Z Defenderu bude podznačka Land Roveru. Britové plánují řadu variant

Nová generace ikonického Defenderu už nebude jen schopným off-roadem, ale také luxusnějším víceúčelovým modelem. Land Rover z něj chce totiž udělat celou rodinu různě zaměřených vozů.

S novinkami o vysoce očekávaném nástupci Land Roveru Defender přišel britský Autocar. Ten informuje o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Do budoucna chce totiž Land Rover postavit svou nabídku na třech rodinách modelů, kterými budou řady Ranger Rover, Discovery a právě nový Defender. Pod každým pilířem se nakonec objeví celá řada nejrůznějších variant a výbav těchto modelů, představujících vlastní charakteristiku. Tímto stylem se bude LR snažit dosáhnout na milion vyrobených vozů ročně.

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

V případě nového Defenderu budou jeho verze založeny na dvojici rozvorů, přičemž inspirací k pojmenování jednotlivých modelů bude nadále staromódní označení 90 a 110, které dříve označovalo délku rozvoru v palcích. V případě novinky však bude toto označení pravděpodobně jen symbolické. 

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Základem množství Defenderů bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

Na novou generaci Defenderu si nicméně ještě pár let počkáme. Dle nejnovějších informací chystá automobilka uvedení až po roce 2020. Vývoj novinky tak bude nadále pokračovat a LR má zřejmě dostatek času uvést Defender způsobem, který snad pravověrné fanoušky terénní ikony nezklame.

V galerii koncept Land Rover DC100 z roku 2011.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků