Z českého trhu zmizí automobilová legenda. Fiat končí s výrobou Punta

GR8  |  08. 04. 2018 07:58

Zaslouzeny odpocinek po tech letech. Jedno z nejhezcich aut v segmentu. Fiat bohuzel hleda zaslou slavu a nevypada to na zmenu k lepsimu.

Odpovědět  |   | 
jean  |  08. 04. 2018 08:40

Grande Punto jazdí stále dobre, ale Fiat ho zabil svojou debilnou politikou, slabé motory a blbé výbavy. Na Slovensku navyše veeeľmi sebavedomými cenami, pred 6 rokmi sa za cenu dobre vybaveného Punta dal kúpiť Ford Ficus!! s lepšou výbavou. A Fiat Tipo je tiež v rámci triedy drahý. Sergio tú automobilku pochová

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 04. 2018 09:18

Focus bol a je tazky super, dnesny 1.0EB v kombiku je absolutna spicka. Ak sa ho chcete snazit dobehnut, cenou to rozhodne neskusat. Tu sa to potvrdilo. A je to skoda, tento fiat stacilo umiestnit inak a bolo by to super

Odpovědět  |   | 
883ccm  |  08. 04. 2018 09:31

Nevím, ale v ČR je Tipo snad úplně nejlevnější nižší střední, navíc jeden z designově nejhezčích, sedan začíná na 269 tis. Kč. Když jsem vybíral pro dceru auto v B segmentu, tak právě Tipo se mi dostalo cenově do výběru.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  08. 04. 2018 10:05

U nas je Tipo velmi predražené, s Viedňou zárukou.

Ano, základ sa tvári relatívne lacno, lenze to je holobyt..

Ked si to dovybavis, zrazu si na cene golfa..

A s cenou golfa dostaneš slabunku záruku dva roky a image fiata.

Vobec neprekvapuje, ze to nikto i mas nekupuje.

Keby to aspon urobili ako korejci - slušná výbava, slušná záruka - urcite by ich predali viac.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  08. 04. 2018 08:49

Nevím, zda bych jej označil legendou. Designově byl povedený, ale ve výrobě byl příliš dlouho.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 04. 2018 09:14

Podla mna nedocenene auto. Hlavne s jednoduchym benzinakom to bez problemov splni ulohu nenarocneho vozitka pre rodiny s priemernym zarobkom, ktorych je u nas ako clenskeho statu EU drviva vacsina (to znaci hranicu chudoby a biedy). Mozno stacilo nazhavit vyrobu na par specifickych vybav a akcii, do toho trochu osvety a mohol to byt uspech, podobny ako dakedy stare Uno. Co sa tyka dizajnu, mne sa paci. Skoda premarnenej sance. Viz Dacia. Ta na to sla uplne inak a vysledok sa musel dostavit. Rumunom klobuk dolu. Je to velmi schopny narod.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  08. 04. 2018 09:21

Rumuni jsou leda tak schopní pasáčci ovcí, maximálně řidiči kamionů. Bez Renaultu by nevyráběli zhola nic.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  08. 04. 2018 09:35

Rumuni nejsou o nic horsi nez my ci ostatni. Z historicko-geografickych pricin jsou proste jinde. U nas roky uradoval Habsburk nebo Nemec (resp jiny schopny cizak) a proto mame z ceho cerpat. Jinak souhlas, ze bez Renaultu by Dacia byla buhvikde...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 04. 2018 09:44

Pracujem s nimi denno denne. Vase ejakulaty si po sebe odpracte.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  08. 04. 2018 10:06

Karel asi davno nebol v RO

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 04. 2018 11:22

Pretoze je idiot debilny.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 04. 2018 12:34

To se hezky doplňujete, jsi úplně stejný.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 04. 2018 13:00

Upresni.

Odpovědět  |   | 
ello  |  08. 04. 2018 18:51

Anti veď bzzz napísal iba svoj názor troška som tvoju reakciu nepochopil. Často tu pises máš rozumne príspevky ale nadávať niekomu za iný názor je trocha mimo.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  09. 04. 2018 14:49

Pardon, reagoval som na Karla. Nespravna kolonka, na touchpade to ide zle. Ospravedlnenie na adresu bzz, vdaka za upozornenie.

Odpovědět  |   | 
Ef.  |  09. 04. 2018 13:12

Dacia s původní výrobou v Rumunsku, kromě loga, už nemá téměř nic splečného (což je dobře), vše je pod taktovkou Renaultu a nejúspěšnější modely Dacia se vyrábí v Maroku. Tam, kde se to dá, nasazuje Renault na Dacie svoje logo (a asi i vyšší ceny), třeba v Rusku je prodáván model Dokker jako Renault, s logem Renault, stačí si to dohledat na youtube. Renault taktéž může používat logo Nissanu (který koupil), a občas to dává třeba na Dustera, takže můžete ve světě potkat Dustera pod logem Nissan.
__
Punto bylo prima auto na ježdění po městě, najezdil jsme s ním opravdu hodně. Méně vhodné na dálnici, dost malé na zaparkování, pohodlné a spolehlivé, karoserie (nebouraná) nerezaví. Zevnitř nečekaně velký prostor, po sklopení zadních sedaček se vešlo do auta několik europalet. Pro dva ideální auto, 1000x lepší než Fabie.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  10. 04. 2018 13:18

do punt anekolik europalet?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 04. 2018 12:36

To auto je na dnešní dobu zoufale zastaralé. Stačí se podívat na výsledek nárazového testu, i Dacia Duster je lepší. Takové auto v moderním světě už skutečně nemá své místo. Ale chápu, ty jsi zpátečnický primitiv, který na nové a moderní auto prostě nemá, tak budeš špinit vše nové.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  08. 04. 2018 18:15

ajjajaj, veľmi prudko inteligentná odpoveď.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  08. 04. 2018 22:57

Duster je trochu jiná kategorie, nemyslíš?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 04. 2018 08:15

Na nárazový test nemá kategorie žádný vliv, to tě neučili?

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 04. 2018 10:14

Ano, ale to se do těch nárazových testů musíte podívat podrobně. V testu EuroNCAP se stále menší váha dává na samotné nárazové testy a stále větší váha se dává na různé asistenty. Zejména proto dostalo Punto minulý rok 0 hvězd, zatímco v roce 2005 dostalo 5 hvězd. Samozřejmě je chyba i na straně Fiatu, například v základní výbavě současného Punta jsou nyní pouhopouhé 2 airbagy, zatímco v roce 2005 jich už základní vybavě 6.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 04. 2018 12:12

Já ale nemluvil o hvězdičkách za test NCAP, ale o nárazovém testu, tedy přímo za bariérová hodnocení, když to musím napsat explicitně. A tam Punto propadlo, je horší než "levně řešený" Duster, který by teoreticky měl být, vzhledem k rozměrům a hmotnosti, v nevýhodě. A není. Před dvanácti lety mohlo dostat hvězd třeba tisíc, ale k čemu jsou, když se od té doby změnily požadavky a bodové hodnocení testů?
Punto je prostě technicky zastaralé auto, které už dávno mělo skončit, ale to by Fiat museli řídit odborníci namísto účetního.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 04. 2018 16:11

Nárazová hodnocení? Přední náraz na část přídi vyrovnaná. Přední náraz na celou příď ve prospěch Punta. Zadní náraz ve prospěch Dusteru. Rozhodly boční nárazy, kde se bohužel projevuje politika EuroNCAP, že auto bez hlavových airbagů neabsolvuje náraz na kůl a má za něj automaticky 0 bodů. A jelikož pan účetní usoudil, že standardní výbava Punta se oholí jen na čelní airbagy, má celkově více bodů Duster. Punto není až tak zastaralé, jako spíše oholené. Oholené o motory. Oholené o airbagy. Oholené o kdo ví co. Současný Opel Corsa má i dnes v podstatě nezměněnou původní platformu sdílenou s Puntem a dostal 4 hvězdičky.

Odpovědět  |   | 

kdo neměl fiata, není řidič.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  09. 04. 2018 22:05

Škoda krásného malého auta...
Nástupce tady už měl být !!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šé…

Výňatek ze starého dokumentu nahlédne do výroby Felicie. Na posledních záběrech připomene i nedlouho poté zesnulého Ludvíka Kalmu.

21.  10.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
ŠkodaRetro
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord