Z Defenderu bude podznačka Land Roveru. Britové plánují řadu variant

Nová generace ikonického Defenderu už nebude jen schopným off-roadem, ale také luxusnějším víceúčelovým modelem. Land Rover z něj chce totiž udělat celou rodinu různě zaměřených vozů.

S novinkami o vysoce očekávaném nástupci Land Roveru Defender přišel britský Autocar. Ten informuje o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Do budoucna chce totiž Land Rover postavit svou nabídku na třech rodinách modelů, kterými budou řady Ranger Rover, Discovery a právě nový Defender. Pod každým pilířem se nakonec objeví celá řada nejrůznějších variant a výbav těchto modelů, představujících vlastní charakteristiku. Tímto stylem se bude LR snažit dosáhnout na milion vyrobených vozů ročně.

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

V případě nového Defenderu budou jeho verze založeny na dvojici rozvorů, přičemž inspirací k pojmenování jednotlivých modelů bude nadále staromódní označení 90 a 110, které dříve označovalo délku rozvoru v palcích. V případě novinky však bude toto označení pravděpodobně jen symbolické. 

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Základem množství Defenderů bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

Na novou generaci Defenderu si nicméně ještě pár let počkáme. Dle nejnovějších informací chystá automobilka uvedení až po roce 2020. Vývoj novinky tak bude nadále pokračovat a LR má zřejmě dostatek času uvést Defender způsobem, který snad pravověrné fanoušky terénní ikony nezklame.

V galerii koncept Land Rover DC100 z roku 2011.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků