Yugo Koral, kompaktní srbský hatchback, který neodmyslitelně patří ke koloritu balkánských silnic, se minulý týden rozloučil se svou dlouhou sériovou výrobou. Posledním kusem, jenž po více než dvaceti letech sjel z pásů Kragujevského závodu, bylo červené Yugo Koral s výrobním číslem 794 428, které poputuje do muzea automobilky. Poslední kousek se od těch ostatních ničím podstatným neliší a zdobí ho pouze nápis na zadní části „cao, nema više“, což ve volném překladu znamená něco jako „sbohem, víc není“. O úplně poslední Koral však svým způsobem ještě nejde, protože další tyto modely (avšak pod jiným názvem) se budou pravděpodobně již brzy vyrábět v Kongu.
20. listopadu se v tomto srbském závodu odehrála další významná událost a to ukončení výroby modelu Zastava Skala 55, který ještě v březnu letošního roku dočkal mírného omlazení. Poslední Skala 55 s pořadovým číslem 1 273 532 poputuje taktéž do muzea, ovšem její fanoušci nemusí být nešťastný, jelikož tento model se pod názvem Zastava 128 vyrábí ještě v Egyptu.
Srbský závod u města Kragujevac nyní čekají rozsáhlé přípravy na výrobu cenově dostupných Fiatů a na výrobu modelu Zastava 10, což je v podstatě převlečené Punto Classic.
Poslední Yugo Koral