Z britských elektro taxíků jsou teď i dodávky. LEVC VN5 ujede 484 km, uveze až 830 kg

Po známých taxících z Londýna přichází na stejný způsob i praktické dodávky.

Od společnosti LEVC (London Electric Vehicle Company), která spadá pod čínský koncern Geely, již po Londýně jezdí elektrické taxíky. Nyní bere značka osvědčený recept do další kategorie a naplno uvádí produkční verzi elektrické dodávky VN5, která se úspěšným černým taxi v retro hávu nepodobá pouze zvenku.

Dodávka si bere od taxi stejný designový styl, který odkazuje v moderním hávu na ikonické taxi britské metropole, důležitěji ale využívá také osvědčené ústrojí ve formě elektrického motoru, který pohání zadní kola, baterie o kapacitě 31 kWh a range-extenderu, tedy 1,5litrového tříválce ve funkci palubního generátoru.

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

Už i Citroën ukázal rodinnou dodávku do zásuvky. Uveze až 9 lidí a ujede 330 km

S pomocí tříválce, který je využíván pouze k dobíjení baterie, má dodávka udávaný dojezd až 484 kilometrů. Čistě na elektřinu bez pomoci range-extenderu pak zvládne zhruba 93 kilometrů. V případě 50kW DC rychlonabíječky lze baterii dobít z nuly na 100 % kapacity do 30 minut.

Nákladový prostor dodávky má objem 5,5 m³, dovnitř se vejdou dvě euro palety a maximální zatížení čítá 830 kg. Kabina si bere architekturu rovněž z taxíku, takže uvnitř nechybí ani velký 9palcový infotainment, LED osvětlení a řada praktických odkládacích prostorů a schránek.

Elon Musk jako šéf NASA? Na prezidenta kandidující rapper Kanye West má jasno

Elon Musk jako šéf NASA? Na prezidenta kandidující rapper Kanye West má jasno

Výbavou VN5 taky nestrádá a v závislosti na zvoleném stupni (Business, City a Ultima) najdete uvnitř i dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané čelní okno, přední a zadní parkovací senzory (vzadu s kamerou), boční airbagy nebo řadu asistentů včetně upozornění na vybočení z pruhu.

LEVC poskytne u své dodávky záruku na pět let nebo 240.000 km, přičemž na samotnou baterii vztahuje záruku osmi let nebo najetí 240.000 km. V Británii vstoupí novinka do prodeje na konci letošního roku, v levostranné specifikaci bude dostupná od března 2021.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků