Z Defenderu bude podznačka Land Roveru. Britové plánují řadu variant

Nová generace ikonického Defenderu už nebude jen schopným off-roadem, ale také luxusnějším víceúčelovým modelem. Land Rover z něj chce totiž udělat celou rodinu různě zaměřených vozů.

S novinkami o vysoce očekávaném nástupci Land Roveru Defender přišel britský Autocar. Ten informuje o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Do budoucna chce totiž Land Rover postavit svou nabídku na třech rodinách modelů, kterými budou řady Ranger Rover, Discovery a právě nový Defender. Pod každým pilířem se nakonec objeví celá řada nejrůznějších variant a výbav těchto modelů, představujících vlastní charakteristiku. Tímto stylem se bude LR snažit dosáhnout na milion vyrobených vozů ročně.

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

V případě nového Defenderu budou jeho verze založeny na dvojici rozvorů, přičemž inspirací k pojmenování jednotlivých modelů bude nadále staromódní označení 90 a 110, které dříve označovalo délku rozvoru v palcích. V případě novinky však bude toto označení pravděpodobně jen symbolické. 

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Základem množství Defenderů bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

Na novou generaci Defenderu si nicméně ještě pár let počkáme. Dle nejnovějších informací chystá automobilka uvedení až po roce 2020. Vývoj novinky tak bude nadále pokračovat a LR má zřejmě dostatek času uvést Defender způsobem, který snad pravověrné fanoušky terénní ikony nezklame.

V galerii koncept Land Rover DC100 z roku 2011.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků