Youtuber si z ojetého VW Passat udělal elektromobil. Už najel přes 140.000 km

Přestavět si vlastní auto na elektromobil a najezdit s ním přes 140 tisíc kilometrů nebylo pro jistého nadšence z USA žádný problém, mohlo by se zdát normálnímu smrtelníkovi.

Trend elektromobilů nebyl před zhruba deseti lety natolik silný jako dnes. Pro technického nadšence a Youtubera Erica Tischera z Kalifornie se však již tehdy zdálo jako skvělý nápad zahodit ve svém Volkswagenu Passat spalovací motor a přejít na čistě elektrické pohonné ústrojí. A to zcela vlastními silami. Jak se říká, někdo má prostě na takové věci hlavu.

Jak snadno splést první Autopilot Tesly? Stačí kousek pásky a problém je na světě

Jak snadno splést první Autopilot Tesly? Stačí kousek pásky a problém je na světě

Projekt odstartoval v červnu 2008 zakoupením ojetého a nepojízdného Passatu na známém inzerčním portálu Craig's List. Už v dubnu 2009 bylo hotovo a Passat byl oficiálně přihlášen do provozu jako elektrické vozidlo, se kterým od té doby stihl Tischer najezdit přes 140.000 kilometrů.

Pohonné ústrojí je kombinaci AC elektromotoru Siemens (90 kW), který dříve využíval Ford u své krátkodobě žijící série elektrického Rangeru v 90. letech, a bateriového modulu o 99 článcích a kapacitě 33 kWh. Překvapivě, auto používá manuální převodovku bez spojky, která vznikla přestavbou původního automatu. Dojezd uvádí Tischer na 160 kilometrů, ačkoliv normálně s vozem najíždí kolem 112 kilometrů před dalším nabíjením.

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

S domácím nabíjením elektrického Passatu si přitom tvůrce rovněž pohrál. Auto nabíjí ze střídavého okruhu napětím 240 V, přičemž časovač zajistí nabíjení pouze po půlnoci v rámci nízkého tarifu elektřiny. Pro další ušetření dolarů při nabíjení vozu má Tischer na střeše domu i solární panely. Pro nabíjení z veřejných nabíjecích stanic pak používá konvertor.

Ve videu níže se Tischer do popisu přestavby a použité techniky pouští rozsáhleji, především ale také zmiňuje samotnou cenu celé přestavby. Jeho konverze Passatu na elektrický pohon tak vyšla na 25.000 dolarů, tedy v přepočtu asi 580.000 korun. Nejnákladnější částí výdajů pak byly samozřejmě baterie za 12.500 dolarů (asi 290.000 Kč).

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků