Z Audi Q7 je už také plug-in hybrid. Má spotřebu 2,8 litru a elektricky ujede až 43 km

Audi již naplno představuje plug-in hybridní variantu SUV Q7. Známe podrobnosti o jeho ústrojí včetně spotřeby či dynamických schopností. Novinka nabídne dvě úrovně naladění.

Také Audi pokračuje v rozšiřování nabídky plug-in hybridních variant svých modelů. Po uvedení elektrifikovaných Audi Q5, A6 či očekávané limuzíny A8 se dalším adeptem stalo SUV Q7. Novinka tak obdržela značení „TFSI e“ a zájemcům dá na výběr ze dvou úrovní naladění svého ústrojí, které kombinuje benzinový vidlicový šestiválec 3.0 TFSI s elektromotorem zabudovaným v konstrukci osmistupňového automatu tiptronic.

V případě verze Q7 60 TFSI e čítá systémový výkon ústrojí 335 kW (456 koní) a 700 N.m točivého momentu. S pohonem všech kol tak zvládá nejsilnější plug-in hybridní Q7 sprint z nuly na 100 km/h za 5,7 vteřiny. Kombinovanou spotřebu paliva uvádí Audi na hodnotě 2,8 až 3,0 litru na 100 km.

Audi RS Q3 a RS Q3 SB mají české ceny. SUV se 400 koňmi zvládnou až 280 km/h

Audi RS Q3 a RS Q3 SB mají české ceny. SUV se 400 koňmi zvládnou až 280 km/h

Slabší, ale přesto dostatečně schopnou variantou je Q7 55 TFSI e, která zajistí systémový výkon ústrojí 280 kW (381 koní) a točivý moment 600 N.m. Zde je pohon všech kol pochopitelně také standardem a zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 5,9 vteřiny. Kombinovanou spotřebu paliva přitom Audi uvádí na identické hodnotě 2,8 až 3,0 litru na 100 km.

Obě varianty umí dosáhnout maximální elektronicky omezené rychlosti až 240 km/h, přičemž v režimu čistě elektrického pohonu umí cestovat rychlostí až 135 km/h. Díky lithium-iontové baterii o kapacitě 17,3 kWh je pak zajištěn dojezd na elektřinu 43 kilometrů (WLTP).

Audi Q5 do zásuvky přijíždí do Česka. S cenou 1,6 milionu potěší hlavně výkonem

Audi Q5 do zásuvky přijíždí do Česka. S cenou 1,6 milionu potěší hlavně výkonem

Baterie je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Ač to Audi neuvádí, je možné, že objem se tedy o pár litrů zmenšil. Bohužel, časy nabíjení zatím automobilka u plug-in hybridní Q7 také neupřesňuje.

Do prodeje se nové Audi Q7 TFSI e quattro dostane ještě před koncem letošního roku. V Německu bude výkonnější verze 60 TFSI e začínat na částce 89.500 euro (asi 2,3 milionu korun), zatímco slabší 55 TFSI e začne na ceně 74.800 euro (1,9 milionu korun). Na české cenovky ještě upozorníme se startem prodeje.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů | 2 příspěvky
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků