Z Audi RS5 Sportback se budou nejdříve radovat v Americe. Umí až 280 km/h

Audi doplnilo nabídku ostrých modelů střední třídy. Nové RS5 Sportback má 331 kW a umí uhánět rychlostí až 280 km/h.

Ve střední třídě u nás Audi aktuálně nabízí tři ostré modely – RS4, RS4 Avant a kupé RS5. Že dorazí i RS5 Sportback, se ví už hodně dlouho, a na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku došlo k jeho odhalení. Německá automobilka zatím nicméně hovoří pouze o verzi pro USA a Kanadu, v Evropě si budeme muset na vůz ještě počkat.

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Hlavní rozdíl oproti kupé je jasný: přibyly zadní dveře, díky kterým se vůz stává víc praktický. V Americe jej vnímají jako náhradu za Avant, protože z pohledu praktičnosti je přece jenom lepší než výchozí kupé. Kufr nabídne základní objem 480 litrů, 1300 litrů je k dispozici po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Tím se RS5 Sportback pochopitelně neliší od běžného čtyřdveřového kupé.

Pod kapotou pracuje 2,9litrový vidlicový šestiválec s B cyklem, výkonem 331 kW a točivým momentem 600 N.m dostupným v rozmezí 1900 až 5000 otáček. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic a pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Operativně však může jít až 85 procent „krouťáku“ dopředu či 70 procent dozadu.

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Vůz váží 1840 kilogramů a jeho dynamika je drtivá. Akcelerace z nuly na 96 km/h zabere 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 280 km/h. V porovnání s verzí S5, která se u nás nabízí už více než rok, je světlá výška nižší o sedm milimetrů, v nabídce je adaptivní podvozek Dynamic Ride Control, karbon-keramické brzdy či dynamické řízení.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků