Z Audi RS5 Sportback se budou nejdříve radovat v Americe. Umí až 280 km/h

Audi doplnilo nabídku ostrých modelů střední třídy. Nové RS5 Sportback má 331 kW a umí uhánět rychlostí až 280 km/h.

Ve střední třídě u nás Audi aktuálně nabízí tři ostré modely – RS4, RS4 Avant a kupé RS5. Že dorazí i RS5 Sportback, se ví už hodně dlouho, a na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku došlo k jeho odhalení. Německá automobilka zatím nicméně hovoří pouze o verzi pro USA a Kanadu, v Evropě si budeme muset na vůz ještě počkat.

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Hlavní rozdíl oproti kupé je jasný: přibyly zadní dveře, díky kterým se vůz stává víc praktický. V Americe jej vnímají jako náhradu za Avant, protože z pohledu praktičnosti je přece jenom lepší než výchozí kupé. Kufr nabídne základní objem 480 litrů, 1300 litrů je k dispozici po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Tím se RS5 Sportback pochopitelně neliší od běžného čtyřdveřového kupé.

Pod kapotou pracuje 2,9litrový vidlicový šestiválec s B cyklem, výkonem 331 kW a točivým momentem 600 N.m dostupným v rozmezí 1900 až 5000 otáček. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic a pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Operativně však může jít až 85 procent „krouťáku“ dopředu či 70 procent dozadu.

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Vůz váží 1840 kilogramů a jeho dynamika je drtivá. Akcelerace z nuly na 96 km/h zabere 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 280 km/h. V porovnání s verzí S5, která se u nás nabízí už více než rok, je světlá výška nižší o sedm milimetrů, v nabídce je adaptivní podvozek Dynamic Ride Control, karbon-keramické brzdy či dynamické řízení.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků