Z Audi TT se stane elektrický crossover. Mohl by se jmenovat eTTron

Osud Audi TT se zase točí jiným směrem. Po řadě různých spekulací se nyní objevují informace, že z malého sporťáku chce automobilka udělat crossover.

O nejasném osudu Audi TT se mluví již delší dobu. Zájem o sportovní model, který se poprvé objevil na trhu v roce 1998 a dosud žil po tři generace, neustále klesá a automobilka přemýšlí, co se známým jménem provést. Úplné zaříznutí se přitom nadále zdá jako radikální krok a dříve se tak mluvilo o přerodu modelu na čistě elektrický sporťák nebo do formy čtyřdveřového „kupé“.

Se stavem dnešního trhu ale vlastně není vůbec překvapivě, že britský Auto Express nyní přichází s informacemi, že se TT v nadcházející generaci promění na crossover. Přesněji řečeno, sportovně střižený crossover, a to navíc s čistě elektrickým pohonem. Nejspíše by tedy nové TT zapadlo do rozrůstající se rodiny elektromobilů e-tron.

Audi láká na další elektromobil rodiny e-tron. Mělo by jít o kupé velikosti A5 Sportback

Audi láká na další elektromobil rodiny e-tron. Mělo by jít o kupé velikosti A5 Sportback

Co víc, podle zdrojů z automobilky již nejde o pouhé spekulace a vedení Audi už má o osudu TT plně rozhodnuto. Novinka by zapadla pod současné Audi Q3 a nabídla o něco kompaktnější rozměry, nižší úroveň střechy a celkově sportovnější proporce s agresivně vyhlížejícím exteriérem. Prozatím se mluví o pojmenování eTTron.

Základem nového TT se nejpravděpodobněji jeví platforma MEB, kterou se ostatně chystá koncern VW využít pro celou řadu elektrických modelů. Stejně jako doposud by se přitom crossover objevil v několika variantách v závislosti na výkonu pohonného ústrojí. U základní verze máme čekat okolo 147 kW (200 koní), u té nejvýkonnější přes 294 kW (400 koní).

Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Podobně jako současné TT uvedlo do portfolia modelů Audi digitální přístrojový štít, nový crossover by měl obdobně zavést celkem razantní přepracování architektury interiérů Audi s celou řadou dotykových displejů a kompletní absencí klasických tlačítek.

S modernizací nynější generace TT minulý rok se nejspíš sporťák od Audi na trhu ještě nějaký ten rok udrží. Pokud jsou ale informace Auto Expressu pravdivé, vývojové centrum už nejspíš na nástupci ve formě crossoveru začalo pracovat.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků