Yugo Koral a Zastava 55 se loučí se sériovou výrobou

Yugo Koral, kompaktní srbský hatchback, který neodmyslitelně patří ke koloritu balkánských silnic, se minulý týden rozloučil se svou dlouhou sériovou výrobou. Posledním kusem, jenž po více než dvaceti letech sjel z pásů Kragujevského závodu, bylo červené Yugo Koral s výrobním číslem 794 428, které poputuje do muzea automobilky. Poslední kousek se od těch ostatních ničím podstatným neliší a zdobí ho pouze nápis na zadní části „cao, nema više“, což ve volném překladu znamená něco jako „sbohem, víc není“. O úplně poslední Koral však svým způsobem ještě nejde, protože další tyto modely (avšak pod jiným názvem) se budou pravděpodobně již brzy vyrábět v Kongu.

20. listopadu se v tomto srbském závodu odehrála další významná událost a to ukončení výroby modelu Zastava Skala 55, který ještě v březnu letošního roku dočkal mírného omlazení. Poslední Skala 55 s pořadovým číslem 1 273 532 poputuje taktéž do muzea, ovšem její fanoušci nemusí být nešťastný, jelikož tento model se pod názvem Zastava 128 vyrábí ještě v Egyptu.  

Srbský závod u města Kragujevac nyní čekají rozsáhlé přípravy na výrobu cenově dostupných Fiatů a na výrobu modelu Zastava 10, což je v podstatě převlečené Punto Classic.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední Yugo Koral
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků