Yvan Muller bude se SEATem bojovat o titul

SEAT a Yvan Muller budou během následujícího víkendu bojovat o titul v poháru konstruktérů a v absolutním pořadí jezdců v šampionátu FIA World Touring Car Championship.

Francouz Yvan Muller patří k nejzkušenějším pilotům, kteří jezdí pro tovární tým SEAT Sport. Začínal v osmdesátých letech na motokárách, v roce 1989 byl třetí v národním poháru F3 ve Francii, v roce 1992 zvítězil ve formuli 2 ve Velké Británii a od poloviny devadesátých let je jeho jméno spojováno s okruhovými závody cestovních vozů, především ve Velké Británii. Vedle absolutního vítězství v BTCC (British Touring Car Championship) v roce 2003 si připsal 4 druhá místa v letech 2001, 2002, 2004 a 2005.

Se SEATem Leon si ve WTCC dojel minulý rok pro vítězství v závodě v Brands Hatch a celkově v šampionátu WTCC 2006 skončil na čtvrtém místě.

Yvan Muller, který je před posledními dvěma závody v čínském Macau na výborné výchozí pozici pro zisk titulu, svou aktuální situaci komentuje následovně: „I jako vedoucí jezdec šampionátu musím říci, že je to pro mne pokaždé stejné. Před každým závodem se připravuji shodně. Loni se nám v Macau dařilo, ale jde o velmi specifický okruh, kde se může během závodů stát cokoliv. Leon TDI bude lepší na dlouhých rovinkách, ale Macau je také velmi úzké a zatáčkovité, takže teprve uvidíme, jak na tom budeme ve srovnání s konkurenty. Bude tam plno lehčích aut na trati, a s maximálním hmotnostním handikepem 60 kg to nebude snadné, zejména během kvalifikace.”

Pokud by SEAT v Macau uspěl, stal by se první španělskou značkou, která vyhrála světový okruhový šampionát. Yvan Muller by zase přerušil francouzský půst, když by se po 14 letech stal světovým okruhovým šampionem, po tom, co Alain Prost vyhrál mistrovský titul ve formuli 1 v roce 1993.

Erich Schmitt, předseda představenstva SEATu, podpoří tovární tým SEAT Sport osobní účastí v Macau.

Podrobnosti o závodě:

Závod:2007 FIA WTCC kolo 21/22

Místo konání: Macau, Čína

Délka kola: 6,117 km

Časy (všechny časy CET):

16/11 (Pátek): Volný trénink 1 – 1:45; Volný trénink 2 – 5:20; Kvalifikace – 9:15.

18/11 (Pondělí): Warm up – 1.00; Závod 1 – 4:55; Závod 2 – 5:55

TV přenos: Živě na Eurosportu.

ČT4 Sport: 18.11. 19:50, / Další vysílání: ČT4 SPORT 19.11. 03:55, ČT4 SPORT 19.11. 13:10

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1.-2 Andy Priaulx (BMW)81 bod

1.-2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků