Z Audi Q7 je už také plug-in hybrid. Má spotřebu 2,8 litru a elektricky ujede až 43 km

52 komentářů (52 nových)

kesu
10. prosince 2019 • 18:00

Q7 60 TFSIe 2535kg
Q7 cca 2400kg
Cayenne E hybrid cca 2370
X4 45e 2500kg
GLE 350de 2650kgvše dle EU s řidičem a balastem
X5 ani Q7 pravděpodobně neumí aktivní stabilizátory. Cayenne jo. Pod 50g CO2 je X5 a GLE.

kesu
10. prosince 2019 • 18:10

mělo tam být SQ7... 2400kg

jogurt
10. prosince 2019 • 22:24

aktivní stabilizátory jsou součástí paketu podvozku advanced spolu s řízenou zadní nápravou. Od 2015 pro Q7, od 2016 pro SQ7, od 2018 i pro Q8, od 2019 SQ8. BMW je taky umí.

kesu
10. prosince 2019 • 22:45

asi jsem se vyjadril nepresne, nejde to pro PHEV ani u audi ani u bmw

jogurt
11. prosince 2019 • 18:34

ano, u Q7..e dočasně nelze objednat ani řízení zadní nápravy, ani paket podvozku advanced.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kesu
11. prosince 2019 • 20:14

No počkej!!!
Takže to časem půjde? To by změnilo moje preference....

jogurt
12. prosince 2019 • 4:32

Ano, třetí palubní napětí je na cestě. Mildhybridy mají 48V Li-ion v zadním převisu právě tam, kde PHEV má vysokonapěťový akumulátor.

kesu
12. prosince 2019 • 8:33

Moc diky, v Cayennu to prave lze. Kazdopadne je to super. Protoze 2,5t auto bez toho bude budto parnik nebo nepohodlna koza. Teda usuzuju podle Touarega v8, jestli umi v Mnichove zazraky se teprve dozvim.Pro me z toho plyne akorat to, ze v pristim roce auto pravdepodobne mit nebudu:/

Lojza
10. prosince 2019 • 15:39

To mi prijde vice smyslplnejsi Medved GLE s 30 kWh baterkou. Sice 4hrnek v dieselu, ale spotreba bude na pulce oproti teto Q7.

Nojono
10. prosince 2019 • 15:59

To až na ten 4hrnek smysl dává daleko víc. Ale buďte v klidu, Q7 55 TDIe bude co nevidět.

EL2020
10. prosince 2019 • 14:43

Problém je, že emise CO2 se zřejmě nevejdou pod 50 g/km, takže veškerá snaha vyšla nadarmo...

.
10. prosince 2019 • 15:01

Proč? Jde o to vejít se pod 95g/km a to se vejde v pohodě.

Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 15:09

Z pohledu automobilky ano, ale z pohledu uživatele je podstatné 50g, jinak zpravidla padají výhody.

.
10. prosince 2019 • 19:37

Jedině v Praze, ale pro Prahu asi Audi auta nestaví.

EL2020
11. prosince 2019 • 13:23

Obdobný limit má i řada měst v Německu (a možná i jinde, nemám přehled o všem všude)

EL2020
10. prosince 2019 • 15:56

Přesně, když už plug-in, tak s EL značkou :-)

Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 14:55

Nevejde, má 64-69g.

Ďuri
10. prosince 2019 • 13:36

Tento diaľkový kriznik, hltac kilometrov na diaľnici zožerie na trase z Monchengladbachu do Berlína minimálne 11 L na 100.Udávaná spotreba 3 L je iba pre euroúradníkov, aby sa cítili vo svojich teplých miestach príjemné.
Či majú aj čisté svedomie tí ktorí takyto nezmysel schválili je otázne...

stealth01
11. prosince 2019 • 15:22

Jedenáct litrů? No pokud pojede stále přes 200 tak vy to asi šlo.

Pavel F.
12. prosince 2019 • 17:23

Když jedu po německé dálnici 200, tak to bere 11,5-12. Nebo i 14, když je hustší provoz.a neustále zrychlujete mezi 120-200.

Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 13:44

Přesně tak. Do loňska vyráběli Q7 e-tron v ideální kombinaci PHEV: elektromotor, 17kWh a V6TDI. Koho napadlo to slepit s benzínovým šestiválcem, to je ve hvězdách. Jinak řečeno: naprostý nesmysl.

Vincent
10. prosince 2019 • 14:44

Naprostý nesmysl to není. Pro toho, kdo kombinuje krátké pojížďky a delší cesty to smysl dává, krátké jízdy na elektriku a delší na kultivovaný šestiválec v benalu. Jistěže pro hltače dálničních kilometrů by kombinace s dieselem dávala větší smysl, ale to nic nemění na tom, že svou klientelu si tato kombinace najde. Spíše měli nechat možnost volby a dát do nabídky kombinaci s dieselem i s benalem.

Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 14:53

Na krátké pojižďky je lepší celoelektrický e-tron. A dálky s ním lze s jistým omezením v pohodě taky. O moc častěji u nabíječky, než tohle u pumpy, nebude.

jogurt
10. prosince 2019 • 15:02

Reálná autonomie e-tronu v dálkovém provozu je 330km, když se chováte relativně ukázněně. Reálná autonomie Q7 V6TFSI ve stejném režimu je 400km, elektřinou tomu na dálky pomůžete o 50-100km, víc ne. To opravdu zásadní rozdíl není. U Q7 e-tron s V6TDI to je kolem 1200km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vincent
10. prosince 2019 • 19:36

75l nádrž projedeš s V6 TFSI na 400 km? Pěkná hovadina, pokud pojedu s TFSI jako s etronem (aby dal 300 km po dálnici, tak se musí držet na dálničním limitu a raději lehce pod ním) tak dá 600km s prstem v nose. Ujet jenom 400 km tedy spotřeba 18 l/100 znamená jet vysoko, ale sakra vysoko nad limity a při takové jízdě by etron nedal ani 150km.

Nojono
10. prosince 2019 • 21:08

Realna autonomie.... To neni jizda s dojezdem 0km.

kesu
10. prosince 2019 • 17:56

Tak tohle je úplná blbost..
Etron při dálničních 140-150km/h v zimě spotřebovává aspoň 30 ale klidně i trošku víc kWh na 100km, dojezd tedy tak 250 a to ještě bez rezervy. V6 TFSI jede po dálnici podobně (test v Touaregu) kolem 11-14l. Nádrž 75l pro hybrid a příplatkově 90 (Touareg) pro V6.

jogurt
10. prosince 2019 • 22:21

No ono to sedí. 75l minus 100km rozumná rezerva dojezdu, při které se tankuje, máme 62l využitelných. 62/13=476km. Na fosil žádná sláva.

Lojza
10. prosince 2019 • 16:08

jakou mate prumernou spotrebu Q7 e-tron s V6TDI ? Ja s Q7 6v cistej diesel jezdim kolem 9,5 litru nafty dlouhodobe.

jogurt
10. prosince 2019 • 16:14

Měl jsem ho 7 týdnů na testování. Město kolem 4l, dálky 6,5. Pokud jezdíte s Q7 200/210kW za 9,5, něco není v pořádku, buď auto, nebo vaše pravá noha. U SQ7 mám dlouhodobý průměr 8,9 a při lehčí noze a redukci zábavy jde bez potíží jet i za 7,2.

Pavel F.
10. prosince 2019 • 19:36

Q7 TDI 210 kW dlouhodobý průměr 9,5 je naprosto v cajku. Máme to stejně. Když podíl cest mimo město stoupne, spotřeba klesne k 8,5-9, když se jezdí více město, tak 10-10,5.
To jsou spotřeby manželky, která jezdí hodně defenzivně.

stealth01
11. prosince 2019 • 15:27

9,5 u V6 je podle mého na reklamaci. Při defenzivní jízdě bych to viděl za 7 max 8.

kesu
11. prosince 2019 • 20:21

No to ani náhodou.

kesu
11. prosince 2019 • 20:27

ani náhodou na reklamaci, jinak souhlas, při defenzivní jízdě je to tak. Ale jak jedeš "neplynule", tak je 9,5 naprosto normální.

Marek71
11. prosince 2019 • 10:17

Teda to se mi zdá nějak moc... Soused naproti má starší Lexus RX 400h r. 2006 a dle jeho slov jedí za 8,5, většina okresky a město. Čekal bych, že cca. stejně velký a výkonný diesel bude jedit úsporněji. I když... Q7 je asi větší než RX?

kesu
11. prosince 2019 • 20:26

Strašně záleží jak s tím kdo jezdí. Pokud tu Q7 dáš na rovnou dálnici a tempomat 110 tak to bude možná i 7, ale vem to na druhý třídy a trošku na to šlapej mezi zatáčkama (a tím nemyslím jako debil, ale jako když trošku spěcháš) a je to 10.

Lojza
10. prosince 2019 • 18:19

Ja mam starsi typ Q7 240 koni. Mimo mesto se da jet i pod 8litru.Ale ja mam ed dost kratkej popojizdek hlavne v kolonach a tam mi roste spotreba nahoru.

jogurt
10. prosince 2019 • 22:17

tam je 9+ ok

Jarda
10. prosince 2019 • 16:31

Nevěřím vám!

stealth01
11. prosince 2019 • 15:25

Dlouhodobě s SQ7 jezdím za 8,5 cca
Nad deset jsem se nedostal nikdy. Dálnice do 160 je spotřeba 9,5 dálnice do limitu 130 je spotřeba 8,4.
Jako spotřeba nad deset je nesmysl. Žijeme opravdu v jiné době a ta auta jsou extrémně úsporná. Pokud má někdo spotřebu 9,5 s V6 (nevím co je 6v) tak je to na reklamaci.

kesu
11. prosince 2019 • 20:20

Nemám tu zkušenost s Q7, ale tureg s trošku svižnější jízdou je tak 9,5 mimo město naprostá realita. 160km/h po dálnici a svižnější okresky a je to 10. Na reklamaci to není ani náhodou. Je to prostě normální spotřeba svižnější jízdou. V8 TDI v Tuaregu pořád přes 10. Nevím co bych s tím musel dělat, aby to žralo míň.
Jinak řečeno, v podobný teplotě kde mi Tesla X spotřebovávala kolem 31kWh mi Touareg V6 TDI 2018 žral 10. V8 by bylo cca litr nad to. Jel jsem s tím naprosto stejně. A6 3,0 TDI 2016 pojede tohle kolem 8,5 až 9. Jak s tím jet za 8 fakt nevím. A podotýkám, že toho Tuarega jsem jezdil ve všech motorizacích a žádný z nich nejevilo známky poškození.

Stealth01
12. prosince 2019 • 10:48

Včera jsem jel na výlet Praha-Poděbrady-Praha, jižní spojka a dálnice a s 2,5t osmiválcem jsem měl spotřebu 6,1l. Aby to žralo osm, musel bych jet fakt rychle. Jedna nádrž vydrží cca 1150 kilometrů, takže PP zase tak nemůže kecat...Tady je včerejší jízda: http://www.imagebam.com/image/ad91821327566255...
Tady je Chorvatsko cca 800km: http://www.imagebam.com/image/73f5f71327566251... Jinak dlouhodobá spotřeba mimojiné jednou na 3000 kilometrů 7,1 s V8 TDI.
Samozřejmě mohu poslat fotky z tachometru nebo na mém kanále Akcelerace Videoblogy jsou jasné důkazy.Ostatně teď chystám zajímavé video. Chci na jednu 80l nádrž dojet z Aše do Ostravy a zase zpět do Aše. Vypadá to lehce pod 1200 kilometrů, takže tak 7,3-7,5l abych to zvládl a já to myslím zvládnu...Celkově jezdím za 9, což mi přijde fakt hodně na 21.století...

Pavel F.
12. prosince 2019 • 17:43

Se prostě smiřte s tím, že SQ7 jezdí úsporněji než obyčejná Q7.
Já tomu i věřím, protože v běžných podmínkách nemusíte tolik vytáčet motor (větší krouťák), tímpádem menší spotřeba (byť je tam nárůst za 2 válce navíc), auta váží prakticky stejně. Máte tam navíc elektrický kompresor, takže celková účinnost pohonného ústrojí je vyšší.
Já té vaší spotřeby dosáhnu na větší dálkách, ale jakmile se doto zapojí město, tak spotřeba jde dost nahoru. Ale 6,1 jsem na PP ještě neviděl (pokud jsem to nevynuloval na kopci a kouknul jsem dole).

kesu
12. prosince 2019 • 11:14

Koukal jsem na tvoje poslední hodnocení SQ7, kde jsi i zmiňoval test Aš - Ostrava. Máš ten kanál dost pěknej, některý videjka mě vyloženě bavila. Pokud bych si měl rýpnout, byl bych osobně rád za podstatně obsáhlejší část hodnocení podvozku, brzd a reakcí převodovek. Třeba v testu X5 vs SQ7 jsi velmi pěkně popsal chování světel, ale podobně zaměřená část na podvozek mi chyběla. Ale fakt je, že jsem asi okrajovej uživatel no. Každopádně palec nahoru!Ohledně spotřeby je to asi zbytečná debata, já jen chtěl ukázat, že jinýmu uživateli to prostě žere jinak. Spotřeba paliva mě nikdy nezajímala a za 7,1 jsem nebyl schopnej jezdit ani s 2,0 TDI v Kodiaqu, Superbu nebo Passatu a to ani náhodou. Jediný auto, který mi jezdilo za míň byl Passat 2,0 tdi v předokolce a v manuálu. Ten to čas od času dal. Jinak fakt nic. Tu 3,0 A6 jsem nedostal nikdy pod 8. S tím Turkem jsem fakt měl 10 a s prazdným vlekem 11. A přijde mi to jako normální jízda. Věřím ti, že s tím za to jezdíš, o to nejde. Ale není správně tvrdit, že je to závada motoru. Je to prostě normální spotřeba pro méně úsporný styl jízdy. Ostatně vysloveně v Praze a okolí jezdí kolem mě 2 Q7 3,0 TDI a obě jsou tak nějak 9-10. Ostatně pokud tu někomu žere Etron 23kWh a já nebyl schopnej dostat úspornější TMX ani na okreskách pod 29, tak je to prostě taky údaj k zamyšlení při koupi toho auta. Protože mě třeba je úplně jedno, jestli to jezdí za 7 nebo 9. Jsem ve stádiu, kdy dokonce trošku zvažuju X5 50i. Ale v elektromobilu je sakra znát, jestli dojedeš 200-250km nebo 300 až 350.

kesu
12. prosince 2019 • 11:15

mě = > mně :-))

Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 17:11

nevěř radši svý starý

Vincent
10. prosince 2019 • 15:00

e-tron na dálky není ani omylem, délka nabíjení je sice na poměry EV aut sice špičková, ale pořád dlouhá a navíc u té nabíječky bude e-tron dvakrát častěji než benalový PHEV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 15:06

Jezdím s e-tronem pravidelně dálkové trasy, především Rakousko a Německo. Nabíjím po cca 300-320km, tedy někde kolem 20-25% zbylé kapacity nejčastěji u Ionity a trvá to do 100% kolem 25-30 minut. Kafe, moč, telefon a pár mailů a jede se dál. Na celkové době na cestě se to nijak podstatně neprojevuje.

Pavel F.
10. prosince 2019 • 19:31

Měl jsem e-trona v zápůjčce. Nakonec jsme se rozhodli, že prodáme stávající Q7 až po skončení záruky a pak si e-tron zapůjčíme znovu, protože mně nějak nenadchnul (sám už jezdím spokojeně 3 roky s i3) a zkusíme mu dát ještě šanci. Opravdu Vám při dálniční jízdě po 300 km zbývá 20%-25% kapacity baterky?
Je to v přímém rozporu s mými zkušenostmi, kdy dostat spotřebu pod 30 kWh/100km je hodně velké umění. Manželka by e-trona akceptovala, když by dokázala na jedno nabití dojet z Plzně do Brna (takže tak 300 km) a dle spotřeby by skončila u Humpolce. Jezdíte na dálnici kolem limitu 130-140 km/h? Kolik máte spotřebu?
Děkuji předem za odpovědi, informace z reálného provozu jsou mně hodně ceněné.

Tomáš Fuk
10. prosince 2019 • 21:17

Já mám dlouhodobý průměr kolem 23kWh/100km, na dálnici při 135kmh 25-27kWh. Než jsem auto koupil, měl jsem na týden předváděčku ta se pohybovala kolem 30kWh, ale neměla virtuální zrcátka a měla širší pneu. Asi se to skládá z řady detailů. Po městě a na okreskách nemám problém s dojezdem skoro 400, na dálnici samozřejmě o dost méně.

Pavel F.
12. prosince 2019 • 17:33

Nějak ti nevychází počty. Když vezmu spodní limity, tj. 25 kWh/100km a 20% rezervy po 300 km, tak bys musel mít využitelnou kapacitu 94 kWh, což nevím, kde bereš, když máš využitelnou kapacitu 83,6 kWh.
Abys měl 20% rezervy, tak bys musel nabíjet už po 267 km (při spotřebě 25 kWh/100km). Nebo bys musel mít spotřebu na dálnici 22 kWh/100km, abys ujel 300 km a měl ještě rezervu 20%.
Nevěřím ti ani ten dojezd s tou tvou uváděnou rezervou, ani tu spotřebu na té dálnici. Moje zkušenosti s e-tronem hovoří jinak.

jogurt
10. prosince 2019 • 13:58

Majitelé SUV od Lexusu s vámi asi nebudou úplně souhlasit, ale když pomineme tuto svébytnou exotiku, tak opravdu pochybuji, že absurdní kombinace Q7 bude trhat prodejní rekordy. Každý evropský importér povinně odebere tři demo auta, kterých se bude horko těžko zbavovat. Navíc to bude dražší než e-tron, který pro část klientely smysl dává.

Doporučujeme

Články odjinud