Yvan Muller bude se SEATem bojovat o titul

Yvan Muller bude se SEATem bojovat o titul

SEAT a Yvan Muller budou během následujícího víkendu bojovat o titul v poháru konstruktérů a v absolutním pořadí jezdců v šampionátu FIA World Touring Car Championship.

Francouz Yvan Muller patří k nejzkušenějším pilotům, kteří jezdí pro tovární tým SEAT Sport. Začínal v osmdesátých letech na motokárách, v roce 1989 byl třetí v národním poháru F3 ve Francii, v roce 1992 zvítězil ve formuli 2 ve Velké Británii a od poloviny devadesátých let je jeho jméno spojováno s okruhovými závody cestovních vozů, především ve Velké Británii. Vedle absolutního vítězství v BTCC (British Touring Car Championship) v roce 2003 si připsal 4 druhá místa v letech 2001, 2002, 2004 a 2005.

Se SEATem Leon si ve WTCC dojel minulý rok pro vítězství v závodě v Brands Hatch a celkově v šampionátu WTCC 2006 skončil na čtvrtém místě.

Yvan Muller, který je před posledními dvěma závody v čínském Macau na výborné výchozí pozici pro zisk titulu, svou aktuální situaci komentuje následovně: „I jako vedoucí jezdec šampionátu musím říci, že je to pro mne pokaždé stejné. Před každým závodem se připravuji shodně. Loni se nám v Macau dařilo, ale jde o velmi specifický okruh, kde se může během závodů stát cokoliv. Leon TDI bude lepší na dlouhých rovinkách, ale Macau je také velmi úzké a zatáčkovité, takže teprve uvidíme, jak na tom budeme ve srovnání s konkurenty. Bude tam plno lehčích aut na trati, a s maximálním hmotnostním handikepem 60 kg to nebude snadné, zejména během kvalifikace.”

Pokud by SEAT v Macau uspěl, stal by se první španělskou značkou, která vyhrála světový okruhový šampionát. Yvan Muller by zase přerušil francouzský půst, když by se po 14 letech stal světovým okruhovým šampionem, po tom, co Alain Prost vyhrál mistrovský titul ve formuli 1 v roce 1993.

Erich Schmitt, předseda představenstva SEATu, podpoří tovární tým SEAT Sport osobní účastí v Macau.

Podrobnosti o závodě:

Závod:2007 FIA WTCC kolo 21/22

Místo konání: Macau, Čína

Délka kola: 6,117 km

Časy (všechny časy CET):

16/11 (Pátek): Volný trénink 1 – 1:45; Volný trénink 2 – 5:20; Kvalifikace – 9:15.

18/11 (Pondělí): Warm up – 1.00; Závod 1 – 4:55; Závod 2 – 5:55

TV přenos: Živě na Eurosportu.

ČT4 Sport: 18.11. 19:50, / Další vysílání: ČT4 SPORT 19.11. 03:55, ČT4 SPORT 19.11. 13:10

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 20 závodech

Pořadí značek

1. BMW237 bodů

2. SEAT227 bodů

3. Chevrolet194 body

4. Alfa Romeo111 bod

Pořadí jezdců

1.-2 Andy Priaulx (BMW)81 bod

1.-2. Yvan Muller (SEAT)81 bod

3. Augusto Farfus (BMW)71 bod

4. James Thompson (Alfa)69 bodů

5. Jorg Muller (BMW)66 bodů

6. Nicola Larini (Chevrolet)61 bod

8. Gabriele Tarquini (SEAT)54 bodů

10. Jordi Gené (SEAT)50 bodů

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků