Z Audi Q7 je už také plug-in hybrid. Má spotřebu 2,8 litru a elektricky ujede až 43 km

Ďuri  |  10. 12. 2019 13:36

Tento diaľkový kriznik, hltac kilometrov na diaľnici zožerie na trase z Monchengladbachu do Berlína minimálne 11 L na 100.Udávaná spotreba 3 L je iba pre euroúradníkov, aby sa cítili vo svojich teplých miestach príjemné.
Či majú aj čisté svedomie tí ktorí takyto nezmysel schválili je otázne...

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 13:44

Přesně tak. Do loňska vyráběli Q7 e-tron v ideální kombinaci PHEV: elektromotor, 17kWh a V6TDI. Koho napadlo to slepit s benzínovým šestiválcem, to je ve hvězdách. Jinak řečeno: naprostý nesmysl.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 12. 2019 13:58

Majitelé SUV od Lexusu s vámi asi nebudou úplně souhlasit, ale když pomineme tuto svébytnou exotiku, tak opravdu pochybuji, že absurdní kombinace Q7 bude trhat prodejní rekordy. Každý evropský importér povinně odebere tři demo auta, kterých se bude horko těžko zbavovat. Navíc to bude dražší než e-tron, který pro část klientely smysl dává.

Odpovědět  |   | 
Vincent  |  10. 12. 2019 14:44

Naprostý nesmysl to není. Pro toho, kdo kombinuje krátké pojížďky a delší cesty to smysl dává, krátké jízdy na elektriku a delší na kultivovaný šestiválec v benalu. Jistěže pro hltače dálničních kilometrů by kombinace s dieselem dávala větší smysl, ale to nic nemění na tom, že svou klientelu si tato kombinace najde. Spíše měli nechat možnost volby a dát do nabídky kombinaci s dieselem i s benalem.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 14:53

Na krátké pojižďky je lepší celoelektrický e-tron. A dálky s ním lze s jistým omezením v pohodě taky. O moc častěji u nabíječky, než tohle u pumpy, nebude.

Odpovědět  |   | 
Vincent  |  10. 12. 2019 15:00

e-tron na dálky není ani omylem, délka nabíjení je sice na poměry EV aut sice špičková, ale pořád dlouhá a navíc u té nabíječky bude e-tron dvakrát častěji než benalový PHEV.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 15:06

Jezdím s e-tronem pravidelně dálkové trasy, především Rakousko a Německo. Nabíjím po cca 300-320km, tedy někde kolem 20-25% zbylé kapacity nejčastěji u Ionity a trvá to do 100% kolem 25-30 minut. Kafe, moč, telefon a pár mailů a jede se dál. Na celkové době na cestě se to nijak podstatně neprojevuje.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 12. 2019 19:31

Měl jsem e-trona v zápůjčce. Nakonec jsme se rozhodli, že prodáme stávající Q7 až po skončení záruky a pak si e-tron zapůjčíme znovu, protože mně nějak nenadchnul (sám už jezdím spokojeně 3 roky s i3) a zkusíme mu dát ještě šanci. Opravdu Vám při dálniční jízdě po 300 km zbývá 20%-25% kapacity baterky?
Je to v přímém rozporu s mými zkušenostmi, kdy dostat spotřebu pod 30 kWh/100km je hodně velké umění. Manželka by e-trona akceptovala, když by dokázala na jedno nabití dojet z Plzně do Brna (takže tak 300 km) a dle spotřeby by skončila u Humpolce. Jezdíte na dálnici kolem limitu 130-140 km/h? Kolik máte spotřebu?
Děkuji předem za odpovědi, informace z reálného provozu jsou mně hodně ceněné.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 21:17

Já mám dlouhodobý průměr kolem 23kWh/100km, na dálnici při 135kmh 25-27kWh. Než jsem auto koupil, měl jsem na týden předváděčku ta se pohybovala kolem 30kWh, ale neměla virtuální zrcátka a měla širší pneu. Asi se to skládá z řady detailů. Po městě a na okreskách nemám problém s dojezdem skoro 400, na dálnici samozřejmě o dost méně.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  12. 12. 2019 17:33

Nějak ti nevychází počty. Když vezmu spodní limity, tj. 25 kWh/100km a 20% rezervy po 300 km, tak bys musel mít využitelnou kapacitu 94 kWh, což nevím, kde bereš, když máš využitelnou kapacitu 83,6 kWh.
Abys měl 20% rezervy, tak bys musel nabíjet už po 267 km (při spotřebě 25 kWh/100km). Nebo bys musel mít spotřebu na dálnici 22 kWh/100km, abys ujel 300 km a měl ještě rezervu 20%.
Nevěřím ti ani ten dojezd s tou tvou uváděnou rezervou, ani tu spotřebu na té dálnici. Moje zkušenosti s e-tronem hovoří jinak.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 12. 2019 15:02

Reálná autonomie e-tronu v dálkovém provozu je 330km, když se chováte relativně ukázněně. Reálná autonomie Q7 V6TFSI ve stejném režimu je 400km, elektřinou tomu na dálky pomůžete o 50-100km, víc ne. To opravdu zásadní rozdíl není. U Q7 e-tron s V6TDI to je kolem 1200km.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  10. 12. 2019 16:08

jakou mate prumernou spotrebu Q7 e-tron s V6TDI ? Ja s Q7 6v cistej diesel jezdim kolem 9,5 litru nafty dlouhodobe.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 12. 2019 16:14

Měl jsem ho 7 týdnů na testování. Město kolem 4l, dálky 6,5. Pokud jezdíte s Q7 200/210kW za 9,5, něco není v pořádku, buď auto, nebo vaše pravá noha. U SQ7 mám dlouhodobý průměr 8,9 a při lehčí noze a redukci zábavy jde bez potíží jet i za 7,2.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  10. 12. 2019 16:31

Nevěřím vám!

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 17:11

nevěř radši svý starý

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 12. 2019 15:25

Dlouhodobě s SQ7 jezdím za 8,5 cca
Nad deset jsem se nedostal nikdy. Dálnice do 160 je spotřeba 9,5 dálnice do limitu 130 je spotřeba 8,4.
Jako spotřeba nad deset je nesmysl. Žijeme opravdu v jiné době a ta auta jsou extrémně úsporná. Pokud má někdo spotřebu 9,5 s V6 (nevím co je 6v) tak je to na reklamaci.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  11. 12. 2019 20:20

Nemám tu zkušenost s Q7, ale tureg s trošku svižnější jízdou je tak 9,5 mimo město naprostá realita. 160km/h po dálnici a svižnější okresky a je to 10. Na reklamaci to není ani náhodou. Je to prostě normální spotřeba svižnější jízdou. V8 TDI v Tuaregu pořád přes 10. Nevím co bych s tím musel dělat, aby to žralo míň.
Jinak řečeno, v podobný teplotě kde mi Tesla X spotřebovávala kolem 31kWh mi Touareg V6 TDI 2018 žral 10. V8 by bylo cca litr nad to. Jel jsem s tím naprosto stejně. A6 3,0 TDI 2016 pojede tohle kolem 8,5 až 9. Jak s tím jet za 8 fakt nevím. A podotýkám, že toho Tuarega jsem jezdil ve všech motorizacích a žádný z nich nejevilo známky poškození.

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  12. 12. 2019 10:48

Včera jsem jel na výlet Praha-Poděbrady-Praha, jižní spojka a dálnice a s 2,5t osmiválcem jsem měl spotřebu 6,1l. Aby to žralo osm, musel bych jet fakt rychle. Jedna nádrž vydrží cca 1150 kilometrů, takže PP zase tak nemůže kecat...

Tady je včerejší jízda: http://www.imagebam.com/image/ad91821327566255...
Tady je Chorvatsko cca 800km: http://www.imagebam.com/image/73f5f71327566251...

Jinak dlouhodobá spotřeba mimojiné jednou na 3000 kilometrů 7,1 s V8 TDI.
Samozřejmě mohu poslat fotky z tachometru nebo na mém kanále Akcelerace Videoblogy jsou jasné důkazy.

Ostatně teď chystám zajímavé video. Chci na jednu 80l nádrž dojet z Aše do Ostravy a zase zpět do Aše. Vypadá to lehce pod 1200 kilometrů, takže tak 7,3-7,5l abych to zvládl a já to myslím zvládnu...

Celkově jezdím za 9, což mi přijde fakt hodně na 21.století...

Odpovědět  |   | 
kesu  |  12. 12. 2019 11:14

Koukal jsem na tvoje poslední hodnocení SQ7, kde jsi i zmiňoval test Aš - Ostrava. Máš ten kanál dost pěknej, některý videjka mě vyloženě bavila. Pokud bych si měl rýpnout, byl bych osobně rád za podstatně obsáhlejší část hodnocení podvozku, brzd a reakcí převodovek. Třeba v testu X5 vs SQ7 jsi velmi pěkně popsal chování světel, ale podobně zaměřená část na podvozek mi chyběla. Ale fakt je, že jsem asi okrajovej uživatel no. Každopádně palec nahoru!

