Yugo Koral a Zastava 55 se loučí se sériovou výrobou

Yugo Koral, kompaktní srbský hatchback, který neodmyslitelně patří ke koloritu balkánských silnic, se minulý týden rozloučil se svou dlouhou sériovou výrobou. Posledním kusem, jenž po více než dvaceti letech sjel z pásů Kragujevského závodu, bylo červené Yugo Koral s výrobním číslem 794 428, které poputuje do muzea automobilky. Poslední kousek se od těch ostatních ničím podstatným neliší a zdobí ho pouze nápis na zadní části „cao, nema više“, což ve volném překladu znamená něco jako „sbohem, víc není“. O úplně poslední Koral však svým způsobem ještě nejde, protože další tyto modely (avšak pod jiným názvem) se budou pravděpodobně již brzy vyrábět v Kongu.

20. listopadu se v tomto srbském závodu odehrála další významná událost a to ukončení výroby modelu Zastava Skala 55, který ještě v březnu letošního roku dočkal mírného omlazení. Poslední Skala 55 s pořadovým číslem 1 273 532 poputuje taktéž do muzea, ovšem její fanoušci nemusí být nešťastný, jelikož tento model se pod názvem Zastava 128 vyrábí ještě v Egyptu.  

Srbský závod u města Kragujevac nyní čekají rozsáhlé přípravy na výrobu cenově dostupných Fiatů a na výrobu modelu Zastava 10, což je v podstatě převlečené Punto Classic.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední Yugo Koral
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků