Yamaha YZF-R6: jede jako pila (jízdní dojmy)

V rámci Yamaha Summer Festivalu jsme vyzkoušeli novinky letošního roku: FZ1, FJR 1300 AS, MT-03 a supersportovní YZF-R6.
Yamaha YZF-R6: jede jako pila (jízdní dojmy)
Seznam kapitol
  1. Yamaha Summer Festival 2006, Test the best: model FZ1 a MT-01
  2. Test the best: FJR 1300 AS, FZ6, TDM 800 a MT-03
  3. Nová Yamaha YZF-R6 a jízdní dojmy z okruhu; Kompletní fotogalerie, vč. nepublikovaných snímků

O víkendu probíhala na Masarykově okruhu velká motocyklová show s názvem Yamaha Summer Festival 2006, která byla primárně určena pro majitele modelů YZF-R1 a YZF-R6 ze střední a východní Evropy. Hlavní bránou, kde probíhala registrace, prošlo zhruba 900 účastníků.

Na programu byly samozřejmě jízdy na okruhu v různých výkonnostních kategoriích, zkušení jezdci se mohli přihlásit na závody R1 Cup, vyzkoušet čtyřkolky na off-roadové trati, prohánět se na skútrech na minibikové trati a celá řada dalších doprovodných akcí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zda-li poznáte, které čtyřkolky už byly v terénu? - Účastníci R1 Cupu pilně trénovali

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na okruhu jste mezi záplavou modelů R1 a R6 mohli potkat i jiné motocykly

Nás velmi zaujala akce Test the best (volně přeloženo: „otestuj to nejlepší“), kde stála flotila motocyklů FZ1, FZ1 Fazer, FZ6, FZ6 Fazer, FJR 1300 A/AS, MT-01, MT-03, TDM 800 a XT 660 vždy po několika kusech. Jízdy probíhaly po okolních okreskách vždy ve skupince několika jezdců s instruktorem. Díky tomu, že jsme si v sobotu řádně přivstali, měli jsme možnost projet většinu motocyklů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na akci Test the best si stačilo jen vybrat

FZ1: rozzuřená vosa

Od letošního roku útočí Yamaha na zákazníky modelem FZ1 a FZ1 Fazer, které navazují na oblíbený FZS 1000. Ostré křivky v moderně střiženém provedení povyšují tuto modelovou řadu zase o pořádný kus výše a věřím, že z FZ1 se stane etalon třídy, se kterým se budou ostatní srovnávat. Přední světlo nahé verze připomíná pěkně rozzuřenou vosu a barevné provedení v žluto-černé tento dojem jen podtrhuje.

Kompaktní stavba stoje a skvělá ergonomie padne do ruky snad každému. Sedlo je dostatečně široké i dlouhé a všechny ukazatele na přístrojové desce snadno čitelné. Po startu se ozve krásný zvuk z krátké koncovky, od 7 000 ot. motor rozehraje opravdový koncert. Zvuková kulisa je přes veškeré euro normy úžasná, bručivý zvuk je jeden z nejzajímavějších, co jsem kdy slyšel.

Motor má svůj původ v supersportu YZF-R1, ale výkon byl naladěn na 110 kW (150 k) v 11 000 ot/min. Řadový čtyřválec dobře táhl odspodu a v celém pásmu otáček jsem necítil žádné nepříjemné vibrace. S naprosto přesnou reakcí na plyn jsem si rád stříhal utažené zatáčky v okolí Masarykova okruhu. Podvozek stroje je nastaven optimálně, i při jízdě po hrbolech mi nebyl nepříjemně tvrdý. Brzdný systém je rovněž na vysoké úrovni a bez větší námahy dokáže mašinu pěkně ostře zastavit, či postavit na přední kolo.

N-ková verze mi přišla obratnější než verze s kapotou. FZ1 Fazer vám ovšem poskytne dostatek pohodlí i při delších cestách, které zvládá stejně dobře, jako pořádnou střelbu na vašich oblíbených silnicích.

Hlavní dojem: zvuk motoru od 7 tis. ot. a zátah v širokém spektru otáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Yamaha FZ1

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Yamaha FZ1 Fazer

MT-01: neodolatelné monstrum

Monstrózní vzhled stroje spolu s precizním zpracováním dělá z MT-01 neodolatelný kousek. Obrovský dvouválcový motor do V, dva mohutné kužely koncovek svedené pod sedlo a  široká nádrž nahrávají spíše velkým postavám, ale ani kolega se svými 175 cm neměl problém.

Designově velmi povedené palubní přístroje příjemně překvapí svoji jednoduchostí a čitelností. Kladně hodnotím i efektní „mléčné“ podsvícení centrálního budíku. Nízkootáčkové vibrace objemného dvouválce po nastartování roztřesou celý stroj do rytmu basujícího zvuku výfuků. Je to jako nasednout na pneumatické kladivo, měl jsem pocit, že mi vyskáčou plomby ze zubů.

I během jízdy je zvukový projev ohromující a vibrace příliš neustupují. Brutální zátah motoru od nízkých otáček ale brzo končí, takže nezbývá než častěji řadit. Příjemným překvapením pro mne byla slušná ovladatelnost muscle-biku, jen do zatáček mu bylo potřeba trochu pomoci. Podvozek i brzdný systém jsou dostatečně dimenzovány, radiální třmeny si jdou pěkně tvrdě za svým, takže není třeba mít žádné obavy.

Hlavní dojem: design, monstrum na dvou kolech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Yamaha MT-01

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Yamaha Summer Festival 2006, Test the best: model FZ1 a MT-01
  2. Test the best: FJR 1300 AS, FZ6, TDM 800 a MT-03
  3. Nová Yamaha YZF-R6 a jízdní dojmy z okruhu; Kompletní fotogalerie, vč. nepublikovaných snímků
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků