Trend elektromobilů nebyl před zhruba deseti lety natolik silný jako dnes. Pro technického nadšence a YouTubera Erica Tischera z Kalifornie se však již tehdy zdálo jako skvělý nápad... Zdroj: YouTube.com/ etischer

Trend elektromobilů nebyl před zhruba deseti lety natolik silný jako dnes. Pro technického nadšence a YouTubera Erica Tischera z Kalifornie se však již tehdy zdálo jako skvělý nápad... | Zdroj: YouTube.com/etischer

...zahodit ve svém Volkswagenu Passat spalovací motor a přejít na čistě elektrické pohonné ústrojí. A to zcela vlastními silami. Jak se říká, někdo má prostě na takové věci hlavu. Zdroj: YouTube.com/ etischer

...zahodit ve svém Volkswagenu Passat spalovací motor a přejít na čistě elektrické pohonné ústrojí. A to zcela vlastními silami. Jak se říká, někdo má prostě na takové věci hlavu. | Zdroj: YouTube.com/etischer

Projekt odstartoval v červnu 2008 zakoupením ojetého a nepojízdného Passatu na známém inzerčním portálu Craig´s List. Zdroj: YouTube.com/ etischer

Projekt odstartoval v červnu 2008 zakoupením ojetého a nepojízdného Passatu na známém inzerčním portálu Craig´s List. | Zdroj: YouTube.com/etischer

Už v dubnu 2009 však bylo hotovo a Passat byl oficiálně přihlášen do provozu jako elektrické vozidlo, se kterým od té doby stihl Tischer najezdit přes 140.000 kilometrů. Zdroj: YouTube.com/ etischer

Už v dubnu 2009 však bylo hotovo a Passat byl oficiálně přihlášen do provozu jako elektrické vozidlo, se kterým od té doby stihl Tischer najezdit přes 140.000 kilometrů. | Zdroj: YouTube.com/etischer

Pohonné ústrojí je kombinaci AC elektromotoru Siemens (90 kW), který dříve využíval Ford u své krátkodobě žijící série elektrického Rangeru v 90. letech, a bateriového modulu o 99 článcích a kapacitě 33 kWh. Zdroj: YouTube.com/ etischer

Pohonné ústrojí je kombinaci AC elektromotoru Siemens (90 kW), který dříve využíval Ford u své krátkodobě žijící série elektrického Rangeru v 90. letech, a bateriového modulu o 99 článcích a kapacitě 33 kWh. | Zdroj: YouTube.com/etischer

Překvapivě, auto používá manuální převodovku bez spojky, která vznikla přestavbou původního automatu. Dojezd uvádí Tischer na 160 kilometrů, ačkoliv normálně s vozem najíždí kolem 112 kilometrů před dalším nabíjením. Zdroj: YouTube.com/ etischer

Překvapivě, auto používá manuální převodovku bez spojky, která vznikla přestavbou původního automatu. Dojezd uvádí Tischer na 160 kilometrů, ačkoliv normálně s vozem najíždí kolem 112 kilometrů před dalším nabíjením. | Zdroj: YouTube.com/etischer

S domácím nabíjením elektrického Passatu si přitom tvůrce rovněž pohrál. Auto nabíjí ze střídavého okruhu napětím 240 V, přičemž časovač zajistí nabíjení pouze po půlnoci v rámci nízkého tarifu elektřiny. Zdroj: YouTube.com/ etischer

S domácím nabíjením elektrického Passatu si přitom tvůrce rovněž pohrál. Auto nabíjí ze střídavého okruhu napětím 240 V, přičemž časovač zajistí nabíjení pouze po půlnoci v rámci nízkého tarifu elektřiny. | Zdroj: YouTube.com/etischer

Pro další ušetření dolarů při nabíjení vozu má Tischer na střeše domu i solární panely. Pro nabíjení z veřejných nabíjecích stanic pak používá konvertor. Více v článku... Zdroj: YouTube.com/ etischer

Pro další ušetření dolarů při nabíjení vozu má Tischer na střeše domu i solární panely. Pro nabíjení z veřejných nabíjecích stanic pak používá konvertor. Více v článku... | Zdroj: YouTube.com/etischer

...zahodit ve svém Volkswagenu Passat spalovací motor a přejít na čistě elektrické pohonné ústrojí. A to zcela vlastními silami. Jak se říká, někdo má prostě na takové věci hlavu. Zdroj: YouTube.com/ etischer
Projekt odstartoval v červnu 2008 zakoupením ojetého a nepojízdného Passatu na známém inzerčním portálu Craig´s List. Zdroj: YouTube.com/ etischer
Už v dubnu 2009 však bylo hotovo a Passat byl oficiálně přihlášen do provozu jako elektrické vozidlo, se kterým od té doby stihl Tischer najezdit přes 140.000 kilometrů. Zdroj: YouTube.com/ etischer
Pohonné ústrojí je kombinaci AC elektromotoru Siemens (90 kW), který dříve využíval Ford u své krátkodobě žijící série elektrického Rangeru v 90. letech, a bateriového modulu o 99 článcích a kapacitě 33 kWh. Zdroj: YouTube.com/ etischer
8
Fotogalerie

Youtuber si z ojetého VW Passat udělal elektromobil. Už najel přes 140.000 km

Přestavět si vlastní auto na elektromobil a najezdit s ním přes 140 tisíc kilometrů nebylo pro jistého nadšence z USA žádný problém, mohlo by se zdát normálnímu smrtelníkovi.

Trend elektromobilů nebyl před zhruba deseti lety natolik silný jako dnes. Pro technického nadšence a Youtubera Erica Tischera z Kalifornie se však již tehdy zdálo jako skvělý nápad zahodit ve svém Volkswagenu Passat spalovací motor a přejít na čistě elektrické pohonné ústrojí. A to zcela vlastními silami. Jak se říká, někdo má prostě na takové věci hlavu.

Projekt odstartoval v červnu 2008 zakoupením ojetého a nepojízdného Passatu na známém inzerčním portálu Craig's List. Už v dubnu 2009 bylo hotovo a Passat byl oficiálně přihlášen do provozu jako elektrické vozidlo, se kterým od té doby stihl Tischer najezdit přes 140.000 kilometrů.

Pohonné ústrojí je kombinaci AC elektromotoru Siemens (90 kW), který dříve využíval Ford u své krátkodobě žijící série elektrického Rangeru v 90. letech, a bateriového modulu o 99 článcích a kapacitě 33 kWh. Překvapivě, auto používá manuální převodovku bez spojky, která vznikla přestavbou původního automatu. Dojezd uvádí Tischer na 160 kilometrů, ačkoliv normálně s vozem najíždí kolem 112 kilometrů před dalším nabíjením.

S domácím nabíjením elektrického Passatu si přitom tvůrce rovněž pohrál. Auto nabíjí ze střídavého okruhu napětím 240 V, přičemž časovač zajistí nabíjení pouze po půlnoci v rámci nízkého tarifu elektřiny. Pro další ušetření dolarů při nabíjení vozu má Tischer na střeše domu i solární panely. Pro nabíjení z veřejných nabíjecích stanic pak používá konvertor.

Ve videu níže se Tischer do popisu přestavby a použité techniky pouští rozsáhleji, především ale také zmiňuje samotnou cenu celé přestavby. Jeho konverze Passatu na elektrický pohon tak vyšla na 25.000 dolarů, tedy v přepočtu asi 580.000 korun. Nejnákladnější částí výdajů pak byly samozřejmě baterie za 12.500 dolarů (asi 290.000 Kč).

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud