Yo-Auto: těšte se na první ruský hybrid. Přijde v prosinci

Yo-Auto: těšte se na první ruský hybrid. Přijde v prosinci

Ruská automobilka Yo-Auto není v Evropě příliš známá, možná vám ale řekne více jméno jejího majitele. Mikhail Prokhorov kromě této značky vlastní také například basketbalový tým New Jersey Nets a mimochodem hodlá kandidovat na post ruského prezidenta.

Yo-Auto představilo na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu koncept ë s vysouvacími dveřmi. V jeho případě jde ovšem pouze o ukázku designu, se sériovou výrobou se nepočítá. V plánu jsou ale jiné projekty, především pak dostupný lidový vůz s cenovkou pod 10 000 dolarů. Ruská automobilka hodlá nabídnout varianty s motorem spalujícím benzín a CNG. V základní výbavě najdeme mimo jiné navigaci, multifunkční volant, systém Start/Stop, multimediální systém nebo USB konektor. Za příplatek pak lze získat třeba zadní parkovací kameru.

Kromě klasického provedení je v plánu také hybrid osazený motorem spalujícím jak benzín, tak CNG, který je dále doplněn o dva elektromotory (každý pro jednu nápravu). Díky dvojici nádrží je vůz schopný ujet až 700 kilometrů, zrychlení z nuly na 100 km/h je plánováno na rovných deset sekund. Místo klasických baterií používá Yo-Auto kondenzátory a kromě řady jiných „vychytávek“ může vůz sloužit také jako generátor elektrické energie. Připojit k němu lze klasické spotřebiče nebo třeba jiný vůz.

Uvidíme, jak ruská vize o ekologické mobilitě nakonec dopadne. První exempláře by měly dorazit na trh už v prosinci letošního roku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků