Z Audi RS5 Sportback se budou nejdříve radovat v Americe. Umí až 280 km/h

Audi doplnilo nabídku ostrých modelů střední třídy. Nové RS5 Sportback má 331 kW a umí uhánět rychlostí až 280 km/h.

Ve střední třídě u nás Audi aktuálně nabízí tři ostré modely – RS4, RS4 Avant a kupé RS5. Že dorazí i RS5 Sportback, se ví už hodně dlouho, a na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku došlo k jeho odhalení. Německá automobilka zatím nicméně hovoří pouze o verzi pro USA a Kanadu, v Evropě si budeme muset na vůz ještě počkat.

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Hlavní rozdíl oproti kupé je jasný: přibyly zadní dveře, díky kterým se vůz stává víc praktický. V Americe jej vnímají jako náhradu za Avant, protože z pohledu praktičnosti je přece jenom lepší než výchozí kupé. Kufr nabídne základní objem 480 litrů, 1300 litrů je k dispozici po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Tím se RS5 Sportback pochopitelně neliší od běžného čtyřdveřového kupé.

Pod kapotou pracuje 2,9litrový vidlicový šestiválec s B cyklem, výkonem 331 kW a točivým momentem 600 N.m dostupným v rozmezí 1900 až 5000 otáček. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic a pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Operativně však může jít až 85 procent „krouťáku“ dopředu či 70 procent dozadu.

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Vůz váží 1840 kilogramů a jeho dynamika je drtivá. Akcelerace z nuly na 96 km/h zabere 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 280 km/h. V porovnání s verzí S5, která se u nás nabízí už více než rok, je světlá výška nižší o sedm milimetrů, v nabídce je adaptivní podvozek Dynamic Ride Control, karbon-keramické brzdy či dynamické řízení.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků