem...Je mi lito, ale resit fakt, ze 10 tymu nechytne nastup jedenacteho, zmenami v pravidlech, je proste stupidni, kratkozrake a jak vidite, nic neresici. Uz z logiky veci, problem nevznikl danymi pravidly, proto je spatne jej zmenami v pravidlech resit.Moto GP nesleduji, nedokazi reagovat. Ale faktem zustava, co pisi v clanku: bodovy system musi byt v rovnovaze mezi vyjimecnosti a splehlivosti. Soucasny 10-8-... jasne preferuje to druhe, a to je spatne. 10-6... po mem soudu v rovnovaze byl. Pokud Vam vadi, ze boduje jen 6 jezdcu, da se to resit jinak nez zmenou bodoveho odstupu mezi prvnimi dvema misty, to je kardinalni problem.
Myslím, že není důvod pohlížet na mistra světa s despektem. Jeden z pohledů může být, že vítězství Šumiho v předchozích sezonách taky nic moc o jezdci nevypovídalo, to spíše o výrazném technologickém náskoku Ferrari. Jsem přesvědčen, že na jeho monopostu by stejně jezdilo dalších 5-6 jezdců. Takže z určitého pohledu to taky nebylo spravedlivé, i kdyby byl v poli lepší jezdec, neměl by šanci zvítězit. Dále poklesne li zájem o F-1, sníží se nejspíš motivace mnoha stájí investovat tudíž zase krok zpět. Neříkám že z vašimi argumenty nesouhlasím, z mého pohledu jsou taky v drtivé většině správné, bohužel je mnoho dalších hledisek, která nechceme brát v úvahu, ale ktrerá drží F-1 na určité úrovni.
Na mistra budete s despektem pohlizet predevsim vy. Co si takhle uvedomit, ze ten mistr se jen snazil vyhrat za danych pravidel, ktera si nemel moznost urcit? Mozna to jeho lesk v ocich nekterych snizi, ale to uz je ta nestastna lidska vlastnost, kdy sice vsichni pojedou naplno jako loni, ale nikomu to nezabrani svadet vysledky na nova pravidla... Za par let to stejne bude jedno, jeho jmeno se proste zaradi mezi ty nejlepsi, at se tomu nekomu libi nebo ne.Souhlasim samozrejme s tim, ze reseni prevahy jednoho tymu serii stupidnich pravidel je nesystemove reseni, za to ovsem jezdci nemuzou. Na systemu bodovani se neshodnem, podle me 10-6 v rovnovaze nebylo ani nahodou. Jinak, nez zmenou bodoveho odstupu se to bohuzel resit neda (at uz absolutniho, nebo relativniho). Jestli znate jiny zpusob, jak to udelat, rad si ho prectu.
Skyline to že vítězilo několik sezon Ferrari není přeci jen jejich vina, ale i vina ostatních, že nedokázali Ferrari dohnat. proč za to mají být trestáni ? Měli dostatek času a některé týmy i dostatek peněz na to, aby se jim minimálně vyrovnali. Raději se vymýšleli pravidla na to, aby to neměli tak jednoduché. Přiznávám, jsem fanoušek Ferrari a byl jsem rád, když vyhrávali, ale velmi mě mrzelo, že to bylo tímto jednoduchým způsobem - i když momentálně nám toto předvádí ReiknonenVe F1 v minulosti se již několikrát stalo, že stáje určitou dobu dominovali (třeba Renault s turbomotory) a pak je nahradili jiné. Vzpomeňme si i na McLaren který před Ferrari vítězil několik sezon a dokonce v jedné sezoně krom jednoho závodu vyhráli všechny.Proč systém 10-6 nebyl v rozvnováze ? Kladl důraz na to, že vítěz bere nejvíc a o to přeci ve sportu jde - vítěz je jen jeden a ti co skončili druzí, třetí mají o důvod více, aby měli snahu vyhrát, protože ty 4 body za to stojí. Dnes se v týmu rozhodne, že druhé místo stačí a kvůli dvou bodům nemá cenu týrat motor, který musí vydržet ještě příští závod, a pneumatiky. Nemusíme chodit daleko a podívat se, jak funguje kvalifikace, závod a bodování v MotoGP a kolik let už dominuje Rossi ?
Tenhle prispevek sis mohl klidne odpustit, reagujes na neco, co jsem nenapsal. Precti si muj prispevek jeste jednou a urcite tam najdes muj nazor na "vylepsovani" konkurenceschopnosti pomoci pravidel. A jak ted vidim, sam sis nabehl na faul - po prepoctu na stejne body bere prvni v MotoGP 10 a druhy 8, takze co je na tom soucasnem bodovani tak spatne? Sam davas za priklad ten z MotoGP, ale pritom ti nedoslo, ze je uplne, uplne stejny (pokud jde o rozdil mezi 1. a 2.). Jak sam vidis, chybu je potreba hledat jinde a totalne dominovat se da i se systemem 10-8. Nebo snad mas pocit, ze to ohrozilo konkurenci v MotoGP? Ze Biaggi jezdi radsi 2., nez by vyhral?
Na žádný faul jsem si nenaběhl, jen jsi si upravil můj argument aby ti lépe vyhovoval. Jaký má důvod přepočet ? Mě šlo o zdůraznění v odstupňování bodů na prvním a druhé místě a to je u MotoGP 5 bodů !Bodování MotoGP :1. místo 25 bodů2. místo 20 bodů3. místo 16 bodů4. místo 13 bodů5. místo 11 bodů......
A co jako? Pokud nechapes zakladni matematiku, dam ti priklad:Sezona 10 zavodu. MotoGP: Rossi 6x vyhral, 4x nedojel = 150 bodu. Biaggi byl 6x druhy (120 bodu), 2x vyhral (50 bodu) a 2x nedojel. Celkove 1. Biaggi 170, 2. Rossi 150. Druhy Rossi celkove ziskal 150/170 = 88.2% bodu toho prvniho.F1: Alonso 6x vyhral, 4x nedojel = 60 bodu. Raikonnen byl 6x druhy (48 bodu), 2x vyhral (20 bodu) a 2x nedojel. Celkove 1. Raikonnen 68, 2. Alonso 60. Druhy Alonso celkove ziskal 60/68 = 88.2% bodu toho prvniho. Uz ti to docvaklo? Vis, kdyz bude 1. brat 100 bodu a ten druhy 80, tak podle tebe bude vsechno v poradku, protoze ten rozdil je 20 a ne jen 2? Svata prostoto...
Matematiku zatím ovládám, něco víc, něco míň (íntegrály mi fakt moc nejdou), ale mě jde o rozdíl v bodech ´mezi jednotlivými umístěními jezdců. Nastolil jsi ve svém vzorečku krásnou situaci, ale ber v úvahu, že závodů je 17 u MotoGP a samozřejmě se může stát, že některý jezdec nedojede, ale ze statistik je evidentní, že u předních jezdců se to neděje v polovině ze všech závodů a proto zdůrazňuji rozdíl v počtech bodů za 1 a 2 místo mezi MotoGP (5 bodů) a F1 (2 body).Jinak v inulosti se několikrát v F1 stalo při starém bodovacím systému, že šampionát vyhrál jezdec s menším počtem vítězství než např. druhý jezdec.
Jsi opravdu tak hloupej, mraziku?
Skyline má pravdu ten poměr je v podstatě stejný. Rozdíl 5 bodů nemá žádnou roli. Klidně by podle tvé argumentace mohli vše vynásobit 10 a byl bys spokojenej, protože první by bral 100b a druhej "jen" 80. Tedy pěknejch 20b rozdíl.
S tebou to nema cenu, ty to proste nechapes - je uplne, UPLNE jedno, kolik je bodovy rozdil ABSOLUTNE, pokud nebude jiny RELATIVNE. Je uplne jedno, kolik ma sezona zavodu a kdo kolikrat vypadne, dulezite je, jak velkou ztratu znamena byt druhy. Kdyz bude bodovani 100-80-60..., budou mit vsichni 10x vic bodu, ale s poradim to ani nehne. Jak vidis, zdurazneni ABSOLUTNIHO rozdilu v poctu bodu je NAPROSTO IRELEVANTNI, protoze celkove jsou na tom (v mem prikladu) Rossi a Alonso UPLNE STEJNE. Maji sice jiny pocet bodu, ale maji NAPROSTO STEJNOU ZTRATU na prvniho. Proste za druhe misto beres 80% toho, co bys bral za prvni - a je zcela zbytecne resit, jestli je to 5, 10 nebo 1243 bodu, porad je to 80%.
Nekterym lidem matematiku nevysvetlis. Nejlepsi by bylo, kdyby vitez bral 1000000 bodu a druhy 800000. Bylo by to o 200000 bodu a to bylo zuzo .
Podle myho nemas pravdu. Koukni se na tuhle diskuzi, to neni ani polovina, to jsou aspon dve tretiny lidi co se jim f1 letos nelibi a mistra 2005 si s tim budou spojovat. To mas jako olympiadu v Moskve, obecnyho respektu se zadny vitez odtud nedocka. A stejny to bude letos, kazdy druhy rekne, ze je to mistr 2005, ale byl to ten rocnik, co se FIA hodne utnula v pravidlech... Ja letosniho mistra rozhodne respektovat nebudu a je mi jedno kdo to bude. S kamaradama jsme jeste loni jezdili na velky ceny po Evrope, letos uz nejezdime ani jeden, to muliv za vsechno.Jinak souhlasim s panem Jandou, ze 10-6... bylo lepsi, 10-8.. dava jen 20 procent rozdilu mezi prvniho a druhyho a to soutezivost nici. Pokud bys chtel udelat, aby bylo bodovanych vic mist, tak se dalo udelat 12-8-6, ale 10-8... je na ho...
To je demagogie, argumentovat poctem lidi v diskusi na autoserveru, nic vic. S Olympiadou v Moskve bych to rozhodne nesrovnaval a jsem si jisty, ze za par let tohle nikdo resit nebude. Teda krome nekolika skalnich priznivcu, kteri to sleduji do hloubky, jako treba ty. Navic, jak rikam, jezdci za ty pravidla nemuzou, ale jak videt, nikomu to nebrani je za to odsuzovat. Asi by meli prestat jezdit a stavkovat za lepsi pravidla, aby je nekdo respektoval, ne? Podle me to zas tak tragicky soutezivost nenici, 10 je porad vic, nez 8. Tebou navrzene 12-8-6 pridava jen JEDNOHO dalsiho, tos tomu opravdu pomohl. Navic to NENI zachovani stejneho odstupu mezi prvnim a druhym (8/12 je vic, nez 6/10). Podle me by idealni bylo 15-11-9-7-6..., coz by zahrnulo do boje o body 10 jezdcu a rozdil mezi 1. a 2. by byl idealne vyvazeny. Nedelam si ale nadeje, ze by neco podobneho melo nadeji v dalsich 10 letech projit.
Pokud by jsi cetl zahranicni fora o F1 vedel by jsi, ze volani po zmenach ke stare dobre verzi F1 neustale zesiluje. Svedci o tom, i hodne rychly navrat k jednokolve kvalifikaci. V pristi sezone se doufam prosadi puvodni 12-ti kolova kvalifikace.Nejsem proti bodovani vice jezdcu, ale musi zustat, ze vitez bere podstatne vice bodu - min o 4 body.,,10 je porad vic, nez 8" - je a neni, protoze musis pohlizet na to, zda to vydrzi motor, zda to neznici pneumatiky atd. Mene bolestne je prijit o 2 body nez o 4.
Jaky je asi profil zahranicnich prispevatelu do uzce zamerenych skupin a jaky ceskych? Nebude to to stejne? Vypovidaci hodnota nulova. F1 je byznys a pokud srackovitost pritahne vic divaku, pak to tak bude. Ja nemam televizi, protoze z Novy je mi na bliti, ale zajima to nekoho? Debilni estrady pro dusevne zaostale jsou stejne nejsledovanejsi a ja s tim nic nenadelam. Jak uz jsem ti napsal niz, 10 je presne o tolik vic nez 8, o kolik je 25 vic nez 20. Takze places na spatnem hrobe, tohle demotivujici urcite neni, jinak by MotoGP nebyla takova rezba a F1 takova nuda. Bodovani neni rozdilne, naopak je to ta cast mistrovstvi, ve ktere jsou obe serie uplne stejne (samozrejme na cele).
Ti přispěvatelé jsou fanoušci Formule1, někteří z nich chodí osobně, platí lístky, utrácejí peníze atd. Přesně jak jis to napsal, se chová současná FIA. Vypovídající hodnota fanoušků F1 je nulová.Moto GP je taková řežba proto, že rozdíl mezi prvním a druhým místem je 5 bodů a ne jen 2 body, což je velice podstatný rozdíl.
Prave si se usvedcil. Pocitat nedokazes, ale v rezii F1 jsi mistr.
No To sice je rozdíl pěti bodů, jenže už si zapoměl napsat, že v motoGP je za 1.místo 25 a za druhý 20, tudíž o 20% míň. A 8 bodů je taky o 20%míň než 10. To podle tebe by teda asi bylo lepší dávat za vítězství 100 a za druhý místo 90 bodů, protože to je rozdíl 10 bodů. Demagogu!
Dole jsem ti napsal mensi opacko z matiky, takze se tam podivej, at konecne pochopis, jak strasne nesmyslne tady blabolis, OK?
Tohle rozresi jenom cas. Jinak jo, myslim, ze kazdy soudny tym by mel jasne rict, ze za techhle podminek na to proste kasle, protoze to degraduje jejich praci a snahu. I vysledek, fakt jsem presvedceny, ze letosni titul bude mit naveky punc druhoradosti. A jinak neni demagogie argumentovat touhle diskuzi, je to samo malej vzorek, ale neco to rika, nemyslis? I pan Janda cekal, ze ho vsichni poslou do haje, jsem taky prekvapeny, kolik lidi tu ma stejny nazor jako ja.Ja myslim, ze stojime na jedny strane, jenom dusledky toho co se tedy deje vidime jiny. Mne se to zda fatalni, protoze tohle jen dokona to co uz zacalo pred x lety novym bodovanim. Jinak 12-8-6-5-4-3-2-1 boduje osm jako dneska, akorat dava navic vitezi. O to ma proste jit, o vitezstvi. Vis, kdo byl druhej na mesici, kdo druhej doplul do ameriky? Ja vim, to jsou blby argumenty, ale je to proste tak, ze viteze a druhyho muze delit pekna propast a ty dva body tomu neodpovidaj.
Jenže podle starýho bodování na tom moh bejt líp ten, kterej každej druhej závod nedojel (ale jinak občas dojel první) jako ten, co většinu závodů dojel na druhým až čtvrtým místě. A vo tom by to podle mě bejt nemělo, dobrej pilot by měl bejt schopnej podat takovej výkon pravitelně, ne jen občas!BTW: Paul Aldrin, Americo Vespuci
Jenže podle starýho bodování na tom moh stejně líp ten, kterej každej druhej závod nedojel (ale jinak občas dojel první) jako ten, co většinu závodů dojel na druhým až čtvrtým místě. A vo tom by to podle mě bejt nemělo, dobrej pilot by měl bejt schopnej podat takovej výkon pravitelně, ne jen občas!BTW: Paul Aldrin, Americo Vespuci
Je to demagogie, protoze na strankach, kde se kritizuje Nova, to taky vypada, ze na ni nikdo nekouka - ale opak je pravdou. Takze zasveceni na to budou vzpominat jako na "druhoradou" sezonu, bezny divak se dobre pobavi (protoze vetsinou ani nevi, co zpusobuje letosni rozdily a chaos) a dal to neresi. Proste ze specificke skupiny, jakou ctenari (nejen) AR jsou, nelze vyvozovat obecne nazory. To je ale celkem jedno. Tady jsme si nerozumeli (ja mel na mysli system, ktery zvysi pocet bodovanych), nicmene pokud jich ma zustat 8 (coz kvituju s povdekem, porad lepsi, nez 6), pak tech 12 za prvni misto bych bral - lepsi by bylo 11-8, ale to nemuzu chtit vsechno. Zaroven ale nechapu jedno - a uz si toho vsimli i jini - proc ti jde tolik o body za vitezstvi v jednotlivych zavodech, ale nijak zvlast neresis celkovy sampionat? Kazdy tymovy manazer ti rekne, ze je mnohem prinosnejsi stabilni jezdec, ktery dojizdi ve vsech zavodech, nez blazen, ktery je sice schopny jednou vyhrat, ale pak auto dvakrat rozbije. A to neni o prumernosti, ale o vyrovnanosti a schopnosti podavat stabilni vykony. A to by mely vysledky celeho mistrovstvi respektovat, a ne davat hromadu bodu za vitezstvi. Me proste prijde, ze byt ve formuli 1 druhy uz beres jako prumer - a to me pripada jako pekna kravina. Prumer je nekde jinde, urcite ne u boje o vitezstvi.
Nejlepší je ten, co dojede jako první. Raději bych jednou vyhrál, než byl věčně druhý.
To ja bych zase radsi vyhral sampionat, nez byt druhy. Vitezstvi v zavode je fajn, vitezstvi v sampionatu je lepsi. Viteze jednotlivych zavodu si nikdo nepamatuje, mistry sveta ano. Podle tve logiky bylo lepsi lonske MS v hokeji - vyklepli jsme v osmifinale fantasticky Kanadu - to je prece lepsi, nez letosni celkove vitezstvi, ze?
Autor článku se správně dotkl všech ožehavých změn ve Formuli 1. Jsou to důvody, proč jsem také ztratil o šampionát zájem. Samá administrativní omezení a závody pak nikde. Nezajímají mne závody, jejichž výsledky "moudře", pro "zatraktivnění" ovlivňuje bafuňář u zeleného stolu. Je to stejné, jako když úředník v Bruselu "nejlépe ví, co je pro nás dobré".Panu Jandovi děkuji za trefnou kritiku, panu Ecclestonovi a FIA za volná nedělní odpoledne.S pozdravem, HB
AHojte, souhlasím z celým článkem. Je to opravdu nuda. A dva motory na závod - totální kravina. A o pneumatikách ani nemluvim. Teď je to teda fakt bezpečnější - může jim buď jim shořet motor nebo bouchnout guma.Takže teď se koukam na moto GP a jsem spokojenej - hodně soubojů a předjetí, prostě super, akorát prima to letos nevysílá....
Je to na Eurosportu, ale to asi víš.
mozna je tech verzi EuroSportu vic nebo na EuroSportu davaji jenom prime prenosy, ktere vyjdou v jejich casovem pasmu do "normlaniho" vysilaciho casu; ja jsem kabelovku v minulem bydlisti zrusil mimojine proto, ze na EuroSportu F1 NEBYLA (a musel jsem cekat na az na zaznam ve 14:00 komentovany Primatem)
F1 je tradičně na volně vysílaném kanálu RTL, a to nejen přenosy ze závodů, ale i kvalifikace a některých tréninků. Kdo rozumí německy si přijde i na spoustu dalších zajímavých informací, kdo ne, tak se alespoň mrkne na závod nezávisle na lokálním čase.P.S. chápu, že v kabelovkách tento kanál víceméně vymizel (on taky na nic jiného dobrý není), ale opravdový fanoušek si to dokáže většinou zařídit, investice do příjmu RTL je relativně velmi nízká.P.S. s článkem souhlasím, jenom bych chtěl vypíchnout, že problém kvalifikace není až tak v tom, zda je jedna nebo dvě, ale v tom, že se jede jedno měřené kolo (ale zřejmě to tak autor myslel). A co mi přijde opravdu jako hazardování se životy je ta jedna sada pneumatik a situace, kdy po defektu jsou tri kola sjetá až na kost a jedno zánovní. O nemožnosti tankování v tu chvíli ani nemluvě.
Souhlas, F1 je ve srovnání s MotoGP nuda a už ji dlouho nesleduji. Jen škoda že Prima letos motorky nevysílá, ne všude je Eurosport. Ikdyž na druvé straně, ten komentář na Primě byl tragický, není nad anglický Eurosport .
s clankom suhlasim.minuly rok som f1 nepozeral koli ferrari a teraz koli novym pravidlam. f1 ma predvadzat tu najlepsiu sucasku motoristicku techniku a najlepsich jazcov. a nie tym schopnym timom hadzat pod nohy klacky. nieco s tou nudou mali spravit ale nie nutit timy pouzivat opotrebovane motory a gumy :(
Priznam se, ze jsem clanek nedocetl do konce, byl na mne prilis dlouhy ... chtel jsem jenom rict, ze jsem prestal sledovat F1 prave kvuli tomu, ze Ferrari bylo suverenne nejlepsi a proto se nebylo na co koukat.
Taky názor......Autor si také musí uvědomit, že ( a to je zásadní) vše začíná u nestejných podmínek při stavbě monopostů, odběrů rozdílně kvalitních pneumatik, možnostech testování, letos i neomezené testovaní ( letos to zatím není pro Ferrari výhoda) a našlo by se toho více.I tohle je to velký problém.Uváděný příklad Imola, má něco do sebe, ale MS ho mohl předjet a to nezvládl přestože času měl habaděj, takže tohle neberu.Z principu ale je pravda, že kvalda by měla být o nejrychlejším a to zas po novelizaci nebude.Kdyby aspoň mohli jezdit "bez" benzínu a pak dotankovat.Pokud se budeme bavit o jezdcích, tak aby to bylo spravedlivé, tak by museli mít stejné monoposty a pak by se vidělo.V F1 to bude vždy o dominaci,( paradoxně letos se to bude míchat asi nejvíc) s tím jsem se smířil a nikdy to už nebude pro všechny stejné.Bodovaní jezdců a automobilek by se mělo změnit, to bezesporu.Možná by bylo dobré, odlišit tyto šampionáty a přidělovat body odlišně, aby to bylo spravedlivější.....spravedlivé to nebude nikdy.
jasne, ja si zase myslim, ze tenkrat bylo na co koukat a nebavi me to ted - nesnasim nuly, kterejm k vitezstvi musi pomoct administrativa :(
Kdyby ferrari s sumakem bylo opravdu nejlepsi, tak by ta nova pravidla preci nemohla mit vliv na nejlepsi staj s nejlepsim jezdcem
To je presne to, co clanek neresi. Poradi jezdcu o nejakem velkem zprumerovani nesvedci, podle mne jsou proste jine podminky a basta. Pred 20 lety se bylo na co koukat, pneumatiky ani motory nebyly zdaleka tak spolehlive jako dnes. Tak proc proste nestanovit, ze motor musi vydrzet dva zavody a gumy se meni jen kdyz uz neni zbyti. Nevidim v tom takovy problem jako autor clanku. Bodovani je mozna ploche, ale i na 10-6 systemu se daly najit mouchy. Dle meho je 2. misto v zavodech F1 skvelou vizitkou jezdce a staje a rozhodne by za nej nemel nekdo dostavat 60% 1. mista, kdyz v poli jede 20 vozu. Taky to ma svou logiku. Prece nejde jen o to kdo bude prvni. Nakonec souboj na 5/6 miste muze byt stejne zajimavy jako ten na 1/2. A o to ve F1 jde. Vim o cem mluvim, F1 sleduji uz dobrych 25 let a sportovni hodnota (pro divaka) sla behem tech 25 let stale pomalu dolu. Jsem rad, ze je na co se letos divat a je mi sumafuk nebo sumachr, jestli vyhraje tan ci onen. Chci proste videt nekoho zavodit. A jestli vecne prvnimu slape vecne druhy na paty, at se prvni ukaze, tak uz to ve sportu byva.
No to jseš tedy případ typického nováckého knedlíkového diváka. Odvíjet spokojenost se závodem F1 jen podle jednoduchého pravidla : " Vyhrál Šumák nebo ne ? " , to je opravdu zoufalství ....
Sorry ... to měla být reakce na sayzu ....
Nikdo preci nestoji o nejake "ferove zavody". Hlavne to musi byt zajimave, napinave, atraktivni i pro ty co nejsou fanousky a nesleduji F1 soustavne a zaroven by nemel vyhravat stale ten stejny team/jezdec. To je jako v pocitacovych hrach. Proste z presne simulace udelali spise arkadu, protozu tu si s chuti zahraje vice lidi.
Jojo, sledovanost predevsim, cela Formule 1 se ma tak: nejvetsi prachy jsou z licence na TV prenos zavodu a kvalifikaci (proto 2 kvalifikace misto jedne, coz se od GP Evropy nastesti meni) a dalsi mega penize jsou z reklamnich ploch okolo okruhu => ucelem je dostat co nejvice reklamy do zaberu kamer a zase jsme u te sledovanosti. Muj navrh: vratit puvodni bodovani 10-6-4-3-2-1, kvalifikace jak v motorkach (dve kvalifikacni kola, ale pocitat se bude jen to lepsi), a nechat v monopostech motory V10 (o tom se Pavel v clanku asi uz radeji nezminoval, to je taky absurdni, snizovat objem... za chvili z toho bude faakt 1.2 HTP)
O motivaci dosazeni co nejvyssi sledovanosti nikdo nepochybuje, v zaveru o tom konec koncu pisi, jde jen o to, jestli toto je ta spravna cesta. Ja rikam, ze ne, sport prece neni jen zabava, od "zrezirovanych" sportovnich klani musi lide drive nebo pozdeji odvratit svou pozornost.Jinak problemu v pravidlech je vice, kdybych mel zminovat vsechny, clanek je nekonecny a uz takto je dost dlouhy. Kdyby se odstranily alespon tyto tri absurdity, bylo by hned lepe. Rikam to vse jen proto, ze me to mrzi. Sleduji F1 od souboju Senny s Schumacherem, tedy neco pres 10 let, dival jsem se na to opravdu. Dnes to zkratka neni k tomu, kdyz si clovek uvedomi, diky cemu jakasi dramata na trati vznikaji, nemuze tim byt nijak dojaty...