Ohledně spotřeby je to asi zbytečná debata, já jen chtěl ukázat, že jinýmu uživateli to prostě žere jinak. Spotřeba paliva mě nikdy nezajímala a za 7,1 jsem nebyl schopnej jezdit ani s 2,0 TDI v Kodiaqu, Superbu nebo Passatu a to ani náhodou. Jediný auto, který mi jezdilo za míň byl Passat 2,0 tdi v předokolce a v manuálu. Ten to čas od času dal. Jinak fakt nic. Tu 3,0 A6 jsem nedostal nikdy pod 8. S tím Turkem jsem fakt měl 10 a s prazdným vlekem 11. A přijde mi to jako normální jízda. Věřím ti, že s tím za to jezdíš, o to nejde. Ale není správně tvrdit, že je to závada motoru. Je to prostě normální spotřeba pro méně úsporný styl jízdy. Ostatně vysloveně v Praze a okolí jezdí kolem mě 2 Q7 3,0 TDI a obě jsou tak nějak 9-10. Ostatně pokud tu někomu žere Etron 23kWh a já nebyl schopnej dostat úspornější TMX ani na okreskách pod 29, tak je to prostě taky údaj k zamyšlení při koupi toho auta. Protože mě třeba je úplně jedno, jestli to jezdí za 7 nebo 9. Jsem ve stádiu, kdy dokonce trošku zvažuju X5 50i. Ale v elektromobilu je sakra znát, jestli dojedeš 200-250km nebo 300 až 350.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  12. 12. 2019 11:15

mě = > mně

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  12. 12. 2019 17:43

Se prostě smiřte s tím, že SQ7 jezdí úsporněji než obyčejná Q7.
Já tomu i věřím, protože v běžných podmínkách nemusíte tolik vytáčet motor (větší krouťák), tímpádem menší spotřeba (byť je tam nárůst za 2 válce navíc), auta váží prakticky stejně. Máte tam navíc elektrický kompresor, takže celková účinnost pohonného ústrojí je vyšší.
Já té vaší spotřeby dosáhnu na větší dálkách, ale jakmile se doto zapojí město, tak spotřeba jde dost nahoru. Ale 6,1 jsem na PP ještě neviděl (pokud jsem to nevynuloval na kopci a kouknul jsem dole).

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  10. 12. 2019 18:19

Ja mam starsi typ Q7 240 koni. Mimo mesto se da jet i pod 8litru.Ale ja mam ed dost kratkej popojizdek hlavne v kolonach a tam mi roste spotreba nahoru.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 12. 2019 22:17

tam je 9+ ok

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 12. 2019 19:36

Q7 TDI 210 kW dlouhodobý průměr 9,5 je naprosto v cajku. Máme to stejně. Když podíl cest mimo město stoupne, spotřeba klesne k 8,5-9, když se jezdí více město, tak 10-10,5.
To jsou spotřeby manželky, která jezdí hodně defenzivně.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 12. 2019 10:17

Teda to se mi zdá nějak moc... Soused naproti má starší Lexus RX 400h r. 2006 a dle jeho slov jedí za 8,5, většina okresky a město. Čekal bych, že cca. stejně velký a výkonný diesel bude jedit úsporněji. I když... Q7 je asi větší než RX?

Odpovědět  |   | 
kesu  |  11. 12. 2019 20:26

Strašně záleží jak s tím kdo jezdí. Pokud tu Q7 dáš na rovnou dálnici a tempomat 110 tak to bude možná i 7, ale vem to na druhý třídy a trošku na to šlapej mezi zatáčkama (a tím nemyslím jako debil, ale jako když trošku spěcháš) a je to 10.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 12. 2019 15:27

9,5 u V6 je podle mého na reklamaci. Při defenzivní jízdě bych to viděl za 7 max 8.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  11. 12. 2019 20:21

No to ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  11. 12. 2019 20:27

ani náhodou na reklamaci, jinak souhlas, při defenzivní jízdě je to tak. Ale jak jedeš "neplynule", tak je 9,5 naprosto normální.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 12. 2019 17:56

Tak tohle je úplná blbost..
Etron při dálničních 140-150km/h v zimě spotřebovává aspoň 30 ale klidně i trošku víc kWh na 100km, dojezd tedy tak 250 a to ještě bez rezervy. V6 TFSI jede po dálnici podobně (test v Touaregu) kolem 11-14l. Nádrž 75l pro hybrid a příplatkově 90 (Touareg) pro V6.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 12. 2019 22:21

No ono to sedí. 75l minus 100km rozumná rezerva dojezdu, při které se tankuje, máme 62l využitelných. 62/13=476km. Na fosil žádná sláva.

Odpovědět  |   | 
Vincent  |  10. 12. 2019 19:36

75l nádrž projedeš s V6 TFSI na 400 km? Pěkná hovadina, pokud pojedu s TFSI jako s etronem (aby dal 300 km po dálnici, tak se musí držet na dálničním limitu a raději lehce pod ním) tak dá 600km s prstem v nose. Ujet jenom 400 km tedy spotřeba 18 l/100 znamená jet vysoko, ale sakra vysoko nad limity a při takové jízdě by etron nedal ani 150km.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  10. 12. 2019 21:08

Realna autonomie.... To neni jizda s dojezdem 0km.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 12. 2019 15:22

Jedenáct litrů? No pokud pojede stále přes 200 tak vy to asi šlo.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  12. 12. 2019 17:23

Když jedu po německé dálnici 200, tak to bere 11,5-12. Nebo i 14, když je hustší provoz.a neustále zrychlujete mezi 120-200.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  10. 12. 2019 14:43

Problém je, že emise CO2 se zřejmě nevejdou pod 50 g/km, takže veškerá snaha vyšla nadarmo...

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 14:55

Nevejde, má 64-69g.

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 12. 2019 15:01

Proč? Jde o to vejít se pod 95g/km a to se vejde v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  10. 12. 2019 15:09

Z pohledu automobilky ano, ale z pohledu uživatele je podstatné 50g, jinak zpravidla padají výhody.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  10. 12. 2019 15:56

Přesně, když už plug-in, tak s EL značkou

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 12. 2019 19:37

Jedině v Praze, ale pro Prahu asi Audi auta nestaví.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  11. 12. 2019 13:23

Obdobný limit má i řada měst v Německu (a možná i jinde, nemám přehled o všem všude)

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  10. 12. 2019 15:39

To mi prijde vice smyslplnejsi Medved GLE s 30 kWh baterkou. Sice 4hrnek v dieselu, ale spotreba bude na pulce oproti teto Q7.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  10. 12. 2019 15:59

To až na ten 4hrnek smysl dává daleko víc. Ale buďte v klidu, Q7 55 TDIe bude co nevidět.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 12. 2019 18:00

Q7 60 TFSIe 2535kg
Q7 cca 2400kg
Cayenne E hybrid cca 2370
X4 45e 2500kg
GLE 350de 2650kg

vše dle EU s řidičem a balastem


X5 ani Q7 pravděpodobně neumí aktivní stabilizátory. Cayenne jo. Pod 50g CO2 je X5 a GLE.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 12. 2019 18:10

mělo tam být SQ7... 2400kg

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 12. 2019 22:24

aktivní stabilizátory jsou součástí paketu podvozku advanced spolu s řízenou zadní nápravou. Od 2015 pro Q7, od 2016 pro SQ7, od 2018 i pro Q8, od 2019 SQ8. BMW je taky umí.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  10. 12. 2019 22:45

asi jsem se vyjadril nepresne, nejde to pro PHEV ani u audi ani u bmw

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  11. 12. 2019 18:34

ano, u Q7..e dočasně nelze objednat ani řízení zadní nápravy, ani paket podvozku advanced.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  11. 12. 2019 20:14

No počkej!!!
Takže to časem půjde? To by změnilo moje preference....

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  12. 12. 2019 04:32

Ano, třetí palubní napětí je na cestě. Mildhybridy mají 48V Li-ion v zadním převisu právě tam, kde PHEV má vysokonapěťový akumulátor.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  12. 12. 2019 08:33

Moc diky, v Cayennu to prave lze. Kazdopadne je to super. Protoze 2,5t auto bez toho bude budto parnik nebo nepohodlna koza. Teda usuzuju podle Touarega v8, jestli umi v Mnichove zazraky se teprve dozvim.

Pro me z toho plyne akorat to, ze v pristim roce auto pravdepodobne mit nebudu:/

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A