Audi A3 má po velkém faceliftu a vydává se i do segmentu crossoverů. V interiéru čeká mnoho příjemných překvapení.
Audi A3 vede nepřerušenou modelovou linii od roku 1996. Aktuálně čtvrtá generace je tu s námi od roku 2020 a nyní si opět dopřává kondiční modernizaci. Ta je poměrně rozsáhlá, protože kromě přepracované podoby exteriéru a interiéru, doplňuje sedan a sportback nová karosářská verze s prvky crossoveru.
A3 působí uhlazenějším dojmem, což je dáno bezrámovou maskou Singleframe, která je nižší a širší. Dravý vzhled podtrhuje nárazník se širokými kapsami po stranách a výrazným spodním splitterem. Stejně odvážný je nárazník, vzadu doplněný difuzorem. Ještě více sportovního švihu přidá balíček S line inspirovaný vrcholným modelem S3. Novinkou pro A3 jsou přední světla s programovatelným světelným podpisem denního svícení. Kola mají standardně 16 palců a paleta barev se rozrostla o nový červený, modrý a zelený odstín.
V kabině si ihned všimneme přepracované palubní desky a středové konzole. Designéři si pohráli s provedením řadicí páky, ventilačních otvorů, a náladovým osvětlením. Za něj se nepřiplácí, nabízí 30 různých barev a poprvé ozařuje i výplně dveří. Středový tunel má ergonomicky tvarovanou loketní opěrku. V oblasti čalounění sází Audi na mikrovlákno Dinamica se vzhledem semiše. Nový povrch má také středová konzole a kliky dveří.
Centrem multimediální zábavy je systém MMI s 10palcovou obrazovkou. Díky obchodu s aplikacemi třetích stran poskytuje široké spektrum využití a slouží i pro nákup komfortních prvků vozu, například adaptivního tempomatu, automatického přepínání dálkových světel, dvouzónové klimatizace, navigace MMI plus, služeb Audi connect i zrcadlení chytrého telefonu.
Všechny funkce je možné zarezervovat na jeden měsíc, půl roku, celý rok, tři roky nebo trvale. Smyslem je úspora pro zákazníky, kteří by si danou funkci koupili jen na období, kdy ji skutečně využívají. Amazon Alexa pak slouží pro streamování hudby a ovládání chytré domácnosti. Naopak za 4 USB porty a indukční nabíječku se připlácet nemusí. Zavazadlový prostor má základní objem 380 l a lze jej zvětšit na 1200 l.
Jízdní data se řidiči zobrazují v digitálním přístrojovém štítu doplněném o head-up displej. Na cestách ho podpoří protikolizní asistent, sledování jízdy v pruhu, podpora změny pruhu a monitoring provozu před a za vozem. Ve městě s parkováním pomohou různě sofistikovaní asistenti.
Vedle sedanu a sportbacku Audi do party přidává ještě provedení A3 allstreet s prvky crossoverů. Pro zdůraznění vyššího postoje se maska Singleframe posunula blíže k hraně kapoty. Ve srovnání s běžnou A3 má allstreet o 30 mm větší světlou výšku, přičemž 15 mm připadá na specificky upravený podvozek a zbytek dělají 17palcová kola, ale můžete mít až devatenáctky. Opticky se allstreet odlišuje stříbrným lemováním otvorů v předním nárazníku a oplastováním spodní části kolem celého vozu.
V úvodní fázi prodej odstartuje zážehová mild-hybridní patnáctistovka 35 TFSI a vznětový motor 35 TDI. Oba jsou naladěné na výkon 110 kW a jsou spojené s automatickou převodovkou. Ve druhé polovině roku budou následovat další benzinové a naftové motory a na závěr přijde plug-in hybrid. Výroba bude probíhat v továrně Audi v Ingolstadtu. Německá cena sportbacku startuje v přepočtu na 902.000 Kč, sedan je o cca 20.000 Kč dražší.