Televize musí především bavit. A když se na závody se Schumacherem na prvním místě nikdo nedívá, tak se hoilt musí pravidla změnit, aby se do závodů vrátila zábava.
Ty se bavíš u vysílání Mexické telenovely ?
No ja zrovna ne, ale na svete je mnohem vice lidi, ktery to bavi.
Mýdlové opery baví miliardy diváků. Proč asi Prima strká do Rodinných pout tolik reklamy? Protože to má extrémní sledovanost.
a vidim tady zaroven "veselou" paralelu se socialismempolopate: vychozi podminky maji vsichni stejne, ale aby byli na konci "vsichni stastni", tem mene schopnym to usnadnime
Souhlasím s autorem článku. Když nevyhrává ferari tak je to fraška!!
Taky se pridavam. Kdysi byla F1 symbolem technicke spicky, nejlepsich vybaveni, jezdcu,... Postupne to ale zacalo upadat a dnes je z toho obycejna "show". Taky chapu duvod proc to delaji, o penize jde vzdy v prvni rade, ale od urciteho data uz F1 nesleduji, protoze to se sportem ma uz pramalo spolecneho. Skoda. Treba si to uvedomi jini a udelaji jinou, lepsi F1, at uz se bude jmenovat jakkoliv.
Zeptám se takhle: co je to (podle autora článku) "ať vyhrává ten nejlepší"? Byl nejlepší před rokem nebo před dvěma R.Barrichello v těch nekolika VC co vyhrál? Bylo toto fér že vyhrál? Byla taktika Ferrari fér? Je nejlepší ten kdo najde největšího sponzora nebo víc sponzorů a zaplatí si to co jiní nemají? Podle mně poslední ročníky, když to přirovnám k tomu běžci, vyhrával bežec (i M.Schumacher je dnešním poli jezdců průměr, protože jen kdyby seděli všichni v monopostu stejné značky se stejným motorem a stejnými pneumatikami,dalo by se říct kdo je nejlepší, kdo vyčnívá nad průměr) co měl peníze na povolený ale drahý doping. A toto je o sportu o nejlepším a férovosti? Podle mně, když vyhrál Barrichello (možná i podprůměrný jezdec v současném poli jezdců) jen v té době seděl v nejlepším monopostu. Takže byl to ten nejrychlejší bežec? A byla to férová výhra? A zeptám se autora příspěvku( Zdenka) na který jsem reaguji, kdy to bylo v jaké době, že by byli F1 jen symbolem technické špičky? Vždy to bylo o penězích, o show, o reklamách,o sponzorech a o pravidlách aby někdo neutekl ostatním moc daleko(tedy aspoň v době TV- řádově od 70-tych let) .Když se přišlo s turbem, přišli pravidla a pak zákaz. Přítlačné-aero prvky "manžety" "křídla" "spojlery", omezeno případně zakázáno. A tak bych mohl pokračovat se vším, pneumatiky, hmotnost, palivo, elektronika, mechanika.....Vždy to bylo tak a nedá se říct, že vyhrál ten co má nejlepšího jezdce, nebo technickou dokonalost anebo nejlepší vybavení. To je můj názor.
No právě a co když Schumacher nejni nejlepší ale měl pouze nejlepší auto??? ))
to mam nejradsi vzdycky se najde nejaky bl*ecek, ktery vsechno svadi na schumiho, jo za vsechno muze ferrari a schumi i za chlobalni oteplovani, za hlad v africe, za tsunami i za to, ze tady pisu tyhle blbosti.
Jasne, ten blbecek mel nejlepsi auto a machroval.. ted mu ho zpomalili na uroven ostatnich a je videt co skutecne umi...
No ty ses teda naramne "chytrej"... a ted je namachrovanej blbecek podle tebe kdo? Zase ten nejlepsi???
beztak je to kreten
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.