Z expedice Scrab již odpadl Fiat Brava. Jeho díly se ale ostatním hodily

S auty do tří tisíc korun parta nadšenců tento týden objíždí Českou republiku. Co všechno se během uplynulých dní zatím přihodilo?

Expedice Scrab se pomalu, ale jistě blíží do finále. Sestava účastníků již ovšem není kompletní. O této akci jsme informovali již při startu akce. Pokud jste tehdy naši reportáž nečetli, seznamte se s účastníky zde:

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Je vůbec dosažení cíle reálné? To je nejčastější otázka, kterou si fanoušci a přihlížející při pohledu na pojízdné vraky kladou. V minulém ročníku se to povedlo. Ještě o rok dříve však jeden Trabant odstoupil již první den.

Ani letošní první den akce se neobešel bez komplikací. Není se čemu divit, již tak choré vozy totiž účastníci vzali do chabařovického areálu, kde podstoupily závod v autocrossu. Fiat Brava a Citroën Saxo na dráze málem nechaly výfuky. Během týdne účastníci několikrát roztlačovali nejen Twingo se slabou autobaterií, ale i Alfu 146.

Klepněte pro větší obrázek

Zadní náprava Citroënu Saxo, která geometrií připomínala písmeno A, o sobě dala vědět třetí den. Ložisko přestalo plnit svou funkci. "Zadní kolo předvádělo nevídané kousky, od vibrací po šílené výkyvy. Chvílemi to vypadalo, že auto do servisního místa ani nedojede, ale Oáza se toho nebál a vůz bezpečně na místo dopravil. V servisu nešlo nic jiného, než natvrdo zavařit uložení ramene, díky čemuž byl citroën po hodině schopný pokračovat," vypráví organizátor Janis Chadzopulos o útrapách účastníka 

Tomáše Oázy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přes západní a jižní Čechy, jižní Moravu až do Ostravy všechny vozy "držely". Ve čtvrtek však přišel na řadu první odpadlík. Pokud by si zúčastnění měli na začátku expedice vsadit, nejspíš by se všichni trefili. Fiat Brava, kterému se při shánění ojetiny všichni vyhýbali, zůstal nehybný na kruhovém objezdu v centru Ostravy.

"Poloosa, respektive homokinetický kloub, se doslova rozsypal" říká majitelka Helena Stříbrná. Vzhledem k tomu, že rozpočet na opravy, který činil pouhých tisíc korun, již byl překročen, žádná oprava nepřipadala v úvahu. "Pro auto si přijedou z kovošrotu," smířeně doplňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ostatní účastníci závodu to vlastně vítali. Hned začali s vysáváním nádrže a z auta brali vše, co je ještě použitelné. "Byli jako supi," směje se Chadzopulos. Během týdne si také účastníci navzájem prováděli různé záškodnické akce. Od přeparkování, přilepení stěračů lepidlem, házení vajíček na čelní sklo až po "karosářské" úpravy a sprejování nezveřejnitelných vzkazů na auta. Některá rána tedy byla plná překvapených pohledů.

Po mezinárodním výlet do Polska se v sobotu přes Liberec a Mělník posádky vrací do pražských Holešovic, kde je cíl akce. Přibude k fiatu ještě nějaký odpadlík? 

Podívejte se na fotogalerii zachycující dosavadní průběh závodu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 280 000 Kč
Fiat Linea 1,3
Rok výroby: 2007
Stav: 145 866 km
Cena: 78 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 94 562 km
Cena: 58 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků