Youtuber si z ojetého VW Passat udělal elektromobil. Už najel přes 140.000 km

23 komentářů

Obden
28. února • 19:41

Tak a teď tu o Sněhurce. To fakt stačí k napsání "článku" že autor zavadil o profil youtubera?

28. února • 9:46

videl jsem na fotkach skodu 1000 na baterie.a na Bazosi.cz byl nedavno viden favorit na baterie privezeny z Nemecka....3 baterie v kufru.snadno vymenitelne.

Martin P.
26. února • 10:50

No to je super... jenže Kalifornie má obzvláště benevolentní předpisy ohledaně vozidel na co smí na silnici a tak v Oregonu by to na silnici už třeba nesmělo.Cenu takové přestavby beru jen jako ukázku kolik lidé jsou schopni dát za velkou protézu na své malé sebevědomí.

Tommy
27. února • 21:25

Ten týpek to vlastníma rukama postavil a zprovoznil. To je projev schopností a umu. Protéza na sebevědomí je, když si nějaký čůráček manažár, co šlape dolů, aby si nechal svrchu srát na hlavu, nechá koupit audinku v dieslu a machruje s tím na D1 v levým pruhu...

Driver
26. února • 11:26

Cena té přestavby může být nulová. Pokud je elektrotechnik, udělal si práci sám, nebo známý... Pokud jde o techniku, tak je převzatá z vyřazeného vozu, takže používá to, co by se vyhodilo nebo sešrotovalo. Stejně tak nekoupil nové auto a nevyhodil starého Pašíka ale používá to dál, to je taky ekologické. Nabíjí částečně ze solárů, tak má částečně obnovitelný zdroj, ač víme, že solár je toxický maras, ale to nechme stranou, třeba ho už měl pro potřeby domu a teď to pouřívá i pro dopravu. Podle mě se tím baví v kontextu toho, že to je legální (všude jinde by mu to neprošlo) Skorosoused takto postavil elektromotorku a jezdí to odhadem 70-100kmh, zrychlení solidní, náklady na výrobu ze šrotu a vlastní práce nízké (dneska lidi vyhodí týden starou motorku za mega jen proto, že ji zadřeli a oprava se nevyplatí a díly nikdo nechce, když to je atyp) A dojezd 100km do práce na naákup denně v pohodě stačí. Průměr v ČR je denně najede 6000km každé vozido. To je denně průměr 16.4km. :-D Někdo jezdí jen v neděli a to nesmí pršet nebo být zima... Takže to chce klid B-]

JirkaK
26. února • 14:22

Cena té přestavby nemůže být nulová a ani není. Auto ve stavu použitelném pro další provoz vám zadarmo nikdo nevěnuje, baterky stály v přepočtu skoro 300000 korun, ani pohonná jednotka a další komponenty se nerozdávají v rámci charity. V článku je to jasně zmíněno - celkem 25 tisíc dolarů, v přepočtu 580 tisíc korun. Mimochodem - při zmíněných dosud ujetých 140 000km je to asi 4Kč za každý ujetý km. Kdyby nedělal nic a jezdil s původním pohonem, nafta by ho přišla zhruba na půlku - v českých cenách, v Americe ještě na podstatně méně.
Na druhou stranu smekám před technickým umem dotyčného - vyrobit v domácích podmínkách elektrický pohon, který je normálně použitelný a funkční i po 140 000km je unikátní.

Martin P.
26. února • 12:35

Ne nemůže být nulová . To že Vy sám si nepočítáte práci hodinu za 20$. Neznamená, že ta práce žádnou cenu nemá. V článku bylo jaká část nákladů byla, i šrot má nějakou cenu. Výsledek by byl, že pokud by to samé odpracoval v servise jako automechanik , nebo zakázková obrábění, tak by si za to ojetý EV koupil třeba taky. Obzvláště v zemi kde taková práce je drahá. On nestavěl hotrod, ratrod ani nic podobného co je vlastně umělecké dilo, ale znovu vymýšlel kolo a opěvoval Ameriku. Jo jo šroťák. Zamýšlel jste se proč lidé co furt tak intenzivně "šetří" mají kupodivu kulové? Vždyť přeci na šroťáku seženou vše.... ...nebo z toho geniálního vzorce jaksi něco vypadlo?

Driver
26. února • 11:27

Oprava 6000 ročně

Ota
26. února • 10:17

pres pul mega do stary pastiky . kdy se mu to vrati, protoze to snad delal z tohoto duvodu ,ne?

Michal
26. února • 8:45

Kolik ty baterky váží?mít je pod přední kapotou musí být hodně těžké na předek.

Ďoďo
26. února • 6:42

Chudak si myslí,že robí niečo užitočne pre životne prostredie a pravdepodobne netuší že v USA sa vyraba  80% elektriny z uhlia,plynu,oleja.Určite nama šajnu ,že jeho drahe  lithiove baterky takmer nikto nerecykluje,lebo je to neekonomicke.
Navyše sa stal otrokom svojho elektroauta,kedže musí nabíjať každých 112 km.

iPace
26. února • 9:28

a na tech 80% z uhli v USA jsi prisel jak? to ses rano probudil a po vzoru nase pana premiera sis rekl ze ......""Hmmmm, v USA se 80% elektriny vyrabi z uhli, tak a kdys si to myslim tak to musi bejt pravda " :-D a nebo to pravda neni , ani ne minuta hledani na google a je jasne ze pises totalni bludy :-Ddata za rok 2018 https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php... a vidim tam ze uhli ma v USA posil za rok 2018 silenych 27.5%, hele nevim jak tobe Ďoďo , ale me teda 27.5% a 80% prijde jako sakra rozdil :-D

FK
26. února • 14:27

Zdravím, z toho Vašeho odkazu vyplývá, že souhrně fosilní paliva, což může asi být ono "uhlí, plyn a olej" je 63,6 %
Sice to není 80% , ale furt je to blíž než Vašich 27,5% FK

iPace
26. února • 18:57

jinak Ďoďo je zdejsi trolik a podobny hovadiny chrli pod kazdej claneka jeste k tem podilum, ono dnes vesmes maji tyhle podily vypovidaci hodnotu jen castecne, tykaji se jen verejne rozvodne soustavy dane krajiny, ale vubec se tam nepocita s vlastni vyrobou elektriny ktera do rozvodne soustavy vubec nezamiri, a co si budem namlouvat, takova elektrina bejva vetsinove z OZE, asi malokdo ma doma treba tepelnou elektrarnu :-D a cim vice se OZE takto rozmaha, tim vetsi ma teoreticky podil, sekundarne pak prave OZE je hodne oblibene u lidi kteri maji prave elektromobil, je to dnes v podstate nejlepsi moznost jak si zajistit urcitou nezavislost, kdy elektinu si vyrabim sam a take si ji sam spotrebuju, proto take Tesla uvadi ze prez 90% nabijeni Tesel neni na Superchargerech, ale na jinych typech nabijeni a vetsinou pomalých, tedy treba doma ci v praci, argument lidi ze dnesni BEV tak jezdi hlavne na uhli tak bejva dost lichej, vetsina takovych BEV totiz prave vetsinou jezdi na elektrinu z domacich slunecnich a vetrnych elektraren, protoze vetsina tech lidi nabiji prez noc doma z baterek ktere maj u takoveho OZE na vlastnim dome

iPace
26. února • 18:45

nejvice podilu ma plyn, a ten z hlediska emisi neni tak silenej jako uhli a ropa/ropne oleje, z plynu nejsou zadne pevne emisni slozky, ktere jsou z hlediska emisi to ake bude hrat zrejme prim v energetice Nmecka a CR v pristich desetiletich

p.
25. února • 20:13

Velmi podobna prestavba byla realizovana ve stejne dobe v Brne na VUT. Shodne baterie a Siemens motor byly dany do tehdejsiho testovaciho kusu Skoda Superb a vzniklo auto pojmenovane Superbel... viz google, ten vi ;-)

p.
2. března • 19:17

to by me teda zajimalo, s cim jako nesouhlasi tech 15 lidi, co sem dalo minus...

Rokyta ex Acz
25. února • 20:03

Když si vzpoměnu jak jsem občas nesl pár metrů od nabíječky z předsíně do garáže své baterky (něco nad 90Ah), tak si netroufám odhadnout koliv váží to, co dal pod kapotu. Ale jasně, proč ne. Pokud mu to doopravdy slušně funguje, tak super. Mám radost, že to alespoň někde jde. Ve zdejším státě s ulhaným stb premiérem by mu akorát házeli klacky pod nohy. STK které se nově musí připojovat do diagnostiky, když ani nemají mojí koncovku a vypinovávat každá stanice neumí by jej ugrilovaly. Alespoň ukázal, že to nemusí být takový problém, jak se nám automobilky svým marketingem snaží namluvit. Osobně sice raději benzín, ale pro pána palec nahoru.

BB
25. února • 21:37

Hlupáčku ty bude havloid.

Tommy
27. února • 21:20

Zkusíš to česky, Zemanovský mentále? B-]

Emil
25. února • 22:43

A ty zmrd

JirkaX
26. února • 13:32

Emílku ty jsi taky ožrala jak byl pan H

BB
26. února • 8:11

No no ať ti neprdne cévka.B-]

Doporučujeme

Články odjinud