Z českého trhu zmizí automobilová legenda. Fiat končí s výrobou Punta

27 komentářů

sumi
9. dubna • 22:05

Škoda krásného malého auta...
Nástupce tady už měl být !!!

petr r. (petrumr)
9. dubna • 19:26

kdo neměl fiata, není řidič.:-D

Anti-automat
8. dubna • 9:14

Podla mna nedocenene auto. Hlavne s jednoduchym benzinakom to bez problemov splni ulohu nenarocneho vozitka pre rodiny s priemernym zarobkom, ktorych je u nas ako clenskeho statu EU drviva vacsina (to znaci hranicu chudoby a biedy). Mozno stacilo nazhavit vyrobu na par specifickych vybav a akcii, do toho trochu osvety a mohol to byt uspech, podobny ako dakedy stare Uno.
Co sa tyka dizajnu, mne sa paci. Skoda premarnenej sance. Viz Dacia. Ta na to sla uplne inak a vysledok sa musel dostavit. Rumunom klobuk dolu. Je to velmi schopny narod.

mpolan
8. dubna • 12:36

To auto je na dnešní dobu zoufale zastaralé. Stačí se podívat na výsledek nárazového testu, i Dacia Duster je lepší. Takové auto v moderním světě už skutečně nemá své místo. Ale chápu, ty jsi zpátečnický primitiv, který na nové a moderní auto prostě nemá, tak budeš špinit vše nové.

Q
9. dubna • 10:14

Ano, ale to se do těch nárazových testů musíte podívat podrobně. V testu EuroNCAP se stále menší váha dává na samotné nárazové testy a stále větší váha se dává na různé asistenty. Zejména proto dostalo Punto minulý rok 0 hvězd, zatímco v roce 2005 dostalo 5 hvězd. Samozřejmě je chyba i na straně Fiatu, například v základní výbavě současného Punta jsou nyní pouhopouhé 2 airbagy, zatímco v roce 2005 jich už základní vybavě 6.

mpolan
9. dubna • 12:12

Já ale nemluvil o hvězdičkách za test NCAP, ale o nárazovém testu, tedy přímo za bariérová hodnocení, když to musím napsat explicitně. A tam Punto propadlo, je horší než "levně řešený" Duster, který by teoreticky měl být, vzhledem k rozměrům a hmotnosti, v nevýhodě. A není. Před dvanácti lety mohlo dostat hvězd třeba tisíc, ale k čemu jsou, když se od té doby změnily požadavky a bodové hodnocení testů?
Punto je prostě technicky zastaralé auto, které už dávno mělo skončit, ale to by Fiat museli řídit odborníci namísto účetního.

Q
9. dubna • 16:11

Nárazová hodnocení? Přední náraz na část přídi vyrovnaná. Přední náraz na celou příď ve prospěch Punta. Zadní náraz ve prospěch Dusteru. Rozhodly boční nárazy, kde se bohužel projevuje politika EuroNCAP, že auto bez hlavových airbagů neabsolvuje náraz na kůl a má za něj automaticky 0 bodů. A jelikož pan účetní usoudil, že standardní výbava Punta se oholí jen na čelní airbagy, má celkově více bodů Duster. Punto není až tak zastaralé, jako spíše oholené. Oholené o motory. Oholené o airbagy. Oholené o kdo ví co. Současný Opel Corsa má i dnes v podstatě nezměněnou původní platformu sdílenou s Puntem a dostal 4 hvězdičky.

Peter
8. dubna • 22:57

Duster je trochu jiná kategorie, nemyslíš?

mpolan
9. dubna • 8:15

Na nárazový test nemá kategorie žádný vliv, to tě neučili?

pacho
8. dubna • 18:15

ajjajaj, veľmi prudko inteligentná odpoveď.

Karel.
8. dubna • 9:21

Rumuni jsou leda tak schopní pasáčci ovcí, maximálně řidiči kamionů. Bez Renaultu by nevyráběli zhola nic. ;-)

Ef.
9. dubna • 13:12

Dacia s původní výrobou v Rumunsku, kromě loga, už nemá téměř nic splečného (což je dobře), vše je pod taktovkou Renaultu a nejúspěšnější modely Dacia se vyrábí v Maroku. Tam, kde se to dá, nasazuje Renault na Dacie svoje logo (a asi i vyšší ceny), třeba v Rusku je prodáván model Dokker jako Renault, s logem Renault, stačí si to dohledat na youtube. Renault taktéž může používat logo Nissanu (který koupil), a občas to dává třeba na Dustera, takže můžete ve světě potkat Dustera pod logem Nissan.
__
Punto bylo prima auto na ježdění po městě, najezdil jsme s ním opravdu hodně. Méně vhodné na dálnici, dost malé na zaparkování, pohodlné a spolehlivé, karoserie (nebouraná) nerezaví. Zevnitř nečekaně velký prostor, po sklopení zadních sedaček se vešlo do auta několik europalet. Pro dva ideální auto, 1000x lepší než Fabie.

Ota
10. dubna • 13:18

do punt anekolik europalet? :-O

Znalec
8. dubna • 10:06

Karel asi davno nebol v RO

Anti-automat
8. dubna • 11:22

Pretoze je idiot debilny.

mpolan
8. dubna • 12:34

To se hezky doplňujete, jsi úplně stejný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
8. dubna • 13:00

Upresni.

ello
8. dubna • 18:51

Anti veď bzzz napísal iba svoj názor troška som tvoju reakciu nepochopil. Často tu pises máš rozumne príspevky ale nadávať niekomu za iný názor je trocha mimo.

Anti-automat
9. dubna • 14:49

Pardon, reagoval som na Karla. Nespravna kolonka, na touchpade to ide zle. Ospravedlnenie na adresu bzz, vdaka za upozornenie.

Anti-automat
8. dubna • 9:44

Pracujem s nimi denno denne. Vase ejakulaty si po sebe odpracte.

bzzz
8. dubna • 9:35

Rumuni nejsou o nic horsi nez my ci ostatni. Z historicko-geografickych pricin jsou proste jinde. U nas roky uradoval Habsburk nebo Nemec (resp jiny schopny cizak) a proto mame z ceho cerpat. Jinak souhlas, ze bez Renaultu by Dacia byla buhvikde...

Sir CHerokee
8. dubna • 8:49

Nevím, zda bych jej označil legendou. Designově byl povedený, ale ve výrobě byl příliš dlouho.

jean
8. dubna • 8:40

Grande Punto jazdí stále dobre, ale Fiat ho zabil svojou debilnou politikou, slabé motory a blbé výbavy. Na Slovensku navyše veeeľmi sebavedomými cenami, pred 6 rokmi sa za cenu dobre vybaveného Punta dal kúpiť Ford Ficus!! s lepšou výbavou. A Fiat Tipo je tiež v rámci triedy drahý. Sergio tú automobilku pochová :-(

883ccm
8. dubna • 9:31

Nevím, ale v ČR je Tipo snad úplně nejlevnější nižší střední, navíc jeden z designově nejhezčích, sedan začíná na 269 tis. Kč. Když jsem vybíral pro dceru auto v B segmentu, tak právě Tipo se mi dostalo cenově do výběru.

Znalec
8. dubna • 10:05

U nas je Tipo velmi predražené, s Viedňou zárukou.Ano, základ sa tvári relatívne lacno, lenze to je holobyt..Ked si to dovybavis, zrazu si na cene golfa..A s cenou golfa dostaneš slabunku záruku dva roky a image fiata.Vobec neprekvapuje, ze to nikto i mas nekupuje.Keby to aspon urobili ako korejci - slušná výbava, slušná záruka - urcite by ich predali viac.

Anti-automat
8. dubna • 9:18

Focus bol a je tazky super, dnesny 1.0EB v kombiku je absolutna spicka. Ak sa ho chcete snazit dobehnut, cenou to rozhodne neskusat. Tu sa to potvrdilo. A je to skoda, tento fiat stacilo umiestnit inak a bolo by to super 3-[

GR8
8. dubna • 7:58

Zaslouzeny odpocinek po tech letech. Jedno z nejhezcich aut v segmentu. Fiat bohuzel hleda zaslou slavu a nevypada to na zmenu k lepsimu.

Doporučujeme

Články odjinud