Z expedice Scrab již odpadl Fiat Brava. Jeho díly se ale ostatním hodily

S auty do tří tisíc korun parta nadšenců tento týden objíždí Českou republiku. Co všechno se během uplynulých dní zatím přihodilo?

Expedice Scrab se pomalu, ale jistě blíží do finále. Sestava účastníků již ovšem není kompletní. O této akci jsme informovali již při startu akce. Pokud jste tehdy naši reportáž nečetli, seznamte se s účastníky zde:

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Je vůbec dosažení cíle reálné? To je nejčastější otázka, kterou si fanoušci a přihlížející při pohledu na pojízdné vraky kladou. V minulém ročníku se to povedlo. Ještě o rok dříve však jeden Trabant odstoupil již první den.

Ani letošní první den akce se neobešel bez komplikací. Není se čemu divit, již tak choré vozy totiž účastníci vzali do chabařovického areálu, kde podstoupily závod v autocrossu. Fiat Brava a Citroën Saxo na dráze málem nechaly výfuky. Během týdne účastníci několikrát roztlačovali nejen Twingo se slabou autobaterií, ale i Alfu 146.

Klepněte pro větší obrázek

Zadní náprava Citroënu Saxo, která geometrií připomínala písmeno A, o sobě dala vědět třetí den. Ložisko přestalo plnit svou funkci. "Zadní kolo předvádělo nevídané kousky, od vibrací po šílené výkyvy. Chvílemi to vypadalo, že auto do servisního místa ani nedojede, ale Oáza se toho nebál a vůz bezpečně na místo dopravil. V servisu nešlo nic jiného, než natvrdo zavařit uložení ramene, díky čemuž byl citroën po hodině schopný pokračovat," vypráví organizátor Janis Chadzopulos o útrapách účastníka 

Tomáše Oázy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přes západní a jižní Čechy, jižní Moravu až do Ostravy všechny vozy "držely". Ve čtvrtek však přišel na řadu první odpadlík. Pokud by si zúčastnění měli na začátku expedice vsadit, nejspíš by se všichni trefili. Fiat Brava, kterému se při shánění ojetiny všichni vyhýbali, zůstal nehybný na kruhovém objezdu v centru Ostravy.

"Poloosa, respektive homokinetický kloub, se doslova rozsypal" říká majitelka Helena Stříbrná. Vzhledem k tomu, že rozpočet na opravy, který činil pouhých tisíc korun, již byl překročen, žádná oprava nepřipadala v úvahu. "Pro auto si přijedou z kovošrotu," smířeně doplňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ostatní účastníci závodu to vlastně vítali. Hned začali s vysáváním nádrže a z auta brali vše, co je ještě použitelné. "Byli jako supi," směje se Chadzopulos. Během týdne si také účastníci navzájem prováděli různé záškodnické akce. Od přeparkování, přilepení stěračů lepidlem, házení vajíček na čelní sklo až po "karosářské" úpravy a sprejování nezveřejnitelných vzkazů na auta. Některá rána tedy byla plná překvapených pohledů.

Po mezinárodním výlet do Polska se v sobotu přes Liberec a Mělník posádky vrací do pražských Holešovic, kde je cíl akce. Přibude k fiatu ještě nějaký odpadlík? 

Podívejte se na fotogalerii zachycující dosavadní průběh závodu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků