Z Audi RS5 Sportback se budou nejdříve radovat v Americe. Umí až 280 km/h

Audi doplnilo nabídku ostrých modelů střední třídy. Nové RS5 Sportback má 331 kW a umí uhánět rychlostí až 280 km/h.

Ve střední třídě u nás Audi aktuálně nabízí tři ostré modely – RS4, RS4 Avant a kupé RS5. Že dorazí i RS5 Sportback, se ví už hodně dlouho, a na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku došlo k jeho odhalení. Německá automobilka zatím nicméně hovoří pouze o verzi pro USA a Kanadu, v Evropě si budeme muset na vůz ještě počkat.

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Další raketa u policie. V Austrálii bude pomáhat a chránit Audi RS4

Hlavní rozdíl oproti kupé je jasný: přibyly zadní dveře, díky kterým se vůz stává víc praktický. V Americe jej vnímají jako náhradu za Avant, protože z pohledu praktičnosti je přece jenom lepší než výchozí kupé. Kufr nabídne základní objem 480 litrů, 1300 litrů je k dispozici po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40. Tím se RS5 Sportback pochopitelně neliší od běžného čtyřdveřového kupé.

Pod kapotou pracuje 2,9litrový vidlicový šestiválec s B cyklem, výkonem 331 kW a točivým momentem 600 N.m dostupným v rozmezí 1900 až 5000 otáček. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic a pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Operativně však může jít až 85 procent „krouťáku“ dopředu či 70 procent dozadu.

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Co se stane, když dáme dohromady paintball a Audi RS4?

Vůz váží 1840 kilogramů a jeho dynamika je drtivá. Akcelerace z nuly na 96 km/h zabere 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 280 km/h. V porovnání s verzí S5, která se u nás nabízí už více než rok, je světlá výška nižší o sedm milimetrů, v nabídce je adaptivní podvozek Dynamic Ride Control, karbon-keramické brzdy či dynamické řízení.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků