Z Audi TT se stane elektrický crossover. Mohl by se jmenovat eTTron

Osud Audi TT se zase točí jiným směrem. Po řadě různých spekulací se nyní objevují informace, že z malého sporťáku chce automobilka udělat crossover.

O nejasném osudu Audi TT se mluví již delší dobu. Zájem o sportovní model, který se poprvé objevil na trhu v roce 1998 a dosud žil po tři generace, neustále klesá a automobilka přemýšlí, co se známým jménem provést. Úplné zaříznutí se přitom nadále zdá jako radikální krok a dříve se tak mluvilo o přerodu modelu na čistě elektrický sporťák nebo do formy čtyřdveřového „kupé“.

Se stavem dnešního trhu ale vlastně není vůbec překvapivě, že britský Auto Express nyní přichází s informacemi, že se TT v nadcházející generaci promění na crossover. Přesněji řečeno, sportovně střižený crossover, a to navíc s čistě elektrickým pohonem. Nejspíše by tedy nové TT zapadlo do rozrůstající se rodiny elektromobilů e-tron.

Audi láká na další elektromobil rodiny e-tron. Mělo by jít o kupé velikosti A5 Sportback

Audi láká na další elektromobil rodiny e-tron. Mělo by jít o kupé velikosti A5 Sportback

Co víc, podle zdrojů z automobilky již nejde o pouhé spekulace a vedení Audi už má o osudu TT plně rozhodnuto. Novinka by zapadla pod současné Audi Q3 a nabídla o něco kompaktnější rozměry, nižší úroveň střechy a celkově sportovnější proporce s agresivně vyhlížejícím exteriérem. Prozatím se mluví o pojmenování eTTron.

Základem nového TT se nejpravděpodobněji jeví platforma MEB, kterou se ostatně chystá koncern VW využít pro celou řadu elektrických modelů. Stejně jako doposud by se přitom crossover objevil v několika variantách v závislosti na výkonu pohonného ústrojí. U základní verze máme čekat okolo 147 kW (200 koní), u té nejvýkonnější přes 294 kW (400 koní).

Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Podobně jako současné TT uvedlo do portfolia modelů Audi digitální přístrojový štít, nový crossover by měl obdobně zavést celkem razantní přepracování architektury interiérů Audi s celou řadou dotykových displejů a kompletní absencí klasických tlačítek.

S modernizací nynější generace TT minulý rok se nejspíš sporťák od Audi na trhu ještě nějaký ten rok udrží. Pokud jsou ale informace Auto Expressu pravdivé, vývojové centrum už nejspíš na nástupci ve formě crossoveru začalo pracovat.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků