Yugo Koral a Zastava 55 se loučí se sériovou výrobou

Yugo Koral, kompaktní srbský hatchback, který neodmyslitelně patří ke koloritu balkánských silnic, se minulý týden rozloučil se svou dlouhou sériovou výrobou. Posledním kusem, jenž po více než dvaceti letech sjel z pásů Kragujevského závodu, bylo červené Yugo Koral s výrobním číslem 794 428, které poputuje do muzea automobilky. Poslední kousek se od těch ostatních ničím podstatným neliší a zdobí ho pouze nápis na zadní části „cao, nema više“, což ve volném překladu znamená něco jako „sbohem, víc není“. O úplně poslední Koral však svým způsobem ještě nejde, protože další tyto modely (avšak pod jiným názvem) se budou pravděpodobně již brzy vyrábět v Kongu.

20. listopadu se v tomto srbském závodu odehrála další významná událost a to ukončení výroby modelu Zastava Skala 55, který ještě v březnu letošního roku dočkal mírného omlazení. Poslední Skala 55 s pořadovým číslem 1 273 532 poputuje taktéž do muzea, ovšem její fanoušci nemusí být nešťastný, jelikož tento model se pod názvem Zastava 128 vyrábí ještě v Egyptu.  

Srbský závod u města Kragujevac nyní čekají rozsáhlé přípravy na výrobu cenově dostupných Fiatů a na výrobu modelu Zastava 10, což je v podstatě převlečené Punto Classic.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední Yugo Koral
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků