Yokohama HER-02: elektroformule opět na Pikes Peaku

Ani letos na závodu do vrchu Pikes Peak nebude chybět monopost s elektrickým pohonem a označením HER-02.

Závod do vrchu Pikes Peak, který se jezdí v americkém Coloradu, je považován za nejvýznamnější soutěž svého druhu na světě. O tom by někteří mohli pochybovat, pravdou ale zůstává, že po Indianapolis jde o druhý nejstarší sportovní podnik v USA. Nabízí 156 zatáček na 20 kilometrů dlouhé trati, jezdci startují ve výšce 2 862 metrů nad mořem a končí v 4 301 metrech, takže se jízdě celkem pochopitelně přezdívá „závod do oblak“. V pořadí již 91. ročník letos odstartuje 30. června.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yokohama HER-02 pošplhá do oblak s vylepšeným motorem

Věhlasu tohoto podniku pochopitelně tradičně využívají k propagaci svých výrobků především automobilky. V letošním ročníku již byla v různých kategoriích nahlášena účast soutěžního Peugeotu 208 T16 s Loebem za volantem, Hyundai nasadí vloni rekordní Genesis Coupe posílený až na 900 koní a Mitsubishi se opět předvede svými speciály MiEV Evolution II. Zapomenout nelze ani na sériový Range Rover Sport, jenž se v rámci propagační jízdy do kopce Pikes Peak před několika dny vyškrábal také.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volant formule Yokohama i letos usedne Ikuo Hanawa, jenž se zároveň významně podílí na konstrukci vozu

Příležitost předvést se na Pikes Peaku nevynechávají ani dodavatelé příslušenství. Na místo činu se tak po roce vrací také gumárenská společnost Yokohama Rubber Co., Ltd. se svým monopostem HER-02. Tento zajímavě stylizovaný elektromobil je vyvíjen již od roku 2009 a od roku 2010 je pravidelným účastníkem závodu do oblak. Vývoj probíhá neustále a auto je stále rychlejší, v roce 2012 tak pokořilo vlastní rekord o plných 21 s (to postačilo k obsazení 5. místa ve třídě). Je třeba pochopitelně zdůraznit, že HER-02 obouvá pneumatiky Yokohama BluEarth-A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dojem na voze dělá hlavně jeho zadní kapotáž

Trubkový rám vozu byl vyvinut přímo podle požadavků jezdce Ikua Hanawy a k přípravě auta přispěly také společnosti Summit Racing Promotions a AC Propulsion. Dle tvrzení konstruktérů byla pro letošní ročník vylepšena hlavně pohonná jednotka. Tou je před zadní nápravou uložený elektromotor s výkonem 255 koní (190 kW) napájený sadou li-ionových akumulátorů Panasonic 37 kWh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Co si budeme namlouvat: speciál HER-02 propaguje hlavně pneumatiky Yokohama BluEarth-A

I přesto monopost HER-02 váží jen 1 150 kg a o patřičný přítlak se starají spoilery na přídi i zádi. Jistě, i na Pikes Peaku se objevují poněkud rychlejší elektromobily, ovšem speciál od Yokohamy boduje hlavně svým elegantním vzhledem a kompaktní zádí. A také celkem nezvyklým původem…
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků